Jump to content
Sign in to follow this  
Kakuś_

Które Opony Najlepsze?

Recommended Posts

Panowie szybkie pytanie - wiem, że w tej cenie szału nie ma, ale i tak wolę zapytać, bo kto pyta nie wielbłądzi...

Poszukiwane opony letnie (komplet) 195/65/R15 do Audi A3 110 KM, styl jazdy normalny, przebiegi około 10k km (nie licząc sezonu zimowego).

Obecnie siedzą Fuldy Ecocontrol, ale już mają powoli dość, gdyż stały się głośne i twarde. Co wybrać?

 

1) Dębica Presto - 696 zł komplet C/C/68dB

2) Barum Brillantis 2 - 700 zł komplet E/C/71dB

3) Fulda Ecocontrol (znowu?) - 708 zł komplet E/C/68dB

4) Fulda ECOCONTROL HP - 736 zł komplet C/B/68dB

5) Hankook Kinergy eco K425 - 756 zł komplet B/B/69dB

 

Lub coś innego w podobnych cenach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zna ktoś dobre lub chociaż przyzwoite opony symetryczne, lub chętniej kierunkowe bez rozróżnienia strony wewnętrznej i zewnętrznej? 225/50 R16, (ewentualnie 225/55) minimum V (stąd symetryczne raczej odpadają, chyba że coś się zmieniło)

Mam na tylniej osi dość duży negatyw (czego nie zamierzam zmieniać) i po jednym sezonie widać, że wewnętrzna strona obrywa dużo mocniej, niż zewnętrzna. Znudziły mi się używki, zwłaszcza że w tym rozmiarze za dużego wyboru nie ma. Kupiłbym coś nowego, o ile po sezonie mógłbym zamienić miejscami opony na tylnej osi.

 

Hałas i fuel economy są parametrami całkowicie nieistotnymi. Właściwości jezdne - drugorzędnymi. Cena i odporność na ścieranie - raczej tak, bo te opony czeka ciężkie życie.

Myślałem wstępnie o Infinity inf 050 lub accelera alpha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.rezulteo-opony.pl/testy-badania-opon/wielki-test-porownawczy-rezulteo-zestawienie-10-opon-sportowych-24156

 

 

 


Ważna uwaga: wszystkie dziesięć kompletów porównywanych przez nas opon (Pirelli P-Zero,Bridgestone Potenza S001Continental ContiSportContact 5Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2,Hankook Ventus S1 EVO2Michelin Pilot Sport 3Nexen N8000Toyo Proxes T1 SportVredestein Ultrac Vorti oraz Yokohama Advan Sport V105) zostało zakupionych bezpośrednio w sklepie za nasze środki - nie prosiliśmy producentów o dostawę modeli testowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te Yohohamy wyglądają ciekawie, ale w innym teście czytałem że mają straszne opory toczenia, czyli spalanie od razu w górę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puma, poczytaj jak smieszne roznice sa miedzy oporami A a F... cos kolo 40zl na zywotnosci opony ;d

Edited by Aurora001

Share this post


Link to post
Share on other sites

5) Hankook Kinergy eco K425 - 756 zł komplet B/B/69dB

 

Lub coś innego w podobnych cenach?

 

Te gumy rewelacyjnie wypadły w teście autobild.de (7 miejsce) znacznie lepiej od Debica Presto (22 miejsce)- pod wzgl. drogi hamowania.

Edited by Kyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybkie pytanko, muszę kupić jakieś gumy do auta. Standardowy rozmiar 205/55/16. Porzucam w końcu twarde jak skała RFT i biorę zwykłe. Myślałem nad tymi:

 

http://www.blackcircles.com/catalogue/goodyear/efficientgrip-performance/205/55/R16/V/91/f?returnurl=%2forder%2ftyres%3f%26width%3d205%26profile%3d55%26rim%3d16%26speed%3dAny%26minpricerange%3d0%26maxpricerange%3d0%26viewmanufacturer%3dgoodyear%26displayall%3d6&tyre=32048670 Nie wiem tylko jak ścieranie

 

http://www.blackcircles.com/catalogue/dunlop/sport-bluresponse/205/55/R16/V/91/f?returnurl=%2forder%2ftyres%3f%26width%3d205%26profile%3d55%26rim%3d16%26speed%3dAny%26minpricerange%3d0%26maxpricerange%3d0%26viewmanufacturer%3ddunlop%26displayall%3d6&tyre=32108948 Tutaj ktoś wspominał o dość szybkim zużywaniu.

 

Czy kupić coś budżetowego jak to http://www.blackcircles.com/catalogue/hankook/kinergy-eco-k425/205/55/R16/V/91/f?returnurl=%2forder%2ftyres%3f%26width%3d205%26profile%3d55%26rim%3d16%26speed%3dAny%26wintertyre%3d0&tyre=27529895 Wiem, że ścieranie będzie ok.

