Jump to content
Sign in to follow this  
Kakuś_

Które Opony Najlepsze?

Recommended Posts

Mam 205/60/R16. 50 zł na oponie różnicy - jeśli liczymy do 215/55/R16 na niekorzyść. Więc czemu nie zmienić? Albo 205/55...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odrobinę wyższy profil na zimę - jak najbardziej przy naszych jeszcze bardziej dziurawych zimą drogach.

Tyle że, jakby do tej xsary założył wyższy profil niż 65, będzie wyglądać jak Żuk...

Pozostaje mu więc jako optymalny, ten rozmiar na którym auto wyjechało z fabryki.

 

Na tych 205/60/16 to twój stilon z fabryki wyjechał?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam dwa auta - stilona w jednym mieście, odziedziczony po dziadku i 407 na trasy, ale to raczej coś w stylu, zmieniam co pół roku, rok aż trafi się coś lepszego. Stilon jest 195/65/R15. Co do xsary - co racja, to racja. Poza tym - dużej różnicy w cenie raczej nie ma.

Edited by kojeczny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Róźnicy w cenie nie ma żadnej.

 

Dzięki za odpowiedzi, pozostane przy rozmiarze fabrycznym.

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś może polecić jakieś opony zimowe w rozmiarze 195/60/R15 do Opla Astry II ? Cena tak do ok. 250 zł za sztukę. Oglądałem na skąpcu.pl, ale jest duży wybór i nie wiem na jakie się zdecydować. Czy polecacie jakieś konkretne firmy ? Aktualnie mam Kleber, ale wymagają już wymiany.

Jeszcze taka kwestia, gdzie najtaniej można kupić ? Czy w sklepach stacjonarnych czy lepiej w sklepach internetowych, a jeśli tak to jakie polecacie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z internetowych mogę polecić oponeo chyba największy dostawca opon, ceny dobre i wysyłka gratis. Co do opon to ja mam Fulde Kristal Montero 3 i mogę polecić przyzwoita opona za dobrą kasę w rozmiarze 185/65R15 płaciłem 180zł sztuka ale to było 2 sezony temu teraz widze w rozmiarze jaki chcesz są po 266zł. Z lepszych ale i droższych jest jeszcze Goodyear Ultra Grip i Dunlop SP winter Sport ale to już pewnie koło 300zł sztuka.

Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli jestes gotow poswiecic 1cm szerokosci to Goodyear Ultra Grip 8 185/60R15 za 285zl/szt. http://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-ultra-grip-8-185-60-r15-84-t lepszych w tej cenie nie znajdziesz, ale...

 

Ja kupilem swoje UG8 205/60R16 70zl taniej na sztuce w lokalnej wulkanizacji niz gdybym kupowal w oponeo, wiec warto podzwonic u siebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już brać 185 to 185/65 bo 185/60 jest nie tylko węższa od 195/60 ale też niższa. Ja właśnie zamiast 195/60 założyłem 185/65

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki panowie. Zamieniłem letnie 195/60R15 na 185/65. Myślę, że odrobinę wyższy profil na zimę i węższa opona będzie ok. Kupiłem Kleber Krisalp HP 2 za 210 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, jakie opony polecicie na lato do Citrena Xsary 90koni rozmiar to 185/65R14. Potrzebuje 2 sztuki, budżet tak do 225zł za sztuke.

Z góry odpadają: Hankook, Barum i Fulda.

 

Dzięki!

Edited by kilobajt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Barumy mam - polecić mogę. Tyle że słabo radzą sobie z wysokimi krawężnikami. Jedną rozciąłem. Być może gdyby miała wzmocnienie boczne poradziłaby sobie z tym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I wszystko jasne. Dziękuje Tesel.

 

Odnośnie Barum to też mam i nie porywają.

 

Jeszcze raz, Dzięki!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zbliża się termin wymiany kół na letnie i tak się zastanawiam, obecnie posiadam opony letnie Wanli (po poprzednim właścicielu, niestety dość mocno szumią już od 70-80km/h) w rozmiarze 215/45/17, bieżnika zostało na około sezon i mam dylemat - pojeździć nimi w tym roku a w przyszłym kupować nowe czy może sprzedać i kupić już teraz coś nowego, za tą opcją przemawia fakt że średnio jestem z nich zadowolony (głównie przez szum) jak i to że teraz są jeszcze coś warte. Drugą sprawą niezależnie od pierwszego pytania (bo i tak będę kupował teraz czy za rok) to jakie opony kupić, w tym rozmiarze to niestety dość droga impreza, w wiadomo że kasa się nie przelewa (niektórych może zmylić rozmiar, nie mam jakieś wypasionego autka, 10 letnie stilo za 12k zł), co polecacie możliwie niedrogiego i względnie cichego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

barum bravuris 2 - mam takie w fc i jestem zadowolony, kuzyn ma w astrze III i też jest zadowolony, ja jadąc jego autem do Holandii również nie mogłem na nie narzekać.

 

Oczywiście lepiej wziąć jakieś Pirelli, czy inne Bridgestony, ale skoro kasa gra rolę

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czego mogę szukać do Astry F w rozmiarze 170/75/14? Byłoby dobrze gdyby wyszło średnio 150zł/szt, ale jak będzie warto dołożyć stówkę do budżetu, to na pewno się znajdzie.

