Skocz do zawartości
Kakuś_

Które Opony Najlepsze?

Rekomendowane odpowiedzi

Lepsze nowe wielosezonówki niż stare dedykowane, W mieście zimą i tak głównie będzie mokro a nie śnieżnie, więc to może być dobra opcja, którą sam rozważałem po wykasowaniu letniej opony na dziurze. Nie kupiłem wielosezonówek, bo wpadły mi w łapki za friko letnie ;)

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to prawda, ja mam goodyeara 4 seasons i zimą spokojnie sie "wykopuję" z zasp, aczkolwiek przyznaję że latem trochę hałasują to fakt

i też mnie śmieszy jak ktoś krytykuje moje całoroczne mając dwumilimetrowe sliki na lato :)

(oczywiście mając do wyboru premium całoroczne a premium sezonowe to sezonowe wygrywają)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukam komplet opon zimowych 195/65 r15

 

Nowe, tanie, nie najgorsze.

 

Te mają dobre opinię i całkiem dobra cena.

http://www.oponylux.pl/ceneo/opony-osobowe/opony-zimowe-hankook-winter-i-cept-rs-w442-195-65-r-15-91t-1010155.html

Edytowane przez Kilokush

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupione i zalozone te Crossclimaty. Pierwsze wrazenie bardzo pozytywne. Cicha i komfortowa opona, dobrze sie trzyma na mokrym i suchym przy oczywiscie normalnej jezdzie a nie w stylu kazdy zakret bokiem :wink2:  Reszte zweryfikuje zima :>

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Całoroczne/wielosezonówki zawsze są gorsze od swoich wyspecjalizowanych porami roku, kuzynów.

 

Widziałem test porównawczy różnych modeli opon, między innymi całorocznych Vredestein Quadrac 3 z sezonowymi i całoroczne Vredestein spisywały się jak przeciętne opony sezonowe (czyli było sporo opon sezonowych gorszych, jak i sporo lepszych). Także kupując najlepsze całoroczne możliwe jest osiagnięcie poziomu trakcji przeciętnych sezonowych. Na tabeli widziałem też przeciętne całoroczne, chyba Dębica i spisywały się jak najgorsze sezonowe. Test polegał na pomiarze długości drogi hamowania, więc raczej był to obiektywny pomiar, a nie subiektywne lanie wody.

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym rozmiarze różnice są niewielkie zarówno cenowo jak i technicznie czy wybierzesz Dunlopa, Continentala, Pirelli czy Michelin czy jeszcze coś innego byle markowego. No i zależny jak dużo kilometrów robisz z tego co pamiętam np. T1-R dość szybko się zużywają.

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozglądałem się ostatnio za kapciami na lato i ku mojemu zdziwieniu kapcie 235/40R19 jakie występują seryjnie w Brerze są o wiele droższe niż 255/35R19 chyba będzie trzeba poszukać zamiast seryjnych felg 19x8 jakieś 19x9. Np. Pirelli P Zero różnica ponad stówie za sztukę na korzyść szerszych.

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem, ze cena uzależniona jest od rynku zbytu ale porostu nigdy bym się nie spodziewał, ze 235/40 będzie mniej popularne niż 255/35

 

Za trzy dyszki więcej ma Continentale ContiPremiumContact5 a jak wiadomo na ppc premium jest cenione w każdej dziedzinie :D

Edytowane przez KAX_
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wrzuć jakieś niezależne testy w których jesteś na 100% że ktoś nie wziął w łapę za recenzje ;] Coroczne duże testy robi kilka dużych redakcji wszystkie mogą być tak samo rzetelne :P

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

idąc twoim tokiem rozumowania to nie wiadomo co kupić bo wszyscy robią goowno i smarują testerom - szkoda słów

 

ps

człowiek inteligentny sam wyciąga wnioski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli, ze co nie podasz linka do twoim zdaniem rzetelnych testów? :lol: Jak już z tą inteligencją wyjeżdżasz to się wykaż i przeczytaj moja pierwsza odpowiedz na poprzedniej stronie i wyciąg wnioski ;]

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja miałem prościej, dziwny rozmiar na żabie sprawił, że dostępny był chińczyk, koreańczyk i jakiś obrzydliwie drogi Goodyear. Wziąłem koreańczyka, żeby do hińskiego ałta pasowało. Surowa ryba z zimnym ryżem, wpierdzielanie psów, hentai i te klimaty.

