Skocz do zawartości
cavarr

Microsoft Xbox 360 - Temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dragonlore

Gdy włączam grę np. GTA w rozdzielczości 1024x720 to mam pasy na górze i na dole. Jednak gdy włączę grę w rozdzielczości 1280x1024 ustawionej w Dashu Gta nie ma pasów i nic nie jest rozciągnięte. Jakość obrazu także się poprawia. Po tym sugeruje się, że gra jest renderowana w rozdzielczości 1280x1024. Mam rację ? :huh:

 

nie masz-gra jest renderowane w swojej natywnej rozdzialce,reszta to tylko down/up scaling ,tyle razy kiedys o tym bylo

 

ps.polecam ci zaopâtrzyc sie w sprzet dzialajacy w rozdialkach natywnych dla konsol (tv/monitor)1368/720 wtedy zobaczysz roznice,chociaz jest juz troche sprzetu na rynku ktory ladnie skaluje obraz z gier ,jednak nie zmienia to faktu ze gry maja swoja jedna natywna rozdialkie

Edytowane przez dragonlore

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie masz-gra jest renderowane w swojej natywnej rozdzialce,reszta to tylko down/up scaling ,tyle razy kiedys o tym bylo

 

ps.polecam ci zaopâtrzyc sie w sprzet dzialajacy w rozdialkach natywnych dla konsol (tv/monitor)1368/720 wtedy zobaczysz roznice,chociaz jest juz troche sprzetu na rynku ktory ladnie skaluje obraz z gier ,jednak nie zmienia to faktu ze gry maja swoja jedna natywna rozdialkie

Takiej rozdzielczości nie ma. Natywnie to powinno byc 720p, bo w takiej rozdzielczości działą większość gier, czyli 1280x720. Natomiast w LCD, plazmach, monitorach masz najczęściej 1360×768 lub 1366×768 (nie wiem zresztą czemu) więc i tak będzie skalowanie. To samo tyczy się plazm, które mają rozdzielczości 4:3 a same w sobie są panoramiczne. Albo zostaje oczywiście FullHD. Prawda jest taka, że skalowanie widać, a im dalej jest od 720p tym bardziej to gryzie w oczy (może to się wydać śmieszne, ale róźnica w obrazie HD jest nawet odczuwalna na laptopach z rozdzielczościami 1280x768 i 1280x800 chociaż to tylko 32 piksele).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość dragonlore

Takiej rozdzielczości nie ma. Natywnie to powinno byc 720p, bo w takiej rozdzielczości działą większość gier, czyli 1280x720. Natomiast w LCD, plazmach, monitorach masz najczęściej 1360×768 lub 1366×768 (nie wiem zresztą czemu) więc i tak będzie skalowanie. To samo tyczy się plazm, które mają rozdzielczości 4:3 a same w sobie są panoramiczne. Albo zostaje oczywiście FullHD. Prawda jest taka, że skalowanie widać, a im dalej jest od 720p tym bardziej to gryzie w oczy (może to się wydać śmieszne, ale róźnica w obrazie HD jest nawet odczuwalna na laptopach z rozdzielczościami 1280x768 i 1280x800 chociaż to tylko 32 piksele).

pisalem natywna(wzgledem mozliwosci tv) dlatego ze nie ustawisz w tv dokladnie 1280@720 ,tylko mozesz 1368@768 lub full hd, wiec jest to juz wina tv-albo konsol/developera gry,na szczescie scaling przy tych roznicach jest wlasciwie nieodczuwalny-najsmieszniejsze na swiecie jest: ustanowic standart ktorego nie mozna stosowac :lol2:

Edytowane przez dragonlore

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GTAIV to pierwsza(?) gra oferująca aspect ratio 4:3 i 5:4. Przykładowo, podłączenie do TV/monitora 4:3/5:4 nie spowoduje pasów jak 99% produkcji ;) Więc tu jest mały wyjątek.

Nie pierwsza, ale jedna z nielicznych. Zeby daleko nie szukac - Gears Of War tez oferowal taka opcje.

