Jump to content
Sign in to follow this  
Kakuś_

Które Opony Najlepsze?

Recommended Posts

Ano proszę bardzo ;)

Mazda 323F BA rocznik 97. ogólnie sportowo, aczkolwiek moja jazda wcale nie jest brawurowa - co nie oznacza, że jeżdżę jakoś wolno, i nie zdarzy mi się czasem mocniej zahamować tudzież wejść w zakręt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czas najwyższy u mnie tez opony zmienić. W Vectrze B rozmiar 195/65/15 indeks H/T. Szukałbym czegoś w cenie do 180-200zł. Tyle że kompletnie nie mam pojęcia co się nada a co nie...

Myślałem nad:

Goodyear DuraGrip

Barum Bravuris

Bridgestone Turanza ER300

Continental ContiPremiumContact 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@FoX 13:

 

Toyo T1R łyka każdy, ale słyszę też głosy i opinię, że wcale aż taka super ekstra opona to to nie jest;

Nie - nie jest złą oponą, ale część zachwytów nad nią nijak ma się do rzeczywistości;

 

Będzie ciut lepsza na suchym, przejedzie więcej km od RainSport2 (trochę twardsza guma);

 

RainSport2 używam w swoim aucie i jeździ mi się na nich bardzo dobrze;

Brałem je bo szukałem opon na deszcz;

Jedyne co to trochę zwiększe ciśnienie w oponach bo opona jest miękka (miękka ścianka boczna) więc czasem ma się uczucie "pływania";

Wadą (w m.in. rozmiarze 195/50/15) jest brak rantu ochronnego na felgę;

 

I trzeba mieć na uwadze fakt, że opony z takim bieżnikiem nie są ultra-ciche;

 

@Mac':

Uniroyal RainExpert 195/65R15

 

Goodyear EFFICIENTGRIP 195/65R15

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm... No właśnie, ten rant ochronny mnie interesuje, wolałbym go mieć niżeli nie mieć ;)

Zachwyt nad Toyo jest spory, ale widzę większość opinii podyktowana "oponą z szybkich i wściekłych!" także to nie argument :)

 

Rainsport będzie lepszy na mokrym, jak mówisz ciut, aczkolwiek miałem już poważny poślizg na mokrym i mam obawy ;) jeszcze ewentualnie odnalazłem Toyo Px 4.

 

Rozumiem, że te Toyo mają rant ochronny? Czy to wszystkie w tym rozmiarze brak rantu? Chyba się skusze... ;) O Fuldzie i reszcie nic nie napomniałeś, to rozumiem nie brać pod uwagę :) widziałem opinie, że trudno wyważyć, ale no sam tego robić nie będę ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tzn jak bym szukał cichych i oszczędnych opon to może bym patrzył na Fuldy EcoControl czy Goodyear'y EfficientGrip...

Ale mnie ani na cichych ani na oszczędnych oponach nie zależało;

 

Rant ochronny ma większość opon, Uniroyal jakoś tak powydziwiał przy tej oponie i rantu nie ma zawsze;

Jak dotąd felgi mam całe, a bez rantu przy 7" feldze jednak trochę ona już zaczyna wystawać;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rowniez zaczynam ogladac sie za oponkami. Po doswiadczeniach zeszlego roku wiem, ze na gumach nie ma co oszczedzac. Z zimowych continentialow jestem bardzo zadowolony. Przed zeszloroczna wymiana felg, letnie rowniez byly continentiale. Chcac jednak kupic nowki 245/45R17 ( http://www.oponeo.pl/dane_opony/49/8491/continental_contisportcontact_3_245_45_r17_99_y_xl_fr.htmlx ) trzebałoby wygospodarować prawie 3000 zl.

W podobnej cenie można równiez rozglądać się za goodyerami czy pirelli. Wejscie w michelin wiąże się z dołożeniem 200-300 zł, jednak z opon tej firmy w zeszłym sezonie byłem mega zadowolony, pomimo tego że były to już przydarte używki.

