Niemiec Posted October 7, 2015 Report post Posted October 7, 2015 Lepsze nowe wielosezonówki niż stare dedykowane, W mieście zimą i tak głównie będzie mokro a nie śnieżnie, więc to może być dobra opcja, którą sam rozważałem po wykasowaniu letniej opony na dziurze. Nie kupiłem wielosezonówek, bo wpadły mi w łapki za friko letnie ;) 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
TSRules Posted October 7, 2015 Report post Posted October 7, 2015 to prawda, ja mam goodyeara 4 seasons i zimą spokojnie sie "wykopuję" z zasp, aczkolwiek przyznaję że latem trochę hałasują to fakt i też mnie śmieszy jak ktoś krytykuje moje całoroczne mając dwumilimetrowe sliki na lato :) (oczywiście mając do wyboru premium całoroczne a premium sezonowe to sezonowe wygrywają) 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Kilokush Posted November 17, 2015 Report post Posted November 17, 2015 (edited) Szukam komplet opon zimowych 195/65 r15 Nowe, tanie, nie najgorsze. Te mają dobre opinię i całkiem dobra cena. http://www.oponylux.pl/ceneo/opony-osobowe/opony-zimowe-hankook-winter-i-cept-rs-w442-195-65-r-15-91t-1010155.html Edited November 17, 2015 by Kilokush Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
_Paulo_ Posted November 17, 2015 Report post Posted November 17, 2015 Kupione i zalozone te Crossclimaty. Pierwsze wrazenie bardzo pozytywne. Cicha i komfortowa opona, dobrze sie trzyma na mokrym i suchym przy oczywiscie normalnej jezdzie a nie w stylu kazdy zakret bokiem :wink2: Reszte zweryfikuje zima :> 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Kyle Posted December 4, 2015 Report post Posted December 4, 2015 (edited) Całoroczne/wielosezonówki zawsze są gorsze od swoich wyspecjalizowanych porami roku, kuzynów. Widziałem test porównawczy różnych modeli opon, między innymi całorocznych Vredestein Quadrac 3 z sezonowymi i całoroczne Vredestein spisywały się jak przeciętne opony sezonowe (czyli było sporo opon sezonowych gorszych, jak i sporo lepszych). Także kupując najlepsze całoroczne możliwe jest osiagnięcie poziomu trakcji przeciętnych sezonowych. Na tabeli widziałem też przeciętne całoroczne, chyba Dębica i spisywały się jak najgorsze sezonowe. Test polegał na pomiarze długości drogi hamowania, więc raczej był to obiektywny pomiar, a nie subiektywne lanie wody. Edited December 4, 2015 by Kyle Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
unpure Posted June 7, 2016 Report post Posted June 7, 2016 Hejka , Jakie oponki polecicie w rozmiarze 195/65R15 na lato ? Czy polecacie zakup w sklepie https://oponafelga.pl/ ? Macie jakieś opinie o sklepie?? Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
reed Posted June 8, 2016 Report post Posted June 8, 2016 TOYO Proxes T1-R Oponeo Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
KAX_ Posted June 8, 2016 Report post Posted June 8, 2016 (edited) W tym rozmiarze różnice są niewielkie zarówno cenowo jak i technicznie czy wybierzesz Dunlopa, Continentala, Pirelli czy Michelin czy jeszcze coś innego byle markowego. No i zależny jak dużo kilometrów robisz z tego co pamiętam np. T1-R dość szybko się zużywają. Edited June 8, 2016 by KAX_ Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Imperator Kret Posted June 8, 2016 Report post Posted June 8, 2016 T1-R szału nie robią a ten rozmiar jest tak tani, że brałbym Conti. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
