Skocz do zawartości
nrl

Alan Wake

Rekomendowane odpowiedzi

Alan Wake



Dołączona grafika



Alan Wake stanowi kolejne dzieło ludzi, odpowiedzialnych za popularną markę Max Payne. Całość stworzono w myśl konwencji psychologicznego thrillera akcji, a podczas developingu wyraźnie inspirowano się kultowym serialem telewizyjnym Davida Lyncha i Marka Frosta o nazwie Twin Peaks (Miasteczko Twin Peaks).

Tytułowa postać niniejszej gry jest autorem poczytnych horrorów, ale załamuje się po tajemniczym zniknięciu swojej narzeczonej. Bliskiemu obłąkania pisarzowi pomaga lekarz, kierując go do szpitala w pozornie spokojnej miejscowości Pride Falls w amerykańskim stanie Washington. W trakcie psychicznej rekonwalescencji Alan poznaje jednak kobietę, będącą niemalże lustrzanym odbiciem zaginionej ukochanej. Wówczas bohater ponownie doświadcza nocnych koszmarów, ale tym razem nie we śnie, lecz na jawie.

Zabawa polega generalnie na poruszaniu się po wspomnianym miasteczku i jego okolicach. Te ostatnie są cokolwiek interesujące, gdyż odwiedzamy m.in. latarnię nad jeziorem i przedzieramy się przez gęsty las w górach. Przemieszczamy się zarówno piechotą, jak i za kierownicą wysłużonego samochodu kombi. Przy okazji obserwujemy wyjątkowo realistyczne efekty pogodowe oraz płynny cykl zmiany pór doby. Nocą trzeba szczególnie uważać, ponieważ właśnie wtedy materializują się przeróżne upiorne zjawiska. Przydaje się zatem broń palna, chociaż najskuteczniejszym środkiem zaradczym jest źródło światła (np. włączona latarka).

Nietuzinkowy charakter gry, zatytułowanej Alan Wake, znakomicie podkreśla dopracowana oprawa wizualna. Trójwymiarowy świat prezentuje się bardzo sugestywnie, a nastrojowe efekty dźwiękowe i podkłady muzyczne stanowią dodatkowy atut. Warto także zwrócić uwagę na wysokiej jakości algorytmy fizyczne, doskonale widoczne chociażby w momencie schodzenia kamiennej lawiny po górskim zboczu (pędzące głazy, łamiące się pnie drzew etc.).http://www.gry-online.pl/



Premiera: 2008
E3 2K6 Trailer HD
Trailer 2 HD
Teaser HD

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika Edytowane przez Nierealny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alan Wake nam przełożyli na 2008 :cry:

so? skad info? przełożyć premierę jednego z głównych tytułów nowej konsoli o 2 lata to IMO samobójstwo producentów gry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czlowieku mamy 4.12.2006 za 28 dni bedzie 2007 rok wiec skad Ci te 2 lata wyszly ? :lol:

 

No chyba , ze z gory zakladasz premiere na gwiazdke ? :lol:

 

PS. szkoda opoznienia , no ale nie przesadzajmy , nie samym Allanem Wake'iem xbox zyje... ;) :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no z 2 latami to przesadziłem ale chyba nie liczysz człowieku, że gra pojawi się w pierwszym dniu 2008 roku? :lol:

ps.

1,5 roku IMO jak nic trzeba będzie poczekać :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pociagnij jeszcze przez jakies 2-3 strony swoje rozwazania na temat daty premiery i sytuacji finansowej remedy jak rowniez teorii powaznego spadku sprzedazy x360 powiazanej z wyzej wymienionym obsuwem premiery Alan Wake . Moze przescigniemy iloscia postow temat o PS3 ok ? ;) :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem. Na trailerach rzadko widać szczegóły, które rażą na screenach lub podczas gry.

Tak lekko offtopując, odpaliłem demko Syberii2 i mimo, iż otoczenie jest złozone z kilku jpg'ów (jak można tak zrąbać :mur: ) wygląda gorzej, by nie powiedzieć dużo gorzej, niż to na screenach z Alan'a. No może oprócz postaci (w sensie dizajnu) - ładna panna vs gościu wyglądający jak pedał. Wogóle wolę oglądać zdjęcia z 5-10 letniej gry, o dobrze zaprojektowanej grafice, niż 10DX'ową kaszanę.

 

OT. Wracam do Discworld'a (z 92, albo 94 roku - nie wiedziałem wtedy co to jest komputer :D), bardziej mnie przekonuje od Syberii.

Ciekawe, iż nikt nie wydaje z rozgłosem teraz gier takich jak Simon the Sorceror (1 i 2), czy Discworld :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość SkyFox

Czy ja wiem. Na trailerach rzadko widać szczegóły, które rażą na screenach lub podczas gry.

Tak lekko offtopując, odpaliłem demko Syberii2 i mimo, iż otoczenie jest złozone z kilku jpg'ów (jak można tak zrąbać :mur: ) wygląda gorzej, by nie powiedzieć dużo gorzej, niż to na screenach z Alan'a. No może oprócz postaci (w sensie dizajnu) - ładna panna vs gościu wyglądający jak pedał. Wogóle wolę oglądać zdjęcia z 5-10 letniej gry, o dobrze zaprojektowanej grafice, niż 10DX'ową kaszanę.