 

Możecie polecić jakiś konkretny model lub znacie jakiś tańszy sklep internetowy bądź też stacjonarny ;>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tzn powiem tak, ciche byłoby fajnie, oszczędne również, ale bezpieczeństwo przede wszystkim ;)

 

Budżet wzrósł koło 200zł, czyli wszystko do 199zł jestem w stanie wziąć, pojawił się Continental Contipremiumcontact w tej cenie, Goodyear Excellence, Goodyear Efficientgrip, kolega polecił mi Vredestein Sportrac 3 o czym pierwszy raz słysze

Share this post


Link to post
Share on other sites

może coś z dunlopów ? po opiniach umiarkowane i równe produkty.

 

szybka opinia ku potomności nt. moich letnich gumek które właśnie założyłem,, kurde zetrzeć zmienić :] uniroyal rallye 550. miękkie! wygodne są na pewno, świetnie wybierają ale kosztem kierowalności, zgumiał mi samochód trochę po przesiadce z zimówek na letnie a było dzisiaj 20*c O_O, dla nudziarzy bardzo dobre chociaż nie najcichsze, dla mnie kompromis nie w tę stronę przesunięty.. :] edit: dodmucham te poduchy trochę ;P fabryka + 0,1/0,2 i może zrobię updejta

Edited by forest kila zbila

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to ja tak pierdu pierdu....a kupiłem

Gislaved Speed 606 195/65/r15 po 195zł 5 lat gwary

Firma nalezy do grupy continental, kupilem bo polecali je kolesie w zakladzie...a mialem brac juz michelin.....lub fulda...niestety powiedzieli ze jakosc opon ktore sa produkowane w chinach (micheliny na ktore sie napalilem akurat byly made in china)

oraz fuldy made in poland...jest kontrowersyjna....Wziałem wiece te Gislaved made in Germany....zobaczymy co warte....na pewno symetryczny bieżnik ideałem ciszy nie jest:/

Edited by HeatheN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miękkość to widocznie domena każdych Uniroyali, ja dowalam 2.3 (seria 2.1) ciśnienie z przodu bo RainSporty2 są też bardzo miękkie i mam uczucie pływania w zakrętach przy większych prędkościach jak i ogólnie takiego '

gumowatego' przyśpieszania auta;

 

Z tyłu 2.1 zostawię, może 2.2 dobiję;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czas najwyższy u mnie tez opony zmienić. W Vectrze B rozmiar 195/65/15 indeks H/T. Szukałbym czegoś w cenie do 180-200zł. Tyle że kompletnie nie mam pojęcia co się nada a co nie...

Myślałem nad:

Goodyear DuraGrip

Barum Bravuris

Bridgestone Turanza ER300

Continental ContiPremiumContact 2

 

polecam turanzę. Świetna guma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem że niewielu poleci używki bo niepewne ale jeszcze nigdy nówek nie kupiłem i na razie się nie przejechałem więc może ten temat zostawmy :)

Czego szukać z używanych i na co zwrócić uwagę przy zakupie, jaki bieżnik w mm minimalnie? 5-6mm jeszcze się nadaje do jazdy? To tak na jeden sezon, postaram się w przyszłym roku już w nówki zainwestować. Choć myślę o tym aby na przód (bo chyba najlepiej przód? -FWD) dać jakieś nówki jak np. te powyższe Dunlopy. Na komforcie mi nie zależy bo Colt i tak niski/sztywny więc wszystko się czuje czy to opona czy poduszka by była :D Ma być dobra w deszczu i na zakrętach, no i dawać radę przy 160-180km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites

szybka opinia ku potomności [..cut] uniroyal rallye 550. miękkie! wygodne są na pewno, świetnie wybierają ale kosztem kierowalności, [...cut] edit: dodmucham te poduchy trochę ;P fabryka + 0,1/0,2 i może zrobię updejta

