Jump to content
Sign in to follow this  
Kakuś_

Które Opony Najlepsze?

Recommended Posts

jak chcesz mieć opony odporne na ścieranie to P Zero Nero odradzam obony giną w oczach, tak samo jak dunlopy sp sport maxxx które posiadam aktualnie, ale to jest normalna rzecz - każda dobra opona która ma za zadanie się kleić do asfaltu szybo się ściera, fuldy odradzam, przejechałem się już na zimowych fuldach ściąga mi samochód na tych oponach.

maSTHa212 bierz continentale to kompromis pomiędzy właściwościami jezdnymi a trwałością.

 

ktoś tu jeszcze pytał co zrobić z popękaną oponą odpowiedz jest jedna wyrzucić, życie opony to 5-6 lat później guma twardnieje pojawiają się pęknięcia i taka opona nadaje się do śmietnika, ilość bieżnika nie jest tu z pewnością wyznacznikiem tego czy opona jest dobra czy zła.

Edited by slavOK

Share this post


Link to post
Share on other sites

poprzednio jeździłem na semperitach i continentalach contact 2, ale już były zużyte i ostatnio zapodałem Nokian Z G2 , są droższe od innych, jedna 400zl , 205/55R16 ale naprawdę nie żałuję ani jednej złotówki. Cichuteńkie przedwszystkim, zero hałasu toczenia! Bardzo przyczepna , autko jest jak przyklejone. Guma bieżnika jest miękka ale wcale się tak szybko nie ścierają.

Dołączona grafika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uwierzę w mniejsze spalanie na tych oponach ale nie w lepszą przyczepność w czasie hamowania czy na zakrętach.

Testy wewnętrzne są bardzo nie obiektywne.

Wziąłem 4 x Fulda Carat Progresso 205/60R15 91H. Niestety na droższe mnie nie było stać, a wg. testów ADAC 2008 leżą na średniej półce jakościowej wyprzedzając droższe modele.

Są ciche i nie ściągają kierownicy na żadną ze stron. Później zobaczę jak na mokrym oraz jak na ostrych zakrętach bo jeszcze nie miałem okazji.

A o wytrzymałości/ścieralności oraz właściwościach po pewnym czasie ocenię po min. 5000km.

Edited by Kaeres

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja np wzoruje sie na komentarzach z opony.com, za pierwszym razem wyhaczylem uniroyale i bylem bardzo zadowlony, a teraz toya i jestem rownie zadwolowony, jak ktos uwaza ze takie opinie sa obiektywne to niech poczyta sobie komenty do debica passio :lol2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiepska stronka do naśladowania.

Na miliard komentarzy powiedzmy 5% jest poważnych i przemyślanych i na ich ocenie się warto skupić a nie na średniej.

Wg. nich moja opona gniecie większość 50% droższych, a jak spojrzałem na komentarze o niej to...bez komentarza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a co powiecie o Falkenie ZE912? Ogólnie już je zamówiłem ale może ktoś użytkował? Jakieś opinie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogę opisać właściwości jezdne Fulda Carat Progresso po przejechaniu ok 2500km w tym 2 trasy po 700km.

W mieście nie szaleję więc różnicy nie dostrzegę w oponach nawet za 500zł/szt więc nie o tym chciałem pisać.

Nie wiem również na ile układ kierowniczy w samochodzie działa dobrze ale na trasie jechało mi się po prostu pięknie.

Szczególnie w okolicach 120km/h po szerokich ale zdecydowanych zakrętach gdzie czuć już przyczepność opony.

Droga sucha wywoływała na kierownicy...hmm...ciężko to wytłumaczyć ale początek skrętu ja inicjowałem a w fazie największego przeciążenia opona łapała takiego gripa, że czułem jakbym mógł puścić kierownicę a samochód nadal jechałby skrętem (tak jakby dociskało do środka jezdni samo bez używania siły przy podsterowności). Świetne uczucie.

Przy żadnej prędkości nie dochodzą odgłosy szumu opon. Może coś by było słychać ale już w grę wchodził szum powietrza więc nie było opon słychać nawet przy 210km/h

 

Na mokro jest w zupełności wystarczająco. Ostatnio ostre były deszcze i mogę to ocenić.

Szczególnie w koleinach pełnych wody przy rozsądnej prędkości samochód nie traci kontaktu z jezdnią (nie występuje aquaplaning) - czyli odprowadzanie wody jest na dobrym poziomie.

Myślę, że udany zakup.

Edited by Kaeres

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiepska stronka do naśladowania.

Na miliard komentarzy powiedzmy 5% jest poważnych i przemyślanych i na ich ocenie się warto skupić a nie na średniej.

Wg. nich moja opona gniecie większość 50% droższych, a jak spojrzałem na komentarze o niej to...bez komentarza.

no widzisz ja mam inne zdanie, dwa razy sie wzorowałem na tej stronie i dwa razy kupiłem świetne opony, może ty po prostu nie dopuszczasz mysli, ze twoja opona jest kiepska a nie ta strona?

chyba nie sądzisz, że ludzie wypowiadają się negatywnie o oponie której nie mają bo mają takie hobby? wchodzą sobie na serwis z oponami i komentują jak leci dla jaj, no proszę cię...

