Jump to content
Sign in to follow this  
Kakuś_

Które Opony Najlepsze?

Recommended Posts

Chyba zdecyduje się na Uniroyale Rainsport 3. Na Oponeo są za 310 PLN/szt.

Właśnie kupiłem to coś na ten sezon. O trzymaniu na suchym to sie rozpisywał nie będę bo każda normalna opona w rozmiarze jaki mam czyli 225/40R18 trzyma zajebiście natomiast co do mokrego: Kupiłem je bo najzwyczajniej były tanie wiec jakoś sie nie napalałem na ten marketingowy bełkot o mega trzymaniu na mokrym. Pospieszyłem sie troche ze zmianą kół bo chciałem już powyrywać 16latki pod dyskoteką, a na zimowych 15" trochę lipa i letnie wsadziłem jakieś 4 tygodnie temu. Totalne zaskoczenie temperatura ledwo powyżej zera, mokro, a opona trzyma się jak politycy stołków w sejmie jedyny minus to troche szumią ale i tak w aucie mam no stop włączone umcy umcy wiec mi to nie przeszkadza aaa i dosyc miękka mieszanka wiec pewnie szybciej sie zużyją ale co tam ważne, że tanie i dobre :D

Edited by KAX_
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Barum Bravuris 3HM czy Firestone tz300a ? Różnica 10zł tj. Barumy tańsze.

205/55/16

Edited by GeMtin1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Barum Bravuris 3HM czy Firestone tz300a ? Różnica 10zł tj. Barumy tańsze.

205/55/16

 

Parę stron wcześniej pisałem o Barumach. Nie byłem zbytnio zadowolony. Co prawda miałem zimówki a na letnich Barumach nie jeździłem. Za nie wiele więcej są też Hankooki, którymi według mnie warto jest się zainteresować. Na Hankookach Kinergy Eco jeździłem i były naprawdę dobre. W podobnej cenie jest parę modeli Hankoooków, te K107 mają nawet lepszą ocene od Kinergy Eco.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem i ja Barumy, zdecydowanie NIE polecam! Na mokrym trakcja taka, że resztki włosów łonowych prawie straciłem. Nigdy więcej.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obecnie kulam się na Continentalach CWC TS850 - zima i Michelinach Energy Saver+ - lato.

Ja na razie polecam zdecydowanie.

Poprzednio miałem Nokian WR G2 - zima i Nokian V - lato. Również super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam na przodzie barumy bravuris, chyba model z numerem 2 w rozmiarze 225/45/17. Generalnie opony wydają się dość twarde, mało kiedy wydają jakieś piski, nie zużywają się zbyt szybko ale tak jak kolega wyżej pisał na mokrym szału nie ma, czasami czuję na kierownicy podsterowność na tych oponach.

Nie mnie jednak nie ma co zbyt wiele wymagać od opon za 250zł sztuka w tym rozmiarze. Do rainsportów, które kupiłem w tamtym roku się nie umywają ale te kosztowały już 350zł za sztukę, więc coś za coś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staram się szukać w sklepach lepszych marek. Używane, ale po sprawdzeniu bieżnika i czy nie "ma bicia" kupuję z montażem w warsztacie. Michelin sa najlepsze. Co stosujecie do pielegnacji opon, ja nakładam mleczko do konserwacja opon Bold K2 . Kolor wraca ładny, jak nowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie szukam opon dla rodzicow do Avensisa I 2.0 w rozmiarze 195/65/15. Rodzice nie jezdza wiele, glownie po miescie i sporadycznie jakis dalszy wyjazd. W zwiazku z tym szukam opon calorocznych bo w Krakowie mysle ze takie sie sprawdza w 100%. Czytalem ze kiedys polecane byly jakies Goodyeary 4 seasons, ale od tego czasu juz sie troche tych opon natworzylo. Co wybrac? Te Goodyeary 4S, Vredestein Quatrack 5 czy jeszcze cos calkiem innego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak coś jest do wszystkiego, to jest do [gluteus maximus]. Całoroczne/wielosezonówki zawsze są gorsze od swoich wyspecjalizowanych porami roku, kuzynów.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepsze nowe wielosezonówki niż stare dedykowane, W mieście zimą i tak głównie będzie mokro a nie śnieżnie, więc to może być dobra opcja, którą sam rozważałem po wykasowaniu letniej opony na dziurze. Nie kupiłem wielosezonówek, bo wpadły mi w łapki za friko letnie ;)

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

to prawda, ja mam goodyeara 4 seasons i zimą spokojnie sie "wykopuję" z zasp, aczkolwiek przyznaję że latem trochę hałasują to fakt

i też mnie śmieszy jak ktoś krytykuje moje całoroczne mając dwumilimetrowe sliki na lato :)

(oczywiście mając do wyboru premium całoroczne a premium sezonowe to sezonowe wygrywają)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupione i zalozone te Crossclimaty. Pierwsze wrazenie bardzo pozytywne. Cicha i komfortowa opona, dobrze sie trzyma na mokrym i suchym przy oczywiscie normalnej jezdzie a nie w stylu kazdy zakret bokiem :wink2:  Reszte zweryfikuje zima :>

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Całoroczne/wielosezonówki zawsze są gorsze od swoich wyspecjalizowanych porami roku, kuzynów.

 

Widziałem test porównawczy różnych modeli opon, między innymi całorocznych Vredestein Quadrac 3 z sezonowymi i całoroczne Vredestein spisywały się jak przeciętne opony sezonowe (czyli było sporo opon sezonowych gorszych, jak i sporo lepszych). Także kupując najlepsze całoroczne możliwe jest osiagnięcie poziomu trakcji przeciętnych sezonowych. Na tabeli widziałem też przeciętne całoroczne, chyba Dębica i spisywały się jak najgorsze sezonowe. Test polegał na pomiarze długości drogi hamowania, więc raczej był to obiektywny pomiar, a nie subiektywne lanie wody.

Edited by Kyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym rozmiarze różnice są niewielkie zarówno cenowo jak i technicznie czy wybierzesz Dunlopa, Continentala, Pirelli czy Michelin czy jeszcze coś innego byle markowego. No i zależny jak dużo kilometrów robisz z tego co pamiętam np. T1-R dość szybko się zużywają.

Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozglądałem się ostatnio za kapciami na lato i ku mojemu zdziwieniu kapcie 235/40R19 jakie występują seryjnie w Brerze są o wiele droższe niż 255/35R19 chyba będzie trzeba poszukać zamiast seryjnych felg 19x8 jakieś 19x9. Np. Pirelli P Zero różnica ponad stówie za sztukę na korzyść szerszych.

Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wiem, ze cena uzależniona jest od rynku zbytu ale porostu nigdy bym się nie spodziewał, ze 235/40 będzie mniej popularne niż 255/35

 

Za trzy dyszki więcej ma Continentale ContiPremiumContact5 a jak wiadomo na ppc premium jest cenione w każdej dziedzinie :D

Edited by KAX_
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po aferze z testami ADAC raczej bym się za bardzo testami nie sugerował ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wrzuć jakieś niezależne testy w których jesteś na 100% że ktoś nie wziął w łapę za recenzje ;] Coroczne duże testy robi kilka dużych redakcji wszystkie mogą być tak samo rzetelne :P

Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.