 

dodmuchałem, 2,6 na przód [seria 2,4..] 2,5 na tył [seria 2,3] i jest idealnie, szum przy jeździe nie męczący, przyjemny, jest cicho, tłumienie - krótkie poprzeczne wybiera opona, na poprzednich mogłem poznać różnice w fakturze asfaltu - tu,, relax. po dodmuchaniu inna jazda, przyspieszenie w normie, przyczepność - świetnie trzymają. Gumowatość - akceptowalnie, dużo lepiej po dodmuchaniu. Jedyna wada - miękkie boki czyli opona przy obciążeniach bocznych lekko się składa co daje jakieś opóźnienie w pełnej stabilizacji w łuku. Nie do szaleństw - do szybkiej jazdy po mieście - nie widzę problemu. Będę się zastanawiał czy nie kupić drugiego takiego kompletu :]

 

Wiem że niewielu poleci używki bo niepewne ale jeszcze nigdy nówek nie kupiłem i na razie się nie przejechałem więc może ten temat zostawmy :)

Czego szukać z używanych i na co zwrócić uwagę przy zakupie, jaki bieżnik w mm minimalnie? 5-6mm jeszcze się nadaje do jazdy? To tak na jeden sezon, postaram się w przyszłym roku już w nówki zainwestować. Choć myślę o tym aby na przód (bo chyba najlepiej przód? -FWD) dać jakieś nówki jak np. te powyższe Dunlopy. Na komforcie mi nie zależy bo Colt i tak niski/sztywny więc wszystko się czuje czy to opona czy poduszka by była :D Ma być dobra w deszczu i na zakrętach, no i dawać radę przy 160-180km/h

 

Szukaj pewnego sprzedawcy. Wybierz z tego co jest pewne. Do puki znane marki i hi-performance oponki każda spełni zadanie dobrze. Rozważ może coś z twardszą mieszanką bo 5mm miękkiej gumy możesz zjechać w tydzień na płasko i z jazdy w deszczu będziesz się cieszył w autobusie ;] Ja nie neguję kupowania używanych gumek - byle były pewne. Kumpel kupił p zero rosso już dawno tamu - jeździł 2 lata chyba aż zajeździł. Opony były ekstra a cena poniżej dębicy :]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wunat, możesz napisać jaki rozmiar tych opon ze zdjęcia?

Kurde, przytarte jakby ranty z papieru były (Oo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do toyo t1r to po miescie i spokojnej jezdzie za ta kase jest niezla opona, ale bez szalu. do ostrzejszej jazdy slabo sie nadaje tak sie klada:

Dołączona grafika

 

http://img36.imagesh.../i/img9719.jpg/

 

Albo są tak ch*** albo jeździsz jak szalony po torze.

Wydaje się profil na oko 50 (no 55 max) i trzeba nieźle poginać aby napisy z boku drzeć :D

Edited by Kaeres

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, czekam właśnie, aż mi przyjdą t1r na dniach. Zobaczymy, co z tego będzie.

Nie lubię jak mi koła grają w zakrętach, ale mam nadzieję, że w przypadku czegoś takiego, raczej mnie ominie łysienie boczne :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ostatecznie wybieram między

 

Dunlopami

Sport Fastresponse

 

i

 

Continentalami

Contipremiumcontact 2

 

Z tym, że skłaniam się bardziej ku Continentalom. Co o tym sądzicie? Wyczytałem, że bardzo dobra opona, że zawsze dobrze się sprawuje, cicha. No i tylko jedno mnie zastanawia - obydwie nie mają rantu ochronnego? Po czym w ogóle można to poznać albo gdzie wyczytać? Jest sens kupować bez rantu? Ważny on?

Edited by FoX 13

Share this post


Link to post
Share on other sites

A moze SP Sport 01? Mam te laczki na letnich felgach i sprawuja sie rewelacyjnie na mokrej powierzchni, na suchej to wiekszosc gumek bedzie i tak wystarczajaco dobra.

 

http://www.oponeo.pl/opony/letnie/osobowe/195/50/r15/av,0,0,0,4,0/

 

Zwroc uwage, ze przy ogromnej liczbie komentarzy (2 miejsce pod tym wzgledem) nadal trzymaja bardzo wysoka note 4,3 - to musi o czyms swiadczyc. Poza tym swego czasu czytalem opinie typka, ktory mial zarowno wspomniane przez Ciebie wczesniej Toyo jak i te Dunlopy SP01 i stwierdzil, ze o ile na suchym sa to porownywalne oponki to na mokrym zdecydowanie pewniej auto jechalo na Dunlopkach, a samochod tez nie jakis najgorszy (Mondeo ST). IMO opona z najlepszym wspolczynnikiem cena/mozliwosci.

