xacti Opublikowano 27 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2007 Witam. Kolezance popsul sie procesor - ofc nigdy nie byl krecony ani nic - chlodzenie boxowe. Wszystko wczesniej dzialalo bardzo dobrze. Nie wiem czemu sie popsul, ona sama tez tego nie wie . Mozliwe ze zastrzymal sie wentylek czy cos takiego - nie wiem! Ale nie o to chodzi. Jak to jest z gwarancja? Procesor ktory ona kupila 2 lata temu juz nie jest sprzedawany. Kupila go za okolo 600zl . Nasze pytanie brzmi czy ma prawo ubiegac sie o zwrot pieniedzy? Czy moze sklep powinien zaproponowac jej jakis procesor w cenie 600zl? Nie wiem czy to pomoze, ale procek to Athlon 64 3000+ BOX. Kupiony w sklepie http://esc.pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary Opublikowano 27 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2007 To że nie jest produkowany nie znaczy że producent nie ma jeszcze resztek magazynowych na wypadek gwarancji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryba Opublikowano 27 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2007 przysluguje tobie: 1. naprawa -> procka niemozliwa raczej ;) 2. dadza tobie wyzszy model na to samo gniazdo -> wg. ustawy, nie mozesz dostac nic gorszego jak miales 3. korekta -> pelen zwrot kosztow Wszystko tobie to przysluguje w przypadku uznania gwarancji. Pomiedzy pkt. 2, a 3 mozesz chyba sam decydowac, musialbys zorientowac sie w przepisach. Ale odrazu mowie ze na decyzje od AMD sie troche czasu czeka :] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 27 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2007 ja podobna sytuacje miałem z GF6600, jako, że już tych kart nie produkowali dali mi 7300GT :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAX_ Opublikowano 27 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2007 Miałem podobny przypadek dawno temu nabyłem nagrywarke DVD Samsunga za 350zł, ostatnio mi padała i została wymieniona na najniższy model za ok 100zł ale nie protestowałem bo zaniosłem ją kilka dni po upływie okresu gwarancji więc się ciesze, że ją w ogóle wymienili ;] Procek zapewne na s.939 więc AMD wygrzebie coś z magazynu bo jeśli by nie mieli procesorów na s.939 to albo by musieli Ci oddać całą kasę albo dorzucić do procesora na AM2 płytę gratis ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grinch Opublikowano 27 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2007 Zawsze dają coś lepszego niż się popsuło. Kasy w ESC na pewno nie oddadzą :) znam ich bardzo dobrze :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Firekage Opublikowano 27 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2007 Zawsze dają coś lepszego niż się popsuło. Kasy w ESC na pewno nie oddadzą :) znam ich bardzo dobrze :)Nie mow hop puki nie przeskoczysz. Ja o ESC nie mam dobrego zdania. A swoja droga Gral tez jakos lepszych klientowi dac nie chcial <_< Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rxg Opublikowano 27 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2007 (edytowane) Nie mow hop puki nie przeskoczysz. Ja o ESC nie mam dobrego zdania. A swoja droga Gral tez jakos lepszych klientowi dac nie chcial <_< Na pewno będzie zadowolony. Naprawdę uczciwie to prowadzą, więc nie piszcie w taki sposób. Edytowane 27 Marca 2007 przez rxg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xacti Opublikowano 27 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2007 hmmm. mi sie wydawalo, ze powinni dac cos co kosztuje okolo 600zl ;) wiec np nowe mobo + procka , lub oddac pieniazki - i to tu sklep CHYBA nie ma nic do gadania, bo takie jest prawo. Dobrze mysle ? :) Czy gdy zaproponuja np jakiegos procka na 939 + mobo do niego to mozemy sie nie zgodzic i prosic o zwrot kasy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryba Opublikowano 27 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2007 hmmm. mi sie wydawalo, ze powinni dac cos co kosztuje okolo 600zl ;) wiec np nowe mobo + procka , lub oddac pieniazki - i to tu sklep CHYBA nie ma nic do gadania, bo takie jest prawo. Dobrze mysle ? :) Czy gdy zaproponuja np jakiegos procka na 939 + mobo do niego to mozemy sie nie zgodzic i prosic o zwrot kasy? Mozesz sie nie zgodzic, ty ustalasz co chcesz. Mi w gralu mowil ze albo dostane nastepnego 3200+ albo moge sobie doplacic do lepszego. Dopiero na pytanie o zwrot kasy (korekte) powiedzial ze moge :] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xacti Opublikowano 28 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2007 rozmawialem dzisiaj z panem z ESC i powiedzial mi, ze procesor zostanie wymieniony na inny model - nie gorszy od tego - czyli 3200+ bo takie tylko maja. Na moje pytanie o zwrot pieniedzy powiedzial ze nie ma takiej