KAX_ Posted June 8, 2016 Report post Posted June 8, 2016 (edited) Rozglądałem się ostatnio za kapciami na lato i ku mojemu zdziwieniu kapcie 235/40R19 jakie występują seryjnie w Brerze są o wiele droższe niż 255/35R19 chyba będzie trzeba poszukać zamiast seryjnych felg 19x8 jakieś 19x9. Np. Pirelli P Zero różnica ponad stówie za sztukę na korzyść szerszych. Edited June 8, 2016 by KAX_ Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 8, 2016 Report post Posted June 8, 2016 (edited) bo jedne rozmiary sa popularniejsze od innych i dlatago takie zagrania 195 może takie http://www.sklepopon.pl/uniroyal-rainexpert-3,p-73797 http://www.sklepopon.pl/fulda-ecocontrol-hp,p-28037 Edited June 8, 2016 by Guest Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
KAX_ Posted June 8, 2016 Report post Posted June 8, 2016 (edited) Ja wiem, ze cena uzależniona jest od rynku zbytu ale porostu nigdy bym się nie spodziewał, ze 235/40 będzie mniej popularne niż 255/35 Za trzy dyszki więcej ma Continentale ContiPremiumContact5 a jak wiadomo na ppc premium jest cenione w każdej dziedzinie :D Edited June 8, 2016 by KAX_ 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 8, 2016 Report post Posted June 8, 2016 oczywiście że jak jest kasa to brac ;) ale przejrzałbym testy jeszcze Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
KAX_ Posted June 8, 2016 Report post Posted June 8, 2016 Po aferze z testami ADAC raczej bym się za bardzo testami nie sugerował ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 8, 2016 Report post Posted June 8, 2016 a to tylko adac testy robi??? Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
KAX_ Posted June 8, 2016 Report post Posted June 8, 2016 (edited) To wrzuć jakieś niezależne testy w których jesteś na 100% że ktoś nie wziął w łapę za recenzje ;] Coroczne duże testy robi kilka dużych redakcji wszystkie mogą być tak samo rzetelne :P Edited June 8, 2016 by KAX_ Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 8, 2016 Report post Posted June 8, 2016 idąc twoim tokiem rozumowania to nie wiadomo co kupić bo wszyscy robią goowno i smarują testerom - szkoda słów ps człowiek inteligentny sam wyciąga wnioski Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
KAX_ Posted June 8, 2016 Report post Posted June 8, 2016 (edited) Czyli, ze co nie podasz linka do twoim zdaniem rzetelnych testów? :lol: Jak już z tą inteligencją wyjeżdżasz to się wykaż i przeczytaj moja pierwsza odpowiedz na poprzedniej stronie i wyciąg wnioski ;] Edited June 8, 2016 by KAX_ Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
jonas Posted June 8, 2016 Report post Posted June 8, 2016 To ja miałem prościej, dziwny rozmiar na żabie sprawił, że dostępny był chińczyk, koreańczyk i jakiś obrzydliwie drogi Goodyear. Wziąłem koreańczyka, żeby do hińskiego ałta pasowało. Surowa ryba z zimnym ryżem, wpierdzielanie psów, hentai i te klimaty. Za trzy dyszki więcej ma Continentale ContiPremiumContact5 a jak wiadomo na ppc premium jest cenione w każdej dziedzinie :DMiałem w bumie ContiPremium Contact ale chyba 2, bo to jakiś czas temu było. Nie robiły się kwadratowe od kocyka, polecam, Piotr Fronczewski. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
reed Posted June 8, 2016 Report post Posted June 8, 2016 T1-R szału nie robią a ten rozmiar jest tak tani, że brałbym Conti. Możesz rozwinąć? Nie wiem jak miałyby robić szał, one po prostu robią dobrze to co powinna robić opona. Nie podpieram się wynikami sponsorowanych testów, tylko wieloma dziesiątkami przejechanych osobiście, kilometrów. [...]z tego co pamiętam np. T1-R dość szybko się zużywają. Albo źle pamiętasz, albo pamiętasz ubiegłą generację, tą która na mokrym pięknie tańczyła. A to już przeszłość. No i zużywają się "normalnie" raczej. Jeżdżę na nich trzecim z kolei autem i raczej bym je polecał. No i podstawowy argument za nimi to to, że są z półki Premium :twisted2: Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Dammeron Posted June 8, 2016 Report post Posted June 8, 2016 (edited) Ja od siebie polecam Vredestein Ultrac Cento. Testowałem w Alpinie B10 na torze, a także na zalanym wodą placu (studzienki się pozapychały :D) - zero aquaplaningu. Poza tym są bardzo ciche. Ogólnie to przejeździłem na nich prawie 2 lata, potem poszły razem z autem na sprzedaż. Edited June 8, 2016 by Dammeron Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
