Jump to content
Sign in to follow this  
Kakuś_

Które Opony Najlepsze?

Recommended Posts

Nie po części, a w całości. To co ty wkleiłeś to kwalifikacje z przed miesiąca biorące tylko i wyłącznie pod uwagę drogi hamowania na suchym i mokrym, to co jest wyżej to są ostateczne wyniki 20 opon które się zakwalifikowały do "finału". Biorą pod uwagę również pozostałe aspekty jak hałas, zużycie itp itd.

Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem takie auto w wersji muł bagienny- czyli 1.5- i odradzam schodzenie z profilu przy zachowaniu tej samej szerokości bo: skrzynia 5b, wygluszenie i generalnie przód w stylu "jet fighter", czyli zgarniacz krawężników. Ale ja to ja. Za jakaś chwilę wstawię zdjęcie testów i niech sobie wybiera do woli.

że niby co?

 

i ta fotka to raczej w stylu - mam pivota w monitorze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kax- masz rację. Tylko nie każdy jest biegły z języka zachodnich sąsiadów, i nie każdy chce wertować poprzednie strony.

 

Tesel- skrótem napiszę- pomysł 205/55 jest do d. bo zacznie zgarniać krawężniki przy parkowaniu. I te 5.5mm wysokości robią różnicę.

Edited by KWS89

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak zamiennik to tylko 215/55R16

Schodzić z profilu 60 do 55 bez zmiany szerokości laczka to nonsens.

A i tak zostajemy przy standardzie 205/60R16

Share this post


Link to post
Share on other sites

 pomysł 205/55 jest do d. bo zacznie zgarniać krawężniki przy parkowaniu. I te 5.5mm wysokości robią różnicę.

no tego sie nie spodziewałem żeby PÓŁ centymetra robiło rożnicę przy parkowaniu

Share this post


Link to post
Share on other sites

żeby PÓŁ centymetra robiło rożnicę przy parkowaniu

Nie pół centymetra a kolejne pół centymetra bo pomiędzy  205/55/16 a  205/60/16 masz ponad centymetr różnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie 10,25mm co nie zmienia faktu że jak nie stac na oryginalny rozmiar to trzeba kombinować z oponami które są w standardowym rozmiarze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do VC kupiłem 205/55/r16 zimowe - nie 215/55/r16;
I kupię 225/40/r18 na lato - nie 225/45/r18;

Skoro mam większy wybór lepszych opon w korzystniejszej cenie to nie widzę powodu dopłacać do zaleceń producenta...
Mając -55/-40 mm zawieszenie + niski nie-fabryczny zderzak przedni oraz niżej zawieszone wydechy nie-seryjne parkowanie na krawężnikach i tak mnie nie dotyczy...

 

Zresztą zalecane 215/55/r16 to: 642.9 mm średnicy

Zalecane na naklejce 225/45/r18 to: 659.7 mm średnicy, sam producent nakazuje 16.8 mm różnicy :E

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ok - ale to które opony są bezpieczniejsze dla mnie?
215/55/r16 czy 16.8mm większe w średnicy 225/45/r18? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

215/55 R16 to rozmiar dobry na zimę lub dla VC w wersji bieda-edyszon z silnikami 1.6 czy 1.8.

 

Na lato kup sobie co chcesz byle zgodne z naklejką we wlepce wlewu paliwa.

 

215/50 R17 - ja na takich jeżdżę.

225/45 R17

225/45 R18

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnośnie zimowych opon bo najlepiej kupić w lecie cały czas Debica Frigo 2. No i dalej trzymać się Frigo czy coś innego zakupić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.