 

Prawda jest taka, że skalowanie widać, a im dalej jest od 720p tym bardziej to gryzie w oczy (może to się wydać śmieszne, ale róźnica w obrazie HD jest nawet odczuwalna na laptopach z rozdzielczościami 1280x768 i 1280x800 chociaż to tylko 32 piksele).

Troche zly przyklad, bo tu przy skalowaniu dochodzi do zmiany proporcji (skaluje sie tylko jeden wymiar), a takie rzeczy zauwazamy dosc latwo.

 

Co do 1366x768 w TV - nie wiem, co za matol to wymyslil. Standard sobie, a telewizory sobie. Po prostu bosko... Na szczescie proporcje sa t same, wiec takie skalowanie nie jest specjalnie widoczne (a juz praktycznie niezauwazalne, jesli ktos nie ma porownania z nieskalowanym obrazem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ty w ogóle czytasz posty??

to zrób to i dowiesz się czym jest upscaling i downscaling

edit

i nie myl tych funkcji z rozdzielczością natywną

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GTAIV to pierwsza(?) gra oferująca aspect ratio 4:3 i 5:4. Przykładowo, podłączenie do TV/monitora 4:3/5:4 nie spowoduje pasów jak 99% produkcji ;) Więc tu jest mały wyjątek.

Niekoniecznie. Zresztą wystarczy prosta matematyka. GTA4 na X360 jest renderowane w 1280x720, co daje nam 921 600 pikseli. Gdyby, po przestawieniu w konsoli rozdzielczości na 1280x1024, gra była faktycznie renderowana w takiej rozdzielczości dałoby to nam 1 310 720 pikseli, czyli 42% pikseli więcej, niż normalnie. Siłą rzeczy FPS musiałby spaść i to wyraźnie - GTA w panoramie chodzi na granicy płynności.

Przeszedłem całą grę (prawie 97.5% ~~) w ustawieniach 1280x1024 i nie zauważyłem by gra ścinała, czy FPS znacząco spadał.

 

IMHO zastosowany jest taki trik:

1. gra jest renderowana dalej w 1280x720px, ale ze zniekształconymi proporcjami, coś jak na obrazku:

3091106[/snapback]

Nie pierwsza, ale jedna z nielicznych. Zeby daleko nie szukac - Gears Of War tez oferowal taka opcje.

Z Gearsami to nie do końca prawda. W SD faktycznie gra chodzi w proporcjach 4:3, ale już po ustawieniu 1280x1024 w konsoli gramy w panoramie z paskami u góry i na dole.

Z gier w które grałem to tylko te chodziły bez pasków w 1280x1024:

- GTA4

- PGR4 demo

- SW:TFU demo

- PGR3 - chodził bez pasków, ale miał zniekształcone proporcje - obraz był rozciągnięty :/

Więcej nie pamiętam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z gier w które grałem to tylko te chodziły bez pasków w 1280x1024:

- GTA4

- PGR4 demo

- SW:TFU demo

- PGR3 - chodził bez pasków, ale miał zniekształcone proporcje - obraz był rozciągnięty :/

osobiście gram we wszystkie gry w takiej rozdziałce i nigdzie nie miałem pasów :/ LCD 22"

 

Z Gearsami to nie do końca prawda. W SD faktycznie gra chodzi w proporcjach 4:3, ale już po ustawieniu 1280x1024 w konsoli gramy w panoramie z paskami u góry i na dole.

u mnie było idealnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak to było pytanie do mnie to:

640 x 480

848 x 480

1024 x 768

1280 x 720

1280 x 768

1280 x 1024

1360 x 768

1920 x 1080

 

z wyżej wymienionych największa rozdziałką jest 1280 x 1024 (pomijając FULL HD). monitor dobrze przyjmuje ustawienia tej rozdziałki więc dla tego na takiej gram