 

Za trzy dyszki więcej ma Continentale ContiPremiumContact5 a jak wiadomo na ppc premium jest cenione w każdej dziedzinie :D

Miałem w bumie ContiPremium Contact ale chyba 2, bo to jakiś czas temu było. Nie robiły się kwadratowe od kocyka, polecam, Piotr Fronczewski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

T1-R szału nie robią a ten rozmiar jest tak tani, że brałbym Conti.

Możesz rozwinąć?

Nie wiem jak miałyby robić szał, one po prostu robią dobrze to co powinna robić opona. Nie podpieram się wynikami sponsorowanych testów, tylko wieloma dziesiątkami przejechanych osobiście, kilometrów.

 

[...]z tego co pamiętam np. T1-R dość szybko się zużywają.

Albo źle pamiętasz, albo pamiętasz ubiegłą generację, tą która na mokrym pięknie tańczyła. A to już przeszłość.

No i zużywają się "normalnie" raczej. Jeżdżę na nich trzecim z kolei autem i raczej bym je polecał.

 

No i podstawowy argument za nimi to to, że są  z półki Premium :twisted2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja od siebie polecam Vredestein Ultrac Cento. Testowałem w Alpinie B10 na torze, a także na zalanym wodą placu (studzienki się pozapychały :D) - zero aquaplaningu. Poza tym są bardzo ciche. Ogólnie to przejeździłem na nich prawie 2 lata, potem poszły razem z autem na sprzedaż.

Edytowane przez Dammeron

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo źle pamiętasz, albo pamiętasz ubiegłą generację, tą która na mokrym pięknie tańczyła. A to już przeszłość.

No i zużywają się "normalnie" raczej. Jeżdżę na nich trzecim z kolei autem i raczej bym je polecał.

:

Czyli dobrze pamiętam bo właśnie chodziło o szybkie zużycie i kiepska przyczepność na mokrym. Jak poprawili to chwała im za to ale jak wspomniałem w zwykłym dupowozie z takim rozmiarem z każde opony "Premium" bedzie zadowolony
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz rozwinąć?

Nie wiem jak miałyby robić szał, one po prostu robią dobrze to co powinna robić opona. Nie podpieram się wynikami sponsorowanych testów, tylko wieloma dziesiątkami przejechanych osobiście, kilometrów.

Jeździłem na nich 3 lata i wolę ContiPremiumContact albo Michelin Pilot Sport 3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli, ze co nie podasz linka do twoim zdaniem rzetelnych testów? :lol: Jak już z tą inteligencją wyjeżdżasz to się wykaż i przeczytaj moja pierwsza odpowiedz na poprzedniej stronie i wyciąg wnioski ;]

a co wujka gógla ci zamnknęli? lenistwo  uszczęśliwia? czy jest jeszcze coś co przeszkadza ci znaleźć teściki i wyciągnąć z nich wnioski  :ploom:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brat na zimę brał te Michelin CrossClimate.

Jak ktoś ciekawy, to tu opisał jak się sprawują:

http://www.autowcentrum.pl/blog/post/slowko-o-michelin-crossclimate,33636/

 

Ja pewnie też zmienię na wielosezonowe jak wykończę swoje goodyary eagle i ultragripy8.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od marca 2015 jeżdżę na Michelin Pilot Sport 3. Pod względem przyczepności nieźle, ale szybko się ścierają. Zrobiłem na nich jakieś 35 tysięcy i zostało 4-4,5 mm bieżnika. Na przyszły sezon trzeba będzie kupić nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie tak zle ;)

Generalnie no-name'y sa bezsensu, moje nokiany wytrzymaly na przodzie tak naprawde 12k km, z czego tylko 9k km na miejscu.  Przod ma 1-1.8mm w zaleznosci od miejsca -  zewnetrzna czesc mniej. Dobrze ze u mnie nie pada, ale to jak asfalt zjada przednie opony to jest masakra. Tyl jak nowki z kolei...

Teraz wlasnie sie zastanawiam co kupic, jakie brandowe dosc wytrzymale gumy bo z kumplem mechanikiem, ktory pracuje w duzej wypozyczalni 500 aut+ dokladnie widac ze takie opony troche lepiej sobie radza i starcza do 20-25k km...

I nie, nie jezdze jak szalony.

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...