Jump to content
Sign in to follow this  
Kakuś_

Które Opony Najlepsze?

Recommended Posts

Jak w temacie, szukam dobrych opon 205/45/17 do Audi A3, co mozecie polecic w cenie do 400zl/szt? Moga byc uzywane.

 

Falken ZE 912, Barum Bravuris 2, Toyo Proxes T1-R, Hankook - cos jest tu warte uwagi czy raczej rozgladac sie za wyzsza polka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i kupiłem Michelin Primacy HP na przód.

 

Zachwycony nie jestem. Opony bardzo miękkie. Często piszczą, nawet przy nie tak bardzo dynamicznym ruszaniu. Na zakrętach na których poprzednie nie jękły, te piszczą jak szalone. Na mokrym i przy hamowaniu zachowują się dobrze, ale ciężko mi porównać bo poprzednie były prawie łyse i mokra nawierzchnia sprawiała im problem. Na kierownicy czuć oponę, kiedy traci przyczepność, to chyba dzięki temu, że są tak miękkie. Ogólnie złe nie są. Ale do sportowych samochodów pewnie w tej cenie znajdzie się coś lepszego. Ciekaw jestem jak będzie ze ścieralnością.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem Continental'e ContiPremiumContact 5 , ich trzymanie wbija w ziemię wszystko na czym wcześniej jeździłem. Według mnie też są bardzo ciche. Zobaczymy jak ze ścieraniem, ale ogólnie, dawno nie miałem takiego banana na twarzy jak po zmianie opon na powyższe. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

To już wiem co wezmę na następny sezon. Toyo T1-R po 25 tysiącach już kiepsko sobie radzą, coraz bardziej się ślizgają, nawet na suchym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak alfa, to i opony powinny być Włoskie :)

 

pirelli p7 cinturato - takie kapcie mamy w mondeo mk3 i sprawują się bardzo dobrze, są cichsze od poprzednich michelinów, oraz lepiej trzymają, na poprzednich bywało, że esp się włączyło, tutaj nie zauważyłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zależy kto co uważa za ostrą jazdę, ja nie jestem jakimś wybitnym kierowcą, ale również nie zostaję na szarym końcu stawki. Na autostradzie przy 200 km/h dobrze sobie radziły wchodząc w łuki, bez stresów, na ograniczeniach do 70 wchodziłem w zakręty mając 120 - 130 i też bez problemów, spokojnie dały by radę więcej. Prędzej dopada mnie wewnętrzna blokada przed ostrzejszą jazdą, niż opony odpuściły. W deszczu również jest ok. Przy mojej jeździe esp mi się nie oświeciło, co przy michelinach poprzednich miało miejsce czasem.

 

 

W zakładzie w którym je zakładałem, gościu powiedział, że są bardzo dobre i sam na takich jeździ, jedne już zjechał i kupił drugie takie same.

 

Z oponami to jest tak, że ile kierowców tyle opinii, a mało kto miał okazję przetestować więcej jak kilka kompletów na dłuższych dystansach.

 

http://www.forum.alfaholicy.org/159_brera_brera_spider/43049-opony_letnie.html tutaj poczytaj sobie :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dzieki za info :) Czytalem w wielu miejscach i ludzie je przewaznei chwala, chyba wlasnie P7 wybiore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może Nokiany ZG2? Nowy model i zbiera świetne recenzje. Bardzo dobrze się prowadzą i podobno masakrycznie dobre pod względem ścieralnosci. Na moich GY Eagle F1 dojadę do końca sezonu, ale na wiosnę to chyba skusze się właśnie na nie.

 

Wysłane z Transformera TF300 za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczęśliwy użytkownik leżaków magazynowych uniroyal 225/60/15 w bmw 525i :), bieżnik choinka

Leżaki z 2005/2006 roku udało się zakupić w cenie 150sztuka, całość 600zł.

Użytkuję je od 'nowości' tj nie miały śladów używania, bieżnik cały, te pasy kolorowe nieruszane, b.dobrze trzymają na deszczu a na suchym są ciche(porównując do moich zimówek...i wcześniejszych jazd na mercu) i wygodne. Ładnie wybierają mniejsze dziury, szeroki laczek robi swoje na polskich 'drogach'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dzieki za info Dołączona grafika Czytalem w wielu miejscach i ludzie je przewaznei chwala, chyba wlasnie P7 wybiore.

 

tylko te cinturato, a nie zwykłe p7, bo one podobno szybciej się ścierają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko te cinturato, a nie zwykłe p7, bo one podobno szybciej się ścierają.

 

Zwykłe nie ścierają się aż tak szybko,mam je 4 lata i dopiero w następnym sezonie będę wymieniał,a nie oszczędzam ich na zakrętach:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukam jakichś opon 205/60/16. Jeszcze letnie, bo moje zimowo - letnie (przód w zimie jeszcze, tył w lecie - wiem że głupie, ale kasy nie było, a sam samochód miał się sprzedać...) już się skończyły. I nie wiem czy Dębice, albo Klebery za 300 zł, z hakiem małym, czy może jakieś Pirelli P7, czy może jeszcze dalej i inwestować w te Continentale, które bardzo ładnie w testach wypadały. Jakaś rada?

