Syrob Opublikowano 3 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2007 kojak.......... pozyjemy zobaczymy, narazie prawda jest ze ladne gry to zadkosc a HS i LAIR ktore sa w miare, maja straszne framedeopy, oczywiscie mam nadzieje ze sprzet sie rozkreci :), w najgorszym razie bede mial ladny odtwarzacz bluray :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak_ct Opublikowano 3 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2007 True. ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draak Opublikowano 3 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2007 "True" ? ;) kojak, pamiętasz, gdy się pytałem o framedropy w HS? Stwierdziłeś, że gra jest nonstop płynna, więc jak to w końcu jest z nią? ;) Też czekam na Drake'a- jeśli gra będzie wybitna, przebije ocenami niegdyś GoW'a, a teraz np. BS, będzie wyglądać obłędnie, to jestem w stanie kupić dla niej (i jeśli jeszcze GT5 demo dema okaże się być też płynne, z AA i z dobrze wykonanymi torami co sprawdzę już w poniedziałek) PS3, tak jak niegdyś dla samego GT3 i GT4 kupiłem PSTwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jin* Opublikowano 3 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2007 Ale czemu już ten pan tam nie pracuje? Za małe zarobki? Eeee. A może ssał jako programer więc po co im taki gość? Może teraz chce, żeby M$ go zauważył za te pochlebne słowa?Co? Przeczytales w ogole gdzie on pracowal? (podpowiedz, nie w Sony) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dragonlore Opublikowano 3 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2007 "True" ? ;) kojak, pamiętasz, gdy się pytałem o framedropy w HS? Stwierdziłeś, że gra jest nonstop płynna, więc jak to w końcu jest z nią? ;) to tylko przez przypadek bylo to przytakniecie! ,taki blad przy pracy,zwykla nieuwaga-i nienalezy absolutnie uwazac ze autor mogl zmienic poglady ;);) i male info:niestety nie ma tak pieknie ps3site: Zza wielkiej wody dochodziły nas ostatnio informację, że nowa wersja PS3 posiada Cella w technologii 65nm. Okazuje się jednak, że to nieprawda. Jeden z techników SONY odpowiedzialny za ten aspekt, wyjaśnił, iż model 40GB posiada procesor w starej technologii 90nm. Mniejsza ilość wydzielania ciepła i poboru prądu wynika ze zmiany konstrukcji wnętrzności konsoli a nie nowej wersji jej serca. Jednocześnie ten sam pracownik podkreślił, iż 90nm Cell jest już na równi pochyłej i jego dni są policzone. Nie wspomniał o terminach, ale z tego co możemy się domyślić, zmiana generacji nastąpi dopiero w 2008r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak_ct Opublikowano 3 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2007 (edytowane) @draak True napisałem jako odtwarzacz BR. ;) Nie pisałem, że animacja w HS jest non stop płynna. Rozmawialiśmy (chyba z Tobą ;) ) o Motorstormie. ;) Jeśli chodzi o demo dema to nie ma AA i nigdy nie było. Tory są normalne jak na screenach ale szału bym się nie spodziewał. Może w pełnym demie poprawią tory. Na razie skupili się na samych samochodach. ;) @Jin Tak czytałem. To były pracownik studia Harmonix. Stąd stwierdzenie, że żeby nie wyjść na cieniasa to musiał ponarzekać na trudności w programowaniu itp. M$ może się to spodobać. :) Ale to tylko luźne myślenie. :P @dragonlore Rozumiem twój gniew ale sam przytaknąłeś nie wiadomo do czego. ;) A te procesory to mało interesują posiadaczy PS3. Konsola jest praktycznie bezawaryjna i tutaj nikt nie musi czekać na nowe wersje, które wybawią ludzi od wadliwego sprzętu. ;) Jedyna zaleta to mniejszy pobór prądu. W sumie fajnie mieć takie coś i nic poza tym. :) Edyta Może zacytuję samego siebie bo ktoś chyba chce zrozbić ze mnie mało wiarygodne źródło. :) cyt. Teraz trochę o minusach. Niestety animacja czasami chrupie mimo, że konsola nie ma tak wiele do policzenia. Widocznie zabrakło czasu na dopracowanie kodu. Prawdopodobnie parcie Sony na dotrzymanie terminu dały o sobie znać. :( Czasami można trafić na niewidzialną ścianę w okół obiektu co skutkuje przebieraniem nogami w miejscu. :) Przerywniki filmowe zostały wcześniej wyrenderowane na konsoli (albo dev kicie) i są odgrywane z dysku. W tym samym czasie dogrywany jest następny poziom przez co czasami widać zacięcia w filmiku. I co? ;) Edytowane 3 Listopada 2007 przez kojak_ct Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draak Opublikowano 3 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2007 kojak, jednak nie dawało mi spokoju to HS, więc poszperałem w postach ;) Na moje pytanie o framedropy zadane w dedykowanym grze temacie odpowiedziałeś: "to wina nagrania, nie płynności gry" :) I co? ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak_ct Opublikowano 3 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2007 No ja też sięgnąłem głębiej i nie znalazłem nigdzie, tu cytuję: "kojak, pamiętasz, gdy się pytałem o framedropy w HS? Stwierdziłeś, że gra jest "nonstop płynna", więc jak to w końcu jest z nią? icon_wink2.gif" Gdzie napisałem nonstop płynna? :) Zapytałeś, czy ten filmik jest tak nagrany czy to dropy (przypomnę, że filmik wyglądał na max 15fps) więc do tego Ci odpowiedziałem. Chyba chcesz mnie w coś wkręcić prawda? ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draak Opublikowano 3 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2007 Tak, to taki mój przebiegły plan był, ale jak się wydał to z niego rezygnuję :( ;) Pzdr i eot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dragonlore Opublikowano 4 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2007 to tylko przez przypadek bylo to przytakniecie! ,taki blad przy pracy,zwykla nieuwaga-i nienalezy absolutnie uwazac ze autor mogl zmienic poglady ;);) draak-! przeciez napisalem powyzej o co chodzilo z tamtym potwierdzeniem :lol2: ..i nie ma znaczenie ze z tego "true" wynikalo jasno ze potwierdza poprzednia wypowiedz-bo przeciez "pomrocznosc jasna" kazdemu sie moze zdarzyc :wink: -a caly twoj misterny plan faktycznie przepadl :lol2: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak_ct Opublikowano 4 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2007 Czyli twierdzisz, że wiesz lepiej co miałem na myśli? ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thuGG Opublikowano 4 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2007 dragonlore, znowu bawisz się w trolla, taki juz masz styl widocznie. Co do HS to niedawno go przeszedłem i jakoś nie rzuciły mi się w oczy framedropy, gra chodziła płynnie, wyglądała ładnie i dawała fun. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xaon Opublikowano 4 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2007 dragonlore, znowu bawisz się w trolla, taki juz masz styl widocznie. Co do HS to niedawno go przeszedłem i jakoś nie rzuciły mi się w oczy framedropy, gra chodziła płynnie, wyglądała ładnie i dawała fun. U mnie w MS tez dlugo nie bylo przyciec, a jednak sie przekonalem ze sa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thuGG Opublikowano 4 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2007 Tylko co ma piernik do wiatraka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snaker Opublikowano 5 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2007 Czy podłączał może ktoś zewnętrzny dysk na USB do konsoli ? Nie mówię tutaj o zgrywaniu dem, lecz np. oglądanie z tego dysku filmów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dragonlore Opublikowano 5 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2007 (edytowane) jak bylbym fanem ps3 to chyba bym sie wstydzil za takie "braterstwo"-stronka gdzie zle slowo na ps3 moze sie skonczyc zawalem uzytkownikow tej stronki :lol2: uwaga tylko dla oddanych fanow ps3 :) takiej propagandy to chyba na wojnie nie ma :lol2: dam lekki przyklad-opisuja ze na"Assasin Cr" bedzie na X'ie trudno upchac na dvd,ale to ze producent ma problemy w programowaniu tej gry na ps3 ani slowa. cale dane sa przedstwiane tak aby zawsze sony wychodzilo zwyciesko z kazdej tabelki i kazdych danych-przypomina mi sie jak wczesniej sony zalozylo potajemnie swoja fanowska strone o PSP gdzie niby jej posiadacze wychwalali PSP na prawo i lewo piszac niebotyczne komentarze. Jednak klamstwo ma krotkie nogi, bo siec szybko wykryla przekret a sony okrylo sie hanba,jednak jak narazie tylko przypuszczam ale podobna praktyka przeciez moze sie znowu zdarzyc,jesli tak jest teraz z ta stronka to tym bardziej na pochybel sony za tak chaniebne zagrania-jesli to tylko prawdziwa stronka fanowska nie majaca nic wspolnego z sony(poza ps3) to i tak wstyd ze uprawia sie tam zwykla propagande zamiast zdrowego rozsadku. ale coz posiadacze X'a nie musza sie pocieszac kazda cyferka sprzedanych konsol,oni poprostu graja i czekaja na swoje nastepne gry a fani ps3 zbieraja kazde info o sprzedazy-bo przeciez na wojnie potrzebne sa morale :lol2: ps.mozna nie byc fanem X'a ani microsoftu a przy okazji nie lubic sony za ich praktyki ,a jeszcze bardziej zniechecic sie do fanow ps3 ktorzy merytorykie przekladaja na jakies sciemnianie i manipulacje. ps. to tylko moj sposob odbioru tej stronki-nikt nie musi sie z nia zgadzac ;) Edytowane 5 Listopada 2007 przez dragonlore Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yasin Opublikowano 5 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2007 A widziales te wyniki na tamtej stronie. "Playstation family" :) nawet nie jest napisane co do tego zaliczaja, ale Wii i NDS to juz potraktowali osobno, a nie "Nintendo family". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poca Opublikowano 5 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2007 (edytowane) Co drzemie w Cellu? http://polygamia.pl/co-drzemie-w-cellu#more-7023 Przypominam przyjaciele że każda gra ma (lub powinna mieć) swój temat. Piszcie tam. Procentować nie będę, ale byłbym wdzięczny za trzymanie porządku ;] Edytowane 5 Listopada 2007 przez poca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegrz Opublikowano 5 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2007 (edytowane) Co drzemie w Cellu? http://polygamia.pl/co-drzemie-w-cellu#more-7023 Przypominam przyjaciele że każda gra ma (lub powinna mieć) swój temat. Piszcie tam. Procentować nie będę, ale byłbym wdzięczny za trzymanie porządku ;] dla ludzi z j.angielskim na poziomie proponuje poczytac komenty na stronie gdzie tekst został umieszczony pierwotnie. http://www.product-reviews.net/2007/11/03/...ge-on-xbox-360/ edyt: nie wiem dlaczego pogrubila mi sie czcionka w sigu i tym poscie Edytowane 5 Listopada 2007 przez Plusk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dragonlore Opublikowano 5 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2007 normalnie polewka :lol2: nie ma stosownego tematu wiec wklejam tutaj moze sie komus przyda ;) przepis na 60 FPS w PES2008 Pewien sfrustrowany fan PES2008 zdenerwowany spowolnieniami w grze postanowił wnieść swoją desperację na nowy poziom. Problem polegał na tym, że w niektórych momentach meczu animacja dostawała czkawki - w szczególności przy stałych fragmentach meczu, tj. rzuty rożne, rzuty wolne, powtórki etc. Wpadł więc na dość niecodzienny pomysł. Mianowicie eksperymentował z ustawieniami gry, za każdym razem wyłączając a to dźwięk, a to zmieniając ustawienia pogody, stadionu. Co się okazuje, przy odpowiednim mixie ustawień konsola zaczyna się wyrabiać w płynnym framerate’cie. Przepis na 60 FPS w PES2008: * Wyłączyć w pełni komentarz * Wyłączyć w pełni muzykę * Wyłączyć w pełni efekty stadionowe (publiczność, oświetlenie) * Ustawienia pogody: pogoda: deszcz, pora dnia: dzień Przypominamy też, że Konami już niedługo wyda stosowny patch który ma rozwiązać ten właśnie problem jak również poprawić jakość rozgrywki online. Do momentu ukazania się wspomnianej łatki możecie stosować to rozwiązanie. w sumie aby gra nie frustrowala najleszpszym rozwiazaniem jest ..wylaczyc konsole :lol2: -a tak na powaznie,to wychodzi na to ze w grach konsolowych(ps3) zaczniemy rezygnowac z niektorych ustawien-mozliwosci na rzecz fps-normalnie Kuternoga mial racje nazywajac ps3 komputerem ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draak Opublikowano 5 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2007 Tu akurat bym winę zwalał na koderów pes'a, bo i wersja na klocka jakoś pod względem oprawy a-v nie błyszczy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s0lid Opublikowano 5 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2007 dokladnie, moze nie tnie przy roznych itp, ale replaye tną niemiłosiernie. Nawet kumpel co pierwszy raz pes'a na xO zobaczyl, odrazu sie zapytal "co tak tnie". Lagi i teleporty po sieci to jest to samo co na ps3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snaker Opublikowano 6 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 6 Listopada 2007 Brawa dla tego gościa co eksperymentował z ustawieniami. Że mu się chciało.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snaker Opublikowano 7 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2007 Przepraszam za post pod postem,ale ... http://www.playstation.pl/ps3/news/playsta...-listopada.html PLAYSTATION Store już od 8 listopada! :D Locoroco za 11zl ! ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draak Opublikowano 7 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2007 No i to jest duza przewaga na x360 (raczej ms) w kwestii podejscia do klienta. Dobry ruch Sony, moze zmusi to leni z malomiekkiego do dzialania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dragonlore Opublikowano 7 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2007 (edytowane) ze swiata: a wlasciwie z gram.pl ;) - Cory Balrog opuszcza Sony, God of War 3 w produkcji Cory Balrog, dyrektor projektu gry God of War 2 na PS2, zrezygnował z pracy w studiu Sony Santa Monica. Oficjalny komentarz firmy na ten temat, oprócz podziękowania mu za ciężką pracę, wspomina również o tym, że prace nad częścią trzecią na PlayStation 3 już trwają. God of War 3 jest grą, która - chociaż oficjalnie nie potwierdzona - po prostu musi się pojawić na konsoli PlayStation 3, aby historia Kratosa mogła zostać opowiedziana do końca. Zgodzi się z tym każdy, kto widział zakończenie części drugiej i zdaje sobie sprawę z sukcesu poprzednich dwóch odsłon serii. Fani czekają, a Sony milczy... A przynajmniej milczało do teraz, do czasu odejścia z firmy Cory'ego Balroga. God of War: Chains of Olympus na PSP "Możemy potwierdzić, że Cory Balrog, dyrektor projektu gry God of War II, odchodzi ze studia Sony Santa Monica. Jesteśmy wdzięczni za jego pracę i poświęcenie dla tej cenionej na całym świecie serii. Patrząc w przyszłość, jesteśmy pewni dalszych sukcesów zespołu SCEA SM. To wyjątkowo utalentowani, oddani Bogu Wojny ludzie - zdeterminowani, aby gry God of War: Chains of Olympus na PSP i God of War III na PS3 były jeszcze bardziej spektakularne" - to oświadczenie amerykańskiego oddziału konsolowego giganta. Co prawda jest to stwierdzenie, które kłóci się to nieco z wcześniejszymi zapowiedziami developera o ogłoszeniu rozpoczęcia prac nad trzecim GoW-em publicznie, ale kto wierzy w tego typu zapewnienia twórców gier... Czekamy na informację, kto został szefem projektu, a Cory'emu życzymy szybkiego znalezienia nowej pracy w branży ps3site : Firmware2.0 - oficjalnie tuż tuż Nie sądziłem, że plotka którą zamieściliśmy ostatnio okaże się prawdą. Jednak los sie do nas uśmiechnął i lista która widzicie poniżej okazała się prawdziwa. * zdalne włączanie (i wyłączanie) PS3 z poziomu PSP, * nowa kategoria PLAYSTATION Network, * playlisty dla muzyki i zdjęć, * grupowanie zawartości dla Video i Gier, * personalizacja XMB - zmiana wyglądu ikon, dźwięków i tła, * tablica informacyjna, zawierająca najświeższe informacje ze świata PlayStation, * Micro Web Security dla przeglądarki internetowej PS3, czyli kontrola rodzicielska i blokowanie niechcianych stron. Usługa początkowo ma być darmowa ale docelowo będzie płatna. Sony ciągle pracuje nad: * dostęp do XBM z poziomu gry, da nam to m.in słuchanie własnej muzyki podczas grania lub wysyłanie wiadomości do przyjaciół. Funkcja ta pojawi się na 100% ale data jej pojawienia się nie jest jeszcze pewna. Może będzie to już teraz może przy kolejnym update’cie. Edytowane 7 Listopada 2007 przez dragonlore Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tompior Opublikowano 7 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2007 Witam, W grudniu kupuje telewizor 32" hd ready. Na pewno nie moge kupic wiekszego z full hd. Tutaj nasuwa sie pytanie: jezeli bede gral na ps3 z odleglosci 3 metrow na takim 32" hd ready, czy bedzie widoczna az taka duza roznica w grafice gier niz na 37+" full hd? Czy jest to az taka ogromna roznica? Moze sa jakies zdjecia porownawcze gry z obrazu full hd i hd ready? Z gory dzieki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draak Opublikowano 7 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2007 Dla mnie już sama różnica między 32", a 37" jest znacząca. Imho, kupowanie ps3 pod 720p to zabijanie jedynej teoretycznej przewagi tej konsoli nad x360. Ale to twój wybór, więc powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maSTHa212 Opublikowano 7 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2007 (edytowane) Nie wiem czy w ogole zobaczysz roznice przy takim dystansie. 37 na 3m? Maaaaalo. (oczywiscie zeby widziec wszelkie zlety 1080p bo do 720 juz zdecydowanie lepiej) edit. Sprawdzilem dokladnie i do 1080p to idealnie nadawaloby sie 80-tka, tylko ze takiego lcd ani plazmy nie kupisz. Zostaje projektor. Wg wytycznych do 3m rozsadnym minimum wydaje sie byc 37-40 (dla 720p) Edytowane 8 Listopada 2007 przez maSTHa212 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak_ct Opublikowano 7 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2007 Aktualnie używam 40cali z niecałych 3 metrów i przy kompie powyżej 1360x768 nie idzie nic odczytać. ;) Do grania również jest za mały. Gdybym dzisiaj wybierał to wziął bym 46cali. A 32cale z 3 metrów to będzie massakra. Mój kumpel miał podpiętego iksa do 32'' Bravii i jak zaczynaliśmy grać na Def Jam: Icon to przybliżaliśmy się do ekranu na ok. 1,5metra. Pamiętaj, że 32cale w panoramie jest mniej więcej wielkości 29crt (szersze ale niższe). Do gier starczy 720p. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...