 

Lepiej kupić np. na Oponeo czy szukać na Allegro?

Share this post


Link to post
Share on other sites

w rozmiarze 170/75/14?

 

jakiś dziwny ten rozmiar.

 

Oponeo miało kiedyś darmową wysyłkę, jak jest tak dalej, może to mieć znaczenie. Pasowało nam też to, że opony poszły do współpracującego z oponeo zakładem wulkanizacyjnym. Płatnośc była w zakładzie. Opon nie musiałem odbierać w domu mieszkaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ojciec w astrze F 1.6 16v ma 175/65R14 a wczesniej byly zalozone 185/65 i tez bylo dobrze.

 

A opona to uniroyal rainexpert, jezdzi sie na tym calkiem przyjemnie, choc jezdzilem normalnie, bez szalenstw.

Share this post


Link to post
Share on other sites
http://www.oponeo.pl/dane-opony/zeetex-hp102--215-45-r17-91-w-xl jest to coś warte czy nie ma sensu i lepiej zbierać kasę na barumy? Kombinuję trochę z uwagi na wydatki które mnie czekają (nowa kuchnia, salon) i wolałbym zaoszczędzić ale nie kosztem bezpieczeństwa, więc jeśli to badziew (opinie dość pozytywne) to odłożę zakup na za rok

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może się machnąłem przy cyfrach i miało być 175/70/14? Takie mam obecnie zimówki.

Co do dostawy to i tak zamawiam na lokalizację, gdzie mam składowane obecne letnie z felgami. Montaż też mogę mieć z dnia na dzień. Najważniejsze teraz jaki model wybrać.

 

Przyglądam się m.in. Uniroyal Rainexpert i Barum briliantis 2 (oba modele 175/65).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ktos jakas konkretna widze na temat nosnosci opon?

 

Szukam teraz letnich, do mojego auta (1.9 JTDM) zalecane sa opony 215/55 R16 93V (650kg, 240km/h), ale duzo ludzi kupuje 205/55 R16 91V (615kg), ktore byly montowane z silnikami benzynowymi 1.9 JTS.

 

Roznicy oczywiscie nie odczuje na codzien, ale jak to jest w sytuacji awaryjnej? Pomijam aspekty prawne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dizelek jest cięzszy na przodzie [silnik] i pewnie dlatego ma większą nośność, tył w obu waży chyba tyle samo

wypadałoby zwazyć i wiedzieć ile wypada na koło jak sie miesci w 615 to chyba bedzie oki ;) - a duża róznica w cenie bo jak nie to poco się bawić i jeszcze w razie czego ktos z ubezpieczenia się dopatrzy i po oszczędnościach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokladnie chodzi o wage silnika. Z tego co sie orientuje to nie chodzi o wage w spoczynku, ale o np podczas awaryjnego hamowania gdy masa jest przenoszona na przod i mocno dociaza przednia os, wlasnie wtedy te 615kg moze byza za malo. Ale moge byc w bledzie;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

a to nie możesz zobaczyć 205/55 R16 93V mają większa nośność

trzeba by zobaczyć ile brakuje w dizlu do tych 650 kilo i czy zostaje jakis margines

 

i pozostje też różnica w średnicach niedzy 205/55 16 a 215/55 16 jak w 2% to oki

Edited by tesel

Share this post


Link to post
Share on other sites

to komplikuje sprawę

pozostaje chyba poszukać innej firmy albo zostać na orginalnych rozmiarach

albo jeszcze wieksza nośność

Edited by tesel

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sytuacji awaryjnej kolosalnej różnicy nie powinno być - popatrz na kierunek wektora siły, jaka będzie działała przy hamowaniu awaryjnym - nigdy to nie będzie prosto w dół - w ostrym, awaryjnym hamowaniu opona prędzej zerwie trakcję (a wtedy abs poluzuje hamulec) niż rozpadnie się od naporu masy. Przeszukaj alfaholików, całkiem niedawno pamiętam dyskusję na ten właśnie temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlasnie zamowilem Continental ContiPremiumContact 5 205/55R16 91V, troche olalem ten indeks nosnosci ;] Wymiana w piatek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

KHOT wektor zawsze jest taki sam jesli zalozyc ze przeczepnosci nie zerwie bo to opona jest tym co rozklada sily. Nawet w przypadku zerwania przeczepnosci calosc masy jest przenoszona na opony, na zdrowy rozum, bo to opona jest tym gdzie jest przenoszona cala sila.

 

Opona sie nie rozleci, ale zupelnie inaczej bedzie sie ukladac przy awaryjnym i tym samym cisnieniu. Jedyne co bym zrobil to pakowal ciut wiecej cisnienia aby wlasnie opona nie tracila swojego ksztaltu.

Z drugiej strony nosnosc to takze sila bocznej scianki, bo to jest glowny czynnik ktory dostaje po [gluteus maximus] przy hamowaniu/przyspieszaniu.

 

Z drugiej strony, ile razy jezdzisz z max obciazeniem? Dołączona grafika

Edited by Aurora001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.