grzechuk 32 Report post Posted October 31, 2014 tez szukam gum... najlepiej z felgami... zimowki albo wielosezonowki, 15 lub 16 Quote Share this post Link to post Share on other sites
DziubekR1 347 Report post Posted October 31, 2014 Siemanko. Szukam opon letnich z priorytetem CICHE. Dzieki za wszelkie sugestie :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
piotreek 113 Report post Posted November 3, 2014 Pirelli p7 cinturato - na pewno cichsze niż Michelin PILOT PRIMACY Quote Share this post Link to post Share on other sites
DziubekR1 347 Report post Posted November 3, 2014 Wlasnie czytalem o tych Pirelli i maja fajne opinie. Mysle o nich, ewentualnie http://www.oponeo.pl/model-opony/goodyear-efficientgrip no i mam na przodzie Dunlop Bluresponse, z ktorych tez jestem zadowolony w sumie. Chcialem po prostu na tyl dac cos nowego. Narazie sklaniam sie w strone Dunlopow, w sumie dobrze sie spisują, to chyba nie bede kombinował. Quote Share this post Link to post Share on other sites
grzechuk 32 Report post Posted November 11, 2014 co sadzicie o oponach riken? tandeta? gumiarz mi chciał komplet z felgami sprzedac za 900... tylko opony z 2012 Quote Share this post Link to post Share on other sites
chemiczny_ali 207 Report post Posted November 12, 2014 (edited) Wlasnie czytalem o tych Pirelli i maja fajne opinie. Mysle o nich, ewentualnie http://www.oponeo.pl/model-opony/goodyear-efficientgrip no i mam na przodzie Dunlop Bluresponse, z ktorych tez jestem zadowolony w sumie. Chcialem po prostu na tyl dac cos nowego. Narazie sklaniam sie w strone Dunlopow, w sumie dobrze sie spisują, to chyba nie bede kombinował.Trochę późno, ale lepiej późno niż wcale. Mam obecnie te goodyear'y i z czystym sumieniem mogę polecić. Zrobiłem może z 3kkm na nich i właściwości jezdne bardzo dobre. Poprzednio miałem turanzy rft i ogólnie trakcja na suchym uległa poprawie (chociaż jest miękko), a na mokrym to normalnie przepaść. Hałas uległ redukcji, ale po rft nie było innej możliwości. Również myślałem nad tymi dwoma opcjami (stronę wcześniej) i wybrałem goodyear, ale bluresponse pewnie też dają radę. Pzdr Doczytałem, że bluresponse już masz, więc imo nie ma się nad czym zastanawiać. Edited November 12, 2014 by chemiczny_ali Quote Share this post Link to post Share on other sites
Grimlock 263 Report post Posted November 12, 2014 (edited) Z racji małego samochodu zakupiłem kilka miesięcy temu Goodyeary EfficientGrip Compact. Nadal jestem nimi zachwycony - zresztą w tym temacie czy "Codzienność.." opisywałem wrażenia :) Bardzo dobre trzymanie szczególnie w zakrętach przy ostrzejszej jeździe. Cena dobra w porównaniu do możliwości. Edited November 12, 2014 by Grimlock Quote Share this post Link to post Share on other sites
HeatheN 538 Report post Posted November 24, 2014 (edited) Panowie taka sytuacja. Mam Civica UFO 1,8 Letnie 17ki, a zimówki 16ki (Bridgestone blizzak) Wczoraj założyłem zimówki, auto jedzie moim zdaniem lepiej (chodzi o resztki komfortu:D) Dodatkowo 16ki alusy są ładniejsze. Wpadłem na diabelny plan (wszystkie gumy są jak nowe, ale DOT 07) by opchnąć letnie kola 17ki i gumy 16ki, a na alusy 16ki zarzucić jakieś porządne całoroczne. Pytanie więc jest następujące, czy ktoś użytkuje opony całoroczne? Czy może polecić jakieś 205/55 R16 całoroczne? Tak na szybko na oponeo patrząc na ilość opinii i ocen widzę dwie możliwości: Nokian All Weather + 205/55 R16 91 H Goodyear Vector 4Seasons 205/55 R16 91 H Mieszkam w centrum Zabrza, dotychczasowe zimy były takie że dębica frigo 2 (w poprzednich autach) radziły sobie świetnie. Edited November 24, 2014 by HeatheN Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kyle 383 Report post Posted December 1, 2014 (edited) Pytanie więc jest następujące, czy ktoś użytkuje opony całoroczne? Ja użytkuję (od Czerwca tego roku ... więc co tam mogę wiedzieć). Zanim kupiłem, to czytałem rózne testy i tylko dwie opony całoroczne trzymają parametry na poziomie minimum przeciętnych opon sezonowych: 1) goodyear 4 seasons 2) vredestein quatrac 3 ... Ja kupiłem Vredestein ... i cóż... bardzo mało jeżdżę, więc jedynie mogę powiedzieć, że auto jeździ do przodu, do tyłu, a czasem na skutek ruchu kierownicy nawet skręca ;) - czyli jak na razie zupełnie bez zarzutu. Opony są ciche. Minus jedyny jaki mi się nasuwa, to przy wyważaniu facet założył sporo odważników. Edited December 1, 2014 by Kyle Quote Share this post Link to post Share on other sites
