BENITO Opublikowano 26 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2007 Dziśskrobałem szyby a silnik odpaliłbez problemu. Znaczy się jest ok :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiczis Opublikowano 26 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2007 chodzi o to ze przy konkurencji nikt nie zarabia kilkadziesiat groszy... gdzies gdzie jest 1 stacja i nie ma wyjscia to moga tyle zarabiac ale w wiekszosci przypadkow zarabiaja mało poprostu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^BerZerK^ Opublikowano 26 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2007 Dziś byłem na spocie golfów z vwgolf.plW Tychach? Jesli tak, to wypadalo by sie nauczyc sie zabezpieczac droge po ktorej sie sciga. Sorry za OT, ale wlasnie wczoraj w tychach vwgolf.pl ustawiali sie i scigali i jeden debil usilowal na czolowke jechac. No ale chyba zauwazyl ze volvo znacznie wiecej sie wbije w jego mk2 i sie uspokoil. Tjuningowcy :-/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BENITO Opublikowano 26 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2007 W Świdnicy i my się nie ścigamy, za to wolniutko paradujemy kolumną przez miasto. Wiejskim tjuningiem gardzę, wolę sleepery. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosolini Opublikowano 26 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2007 chodzi o to ze przy konkurencji nikt nie zarabia kilkadziesiat groszy... gdzies gdzie jest 1 stacja i nie ma wyjscia to moga tyle zarabiac ale w wiekszosci przypadkow zarabiaja mało poprostu.liczyles?? czy dalej bawisz sie w jasnowidza? :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muniek Opublikowano 27 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2007 Ostatnio zalalem 25L PB98 na Neste i auto mulilo na calej lini... Jechac jechalo ale jakos opornie wchodzilo na obroty :/ Wczoraj wlalem zwykla Pb95 na Orlenie i roznice poczulem znaczaca, oczywiscie na plus. W sumie na Neste juz kilka razy tankowalem ale z taka zamula spotkalem sie pierwszy raz :| Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiczis Opublikowano 27 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2007 :/ jakiego jasnowidza znam poprostu osobe która pracowala w conajmniej kilku firmach benzynowych i stworzyła kilkadziesiat stacji w tym kraju. Ja swoje wiem i zdania nie zmienie... prawda jest taka ze benzyna kosztuje 2 zł z groszami a reszta to akcyza i podatki od podatku od podatku wiec gdzie tu te kilkadziesiat groszy ? nie wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosolini Opublikowano 27 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2007 :/ jakiego jasnowidza znam poprostu osobe która pracowala w conajmniej kilku firmach benzynowych i stworzyła kilkadziesiat stacji w tym kraju. Ja swoje wiem i zdania nie zmienie... prawda jest taka ze benzyna kosztuje 2 zł z groszami a reszta to akcyza i podatki od podatku od podatku wiec gdzie tu te kilkadziesiat groszy ? nie wiemno nie... jaja sobie robisz? nie potrafisz wykonac kilku prostych dzialan matematycznych? lopatologicznie: PB 95 w hurcie - 3130/1000l + 22% VAT = 3818,6 srednia cena 1l na dzien dzisiejszy 4,04zl (na niektorych stacjach dochodzi do 4,20!!!) zrobi sie cieplej, ludzie zaczna wyjezdzac na weekendy, to podskoczy do 4,50 - i co? widzisz juz te kilkadziesiat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiczis Opublikowano 28 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2007 No widzisz ty swoje ja swoje... kończe to bo mnie już znudziło się. z tego co widze rzeczywiscie 23 grosze na litrze tylko ze ty nie rozumiesz chyba tego ze jak jest 10 stacji obok siebie to kazdy daje mala cene... kolejna sprawa... skad masz te dane i czy jestes pewnien ze wszyscy biora taka benzyne ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosolini Opublikowano 28 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2007 kolejna sprawa... skad masz te dane i czy jestes pewnien ze wszyscy biora taka benzyne ? :google: :mur: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
narcyz Opublikowano 28 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2007 (edytowane) @rosolini, tu nie ma co głową bić w mur, bo upierasz się przy czymś co w ogóle nie ma miejsca. Zdajesz sobie sprawę z kosztów transportu paliwa? To nie worek z ziemniakami, że rzucisz na pake i przewieziesz byle jak, byle czym, itd. Gdyby zarobek był taki jak piszesz, to ludzie potrafiliby sobie odpuścić kurs 400-500km w jedną stronę po samo paliwo, żeby zdążyć do wieczora, bo dnia następnego będzie kilka groszy droższe! Edytowane 28 Marca 2007 przez narcyz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ridczak Opublikowano 28 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2007 rosolini zle nie pisze. Marze