radiergummi 1077 Report post Posted March 10, 2017 W papierowej wersji najnowszego Autobilda jest już pełen test opon letnich. Wspomniana przeze mnie Sava Intensa UHP 2 zajęła 12 miejsce z najlepszym stosunkiem ceny do jakości. Szkoda, że Falken AZENIS FK510 nie występuje w rozmiarze 215/50 bo zajęła świetne 2 miejsce i również nie rujnuje portfela. Potem z ciekawszych jest również na 6 miejscu Fulda SportControl 2. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Niemiec 153 Report post Posted March 10, 2017 Jako, że zima się kończy, zimówki się kończą a letnie się skończyły to szukam opony do Astry H 1,9CDIT w rozmiarze 225/45R17. Z racji tego, że wózek raczej głównie jeździ po mieście to skłaniam się do czegoś wielosezonowego. Początkowo myślałem o Crossclimate, ale podobno sprawdza się bardzo dobrze o ile na drodze nie ma nawet minimalnej warstwy śniegu, bo jak jest odrobina błota pośniegowego to jest lipa na maksa, a tego nie da się zagwarantować nawet mieszkając w centrum miasta wojewódzkiego. Rozmiar taki a nie inny, bo tak samochód wyjechał z fabryki i takie ma felgi więc poruszamy się w rozmiarze 17" i ekwiwalencie tego co producent założył do tego pojazdu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
serwal4 133 Report post Posted March 10, 2017 A tutaj tabelka z podanego wyżej testu AutoBild opon letnich: Quote Share this post Link to post Share on other sites
radiergummi 1077 Report post Posted March 11, 2017 (edited) To ja może dopisze szacunkowe ceny w euro kompletu 4 kół podane w teście: 1. 530 2. 485 2. 390 2. 480 5. 420 6. 445 7. 520 8. 470 9. 530 10. 415 11. 430 12. 365 12.465 14. 325 15. 380 15. 440 17. 420 17. 210 19. 480 20. 375 Hankook Ventus Prime 3 również godna uwagi. Edited March 11, 2017 by radiergummi Quote Share this post Link to post Share on other sites
piotreek 113 Report post Posted March 11, 2017 A ja kilka dni temu takie sobie wrzuciłem na felgi do fiacika: Falken ZE 914 205/50R15. Zrobiłem kilka km i zauważyłem, że nawet przy takiej temperaturze jak teraz kleją się lepiej niż poprzednie letnie barum bravuris 2, po prostu żeby ruszyć z piskiem muszę dodać więcej gazu, przy hamowaniu też lepiej jest. Więcej nie mogę powiedzieć bo zrobiłem na nich może 50 km. Quote Share this post Link to post Share on other sites
KAX_ 1417 Report post Posted March 11, 2017 (edited) Dodam, ze miedzy Sava UHP2, a Dębica UHP2 są tylko subtelne różnice w nacięciach bieżnika cała główna konstrukcja opony jest identyczna. Wcześniejsze modele UHP i HP były nawet identyczne i schodziły z tych samych linii produkcyjnych wiec można się spodziewać zbliżonych osiągów. Edited March 11, 2017 by KAX_ Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kaeres 87 Report post Posted March 14, 2017 Do Miśka Lancera 2008r 1.8 143KM która opona lepsza ? Dębica Presto HP, Barum Bravuris 2, Uniroyal RainExpert 3 ? Czy ew. macie inne typy w cenie do 250-280zł za 205/60R16 opona letnia ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
KWS89 362 Report post Posted March 14, 2017 Do Miśka Lancera 2008r 1.8 143KM która opona lepsza ? Dębica Presto HP, Barum Bravuris 2, Uniroyal RainExpert 3 ? Czy ew. macie inne typy w cenie do 250-280zł za 205/60R16 opona letnia ? Rzuć okiem na test autobilda w polskiej edycji z tego tygodnia- jest porównanie 52 modeli, coś wybierzesz. Ewentualnie poszukaj gumy w 215/55/16- będzie minimalnie mniejsza, ale nie wiem jak wygląda sprawa z ceną. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kaeres 87 Report post Posted March 14, 2017 215/55R16 słabiej dostępne i po prostu droższe. Wygląd może i lepszy ale nie żeby aż tak się ograniczać :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
amanda99 713 Report post Posted March 14, 2017 Do Miśka Lancera 2008r 1.8 143KM która opona lepsza ? Wiadomka, UŻYWANA W DOBRYM STANIE. 2 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest Report post Posted March 14, 2017 Rzuć okiem na test autobilda w polskiej edycji z tego tygodnia- jest porównanie 52 modeli, coś wybierzesz. Ewentualnie poszukaj gumy w 215/55/16- będzie minimalnie mniejsza, ale nie wiem jak wygląda sprawa z ceną. chyba sensowniej to 205/55/16 Quote Share this post Link to post Share on other sites
KWS89 362 Report post Posted March 14, 2017 No chyba nie. -3.14% vs -1.71%. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest Report post Posted March 14, 2017 (edited) czy ja wiem nie panikujmy ale w zamian masz bardzo duży wybór - bo to typowy rozmiar i normalne ceny czyli jakbys miał 150 ciagnąc to bedziesz 145,13 grzał czyli trochę na mandatach zaoszczędzisz Edited March 14, 2017 by Guest Quote Share this post Link to post Share on other sites