serwal4 133 Report post Posted December 1, 2014 Może nie w Zabrzu ale na terenie T-Gór znajomy już 2 sezony przejeździł na Vredesteinach;W warunkach jazdy po mieście / bliskiej okolicy sprawdzają się całkiem całkiem... Quote Share this post Link to post Share on other sites
chemiczny_ali 207 Report post Posted December 16, 2014 Trochę późno, ale lepiej późno niż wcale. Mam obecnie te goodyear'y i z czystym sumieniem mogę polecić. Zrobiłem może z 3kkm na nich i właściwości jezdne bardzo dobre. Poprzednio miałem turanzy rft i ogólnie trakcja na suchym uległa poprawie (chociaż jest miękko), a na mokrym to normalnie przepaść. Hałas uległ redukcji, ale po rft nie było innej możliwości. Również myślałem nad tymi dwoma opcjami (stronę wcześniej) i wybrałem goodyear, ale bluresponse pewnie też dają radę. Pzdr Może mały update. Opony w niskich temperaturach (okolice 5*) na mokrym mają bardzo duże problemy z trakcją. Turanzy które były już bardzo zużyte radziły sobie znacznie lepiej. Ogólnie opona typowo letnia. Jak w zeszłym roku przebujałem się przez zimę na Turanzach to teraz nie było wyjścia i trzeba było założyć zimowe buty :-| Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jankarp 73 Report post Posted December 29, 2014 Jeżeli chodzi o zmrożoną nawierzchnię to tak naprawdę, żadne opony nie będą w stanie dać nam satysfakcjonującej przyczepnośći. O ile na śniegu, podczas wyjeżdżania z zaśnieżonego parkingu, hamowania itd można jeszcze coś ugrać zimówkami o tyle na lodzie wszystkie zachowują się mniej więcej podobnie. Też długo zastanawiałem się nad modelem zimówek jakie wybrąc. Ostatecznie zasugerowałem się rankingiem opon z Motointegrator i kupiłem Dunlop SP Winter Sport 4D. Jeżdżę na nich od kilku (Ford Mondeo) i jest bardzo zadowolony. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kaeres 87 Report post Posted December 30, 2014 Oszywiśsie. Po co zimówki na lodzie - https://www.youtube.com/watch?v=BHFDTIEvC4g 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
slavok 1907 Report post Posted December 30, 2014 ja od czasu jak zacząłem jeździć samochodami z napędem na cztery koła zapomniałem o zimowych problemach ;) Oczywiście fizyki nie da się oszukać napędem 4x4 ;) ale jeżeli chodzi o przemieszczanie się po lodzie czy śniegu to nie ma co porównywać do ośki, po prostu wciskam gaz i jadę. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kaeres 87 Report post Posted December 30, 2014 Przy przyspieszaniu i zachowaniu w zakrętach się zgadza. Przy hamowaniu jest gorzej ze względu na większą masę więc bierz pod uwagę przy manewrach przyspieszania na śliskiej nawierzchni. A tłumaczę to bo kolega z pracy sądził, że 4x4 działa też przy hamowaniu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
slavok 1907 Report post Posted December 30, 2014 Nie dziala, hamowanie to hamowanie ;) chyba ze hamujesz silnikiem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kaeres 87 Report post Posted December 30, 2014 Tutaj fajny artykuł nieco przypruszony sarkazmem. http://www.autogaleria.pl/blog/szerokosci/sliski-temat-czyli-o-oponach-slow-kilka/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kilokush 503 Report post Posted December 30, 2014 Ja mam nowe Barum Polaris 3 zimówki i są bardzo słabe. Przy 5*C piszczały jak głupie, przy -5*C ślizgają się jak podczas ruszania, ABS często się załącza, na zakrętach czasem przód ucieka. Uniroyal lub Hankooki kosztują podobnie a jeździło mi się na nich znacznie lepiej. Quote Share this post Link to post Share on other sites
_Paulo_ 18 Report post Posted February 15, 2015 Panowie szukam gum na lato, jazda w wiekszosci normalna z troche czesciej niz sporadyczna nutka dynamiki po zakretach itp. Szukam w rozmiarze 205/55/16 a pacjent to Golf 4 1.8T. Co wybrac? Moje typy (kolejnosc przypadkowa): Goodyear Efficentgrip PerformanceDunlop SP Sport BlueresponseFulda Ecocontrol HPUniroyal Rainsport 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
mlun 3 Report post Posted February 16, 2015 Dunlop w tym rozmiarze podobno swietny wybor Quote Share this post Link to post Share on other sites