sa wysokie, wystaarczy popatrzec na ceny na stacjach, nawet 1 sieci. Paliwo biora najprawdopodobniej z tej samej firmy, a ceny rozne. Przykladem sa stacje kolo Zgorzelca. Na jednej (po stronie Carefoura) jest 10-20gr taniej niz 1-2km dalej. Co z tego wynika? Ze na drozszej stacji marza wynosi te kilkadziesuiat gr. (nie wierze, ze tansza stacja doplaca do biznesu, ani w to, ze inne paliwo ma ;)). W dalszej okolicy rowniez ceny zawyzone. Podsumowujac. Jesli znajdzie sie stacja, co tnie marze (np. hipermarketowa, albo jakiegos dobrego Samarytanina), wtedy stacje w najblizszej okolicy zjezdzaja najczesciej w cena. W innym wypadku, ceny sa wyzsze i wtedy widac ta kilkunasto-kilkudziesiacizlotowa marze :) ps. Oczywiscie nie piszemy o stacjach no-name, ktore musza jakos zachecic do tankowania na nich i najczesciej obnizaja swoje ceny (czesto rowniez jakosc paliwa). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosolini Opublikowano 28 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2007 (edytowane) @rosolini, tu nie ma co głową bić w mur, bo upierasz się przy czymś co w ogóle nie ma miejsca. Zdajesz sobie sprawę z kosztów transportu paliwa? To nie worek z ziemniakami, że rzucisz na pake i przewieziesz byle jak, byle czym, itd. Gdyby zarobek był taki jak piszesz, to ludzie potrafiliby sobie odpuścić kurs 400-500km w jedną stronę po samo paliwo, żeby zdążyć do wieczora, bo dnia następnego będzie kilka groszy droższe! oswiec mnie - jaki jest koszt transportu w przeliczeniu na 1 litr??? edit: ridczak - np. na shellu jest dokladnie tak jak piszesz - w Tczewie benzyna potrafi byc 10 - 15 gr na litrze drozsza niz w Gdańsku!!! Edytowane 28 Marca 2007 przez rosolini Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
narcyz Opublikowano 28 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2007 Koszt transportu paliwa nie jest uzależniony od konkretnej ilości litrów, a raczej od ilości przejechanych kilometrów i pojemności przyczepy jaką paliwo jest transportowane. Też się często spotykam z tym, że ta sama stacja, np. Statoil w odległości 35km ma ceny różniące się o ~ 10gr. Wcale nie jest powiedziane, że one mają paliwo od tego samego hurtownika. Część stacji zaopatruje w paliwo firmy spedycyjne/transportowe i w momencie gdy cena nie jest negocjowana indywidualnie, to nie mogę sobie pozwolić na zbyt wysokie jej podniesienie. Bo lepiej mieć stałych klientów, niż wysoką ceną i zarabiać wyłącznie na malutkich samochodach ze zbiornikami po 50L. Poza tym, możliwe że inaczej rozumiemy ten zysk o którym piszesz, że oscyluje w granicach kilkudziesiętciu groszy! Dla mnie to nie tylko przywieźć paliwo, zapłacić za nie i sprzedawać. Przecież trzeba utrzymać kilku pracowników, zapłacić obowiązkowe świadczenia, itd. Więc z tego nijak wyjdzie te kiladziesiąt groszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosolini Opublikowano 28 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2007 Poza tym, możliwe że inaczej rozumiemy ten zysk o którym piszesz, że oscyluje w granicach kilkudziesiętciu groszy! Dla mnie to nie tylko przywieźć paliwo, zapłacić za nie i sprzedawać. Przecież trzeba utrzymać kilku pracowników, zapłacić obowiązkowe świadczenia, itd. Więc z tego nijak wyjdzie te kiladziesiąt groszy. Nie bylo mowy o zadnym zysku a jedynie o marży i na dodatek zaczynasz wyliczac tutaj koszty. Kiepski z Ciebie handlowiec, skoro placza Ci sie trzy rozne pojecia ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
narcyz Opublikowano 28 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2007 Nie musi być ze mnie dobry handlowiec :> Jednak nigdzie nie użyłeś określenia marża, natomiast w najlepsze odnosiłeś się do wypowiedzi gdzie Kiczis pisał o zarobku. Niedoprecyzowanie spowodowało zamęt i tyle ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shantillas Opublikowano 28 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2007 Prawda jest taka, ze w wiekszych miastach jest zawsze wyzsza cena paliw niz na jakiejs wichurze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JROX Opublikowano 28 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2007 Nie wiem jak wy, ale patrząc na ostatnią strone myślałem że wywaliło mnie do innego tematu :roll: W każdym razie chciałem sie zapytać o jakość benzyny VERVA 98 i jak sie na niej jeździ? Brat zalał do auta i mówi że lepiej się jeździ i autko jest żwawsze :) Ale chciałem potwierdzić te odczucia. Sam zacząłem ostatnio lać 98 do Simka bo zostało z Hondziny i o wiele lepiej sie jeździ. A paliwo tankuje przywożone z Czech na najbliższej stacji :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hinco Opublikowano 28 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2007 Nie wiem jak wy, ale patrząc na ostatnią strone myślałem że wywaliło mnie do innego tematu :roll: W każdym razie chciałem sie zapytać o jakość benzyny VERVA 98 i jak sie na niej jeździ? Brat zalał do auta i mówi że lepiej się jeździ i autko jest żwawsze :) Ale chciałem potwierdzić te odczucia. Sam zacząłem ostatnio lać 98 do Simka bo zostało z Hondziny i o wiele lepiej sie jeździ. A paliwo tankuje przywożone z Czech na najbliższej stacji :) Mam identyczne odczucia z Vervą.. autko troche lepiej sie zachowuje ;) Pewnie i spalanie jest o 0,0xl/100km mniejsze ale who cares.