Jump to content
Sign in to follow this  
Kakuś_

Które Opony Najlepsze?

Recommended Posts

Autostrada na Teneryfie jest całkiem zacna, choć bałem się tam cisnąć ponad 140 km/h, żeby hiszpańska psiarnia się nie czepiała.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aurora001

Nie wiem jak w 9k ale do 9-5 zalecają opony z wzmacnianą ścianką może to też pomorze na szybsze ścieranie jak opona nie będzie się kłaść na zakrętach tyle że będzie sztywniej.

ps. gdzie ty tam masz miejscówy aby latać 200+? I ogólnie sens latania tam tyle...

Problemem sa mikro kamienie na jezdni + piasek i mnogosc zakretow, rond ktore mozna przestrzeliwac po 60+ oraz wyzlobienia  w asfalcie przez powyzsze.

U mnie widac ze przod sciera sie PRAWIE rowno - najbardziej schodzi zewnetrzna strona, ale prawie rowno ze srodkiem i wewnetrzna strona.

Problem doskonale znany na wyspach, po pracy w wypozyczalni doskonale to widac. W cordobie mojej bylej :D przod wytrzymal 3k km, zbieznosc tylko LEKKO zdupczona i najtansze opony, jakies chinole zapewne. 

 

Pierwsze slysze o oponach ze wzmacniana scianka, to mogloby byc ciekawe rozwiazanie. Na pewno pomoglaby zmiana felgi z R15 na R17... Jak bede w Polsce nastepnym razem to na pewno zmienie. Poki co nie moge nic zmienic bo nie przerejestrowana fura... a nie wiem czy w ogole zostane. W lutym koncze kontrakt i chyba cos bede chcial zmienic, a przeglad mam tylko do listopada... Moze uda mi sie podbic polski dowod w Hiszpanii jakos warunkowo, ale czarno to widze bo naprawde to po lutym moze i nawet wyladuje w Polsce (zauroczylem sie w kims :P ) i co znowu bede przerejestrowywal spowrotem i 3k euro w plecy?!

 

Latac jest gdzie tylko krotko, spod domu mam nowa autostrade do costa calmy ;) Z peknietym dolotem z intercoolera ktory mi puszcza mocno 240 licznikowe, skrzynia konczy sie na 250-255 i 6500rpm bo mam najkrotsza mozliwa.

 

Na TF czy GC ruch taki ze ciezko poleciec 140+, fuerta inna bajka :P

 

Chyba ze znacie kogos kto mi podbije dowod w PL to bylbym wdzieczny za info na prv... Poki co moge latac na PL blachach - policja, odpukac, mnie nie zatrzymala poza ostrzezeniem przy 0.32 promilka i nadal urzad skarbowy mnie nie sprawdza. 

Edited by Aurora001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masakra, a zbieżność masz na 100% dobrą? Ja po wrzuceniu 19" pojechałem na ustawienie i wracałem na poprawkę bo prawie wszyscy ustawiają geometrie od niechcenia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geo jest super zrobione od poczatku wyjazdu z polski. To widac dokladnie na przykladzie tej opony z przodu.

Pasek gdzie jest zdarte do druta to jest skrajnie zewnetrzna strona ktora wyciera sie na zakretach od gresu/tarki na jezdni - jednoczesnie skrajny bierznik z dwoch stron sciera sie idealnie rowno. Fuerteventura... ;) Zobaczymy ile wytrzymaja energy savery. 

Tez troche kwestia troche R15 bo opona mocna sie kladzie. Wloski przy feldze potrafia sie naprawde niezle odcisnac na brudzie felgi od zakretow pokonywanych naprawde ostro :D

Srednia zywotnosc przednich gum na wyspie to do 20k km. Kumpla w starej e klasie i cienkim kapciu przy felach AMG R18 to samo ;) Zmienial przod 3 razy przez rok i teraz kupil markowe gumy i zobaczymy.

 

Zrobie pozniej fotke jak wyglada asfalt na zakretach...

Edited by Aurora001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do mojego coupe co polecicie? Kapeć 205/50/15? Tylko tak rozsądnie z ceną, czy w okolicach 1k da się dostać coś w miarę sensownego? Chodzi mi o opony letnie. Nie chcę też chińskiego <span style='color: red;'>[ciach&#33;]</span>a. W sumie barum bravuris mi się całkiem dobrze spisują, więc może coś w ten deseń?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem polecić coś innego ale na łoponeo promocja na http://www.oponeo.pl/dane-opony/toyo-proxes-t1-r-205-50-r15-89-v#111640553 od razu bym klikał kup chłopaki wspominali kilka stron wstecz, ze ten model się ostatnio poprawił, a ze jest w cenie baruma to nawet nie ma się co zastanawiać :P

Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakt, opcja dobra, tylko planowałem je zakładać po zimie, a kupić w okolicach grudnia, a pewnie ta oferta się już skończy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to nie ma co na zapas się zastanawiać. Nie będzie tych to może akurat będą inne w promocji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę tych opon przetestowaliście, to może coś mi podpowiecie.

 

Potrzebna opona na przód, która na suchym klei od razu, bez rozgrzewania w rozmiarze 17 cali i szerokości nie większej niż 225. Może być mega miękka, mogę wymieniać co miesiąc, warunek to mega klejenie na zimno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę tych opon przetestowaliście, to może coś mi podpowiecie.