Edited by kojeczny

Share this post


Link to post
Share on other sites

I to jest niezła propozycja. Tylko mam jeszcze takie sawy za 450 zł - 2 sztuki. Wiem - Sawa, ale pytanie brzmi - warto? 2 Sawy i 2 Barum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powoli zastanawiam sie nad zimowkami, zeby zalapac sie na promocje i mam pare pytan. Aktualnie jezdze na 205/55/R16 na alufeldze 7J16H2. Opony, ktore sobie upatrzylem to Goodyear UltraGrip8 i chcialbym sie dowiedziec czy polecacie brac wlasnie 205/55/R16 (cena ok 460pln za sztuke) i zakladac na alufelgi czy moze lepiej wziac 195/65/R15 (cena ok 290pln za sztuke) i zalozyc na nowe stalowe? Jesli ta druga opcja to jakie felgi stalowe wybrac i gdzie polecacie kupic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja polecam na zimę kupić drugi komplet alu 15" tak małe felgi można już wyrwać za śmieszną kasę wieć roznica w cenie opon 16" a 15" może pokryć koszt alu. Felgi z aluminium są wytrzymalsze od stalówek, odporniejsze na korozje no i lepiej wyglądają dodatkowo mając dwa komplety kół nie musisz pzrekładać co sezon opon. Sam mam dwa komplety alu jedne na lato druge na zime zeby nie żonglować oponami co sezon Dołączona grafika

Edited by KAX_
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felgi z aluminium są wytrzymalsze od stalówek, odporniejsze na korozje

Chyba ze masz chromowane lub polerowane lub wzór sprawia problemy z utrzymaniem czystości felg. No i kwestia otarć. W stalówkach wymienisz kołpak za parę zł, a alusy już musisz oddawać do naprawy inaczej korozja wejdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No chyba mu na zimę nie będę polecał polerowanego alu bo z utrzymaniem tego jest problem nawet latem (w poprzednim aucie miałem BBSy z polerowanym rantem). Na zimę to się kupuje małe wytrzymałe alu najlepiej jakieś seryjne od danego modelu. Można za grosze używki wyrwać. Nawet porysowane alu jest o wiele bardziej odporne na korozje niż stal. W dodatku stal przykryta kołpakiem koroduje znacznie szybciej niż bez kołpaka ponieważ pod kołpakiem zbiera nam się cały syf z drogi i pięknie się kisi do wiosny. Nawet nie wspomne o tandetnym wyglądzie chinskich kołpaków, a oryginalne do tanich nie należą i komplet niejednokrotnie jest droższy niż pomalowanie proszkowe felg aluminiowych. Sam mam oryginalne alu 15" od AR na zimę i zero problemów Dołączona grafika

Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez powoli zaczynam sie rozgladac za oponami na zime do mojej AR159, rozmiar 205/55/R16.

 

Ktos mial doswiadczenie z ponizszymi:

 

 

Pirelli SottoZero 2 205/55 R16 91 H

Goodyear Ultra Grip 7+ 205/55 R16 91 H MS FP

Bridgestone Blizzak LM32 205/55 R16 91 H

 

A moze cos lepszego w cenie 400-450zl/szt.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blizzak mam, co prawda LM30 a nie 32, ale dobrze się sprawdzają w zimie.

 

Czego nie mogę powiedzieć o Toyo T1-R na lato... dzisiaj było lekko mokra jednia i musiałem zrezygnować z zamiaru skręcenia na skrzyżowaniu bo przy hamowaniu włączył się ABS i nie wyrobiłbym Dołączona grafika Wcale ostro nie hamowałem. Opony po około 25k km, bieżnika to jeszcze z 5 mm mają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pirelli odpuść sobie, one są dobre na odśnieżone drogi.

Mam UG 7+( a4 b6), UG 8 (astra g) i Continental ContiWinterContact TS830 (e46) i są świetne. Zależało mi aby opony dawały radę w głębokim śniegu i na oblodzonej drodze, bo takie warunki mam na trasie do pracy.

 

W takie warunki Michelin Alpin a4 są niby też dobre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U siebie mam UG8 i mogę polecić. Dobre na śniegu, fajny bieżnik tylko drogie. Obstawiam, że odpowiednik Dunlopa będzie na tym samym poziomie więc brać to co tańsze.

 

Wysłane z Defy+ za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdy już jesteśmy przy oponach to Ja zapytam o rozmiar.

Mam Citroena Xsare z 1998r 3D 1.8 90KM. Seryjny romzmiar opony dla tego auta to 185/65/R14.

Zastanawiam się w jakim rozmiarze brać opone zimową do tego auta?? Rozmiar 14cali ale co dalej... Gdyby ktoś mógł podpowiedzieć...Dzięki!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czemu nie takie jak letnie?

 

Nie wiem, co to za moda, aby zmienić rozmiar opon zimowych w stosunku do letnich, jeśli oczywiście letnie mamy w rozmiarze fabrycznym i nie są to opony o mega niskim profilu.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.