 

Szukam opon które będą bezpieczne i będą w stanie radzić sobie dobrze i na mokrym i na suchym przy umiarkowanym ścieraniu. Głośność i zużycie paliwa również ma jakieś znaczenie, ale po obecnych Turanzach może być tylko lepiej :) pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ojciec miał w tym rozmiarze Goodyear Optigrip i były cholernie głośne. Na ContiPremiumContact 5 jest dużo lepiej. W sumie na Conti jeszcze nigdy się nie zawiodłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w sumie kiedyś na aucie małżonki miałem dwójki i były niesamowicie głośne, więc raczej podchodzę do nich z dystansem, chociaż może te byłyby lepsze (indeksy w sumie takie sobie i głośność też)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może mały update. W piątek w końcu założono Goodyear'y. Pierwsze wrażenie raczej pozytywne, jest zdecydowanie ciszej po nierównościach, ale to już wiedziałem, bo zimówki mam zwykłe, więc jest podobnie. Na co zwróciłem uwagę to auto zupełnie inaczej bierze zakręty. Jest jakby miękko. Nie wiem jak to wytłumaczyć, ale czuć jakby opona pracowała non stop jest jakby nadsterowność tylko jest po prostu nie ma (kontrola trakcji nic nie robi i auto zakręca jakby "bardziej" stąd uczucie nadsterowności). Brzmi to jak jakiś bełkot wiem, ale nie wiem jak to wytłumaczyć. Na rft uczucie było takie, że auto na nierównościach po prostu ciągle tańczyło, coś jakby jazda gokartem gdzie zawieszenia po prostu nie ma. Zakręt z nierównościami i czuć było jakby auto przesuwało się do zewnętrznej. 

 

Co do ogólnego zachowania opony to dzisiaj kilkadziesiąt kilometrów po mokrym i jest dobrze (lepiej niż na Turanzach, o ile tego jeszcze nie wiem), ale muszę więcej pojeździć aby można było napisać coś konkretniejszego :)

 

Co ciekawe opony po wyprodukowaniu w PL, w trzy tygodnie znalazły się na aucie w UK :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co ciekawe opony po wyprodukowaniu w PL, w trzy tygodnie znalazły się na aucie w UK :huh:

Miliony emigrantów dobrze udrożniły szlak.
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

P-zero nero gt- w testowym opisałem doświadczenia. Rozgrzane trzymają jak złe, zimne- są głośne i nie trzymają, a na mokrym są Tragiczne. Dlatego jak je zjadę, chcę poszukać czegoś co będzie minimalnie lepsze- po researchu wychodzi, ze Michelin Pilot Sport 3 mogą być całkiem spoko, ale chciał bym miec rozeznanie, więc... Może ktoś uzytkował je, albo coś w podobie. A może i coś lepszego sie znajdzie?

 

EDIT: Jestem ślepą kichą kiedy przeglądam forum na telefonie.  Kilka postów w górę była odpowiedź na moje pytanie...

Edited by KWS89

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie polecacie opony zimowe 205/55r16? Jeżdżę po Śląsku, więc drogi głównie odśnieżone, takie bardziej błoto śniegowe. Cena 400 - 500 zł/szt.

 

Wysłane z mojego Note 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie polecacie opony zimowe 205/55r16? Jeżdżę po Śląsku, więc drogi głównie odśnieżone, takie bardziej błoto śniegowe. Cena 400 - 500 zł/szt.

 

Wysłane z mojego Note 2

 

Z której strony napęd?

 

W zeszłym sezonie jeździłem na tym:

http://www.sklep.oponysportowe.eu/195-55-R-15-Winter-Extrema-Profil(3,1229,1177).aspx

 

Polecam, na śnieg super, na lodzie bardzo dobrze, błoto pośniegowe trochę gorzej, ale też dobrze.

Edited by SEKS_INSTRUKTOR
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

LOL

lycone chce dobrą oponę za 500zł, a ty mu linkujesz jakieś bieżnikowane szroty....

Wolałbym najzwyklejszą Dębica frigo 2 niż bieżnikowane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, przeczytałem 400-500pln za komplet, moja pomyłka.

 

Dębice Frigo też miałem, bardzo fajna na śnieg, na lód / błoto średnio mi się jeździło.

Edited by SEKS_INSTRUKTOR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@up

 

Dokładnie, może kolega przeczytał, że 500 zł za komplet.

Myślałem o Michelin Alpin A5, ale są nowe i nie sprawdzone jeszcze.

 

Wysłane z mojego Note 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-blizzak-lm30-205-55-r16-91-t

http://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-contiwintercontact-ts850-205-55-r16-91-t

 

Pierwsze miałem 3 lata w Ibizie i były fajne, drugie mam teraz w Focusie i też jest ok.