 

OT. Wracam do Discworld'a (z 92, albo 94 roku - nie wiedziałem wtedy co to jest komputer :D), bardziej mnie przekonuje od Syberii.

Ciekawe, iż nikt nie wydaje z rozgłosem teraz gier takich jak Simon the Sorceror (1 i 2), czy Discworld :/

nie miej zalu ale ostatnio twoje wypowiedzi poprostu ..zalamuja,piszesz tak jakbys nie wiedzial nawet co chcesz powiedziec ,najpierw podajesz smieszne przyklady i porownujesz jakos grafiki pomiedzy GoW i R-FoM

A teraz Sybeiria2 jest tylko "troche gorsza" od Alan'a W-czy ty czytasz to co piszesz???? szczegulnie tekst:"ogóle wolę oglądać zdjęcia z 5-10 letniej gry, o dobrze zaprojektowanej grafice, niż 10DX'ową kaszanę."-nie wiem co ci jest ale to cos nie zdrowego ;)

Edytowane przez SkyFox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie miej zalu ale ostatnio twoje wypowiedzi poprostu ..zalamuja,piszesz tak jakbys nie wiedzial nawet co chcesz powiedziec ,najpierw podajesz smieszne przyklady i porownujesz jakos grafiki pomiedzy GoW i R-FoM

A teraz Sybeiria2 jest tylko "troche gorsza" od Alan'a W-czy ty czytasz to co piszesz???? szczegulnie tekst:"ogóle wolę oglądać zdjęcia z 5-10 letniej gry, o dobrze zaprojektowanej grafice, niż 10DX'ową kaszanę."-nie wiem co ci jest ale to cos nie zdrowego ;)

Sorki, przez sentyment znowu się "rozlazłem" myślowo.

Z grafiką, chodziło mi o to, iż prerenderowane otoczenie w Syberii wygląda gorzej, niż renderowane w realtime w Alanie.

A co do projektów - samochód jest ładnie wykonany, ale denny. Zresztą w Massefect też można czasem zauważyć, iż zabrakło momentami projektów na kartce papieru - co kiedyś było podstawą tworzenia grafiki w grze - i niektóre elementy wyglądają efekciarsko ("krągłości", szczegóły), lecz zwyczajnie brzydko.

Jak nie wiesz co mam na myśli, to przyjrzyj się twarzy Alana i powiedz, czy chciałbyś mieć taką, pomóc w odpowiedzi może Shrek2.

 

PS. GoW na żywo nie widziałem, a newsa z CAD'a wlepiłem, by przypomnieć, iż grafika jest rzeczą subiektywną i wcale nie chodzi w niej o ilość polygonów wyświetlanych na raz na ekranie, ani o rozdzielczość tekstur. Znaczy się, nie do końca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciekaw jestem po co ten prowokacyjny post, panie qqrydza? :|

A co w tym prowokacyjnego? Przeciez od jakiegos czasu widać, że klocek sie pod tym wzgledem skończył (ostatni przykład - devil may cry 4). Wobec tego ciekawe, po co im jeszcze tyle czasu...

Edytowane przez blasphemy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciekaw jestem po co ten prowokacyjny post, panie qqrydza? :|

Spokojnie MaZZeo, nie do tego zmierzam. Pierwsze obrazki ukazały się w 2005 i prezentowały się jak na tamte czasy wręcz oszałamiająco. Każdy zastanawiał się na czym to będzie płynnie chodzić. W dzisiejszych czasach grafika jest również na bardzo wysokim poziomie ale już nie tak powalająca. Oswajamy się z możliwościami sprzętu i nowych silników graficznych. Myślę, że od tamtego czasu jeszcze coś pod tym względem poprawili. Domyślam się, że akcja będzie poprowadzona po mistrzowsku i pokazana (jak zapewniają producenci) w iście filmowym stylu z dużą dynamiką, rewelacyjnymi efektami i klimatem.

 

http://games.tiscali.cz/clanek/screen.asp?id=8965&a=1

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość dragonlore

A co w tym prowokacyjnego? Przeciez od jakiegos czasu widać, że klocek sie pod tym wzgledem skończył (ostatni przykład - devil may cry 4). Wobec tego ciekawe, po co im jeszcze tyle czasu...

gdybys troche bardziej zaznajomil sie z tematem,to bys wiedzial jakie sa tego powody anie wyjezdzal ze sie klocek skonczyl,a dla twojej informacji AW podobnie jak H4 nie zostal pokazany bo Microsoft uznalo ze nie ma takiej potrzeby.Konkurencja ze strony sony odstatnio tak po[gluteus maximus]dla, ze najwieksze Asy Microsoft trzyma w rekawie(na czarna godzine)

 

Zreszta graficznie to ja i tak sie nie spodziewam jakis cudow-aczkolwiek zle nie bedzie,zreszta co mozna wiecej pokazac pod 9DX??