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ moje zdolności manualne "leżą i kwiczą" to z modu kabla Component (zdjęcia obudowy wtyczki) nici. Albo inaczej, mam nieoryginalny kabel Component (żeby nie rozdziewiczać oryginalnego), zdjąłem z niego obudowę wtyczki (przy okazji wyszło na jaw że taki kabel nie jest identycznie wykonany jak kabel Microsoftu, jest dodatkowo klejony a wtyczka nie jest całkowicie obudowana metalem, widać kabelki) i mimo to nie mogę tego razem wcisnąć z kablem HDMI :mur: . Ten mój kabelek HDMI ma grubą wtyczkę (chyba najgrubsza możliwa przy kablach HDMI). Pewnie gdybym mocno wygiął wtyczki to by weszło ale nie będę ryzykował uszkodzenia konsoli... I teraz mam spory problem, jak kurcze ten dźwięk wyciągnąć?? Pomyślałem o tej oficjalnej przejściówce MS ale kabla za 150zł nie kupię, a konsoli w wersji Elite dla jednego kabla tym bardziej ;). Myślałem też czy wtyczka od kabla Composite (ten kabel który dodają do konsoli Arcade) nie pasowałaby równocześnie z kablem HDMI... ktoś to sprawdzał (albo jest w stanie sprawdzić na chacie)? I tak mi nie zależy na wyjściu optycznym, jeno na dźwięku stereo z chinchy ale zanim coś takiego kupię muszę mieć PEWNOŚĆ, że to mi razem wejdzie z tyłu bez problemów. Ewentualnie, jeśli ktoś ma tą przejściówkę MS i jest mu zbędna to może odsprzedałby ją za "ludzkie" pieniądze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten kabel od arcade nie ma wyjścia optycznego ;)

Aż zacytuję sam siebie. Ludzie, proszę czytajcie! :P

(...)Myślałem też czy wtyczka od kabla Composite (ten kabel który dodają do konsoli Arcade) nie pasowałaby równocześnie z kablem HDMI... ktoś to sprawdzał (albo jest w stanie sprawdzić na chacie)? I tak mi nie zależy na wyjściu optycznym, jeno na dźwięku stereo z chinchy ale zanim coś takiego kupię muszę mieć PEWNOŚĆ, że to mi razem wejdzie z tyłu bez problemów.(...)

EDIT:

 

PS. Właśnie prowadzę meilową dysputę z kolesiem z allegro, zapytałem się go czy kabel od Arcade'a da radę podłączyć razem z kablem HDMI (albo żeby zrobił fotki wtyczki i mi przysłał) a on w ogóle nie odpowiedział na to pytanie/prośbę tylko wysłał "odpowiedź" która nie miała związku ze sprawą (czyt. z moim pytaniem). Po kilku meilach (i jego lipnych odpowiedziach) znowu się pytam i piszę że jeszcze mi nie odpowiedział, na to on mi przysyła że mu się nie chce tego czytać (z bluzgami). No sorry ale jeżeli tak trudno jest przeczytać kilka zdań i odpowiedzieć na pytanie to ja nie wiem... Żal.pl

Edytowane przez TrueVanDal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość dragonlore

jak to było pytanie do mnie to:

640 x 480

848 x 480

1024 x 768

1280 x 720

1280 x 768

1280 x 1024

1360 x 768

1920 x 1080

 

z wyżej wymienionych największa rozdziałką jest 1280 x 1024 (pomijając FULL HD). monitor dobrze przyjmuje ustawienia tej rozdziałki więc dla tego na takiej gram

przeciez jesli gra dziala w 720 to lepiej ci ustawic 1280x720 jesli masz taka mozliwosc bo ustawiajac 1280x1024 i tak masz skalowany w dol z 1024 do 720,wiec cos tam tracisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeciez jesli gra dziala w 720 to lepiej ci ustawic 1280x720 jesli masz taka mozliwosc bo ustawiajac 1280x1024 i tak masz skalowany w dol z 1024 do 720,wiec cos tam tracisz

w ustawieniach monitora jest normalnie 1280x1024 czyli wyższa rozdziałka.