chemiczny_ali 207 Report post Posted February 16, 2015 Panowie szukam gum na lato, jazda w wiekszosci normalna z troche czesciej niz sporadyczna nutka dynamiki po zakretach itp. Szukam w rozmiarze 205/55/16 a pacjent to Golf 4 1.8T. Co wybrac? Moje typy (kolejnosc przypadkowa): Goodyear Efficentgrip Performance Dunlop SP Sport Blueresponse Fulda Ecocontrol HP Uniroyal Rainsport 3 O Goodyearach napisałem kilka słów powyżej. Teraz jakbym brał to chyba wybrałbym te Dunlopy albo coś tańszego jak Hankooki o których wspominałem w poście na poprzedniej stronie :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Imperator Kret 454 Report post Posted March 4, 2015 Zima lada chwila pójdzie w ch..., więc przyjdzie pora na letnie opony. Szukam najlepszych możliwych opon, obecne Michelin Primacy HP są beznadziejne. Już teraz nie wyrabiają a za jakiś miesiąc będzie +50 KM/+50 Nm. Mam dobre doświadczenia z Continental i Bridgestone. Jakieś propozycje? Quote Share this post Link to post Share on other sites
jonas 2318 Report post Posted March 4, 2015 Ja tam nie znam się na oponach, może Kaeres coś załatwi. 1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Imperator Kret 454 Report post Posted March 4, 2015 Może Kaeres weźmie ode mnie dwuletnie Micheliny z niewielkim przebiegiem rzędu 25-30k km ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites
KWS89 362 Report post Posted March 7, 2015 (edited) Ja mam na letnim komplecie Pirelli P-Zero Nero o szerokości 225- na zimno są głośne i nieprzewidywalne. Nie nadają się na temperatury poniżej 12*C i ogolnie pojęty deszcz- schłodzone się nie kleją. Za to jezeli się rozgrzeją... Robią się ciche, przyjemne i jak przyklejone. Kolejną wadą jest często "niepewność"- mam komplet złożony z opon wyprodukowanych w dwumiesięcznym interwale- dziwnym trafem po 25kkm, para "nowszych" jest na wykończeniu, a para starszych- jak nowa. Przez co ciagle sie zastanawiam czy pchnąć złoto w te same ale nowe, czy może znając wady- toyo r888. Albo michelinach pilot sport 3- podobno dają radę. Edit: http://www.oponeo.pl/artykul/test-opon-letnich-2013-w-rozmiarze-225-40-r18 https://www.motointegrator.pl/s/test-opon-letnich-225-45-r17/ http://www.rezulteo-opony.pl/testy-badania-opon/wielki-test-porownawczy-rezulteo-zestawienie-10-opon-sportowych-24156 Trzeba pomyśleć... Bo teraz i ja nie jestem pewny niczego.. Edited March 7, 2015 by KWS89 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Imperator Kret 454 Report post Posted March 7, 2015 O Pilot Sport 3 czytałem, prawie w każdym teście są w czołówce. Jedyny minus to fakt, że musiałbym brać 205/55 R16 a teraz mam na lato 215/55 R16. No ale cena 205/55 bardzo atrakcyjna. Przy moich przebiegach nie ma mowy, żeby opona na mokrym sprawdzała się kiepsko, więc Pirelli odpada. R888 też. Quote Share this post Link to post Share on other sites
KWS89 362 Report post Posted March 7, 2015 Może Yoko v105/103? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ReaspowN 103 Report post Posted March 7, 2015 Panowie a jakie opony letnie możecie polecić do parcha? Felgi będą w rozmiarze 16", szerokość 7j. Chciałbym oponę 195/45/R16. Z racji tego, że to tylko wściekłe D14A8 i 90KM to nie ma co szaleć i budżet ustaliłem na 300 - 400 PLN za sztukę. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Imperator Kret 454 Report post Posted March 7, 2015 W takim budżecie mieszczą się chyba wszystkie tutaj polecane ;) Ja spróbuję z tymi Pilot Sport 3, jak się okażą kiepskie to nigdy więcej nie kupię Michelin. Quote Share this post Link to post Share on other sites
KWS89 362 Report post Posted March 7, 2015 Jedyne opony na których nigdy sie nie przejechałem to były Yokohamy. Ultragripy8 grają mi na nerwach- ale przeboleję ich upośledzenie- nie brałem pod uwagę tego, że dokoksuję w zimę- jednak dzięki temu wiem, ze 205 dają radę ostatecznie do ~220KM z ASR- po wyłączeniu- niet- przy odrobinie wilgoci torque-steering. Puma- ale nie bedziesz odosobniony- prawdopodnie też pójdę w ten kierunek. Rowniez za duze przebiegi będę trzaskał, żeby pozwolić sobie na aquaplaning w wykonaniu r888. Tak wiec- albo yoko 105/103, albo ps3. Tylko trzeba czekac az pogoda sie ustabilizuje.;) Reaspown- nie pomogę, niestety nie potrafię. W temacie zimowych moze i bym cos wymyślił, letnich niet. Quote Share this post Link to post Share on other sites