KAX_ Posted June 8, 2016 Report post Posted June 8, 2016 Albo źle pamiętasz, albo pamiętasz ubiegłą generację, tą która na mokrym pięknie tańczyła. A to już przeszłość. No i zużywają się "normalnie" raczej. Jeżdżę na nich trzecim z kolei autem i raczej bym je polecał. : Czyli dobrze pamiętam bo właśnie chodziło o szybkie zużycie i kiepska przyczepność na mokrym. Jak poprawili to chwała im za to ale jak wspomniałem w zwykłym dupowozie z takim rozmiarem z każde opony "Premium" bedzie zadowolony 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Imperator Kret Posted June 9, 2016 Report post Posted June 9, 2016 Możesz rozwinąć? Nie wiem jak miałyby robić szał, one po prostu robią dobrze to co powinna robić opona. Nie podpieram się wynikami sponsorowanych testów, tylko wieloma dziesiątkami przejechanych osobiście, kilometrów. Jeździłem na nich 3 lata i wolę ContiPremiumContact albo Michelin Pilot Sport 3. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Je m appelle Ferdinand Posted June 9, 2016 Report post Posted June 9, 2016 Tylko naleweczki, tylko markgum. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
jonas Posted June 9, 2016 Report post Posted June 9, 2016 Ale one nie są premium, idź stąd plebsie. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 9, 2016 Report post Posted June 9, 2016 Czyli, ze co nie podasz linka do twoim zdaniem rzetelnych testów? :lol: Jak już z tą inteligencją wyjeżdżasz to się wykaż i przeczytaj moja pierwsza odpowiedz na poprzedniej stronie i wyciąg wnioski ;] a co wujka gógla ci zamnknęli? lenistwo uszczęśliwia? czy jest jeszcze coś co przeszkadza ci znaleźć teściki i wyciągnąć z nich wnioski :ploom: Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
MiG29 Posted June 9, 2016 Report post Posted June 9, 2016 Brat na zimę brał te Michelin CrossClimate. Jak ktoś ciekawy, to tu opisał jak się sprawują: http://www.autowcentrum.pl/blog/post/slowko-o-michelin-crossclimate,33636/ Ja pewnie też zmienię na wielosezonowe jak wykończę swoje goodyary eagle i ultragripy8. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Imperator Kret Posted August 16, 2016 Report post Posted August 16, 2016 Od marca 2015 jeżdżę na Michelin Pilot Sport 3. Pod względem przyczepności nieźle, ale szybko się ścierają. Zrobiłem na nich jakieś 35 tysięcy i zostało 4-4,5 mm bieżnika. Na przyszły sezon trzeba będzie kupić nowe. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Aurora001 Posted August 21, 2016 Report post Posted August 21, 2016 (edited) To nie tak zle ;)Generalnie no-name'y sa bezsensu, moje nokiany wytrzymaly na przodzie tak naprawde 12k km, z czego tylko 9k km na miejscu. Przod ma 1-1.8mm w zaleznosci od miejsca - zewnetrzna czesc mniej. Dobrze ze u mnie nie pada, ale to jak asfalt zjada przednie opony to jest masakra. Tyl jak nowki z kolei...Teraz wlasnie sie zastanawiam co kupic, jakie brandowe dosc wytrzymale gumy bo z kumplem mechanikiem, ktory pracuje w duzej wypozyczalni 500 aut+ dokladnie widac ze takie opony troche lepiej sobie radza i starcza do 20-25k km...I nie, nie jezdze jak szalony. Edited August 21, 2016 by Aurora001 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 21, 2016 Report post Posted August 21, 2016 poszukaj w testach najwytrzymalszych ze średniej półki Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...