 

http://hardware.teamxbox.com/reviews/xbox-...HD-AV-Cable/p1/

(patrz tabelka)

Edytowane przez GRANDMASTER

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w Xie ustawiam 1280x1024

podczas grania monitor widzi taką rozdziałę, więc jasne jest że nic nie skaluje w dół bo taka jest przecież w ustawieniach Xa

 

1280x1024 has the higher pixel count which is the best alternative when the original resolution will be scaled to a different one.

sugerowałem się tym właśnie artykułem

Edytowane przez GRANDMASTER

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w ustawieniach monitora jest normalnie 1280x1024 czyli wyższa rozdziałka.

No i? Obraz jest 2 razy skalowany:

1. iks skaluje z natywnej rozdzielczosci gry (przewaznie 1280x720) do 1280x1024 - taką wysyła do twojego monitora

2. twój monitor skaluje z 1280x1024 do natywnej rozdzielczości monitora (bodajże 1680x1050, jeśli masz 22" panorame)

Edytowane przez MacOSek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i? czyli w artykule do którego link dałem napisali głupoty?

A co takiego tam napisali? Przeczytałeś chociaż ze zrozumieniem, czy tabelke tylko przejrzałeś?

 

Zmiana rozdzielczości w dashu nie sprawia, że iks nagle dostaje kopa wydajnościowego.

Załóżmy, że jest jakaś gra, nazwijmy ją XYZ, która jest renderowana w rozdzielczości 1280x720 (przeważnie w takiej są gry na iksa). Załóżmy też, że masz monitor full HD.

1. Ustawiając w dashu 1280x720px, monitor otrzymuje sygnał w takiej rozdzielczości i sam skaluje obraz do swojej natywnej (czyli 1920x1080).

2. Ustawiając w dashu 1920x1080px, monitor otrzymuje sygnał w takiej rozdzielczości i nie musi już nic skalować.

Różnica jest taka, że zależnie od ustawień w dashu, skalowaniem zajmuje się albo iks, albo elektronika monitora. Niczego więcej to nie zmienia. To nie PC!

 

Panoramiczne rozdzielczości 1024x768 i 1280x1024 (powtarzam: panoramiczne!), są przeznaczone dla telewizorów plazmowych, gdzie piksele są niekiedy prostokątne i takie rozdzielczości są wyświetlane poprawnie (bez zniekształceń).

 

 

Zresztą nie ma co się spierać teraz o to. Jesienny update doda rozdzielczości "monitorowe" - 1440x900 i 1680x1050, więc problem zniknie.

Edytowane przez MacOSek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i? czyli w artykule do którego link dałem napisali głupoty?

Nie, tylko ty gadasz głupoty. Na pudełkach od gier (pisze, bo z tego co pamietam to piracisz na potege, wiec mozesz sie nie orientowac) jest pare ikonek. Jedna z nich pokazuje w jakich rozdziałkach ta gra działa. Przeważnie to jest 720p/1080i i czasem trafi sie 1080p. Wiec skoro gry są pisane pod taka rozdzielczość to każda zmiana czyli ustawienie innej będzie powodowała skalowanie z wymienionych wartości do ustawionych w konsoli. Dlatego jeśli ustawiłeś w konsoli 1280x1024 to obraz będzie skalował z 720 do 1024 (każda zmiana to pogorszenie). I nieważne czy skalowaniem zajmie się monitor czy konsola - jakość ulegnie pogorszeniu. Ustawienie 1024 a nie 720p NIC nie da ani pod względem jakości ani wydajności.

 

edit.

Nie ma to jak spóźnić się z odpowiedzią ;)

Edytowane przez maSTHa212

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żebym jeszcze polskiego musiał uczyć, do czego to doszło ;)

 

Zdanie: "Na pudełkach od gier (...) jest pare ikonek."

Nawias: "pisze, bo z tego co pamietam to piracisz na potege, wiec mozesz sie nie orientowac"

 

Gdzie tu widzisz błąd? No dobra, nie ma polskich ogonków - wielkie mi halo ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...