 

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też rozważałem ten model :) fakt, liczba komentarzy o nota o czymś świadczy, tutaj dali ten specyficzny bieżnik bdb. odprowadzający wodę, pewnie stąd tak dobrze na mokrym :) hm, poczytam i może faktycznie. A ma to to rant ochronny?

Edited by FoX 13

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano to fajnie ;)

Poczytałem trochę opinii no i są podzielone - niektórzy zadowoleni, inni nie, ciężko bardzo z takich opinii wywnioskować coś jednoznacznie :)

 

Mam jeszcze takie pytanie, np. Continentale z indeksem T mają rant ochronny (na pewno, bo jest podany w opisie) natomiast z indeksem H już nie ? (brak w opisie)

 

edit:

 

Ok postanowione, będzie Sport 01 ;) faktycznie, opona sprzedawana od lat, sprawdzona, polecana... Nie jestem rajdowcem, na pewno mnie zadowoli :) Ponoć bardzo cicha, grunt, żeby też na autostradzie dobrze trzymała i będzie super.

 

mastha mam pytanie, szukałem informacji o tym rancie ochronnym i tylko w jednym sklepie jest taka oponka (ma w opisie MFS), indeks V. Natomiast nigdzie indziej nie wspominają o tym (w tym sklepie za drogo, więc nawet nie biore ;) ). Jaką Ty masz ? rozmiar, indeks? Chciałbym mieć ten rant na stówke.. ;)

Edited by FoX 13

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam 195/50R16 (dziwny i drogi), indeks 84V. Co do rantu to gdzie bym nie sprawdzal to na stronach podaja ze ma rant, do konca tygodnia bede mial zmienione kola takze jak poczekasz to podesle ci fotke jak to wyglada na zywca. A co do opinii to wiadomo, ze sa rozne, nie ma opony ktora wszystkim pasuje. Ale ilosc komentarzy jest miazdzaca, a oponka jak wspomnialem prowadzi sie po mokrym niesamowicie, tnie kaluze jak noz maslo (mialem pare razy sytuacje ze wbijalem sie w wode przy sporej predkosci i auto zachowywalo sie bardzo pewnie i spokojnie, tylko delikatne szarpniecie). A i wizualnie nie wyglada zle (chociaz dla mnie wyglad ma duzo mniejsze znaczenie, performance to priorytet).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląd najmniejszy priorytet :) a są i tak ładne.

Hm, dla podanego przez Ciebie rozmiaru przejrzałem w jakichś 7 losowych sklepach i nigdzie nie podają, że jest rant. Także wychodziłoby na to, że i moja 195/50/R15 82V będzie miała rant.

Jeżeli chodzi o fotke to przy okazji jeśli możesz cyknij :) chętnie zobaczę i porównam, bo oponę biorę raczej tak czy siak, bo w innych też nie ma informacji o rancie, a tu wszystko wskazuje na to, że on jednak jest, dlatego porównam ewentualnie i albo się popłacze albo będzie good :)

 

No z tymi kałużami dobra rzecz :D Aczkolwiek powiedz mi jak na suchym? Wiadomo, że lato to nie tylko amazońskie ulewy. Jechałeś nimi może autostradą? Ciekawi mnie szum i jak się prowadzi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opona napewno głośna nie jest, jak na tego typu gume to cicha. Na suchym nie ma zastrzeżeń, ważne żeby po deszczu było bezpiecznie i tak jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to biorę ;) dzięki za pomoc :) zobaczymy jeszcze co z tym rantem, ale jak mówię sprawdziłem dla Twojego rozmiaru też nie podają ;) (bynajmniej na daną chwile, mogło być inaczej jak kupowałeś ;) )

 

Mam nadzieję, że ścieralność na przyzwoitym poziomie :) przydałoby się to na kilka sezonów, tak z 3-4 przy spokojnej jeździe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.