 

niektore rzeczy mozna wyczytac na necie,ale trzeba poswiecic na to troche czasu i naprawde interesowac sie grami a nie pisac czasem cos dla: "checi tworzenia"

 

i co masz do DMC4 w wersji na klocka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i co masz do DMC4 w wersji na klocka?

... który i tak wyglądał lepiej niz na ps3 ;) DMC4 to naprawde zły przykład, stałe 60fpsów, grafika piękna (no moze cienie w niektorych miejscach dawały po oczach...)

Czego chciec wiecej od konsoli za mniej niz 1000zł ?

 

Alane Wake wyjdzie wtedy kiedy Sony w koncu otworzy oczy i zrobi coś z rynkiem gier na ps3. MS ma faktycznie ostatnio wieksza przewage... (pod wzgledem gier oczywiście)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... który i tak wyglądał lepiej niz na ps3 ;) DMC4 to naprawde zły przykład, stałe 60fpsów, grafika piękna (no moze cienie w niektorych miejscach dawały po oczach...)

Czego chciec wiecej od konsoli za mniej niz 1000zł ?

 

Alane Wake wyjdzie wtedy kiedy Sony w koncu otworzy oczy i zrobi coś z rynkiem gier na ps3. MS ma faktycznie ostatnio wieksza przewage... (pod wzgledem gier oczywiście)

Z tego wynikałoby, że jak źle pójdzie i Sony jednak nie "otworzy oczu" to AW nigdy nie wyjdzie... A tego byśmy nie chcieli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego wynikałoby, że jak źle pójdzie i Sony jednak nie "otworzy oczu" to AW nigdy nie wyjdzie... A tego byśmy nie chcieli.

Ale za to mozemy sie zastanawiac czy najpierw wydadza Alana czy Duke Nukem Forever :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trafna uwaga, tak naprawde niewiele wiemy od dwóch lat na temat tej gry ;)

A Sony bedzie musiało w końcu cos zrobic... przeciez nie bedzie patrzec jak rynek gier ps3 po[gluteus maximus]da :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość dragonlore

Z tego wynikałoby, że jak źle pójdzie i Sony jednak nie "otworzy oczu" to AW nigdy nie wyjdzie... A tego byśmy nie chcieli.

 

jak dla mnie Microsoft ma swietna strategie markietingowa-naprawde mozna im pogratulowac dalekowzrocznosci,oczywiscie zdarzaja im sie wpadki jak kazdemu,ale xbox zaczal wrescie zarabiac i to dosc powazne sumy.Wiec stac ich na rozne zagrywki,ktore moze nam sie nie podobaja czasem(ukrywanie gier np.nowe Halo), jednak pod wzgledem strategii szaciach!a przeciwnika.Dobrym przykladem jest dodanie mozliwosci instalacji gier na hdd,dzieki temu nawet najwieksza gra zainstalowana na dysku przestanie straszyc iloscia dyskow a glowny argument sony ze gra potrzebna jest przestrzen dyskowa upadl.

 

a Alan Wake wyksoczy zapewnie nieoczekiwanie choc z kalkulowana uprzednio data,aby Microsoft mogl poraz klejny przylac slabnacemu sony-a czy nas zaskoczy pozytywnie i zasluzy na pochwaly..zobaczymy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie jak zniknie argument że potrzebna jest duża pojemność nośnika dzięki kopiowaniu gry na hdd. To może doczekamy sie MGS4 :) .Byłoby SUPER.

No byłoby spoko, chociaż jeżeli gra WYMAGAŁABY instalacji to nagle okazałoby się, że MS robi to co przecież nie do końca nam się podoba w konsoli Sony (mandatory install vs optional install). Inna sprawa że póki co to kilka płytek mają eRPeGi a tam zmiana płyty naprawdę nie jest dużym problemem.

 

Co do "Alana" i tego co napisał dragonlore (kalkulacja daty premiery żeby dobić Sony). Niech robią co chcą, tak długo jak klient będzie zadowolony. Żeby się tylko nie okazało, że Alan Wake w dniu swojej faktycznej premiery będzie... przestarzały. Kiedy pokazano pierwsze materiały to ludzie chodzili na szpilkach, potem dłuuuga cisza a teraz też specjalnych konkretów nie ma. Przypomina to trochę Killzone'a 2 na którego też wszyscy czekają jak na zbawienie i choć tam jest naprawdę spoko to chyba wszyscy się zgodzą, że ta gra już dawno powinna była się pojawić. Do czasu jej premiery może po prostu nie robić takiego wrażenia. Podobnie może być z AW ale tutaj wiemy zdecydowanie mniej. Paradoks, Sony pokazało najpierw "rendera" i stara się stworzyć grę która mu dorówna (z bardzo dobrym skutkiem), Remedy pokazało gameplay, ideę i ogólnie coś co "działa" ale dalej przy tym dłubią, chociaż teoretycznie mieli lepszą sytuację (mieli coś co po pokazaniu światu zrobiło niemałe wrażenie).

 

Trzymam kciuki za ten tytuł, oby było warto czekać :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...