KWS89 362 Report post Posted March 14, 2017 Miałem takie auto w wersji muł bagienny- czyli 1.5- i odradzam schodzenie z profilu przy zachowaniu tej samej szerokości bo: skrzynia 5b, wygluszenie i generalnie przód w stylu "jet fighter", czyli zgarniacz krawężników. Ale ja to ja. Za jakaś chwilę wstawię zdjęcie testów i niech sobie wybiera do woli. Quote Share this post Link to post Share on other sites
KAX_ 1417 Report post Posted March 14, 2017 Przecież jest tabela z testami parę postów wyżej. To ten sam test autobila co w naszym auto swiecie. Quote Share this post Link to post Share on other sites
KWS89 362 Report post Posted March 14, 2017 Po części masz rację. Quote Share this post Link to post Share on other sites
KAX_ 1417 Report post Posted March 14, 2017 (edited) Nie po części, a w całości. To co ty wkleiłeś to kwalifikacje z przed miesiąca biorące tylko i wyłącznie pod uwagę drogi hamowania na suchym i mokrym, to co jest wyżej to są ostateczne wyniki 20 opon które się zakwalifikowały do "finału". Biorą pod uwagę również pozostałe aspekty jak hałas, zużycie itp itd. Edited March 14, 2017 by KAX_ Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest Report post Posted March 14, 2017 Miałem takie auto w wersji muł bagienny- czyli 1.5- i odradzam schodzenie z profilu przy zachowaniu tej samej szerokości bo: skrzynia 5b, wygluszenie i generalnie przód w stylu "jet fighter", czyli zgarniacz krawężników. Ale ja to ja. Za jakaś chwilę wstawię zdjęcie testów i niech sobie wybiera do woli. że niby co? i ta fotka to raczej w stylu - mam pivota w monitorze ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites
KWS89 362 Report post Posted March 14, 2017 (edited) Kax- masz rację. Tylko nie każdy jest biegły z języka zachodnich sąsiadów, i nie każdy chce wertować poprzednie strony. Tesel- skrótem napiszę- pomysł 205/55 jest do d. bo zacznie zgarniać krawężniki przy parkowaniu. I te 5.5mm wysokości robią różnicę. Edited March 14, 2017 by KWS89 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kaeres 87 Report post Posted March 15, 2017 Jak zamiennik to tylko 215/55R16 Schodzić z profilu 60 do 55 bez zmiany szerokości laczka to nonsens. A i tak zostajemy przy standardzie 205/60R16 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest Report post Posted March 15, 2017 pomysł 205/55 jest do d. bo zacznie zgarniać krawężniki przy parkowaniu. I te 5.5mm wysokości robią różnicę. no tego sie nie spodziewałem żeby PÓŁ centymetra robiło rożnicę przy parkowaniu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Klaus 2782 Report post Posted March 15, 2017 żeby PÓŁ centymetra robiło rożnicę przy parkowaniu Nie pół centymetra a kolejne pół centymetra bo pomiędzy 205/55/16 a 205/60/16 masz ponad centymetr różnicy. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest Report post Posted March 15, 2017 dokładnie 10,25mm co nie zmienia faktu że jak nie stac na oryginalny rozmiar to trzeba kombinować z oponami które są w standardowym rozmiarze Quote Share this post Link to post Share on other sites
KAX_ 1417 Report post Posted March 17, 2017 (edited) Jak Cie nie stać na opony to się kombinuje z miesięcznym na PKS ;] Końcowe szczegółowe wyniki testu autobilda. http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/test-opon-letnich-w-rozmiarze-225-50-r17-ktore-opony-sa-najlepsze-na-lato/pt6684 Edited March 17, 2017 by KAX_ Quote Share this post Link to post Share on other sites
serwal4 133 Report post Posted March 17, 2017 Do VC kupiłem 205/55/r16 zimowe - nie 215/55/r16;I kupię 225/40/r18 na lato - nie 225/45/r18;Skoro mam większy wybór lepszych opon w korzystniejszej cenie to nie widzę powodu dopłacać do zaleceń producenta...Mając -55/-40 mm zawieszenie + niski nie-fabryczny zderzak przedni oraz niżej zawieszone wydechy nie-seryjne parkowanie na krawężnikach i tak mnie nie dotyczy... Zresztą zalecane 215/55/r16 to: 642.9 mm średnicy Zalecane na naklejce 225/45/r18 to: 659.7 mm średnicy, sam producent nakazuje 16.8 mm różnicy :E Quote Share this post Link to post Share on other sites
radiergummi 1077 Report post Posted March 17, 2017 Cebulorz. Producent wie co zaleca, ale jak Ciebie nie stać to KAX już napisał co należy zrobić. Quote Share this post Link to post Share on other sites
serwal4 133 Report post Posted March 17, 2017 No ok - ale to które opony są bezpieczniejsze dla mnie?215/55/r16 czy aż 16.8mm większe w średnicy 225/45/r18? ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites
radiergummi 1077 Report post Posted March 17, 2017 215/55 R16 to rozmiar dobry na zimę lub dla VC w wersji bieda-edyszon z silnikami 1.6 czy 1.8. Na lato kup sobie co chcesz byle zgodne z naklejką we wlepce wlewu paliwa. 215/50 R17 - ja na takich jeżdżę. 225/45 R17 225/45 R18 Quote Share this post Link to post Share on other sites
kamilo23 36 Report post Posted April 7, 2018 Odnośnie zimowych opon bo najlepiej kupić w lecie cały czas Debica Frigo 2. No i dalej trzymać się Frigo czy coś innego zakupić? Quote Share this post Link to post Share on other sites