Jump to content
Sign in to follow this  
Kakuś_

Które Opony Najlepsze?

Recommended Posts

Jedyne opony na których nigdy sie nie przejechałem to były Yokohamy.

Ultragripy8 grają mi na nerwach- ale przeboleję ich upośledzenie- nie brałem pod uwagę tego, że dokoksuję w zimę- jednak dzięki temu wiem, ze 205 dają radę ostatecznie do ~220KM z ASR- po wyłączeniu- niet- przy odrobinie wilgoci torque-steering.

Puma- ale nie bedziesz odosobniony- prawdopodnie też pójdę w ten kierunek. Rowniez za duze przebiegi będę trzaskał, żeby pozwolić sobie na aquaplaning w wykonaniu r888. Tak wiec- albo yoko 105/103, albo ps3. Tylko trzeba czekac az pogoda sie ustabilizuje.;)

 

Reaspown- nie pomogę, niestety nie potrafię. W temacie zimowych moze i bym cos wymyślił, letnich niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TOYO PROXES T1 R mogę z czystym sumieniem polecić, a także VREDESTEIN ULTRAC SESSANTA.

Bardzo dobry stosunek ceny do jakości. Trakcja znakomita, ciche i trwałe.

Jedynie przy wielowachaczu TOYO odpada, bo ząbkują :damage_wall:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba zdecyduje się na Uniroyale Rainsport 3. Na Oponeo są za 310 PLN/szt. Świeże ze stycznia 2015. Na setupie zimowym mam drugi sezon Uniryale MS Plus 6 i w sumie to nie odczuwałem na nich jakoś szczególnie zimy. Na śniegu bardzo ładnie dawały radę. Chrupek nie ma ABS'u, a koła zblokowałem tylko raz zaraz po założeniu na mokrym asfalcie. Bardzo mocno się wtedy zadziwiłem. Wulkanizator mi wytłumaczył później, że po założeniu świeżych opon trzeba przejechać pierwsze kilkaset kilometrów bardzo spokojnie żeby zetrzeć tą pierwszą warstwę z opon, wtedy dopiero będą zachowywać się prawidłowo. Teraz po drugim sezonie jestem z nich mega zadowolony. W zimę na śniegu wyprzedzałem pojazdy dużo szybsze od mojego(tyle, że pewnie na jakichś siedmioletnich prawie nówkach z allegro). Zobaczymy co będę mógł powiedzieć za kilka miesięcy o tych Rainsportach. Na razie ich nie zamawiam, może jeszcze zdecyduję się na coś innego, ale chyba kupowanie droższych opon do pojazdu, który ma 90 KM nie ma większego sensu. Na suchym przy ruszaniu z miejsca i tak nie zerwę przyczepności, a na ekspresówkach nie jeżdżę szybciej niż 120 - 130 km/h bo strasznie szumi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 205 to jest trochę za słaby silnik i mogą być już za duże opory toczenia przy  rozpędzaniu. Wolałbym chyba 195.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam 215/70/R16 przy 169 ... eee ... konikach, wygrałem i zabieram twoje złoto.

  • Downvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope Jonas. 195/65/15 przy 230-240 w 9000 ;)

 

Jakies rzetelne testy na lato i tylko na sucha nawierzchnie?
Potrzebuje tanich gum do pazdziocha dziewczyny w cordobie 96'.

 

Dobrze zeby nie byla z papieru bo zaraz zniknie na tym pseudo asfalcie jak papier scierny*

*Jakies bridgestony wytrzymaly w nowych pandach 25k. :mellow:

Edited by Aurora001

Share this post


Link to post
Share on other sites

C klasa W202 2,2d 95km bez turbo. Rocznie nie robię więcej niż 10k, szybciej niż 120km/h nie jadę bo i tak się nie da. Aktualnie letnie mam 205/55/16 no-name popękane na których nie da się jeździć. Chciałem kupić jakieś używane na allegro za około 100-150zł sztuka ale na oponeo znalazłem dwie gumy:

 

1: http://www.oponeo.pl/dane-opony/zeetex-zt1000-205-55-r16-91-v#70834829

 

2: http://www.oponeo.pl/dane-opony/fortuna-f2000-205-55-r16-91-v#70807095

 

Ma to sens? A może lepiej kupić rower?

Edited by GeMtin1

Share this post


Link to post
Share on other sites

GemTin- napisz do Gordona Ramsaya- może się dogadacie jak on będzie się pozbywał obecnego letniego setupu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale to jakiś ciągnik?