mozliwosci... wiec myslicie ze na prawde nie ma takiej mozliwosci? bo czasami zdazaja sie tacy 'spece' ktorzy nie wiedza za duzo o swojej pracy ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grinch Opublikowano 28 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2007 Kasy sie możesz domagać w jakiś sklepiku u Pana Stefana :P który czasem nie zna prawa. W sklepach takich jak ESC niestety to nie przejdzie :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xacti Opublikowano 28 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2007 aha. wiec po prostu nie mozna dostac kasy? no wiec o to mi chodzilo ;) prosimy o wymiane na 3200+ :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kaaban Opublikowano 30 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2007 no jak nie można <_< trenuję piłkę nożną w klubie i moi koledzy jak im się rozwalają korki to nie dają na gwarancje tylko odrazu mówią że chcą zwrot pieniędzy i jakoś wszyscy dostają :-| a nie kupują "u pana Janka" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xacti Opublikowano 30 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2007 hmm.. myslicie ze gdybysmy ich troche przycisneli to by oddali? :? bo gosc powiedzial mi, ze to idzie do AMD czy cos ;) i oni oceniaja czy wymienic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonathan Opublikowano 30 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2007 Chcesz skorzystac z rekojmi ktora obowiazuje 12 miesiecy. Wiec odpada. Jezeli brala na fakture moze skorzystac z korekty faORT: ORT: ORT: ktury. Jezeli masz paragon to kapa. Wiecej nie podzialacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xacti Opublikowano 30 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2007 a o co chodzi z 'korekta' faORT: ORT: ORT: ktury? kolezanka ma akurat fakture VAT :) jedyny problem to taki, ze 12 miesiecy od zakupu juz minelo... :( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonathan Opublikowano 30 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2007 Brala na firme czy osobe prywatna?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xacti Opublikowano 30 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2007 prywatnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonathan Opublikowano 30 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2007 No to korekta faktury bo sprzet oferowany wam nie odpowiada albo nie bedzie wspolpracowal odpowiednio ze stara plyta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xacti Opublikowano 30 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2007 sorki, ze sie dopytuje, ale na czym to dokladnie polega? :) jak to zrobic? i czy to wogole mozna tak zrobic? :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonathan Opublikowano 30 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2007 Sklep wystawia fakture korygujaca. Znaczy sie ze na fakturze pojawi sie nowy sprzet, albo otrzymasz fakture korygujaca i KW (kasa wyda). W zaleznosci jak sie ugadacie ze sklepem. Najlepiej chyba bedzie zrobic tak ze powiecie ze chcecie korekte faktury bo proc jest wam niepotrzebny bo plyta takze sie spalila. Wiec albo niech Wam wyplaca 600zl albo niech wydadza sprzet o tej wartosci (plyta+procesor) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xacti Opublikowano 30 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2007 ale przeciez pan ze sklepu powiedzial mi ze nie ma mozliwosci oddania pieniedzy. wiec chyba rowniez moga sie nie zgodzic na wydanie faktury korygujacej? a poza tym co ich ma obchodzic ze np kolezance sie plyta spalila, ktora nie byla w ich sklepie kupowana? oni chyba tylko beda na procka patrzec ;) 'tak wiem, tepy jestem jesli chodzi o sprawy 'prawne' ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonathan Opublikowano 30 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2007 A od kiedy to moze powiedziec ze nie wystawi korekty?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xacti Opublikowano 30 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2007 no wlasnie nie wiem. ;) nie znam sie na tym. no ale chyba to czy wystawi czy nie to nie zmienia faktu takiego ze NIE MUSI oddawac forsy. prawda? :( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snipi Opublikowano 30 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2007 (edytowane) Jonathan a od keidy osoba prywatna korzysta z rekojmi? i jaka korektta faktury :D? Przedstawię moja sprawę z MM. Była kiedyś promocja na Xp po 199 zł i dokupiłem do tego klawiaturę media elite wodoodporna itp. za 99 zł kiedyś sobie ja umyłem i nie wstała wiec do MM i z tytułu Niezgodności tworu konsumpcyjnego z umowa 14 bach dzwonią niech pan przyjedzie jest nowa klawiatura przyjeżdżam