Edited by kucyk

Share this post


Link to post
Share on other sites

michelin energy saver

ja mam aktualnie te oponki :) sa dosc miekkie i potrafia zapiszczec na zakrecie, przy ostrzejszym hamowaniu/ruszeniu ;) ale bardzo dobrze trzymaja sie drogi i dobrze hamuja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ostatnio auto ubrane bylo w 17'' yokohama advan sport w rozmiarze 225/45. Dobre oponki, zajebiscie trzymaja sie drogi lecz szybko znika bieznik. Teraz autko ubrane jest w Toyo Proxes T1R i takze jestem bardzo zadowolony. Cisza, przyczepnosc, super odprowadzanie wody.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie pomozcie, bo zaraz fiola dostane. Krótko i na temat: jakie opony jako zamiennik dla 185/60/R15??

 

Wytyczne: 195 i R16, do ustalenia: profil.

 

195/50:

+ idealny zamiennik rozmiaru (różnica 0,3%)

+ wyższy profil

- cena (390 za sztuke!!)

 

195/45:

+ cena (260 za sztuke, czyli do 50 musze doplacic 50%!!)

+ niski profil (wiadomo, fajny wyglad)

- niski profil (wiadomo jak to jest z naszymi drogami)

- duża roznica rozmiaru (~3,5%)

 

Juz sam nie wiem na co sie zdecydowac, od tego co czytam w necie dostaje goraczki, bo co strona to inna wersja. Generalnie wzialbym 195/45, bo duzo popularniejszy rozmiar no i cena znaaaacznie korzystniejsza....ale no wlasnie, boje sie troche tak niskiego profilu. Kazda pomoc bedzie mile widziana.

 

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

niski profil nie koniecznie fajnie wyglada.

Kola wydaja sie male bo mniej wypelniaja nadkola :/

a szerokosc 205? patrzyles jak cena? szerokie fajowo wygladaja:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

niski profil nie koniecznie fajnie wyglada.

Kola wydaja sie male bo mniej wypelniaja nadkola :/

a szerokosc 205? patrzyles jak cena? szerokie fajowo wygladaja:)

I fajowo zamulaja bryczke ;) 195 zostaje na bank. Teraz tylko kwestia czy na 45 da sie w ogole jakos jezdzic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I fajowo zamulaja bryczke ;) 195 zostaje na bank. Teraz tylko kwestia czy na 45 da sie w ogole jakos jezdzic.

Najpierw napisz jakie autko.

 

Ja polecam Falken ZE912. Miałem je w Swifcie GTi, buda 750 kg i 110 koni nie zanudzały opon przy ostrej jeździe :). W nowym aucie mam na przodzie Uniroyal RainSport2 a na Tyle Yokohame U510, w rozmiarze 195/45r14 ale na lato kupuję nówki 185/60r14 Falkeny :)

 

http://www.falkentire.com/xhtml/tires.php?...ry=1&tire=3

Edited by bobson37

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw napisz jakie autko.

Tez Swift tyle, ze 08, 102KM. Buda o jakies 250kg wiecej niz twoj GTi. Jesli mialaby byc szersza oponka to 205/45, tylko ze to jeszcze wieksze koszty niz 195/50, wiec nijak mi sie to nie usmiecha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie poradzisz nic na cenę niestandardowych rozmiarów.

Tzw. nisko profilowe zawsze były niestandardowe i kosztują swoje.

A 185 to będą za wąskie ?

Poza tym co Ty za opony sobie chcesz kupić, że 360zł za sztukę przy rozmiarze 195/50/R16 ?

DO 300zł jest tego fpizdu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie poradzisz nic na cenę niestandardowych rozmiarów.

Tzw. nisko profilowe zawsze były niestandardowe i kosztują swoje.

A 185 to będą za wąskie ?

Poza tym co Ty za opony sobie chcesz kupić, że 360zł za sztukę przy rozmiarze 195/50/R16 ?

DO 300zł jest tego fpizdu.

185 bedzie za waskie, a co do cen opon to pokaz mi gdzie niby sa te 195/50/R16 w cenie do 300PLN, bo ja sie jeszcze na nie nie natknalem.

 

edit.

Moze myslales o 195/50/R15, bo tego owszem jest od pyty.

Edited by maSTHa212

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chyba zartujesz wyjezdzajac z tymi Matadorami. Jedyne co bym bral z tych, ktore podales, to te Fuldy. Ale jesli mam na nie wywalic 300 zeta, to wole dolozyc 50 i rzucic sie na Dunlopy SP Sport 01 albo Goodyeary F1. Ale sam widzisz, ze cenowo jest raczej srednio a i wybor bardzo ograniczony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zauważyłem jedną tendencję.

Dopłacanie do bardziej markowych opon w porównaniu do tych mniej markowych (Fulda - Goodyear) mija się z celem gdy jeździmy samochodem tak jak 90% ludzi czyli po mieście i czasami trasa.

Szczególnie w takim małym samochodzie jaki Ty masz.