Nie, nawet nie jest na ropę. Chociaż nieźle ciągnie, trzeba przyznać.
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zalozylem wspomniane przez mnie wczesniej Dunlopy. Po paru km moge smialo stwierdzic ze jest to cicha i wygodna opona, na suchym fajnie trzyma. Na mokrym nie mialem okazji testowac. Tylko zbiezonosc musze zrobic bo mi sie kierownica przestawila :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmiana z zimowych Barum Polarisów na Continental Conti Eco Contact 3 jest nie do opisania. Continentale znacznie szybciej reagują na ruchy kierownicą, na mokrym wręcz ciężko stracić przyczepność podczas ruszania ( co na Polarisach było bardzo łatwe), w zakrętach znacznie lepsze trzymanie zawłaszcza na mokrym. Hamuje się na nich też zdecydowanie lepiej. Patrząc na to, że ich cena jest nie wiele większa od najtańszych chińczyków to są godne polecenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do Corsy wszystkie opony są tanie ;)

 

A tak w temacie to na razie jestem zadowolony z Michelin Pilot Sport 3. Duża różnica w stosunku do poprzednich Primacy HP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do Corsy wszystkie opony są tanie ;)

 

A tak w temacie to na razie jestem zadowolony z Michelin Pilot Sport 3. Duża różnica w stosunku do poprzednich Primacy HP.

 

Dokładnie. Cena pomiędzy czymś dobrym a tanim to nawet nie 100 zł na komplecie. Nie warto cebulować przy tym rozmiarze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli że co - zapalniczka? czy inny oświęcim?

Chińskie pudełko, w podpisie mam link do obrazków.
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

najpierw jakię audi wyskoczyło ale chyba to nie to

 

a juz widze honda? taka trochę kosmiczna [ale czemu chińska?]

 

sry widze juz to suzuki [dobra maszynka na pl drogi i przyczepkę można pociągnąć ;) ] ale czemu chińskie?

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba zdecyduje się na Uniroyale Rainsport 3. Na Oponeo są za 310 PLN/szt.

Właśnie kupiłem to coś na ten sezon. O trzymaniu na suchym to sie rozpisywał nie będę bo każda normalna opona w rozmiarze jaki mam czyli 225/40R18 trzyma zajebiście natomiast co do mokrego: Kupiłem je bo najzwyczajniej były tanie wiec jakoś sie nie napalałem na ten marketingowy bełkot o mega trzymaniu na mokrym. Pospieszyłem sie troche ze zmianą kół bo chciałem już powyrywać 16latki pod dyskoteką, a na zimowych 15" trochę lipa i letnie wsadziłem jakieś 4 tygodnie temu. Totalne zaskoczenie temperatura ledwo powyżej zera, mokro, a opona trzyma się jak politycy stołków w sejmie jedyny minus to troche szumią ale i tak w aucie mam no stop włączone umcy umcy wiec mi to nie przeszkadza aaa i dosyc miękka mieszanka wiec pewnie szybciej sie zużyją ale co tam ważne, że tanie i dobre :D

Edited by KAX_
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Barum Bravuris 3HM czy Firestone tz300a ? Różnica 10zł tj. Barumy tańsze.

205/55/16

Edited by GeMtin1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Barum Bravuris 3HM czy Firestone tz300a ? Różnica 10zł tj. Barumy tańsze.

205/55/16

 

Parę stron wcześniej pisałem o Barumach. Nie byłem zbytnio zadowolony. Co prawda miałem zimówki a na letnich Barumach nie jeździłem. Za nie wiele więcej są też Hankooki, którymi według mnie warto jest się zainteresować. Na Hankookach Kinergy Eco jeździłem i były naprawdę dobre. W podobnej cenie jest parę modeli Hankoooków, te K107 mają nawet lepszą ocene od Kinergy Eco.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem i ja Barumy, zdecydowanie NIE polecam! Na mokrym trakcja taka, że resztki włosów łonowych prawie straciłem. Nigdy więcej.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obecnie kulam się na Continentalach CWC TS850 - zima i Michelinach Energy Saver+ - lato.

Ja na razie polecam zdecydowanie.

Poprzednio miałem Nokian WR G2 - zima i Nokian V - lato. Również super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam na przodzie barumy bravuris, chyba model z numerem 2 w rozmiarze 225/45/17. Generalnie opony wydają się dość twarde, mało kiedy wydają jakieś piski, nie zużywają się zbyt szybko ale tak jak kolega wyżej pisał na mokrym szału nie ma, czasami czuję na kierownicy podsterowność na tych oponach.

Nie mnie jednak nie ma co zbyt wiele wymagać od opon za 250zł sztuka w tym rozmiarze. Do rainsportów, które kupiłem w tamtym roku się nie umywają ale te kosztowały już 350zł za sztukę, więc coś za coś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staram się szukać w sklepach lepszych marek. Używane, ale po sprawdzeniu bieżnika i czy nie "ma bicia" kupuję z montażem w warsztacie. Michelin sa najlepsze. Co stosujecie do pielegnacji opon, ja nakładam mleczko do konserwacja opon Bold K2 . Kolor wraca ładny, jak nowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie szukam opon dla rodzicow do Avensisa I 2.0 w rozmiarze 195/65/15. Rodzice nie jezdza wiele, glownie po miescie i sporadycznie jakis dalszy wyjazd. W zwiazku z tym szukam opon calorocznych bo w Krakowie mysle ze takie sie sprawdza w 100%. Czytalem ze kiedys polecane byly jakies Goodyeary 4 seasons, ale od tego czasu juz sie troche tych opon natworzylo. Co wybrac? Te Goodyeary 4S, Vredestein Quatrack 5 czy jeszcze cos calkiem innego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.