 

Potrzebna opona na przód, która na suchym klei od razu, bez rozgrzewania w rozmiarze 17 cali i szerokości nie większej niż 225. Może być mega miękka, mogę wymieniać co miesiąc, warunek to mega klejenie na zimno.

Szukasz zwyklej opony drogowej czy czegoś do zabawy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli prędzej szukasz czegoś pokroju R888, a nie P Zero wiec ja raczej nie pomogę bo nic takiego nie użytkowałem :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Póki co najlepszy kapiec jaki mialem ale mam je dopiero od miesiąca. W Brerze mam 235 i trzymają super jedyne czego sie obawiam to zużycie ale ciebie to akurat nie interesuje. Tylko trzeba pamiętać ze to jest nadal opona przede wszystkim drogowa, a nie semi slick.

Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Federala mam teraz z tyłu, ale już się kończy. Bardzo dobrze się tam sprawuje, wiec kupie na przod i jakbybsie nie sprawdzil, to wyladuje z tylu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dębica Frigo HP2 (nie mylić z Frigo 2) coś ktoś o tym wie? Miałem brać Hankooka ale patrze rodzima Dębica wypuściła nowy model. Swoją drogą śmiesznie wygląda logo Dębica, a pod spodem "made in germany" :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

a słyszałem o tym ze robią w niemczech i że podobno niezłe

 

ale bez testów to ciężko coś powiedzieć

 

[ale czego się można po budżetówce spodziewać - raczej liderów nie zdeklasują]

 

hankuki moga byc ciekawe te z taka dziwaczna nazwą - pewnie takie średniaki będą

Edited by tesel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja również niedługo będę kupował coś do Lanosa i myślę nad:

 

Nokian WR D3 185/60 R14 lub Continental ContiWinterContact TS850 185/60R14 82 T.

Okolice 190-230zł/szt.

 

Nokiany tańsze i tabliczka C,B. TS-y C, C.

Czy może jakieś inne, dobrze jakby za szybko nie ścierały się.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg tych śmiesznych tabliczek Dębica HP2 ma oznaczenia jak premiumy dwa razy droższe wiec nimi sie zupełnie nie sugeruj. Rozmiar jak we wózku na zakupy wiec co nie weźmiesz z górnej półki różnice będą miedzy nimi niewielkie. Ja na zimę mam 225/50R17 więc szukam czegoś z klasy ekonomicznej/średniej a tam juz mega rozrzut jakościowy.

Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktos wie jak sie ma sprawa z przejazdem z Afryki do Polski w zimie? Rozumiem ze moge miec w cholere problemow z policja w lutym przejezdzajac przez niemcy / austrie bez zimowek? Tutaj zimowki nie istnieja xD Chyba w lutym/marcu wroce na jakis czas odpoczac.

Edited by Aurora001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Envían neumáticos a las islas?

No realizamos envíos a las Islas Baleares, Canarias ni Ceuta y Melilla.

 

Dwa - koszta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zatem wystarczy przekalkulować, czy taniej wyjdą wielosezonówki do zajeżdżenia potem na wyspie (lub ewentualnie snucia się po marcowej chlapie w kraju), czy mandat od Polizei. No chyba, że z nimi nie ma to tamto i od razu laweta, a ciebie do obozu kamienie łupać.

Dostęponość na miejscu - żaden tamtejszy oponerro Jose Armando Rodriguez Tortilla da Silva nie podejmie się ściągnięcia zestawu wielosezonówek na zamówienie?

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli masz samochód na PL blachach bez żadnego problemu możesz się poruszać zimą po Niemczech na letnich(nie wiem jak Austria ale pewnie podobnie). Żaden mandat Ci nie grozi, oczywiście dopóki nie będziesz brał udziału w stłuczce albo wypadku. Na forum było już to przerabiane kilka razy.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg tych śmiesznych tabliczek Dębica HP2 ma oznaczenia jak premiumy dwa razy droższe wiec nimi sie zupełnie nie sugeruj. Rozmiar jak we wózku na zakupy wiec co nie weźmiesz z górnej półki różnice będą miedzy nimi niewielkie. Ja na zimę mam 225/50R17 więc szukam czegoś z klasy ekonomicznej/średniej a tam juz mega rozrzut jakościowy.

 

Powiadasz, że te tabliczki do niczego nie zobowiązują? Hmm... Mnie się wydaje, że powinny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już jesteśmy przy ciepłych klimatach i zimówkach będąc niedawno na krecie (tej wyspie nie na tym forumowym) zauważyłem, ze z 30% tamtejszych śrupów śmiga na zimówkach :lol:

Jeżeli masz samochód na PL blachach bez żadnego problemu możesz się poruszać zimą po Niemczech na letnich(nie wiem jak Austria ale pewnie podobnie). Żaden mandat Ci nie grozi, oczywiście dopóki nie będziesz brał udziału w stłuczce albo wypadku. Na forum było już to przerabiane kilka razy.

Jest takie coś jak konwencja wiedeńska ale trza im dobrze to wyszprechac po niemiecku. Do póki nie będzie utrudniał ruchu nic mu nie zrobią ale niech tylko zobaczą, ze się wlecze na autobanie podczas śniegu wolniej niż inni to będzie wzywał ADAC :lol:

 

Powiadasz, że te tabliczki do niczego nie zobowiązują? Hmm... Mnie się wydaje, że powinny.

Dębica HP2 w moim rozmiarze ma C i B, a ponad dwukrotnie droższy Dunlop WinterSport też ma C i B ;]

Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.