patrzę fakt jest tyle ze logitech media warta 49 zł cos się tluamcza ze mogą itp., bo jest lepsza. Nie odebrałem klawi erki przyłazi jakiś bucowaty kierownik mówi to samo ze oni wymieniają model ze na lepszy itp. ze cena nie ma znaczenia no to ja jadę ustawa a ten swoje już się rpzygotowalem na federacje konsumenta i pih, ale przyszedł mi do głowy jeden my. Każe przynieść klawiaturę patrzę na ps2 a tamta była na usb mowie ze nie mam ps 2 w kompie wołają kierownika działu komp. on mówi ze możliwe wędruje do kasy wystawiają korektę odbieram 99 zł . Edytowane 30 Marca 2007 przez Snipi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonathan Opublikowano 30 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2007 Od 2002? Moze uwazasz ze rekojmia jest tylko dla firm?? Normalna korekta, faktura to faktura nie wazne czy na osobe prywatna czy firme Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryba Opublikowano 30 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2007 ale przeciez pan ze sklepu powiedzial mi ze nie ma mozliwosci oddania pieniedzy. wiec chyba rowniez moga sie nie zgodzic na wydanie faktury korygujacej? a poza tym co ich ma obchodzic ze np kolezance sie plyta spalila, ktora nie byla w ich sklepie kupowana? oni chyba tylko beda na procka patrzec ;) 'tak wiem, tepy jestem jesli chodzi o sprawy 'prawne' ;) ale to TY decydujesz co chcesz, a nie on. Jak bedzie dalej twierdzil ze nie wystawi, to udaj sie do powiatowego rzecznika praw konsumenta i z nim to zalatw, pomoze tobie na 100% w tej sprawie. Sklep tez poinformuj jakie TY masz prawa i jak ich nie znaja to polec im odpowiednia lekture do poduszki. Jeden pajac z pcprojekt.pl tez twierdzil ze mi 1580zl za karte nie odda, po 4 miesiacach walki z wielkim szczesciem w zebach mi oddal co do grosza :] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snipi Opublikowano 30 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2007 (edytowane) Rekojmia obowiazuje w stosunkach pomiedzy przedsiebiorcami... zas z tytlu neizgodnosci towaru konsumpcyjengo z umowa mozna reklamowac przez 2 lata ( z tym ze przez 6 miesiecy mamy domniemanie wady w momencie zakupu) Moze tak byc ze jednak znajda taki sam nowy model jak twoj i lipa:) Mozesz wkrecac ze masz plyte obslugujaca procki tylko do Amd 64 3000+ wtedy amsz powod by nie przyjac nowego procka. Edytowane 30 Marca 2007 przez Snipi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonathan Opublikowano 30 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2007 A kto mowi o nowym sprzecie?? Mowa jest o serwisie i wymianie sprzetu na nowy Maly cytat http://strefa.org/definicje/rekojmia.html "Rękojmia 02.10.2006. Rękojmia – odpowiedzialność sprzedającego względem kupującego za wady fizyczne oraz prawne sprzedawanej rzeczy. W polskim prawie cywilnym jest regulowana w art. 556-576 Kodeksu cywilnego) przy umowie sprzedaży, ma również odpowiednie zastosowanie do innych stosunków prawnych. W przypadku sprzedaży rzeczy ruchomej z udziałem konsumentów stosuje się niezgodność towaru z umową (Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (DzU 2002 Nr141, poz.1176)). Wady fizyczne mogą polegać na: zmniejszeniu wartości, użyteczności rzeczy (np. przemakalność nieprzemakalnej kurtki), niekompletności (np. brak oprogramowania do komputera, brak dokumentacji i instrukcji), braku określonych właściwości (np. zawyżono parametry, użyto innych materiałów). Wada fizyczna możę stanowić podstawę odpowiedzialności sprzedawcy, gdy istniała przed wydaniem rzeczy albo powstała po wydaniu rzeczy, ale z przyczyny tkwiącej już uprzednio w rzeczy. Wady prawne mogą polegać tylko na tym, że: sprzedawana rzecz nie należy do sprzedającego, lecz jest własnością osoby trzeciej, sprzedawana rzecz jest obciążona prawem na rzecz osoby trzeciej (np. hipoteką albo zastawem). Uprawnienia kupującego z tytułu rękojmi: może żądać obniżenia ceny (art. 560 Kodeksu cywilnego), może żądać usunięcia wady (art. 561 Kodeksu cywilnego), może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad (art. 561 Kodeksu cywilnego), może odstąpić od umowy, ale tylko w przypadku, gdy wada jest istotna, tzn. nie pozwala na użytkowanie przedmiotu zgodnie z jego przeznaczeniem (art. 561 Kodeksu cywilnego). Sposób reklamacji wybiera kupujący. Rękojmia jest skuteczna przez okres 1 roku (w przypadku budynku przez 3 lata) (art. 568 Kodeksu cywilnego) od dnia wydania towaru, z zastrzeżeniem, iż wada zostanie zgłoszona sprzedawcy nie dalej jak 1 miesiąc od chwili wykrycia tej wady. Okres ten może zostać wydłużony, gdy sprzedawca wadę podstępnie zataił. Rękojmią nie są objęte rzeczy nabyte w postępowaniu egzekucyjnym lub upadłościowym." Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...