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiczis Opublikowano 28 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2007 a jakbys wiedział czym się różni verva od zwykłego paliwa to byś się uśmiał :) nie twierdze że to to samo ale wynalazki typu bp ultimate verva itp to efekt placebo w wiekszosci przypadkow... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hinco Opublikowano 28 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2007 a jakbys wiedział czym się różni verva od zwykłego paliwa to byś się uśmiał :) nie twierdze że to to samo ale wynalazki typu bp ultimate verva itp to efekt placebo w wiekszosci przypadkow...Jest różnica ale głównie na papierze, jednak jestem w stanie u siebie wyczuć co jest wlane do baku.. więc coś w tym jest.. Z resztą, podobnie jest z tymi super hiper nowoczesnymi olejami silnikowymi.. ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makakus Opublikowano 28 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2007 Roznica przede wszystkim jest w liczbie oktanowej, wiec jak ktos pisze ze nie ma roznicy miedzy zwykla 95 a verwą/ultimate (tylko 98 oktanow) to chyba nie zna chemii organicznej i podstawowej wiedzy motoryzacyjnej. Liczba oktanowa - okresla odpornosc paliwa na spalanie detonacyjne, wiki: Parametr ten określa odporność mieszanki paliwowo-powietrznej na samozapłon i spalanie detonacyjne podczas sprężania mieszanki oraz podczas rozpoczętego już procesu spalania mieszanki w cylindrze silnika. Czyli im wyzsza liczba okanowa tym silnik "gladziej", ciszej i sprawniej pracuje. Oczywiscie silniki sa zaprojektowane do odpowiedniego paliwa, niektore jak nakarmic je 98 to beda chodzic tak samo albo gorzej, ate zaprojektowane do 98 zalane slabszym paliwem dzialaja gorzej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ridczak Opublikowano 28 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2007 Czekaj, czekaj. My tu porownujemy normalna benzyne 98 i wynalazki typu Vpower/ Verwa. A nie 95 ;) Chyba, ze ktos inaczej myslal, to sie z toba zgodze :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JROX Opublikowano 28 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2007 Mi chodziło tylko o Verwe, ale Ultimate też można opisać. Ale Vpower jest już przeze mnie sprawdzana i naprawde lepiej silnik pracuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
...John Opublikowano 28 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2007 Były testy w gazetach motoryzacyjnych, poprawa w stosunku do standardowych rzędów paru procent, czyli mieszczące się w błędzie pomiarowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pageup Opublikowano 28 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2007 ale gdzies tez czytalem ze np v-power ma niezle wlasciwosci myjace i chronne dla ukladu paliwowego i silniki chodza rowniej (jakas gazeta) no i rozmawialem z mechanikiem opla (aso) i twierdzi ze silniki lepiej wygladaja po v-powerze :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiczis Opublikowano 29 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2007 z liczbą oktanów się oczywiscie zgadzam... ale np ze zmiejsza zluzycie silnika poprawia osiagi zmniejsza spalanie i wogole jest hiper to juz chyba mocno przesadzone... :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^BerZerK^ Opublikowano 29 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2007 Dobrze ze dodales chyba. Wystarczy zobaczyc wnetrze silnika jezdzonego na shellu i na jakiejs gnojowce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BENITO Opublikowano 29 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2007 Że v-powera bierze mniej, to sam stwierdziłem. Przynajmniej w przypadku diesla tak jest NAPEWNO. Przynajmniej te 0,5l na 100km Teraz właśnie jeżdżę na v-powerze po górkach i serpentynach, różnica co do zwykłej gnojówki jest bardzo wyczuwalna. Tam gdzie normalnie silnik wymagal redukcji biegu, tutaj jeszcze zdrowo ciągnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hinco Opublikowano 29 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2007 Gdzieś wyczytałem na forum a4 że niektórzy są bardzo zadowolenie z bio diesla tankowanego w Chranowie ;). Moc jest i kasa jest ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...