Edited by Puma

Share this post


Link to post
Share on other sites

LOL

lycone chce dobrą oponę za 500zł, a ty mu linkujesz jakieś bieżnikowane szroty....

Wolałbym najzwyklejszą Dębica frigo 2 niż bieżnikowane.

 

Ile kompletów opon bieżnikowanych zjeździłeś?

 

Opony bieżnikowane mają swoje wady, ale ciekawi mnie czy miałeś z nimi do czynienia, czy po prostu jesteś tępym forumowym teoretykiem.

  • Upvote 1
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przestancie mnie straszyc sniegiem... 18 pazdziernika jestem w Polsce i kolo 25 jade na kanary... ;x tylko tego mi by brakowalo zeby jechac na semi slickach w sniegu ;d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile kompletów opon bieżnikowanych zjeździłeś?

 

Opony bieżnikowane mają swoje wady, ale ciekawi mnie czy miałeś z nimi do czynienia, czy po prostu jesteś tępym forumowym teoretykiem.

Żadnego.

Z prostej przyczyny. Przy pierwszym aucie (2008r kupiłem Espero) gdy zbliżała się zima, z racji braku PLN skupiłem się na bieżnikowanych.

Myślałem kategoriami. Lepsze bieżnikowane, z dużym bieżnikiem niż jakieś używane markowe z 3-4mm. Na zimę da radę, bo przecież nie latam bokiem 100km/h zimą, poza tym espero nie jechało:)

Niestety zakup 2 par skończył się klapą. Jednych się nie dało wyważyć, drugie miały dziwne bicie, pomimo teoretycznie wyważenia. Kupiłem wtedy dębica frigo 1

W następnym aucie zimą (lancia lybra 2009r), znowu przyglądałem się bieżnikowanym, skończyło się na Dębica frigo 2. Które [gluteus maximus] nie urywały, ale do mojej jazdy starczyły, ale nie chciało mi się bawić znowu, by teoretycznie zaoszczędzić parę złotych.

Moje doświadczenie nie jest wyjątkiem. Dojrzałem jednak do decyzji by na bezpieczeństwie nie oszczędzać.

Dziś minęło 5 lat, jeśli coś zmieniło się w technologii i współczesne opony bieżnikowane są lepsze, i nie ustępują jakością oponom z klasy ekonomicznej to dobrze. Ja jednak swojego zdania nie zmienię. I nikomu bieżnikowanych nie polecam.

Teraz przy kolejnym aucie, o bieżnikowanych nawet nie myślę. Kojarzą mi się z panem Mietkiem, co kupuje auto które ledwo przechodzi przegląd,a potem na wszystkim oszczędza.

Edited by HeatheN
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile kompletów opon bieżnikowanych zjeździłeś?

 

Opony bieżnikowane mają swoje wady, ale ciekawi mnie czy miałeś z nimi do czynienia, czy po prostu jesteś tępym forumowym teoretykiem.

Pytałem o opony klasy premium, a tu dyskusja o bieznikowanych...

Naprawdę założyłbyś takie opony do nowego samochodu z napędem na przód i 190KM?

 

Wysłane z mojego Note 2

Edited by lycone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisałem już wyżej, że źle przeczytałem Twój post.

 

Nie kupowałem nigdy opon klasy premium i na razie nie będę bo mnie na to nie stać. Więc nic Ci nie polecę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naprawdę założyłbyś takie opony do nowego samochodu z napędem na przód i 190KM?

190KM i tylko 205? Jaka masa auta, z ciekawości?

 

Brałbym nokiany A3, jeździłem na nich w transicie connect i bawiłem się przednie.

 

PS. Zasadniczo, to mamy na forum dedykowany temat o oponach:

http://forum.purepc.pl/topic/228476-które-opony-najlepsze/page-13

Share this post


Link to post
Share on other sites

190KM i tylko 205? Jaka masa auta, z ciekawości?

 

Brałbym nokiany A3, jeździłem na nich w transicie connect i bawiłem się przednie.

 

PS. Zasadniczo, to mamy na forum dedykowany temat o oponach:

http://forum.purepc.pl/topic/228476-które-opony-najlepsze/page-13

1400 kg niby. Na lato są 225/40r18 Edited by lycone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym wolał dobre tanie Chinole niż bieżnikowane za darmo. Miałem Micheliny i Bridgestone'y, jak były nowe trzymały fajnie ale po 2 sezonach szału już nie robiły. Używanych 3-4 letnich z 6 mm Michelinów i Bridgestonów już bym nie kupił bo za niewiele więcej ma się nowe Hankooki na których jeździłem i fajnie trzymały. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

190KM i tylko 205? Jaka masa auta, z ciekawości?

 

 

Ja mam 225KM/340NM w 9000 i mam 195/65/R15 ;x

 

Ale nikt sie nie bawi w sprinty 0-100km/h ;d

Edited by Aurora001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.