Prawda, że pojechałem z Matadorami po bandzie ale jak nie ma budżetu to nie zmienia się profilu na niski albo właśnie kupuje takie tanie i słabe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie chodzi o brak budzetu, ale jak masz do wyboru cos za cene X i cos za cene 1,5X to chyba logiczne, ze sie zastanawiasz nad tym czy warto doplacac te 50%. Te 50 zeta roznicy do markowej oponki jestem w stanie doplacic, bardziej mi chodzi o to o co pytalem na poczatku czyli roznica w cenie a wysokosc profilu i jego "przydatnosc" na polskich drogach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

185 bedzie za waskie

Kolego brednie piszesz... Przy takiej mocy i wadze 185 to optymalna opona, więcej już zamula...

 

Żeby nie było, ja na lato montuje 185/60r14 do potworka o wadze 700 KG i mocy 130 koni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego brednie piszesz... Przy takiej mocy i wadze 185 to optymalna opona, więcej już zamula...

 

Żeby nie było, ja na lato montuje 185/60r14 do potworka o wadze 700 KG i mocy 130 koni...

Ja polecam Falken ZE912. Miałem je w Swifcie GTi, buda 750 kg i 110 koni

To ile w końcu? 700, 750kg? 110, 130KM? Zdecyduj sie.

 

A poza tym moze sie upewnij najpierw, a nie na wstepie wyjezdzasz ze bzdury. Tak, 185 bedzie za waskie na felge 16x7, a w takim wlasnie rozmiarze jest 90% alusow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ile w końcu? 700, 750kg? 110, 130KM? Zdecyduj sie.

 

A poza tym moze sie upewnij najpierw, a nie na wstepie wyjezdzasz ze bzdury. Tak, 185 bedzie za waskie na felge 16x7, a w takim wlasnie rozmiarze jest 90% alusow.

Jakbyś przeczytał dokładnie moje posty wiedziałbyś, że falkeny miałem w swifcie gti, a teraz mam inne auto, wystarczy spojrzeć na sygnaturkę. Swift miał 110 koni i 750 kg, w daihatsu mam 130 koni i 700 kg.

 

 

Co do upewniania, szukasz pomocy to piszesz jakie auto, jaki rozmiar felg i inne, co mam szerokość felgi zgadywać? Chcesz pomocy? To Ci pisze, że 185 to naprawdę dobra szerokość opony do auta o takich parametrach, a felgi w większych rozmiarach i utrzymanie wymiaru kół z fabryki to inna opcja.

 

Albo lans albo performance...

 

Pozdrawiam :)

 

Edit: u siebie chciałem dać 15 cali fele i oponki 195/50r15 i wierz mi że na takich przy starcie z powyżej 3k rpm stałbym w miejscu. Zostawię jednak 14 i założę dobrą gume (185/60r14) na przód. Albo Falken bo mam go sprawdzonego albo Toyo r888 B-) Wyjdzie mnie to poprostu sporo taniej, wygląd dla mnie nie jest najważniejszy...

Edited by bobson37

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zauważyłem jedną tendencję.

Dopłacanie do bardziej markowych opon w porównaniu do tych mniej markowych (Fulda - Goodyear) mija się z celem gdy jeździmy samochodem tak jak 90% ludzi czyli po mieście i czasami trasa.

Szczególnie w takim małym samochodzie jaki Ty masz.

Masz racje, ale IMO nie warto przesadzac cieciem kosztow, wlasnie stoje przed zakupem letnich opon do Astry F i planuje kupic jak najbardziej markowe BF Goodrich Touring ktore mozna dostac juz za okolo 106zl/szt. W stosunku do najtanszych gum jakie widzialem za opony tej marki zaplace c.a. 100-120zl wiecej za komplet. Edited by S_Works

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz racje, ale IMO nie warto przesadzac cieciem kosztow, wlasnie stoje przed zakupem letnich opon do Astry F i planuje kupic jak najbardziej markowe BF Goodrich Touring ktore mozna dostac juz za okolo 106zl/szt. W stosunku do najtanszych gum jakie widzialem za opony tej marki zaplace c.a. 100-120zl wiecej za komplet.

106zł/szt ?

Jaki masz rozmiar ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

185 to naprawdę dobra szerokość opony do auta o takich parametrach, a felgi w większych rozmiarach i utrzymanie wymiaru kół z fabryki to inna opcja.

Dobra, dzieki za odpowiedz. Ale nadal kwestia "195/45 vs polskie drogi" pozostaje otwarta. Oczywiscie nie musi byc dokladnie taki rozmiar, inne profile, ktore sa zblizone wysokoscia tez wchodza w gre (chodzi oczywiscie o wrazenia z jazdy).

Share this post


Link to post
Share on other sites

weź pod uwagę to, że jak założysz oponę o innym profilu niż zaleca producent, prędkościomierz oraz licznik przebytej drogi będą oszukiwać, więc jak bym jednak polecał założyć to co zaleca producent samochodu.

profil 45 wygląda fajnie ale okupione to jest szybszym zużyciem elementów zawieszenia, pokrzywionymi felgami przy wlocie w dziurę o co nie ciężko zwłaszcza po zimie, no i komfort ucierpi.

Edited by slavOK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.