Skocz do zawartości
cavarr

Microsoft Xbox 360 - Temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

Czyszczenie cache kasuje też WSZELKIE aktualizacje, tak więc już wiesz co ściąga.

Ale jakie aktualizacje były od wejścia NXE? Zdaje się że żadne, chyba że teraz łatki są przemycane cichaczem bez wiedzy użytkownika (tzn. ja to rozumiem tak że NXE powinien mieć w sobie wszystko to co było w starych łatkach do dashboard'u, chyba że źle myślę i faktycznie wszystkie update'y które były "kiedyś tam" się ściągają). Łatki do gier (żadna moja gra ich nie wymaga) i tak ściągają się w momencie odpalenia gry (jeśli ich nie ma) a nie zaraz po włączeniu konsoli. Emulatora do gier z pierwszego Xboxa też nie mam ale tu jest chyba ta sama sytuacja co z łatkami do gier (jak spróbujesz odpalić to się ściągnie gdy go nie masz). Ogólnie pewnie tylko inżynierzy XO i jego systemu wiedzą "o co kaman" ;). Edytowane przez TrueVanDal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam router Linksysa, laptopa na Wifi, kompa, na kablu i Xboxa na 2 oddzielnym kablu. Gdy wyłączę zapory to komp i laptop się widzą ale Xbox nie wykrywa żadnego komputera. Co zrobić z tym fantem, bo bym chciał sobie np. film z kompa oglądnąć na Xboxie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby Xbox widział komputer, musisz udostępnić mu jakieś multimedia, ale przez specialny programy umożliwiające streaming. Może to być Media Player 11, Windows Media Connect, Media Center lub inny program tego pokroju :)

Edytowane przez Popiół

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Na Full HD będzie lepszy obraz bo masz 1:1 mapping, a konsola bardzo ładnie skaluje gry. Na TV HD Ready zarówno 720p jak i 1080p wygląda troszkę specyficznie, inaczej niż natywna 1360x768 (której po HDMI w konsoli się nie da ustawić), ale mimo wszystko ta druga to najlepsza opcja. Nie wiem czy wszystkie TV HD Ready obsługują 1080p, Samsungi na pewno.

 

Co do tego PAL-60 to dwie gierki arcade się pluły że tego wymagają, tylko ciekwe jest że jak sprawdzałem to w kazdej grze jest sygnał 60 Hz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tego PAL-60 to dwie gierki arcade się pluły że tego wymagają, tylko ciekwe jest że jak sprawdzałem to w kazdej grze jest sygnał 60 Hz.

Feeding frenzy? Mi się tej gierki nie udało uruchomić u siebie. Mam ustawione w dashu 60 Hz, monitor w osd to potwierdza, a ta głupia gierka dalej krzyczy, żebym ustawił wyższe odświeżanie -_-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Full HD będzie lepszy obraz bo masz 1:1 mapping, a konsola bardzo ładnie skaluje gry. Na TV HD Ready zarówno 720p jak i 1080p wygląda troszkę specyficznie, inaczej niż natywna 1360x768 (której po HDMI w konsoli się nie da ustawić), ale mimo wszystko ta druga to najlepsza opcja. Nie wiem czy wszystkie TV HD Ready obsługują 1080p, Samsungi na pewno.

 

Co do tego PAL-60 to dwie gierki arcade się pluły że tego wymagają, tylko ciekwe jest że jak sprawdzałem to w kazdej grze jest sygnał 60 Hz.

hmm albo ja myślę o innych opcjach lub coś pomyliłem albo kolego wkradł Ci się mały błąd w to stwierdzenie ;) ponieważ mam xpudło podłączone do TV poprzez HDMI, TV jest HDready i obraz mam wyświetlany właśnie w 1360x768 - OSD TV to potwierdza.

Tak więc jak to będzie tak naprawdę? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyświetla ;) HDMi to nie komponent ale TV w trybach innych niż 720p 1080p/i z reguły wyłączają dopalacze ekranu i może być mniej kolorowo przynajmniej mój w 1360x768 wyłącza wszystko i zdaje się na kartę graficzną ( za co mu chwała :) ) bądź w tym przypadku klocka choć klocka mam po VGA ( jeszcze z polskiej premiery ) spiętego bo brak mu HDMI i obraz też bardziej wyblakły bo też 1360x768 za to w niektórych grach niebo a ziemia a w niektórych niema dużej róznicy albo jest na korzyść componentu ze względu na barwy :) ale trzymam na VGA bo mi optyk wypada z orginalnego kabla MS componentowego ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość dragonlore

Na Full HD będzie lepszy obraz bo masz 1:1 mapping, a konsola bardzo ładnie skaluje gry. Na TV HD Ready zarówno 720p jak i 1080p wygląda troszkę specyficznie, inaczej niż natywna 1360x768 (której po HDMI w konsoli się nie da ustawić), ale mimo wszystko ta druga to najlepsza opcja. Nie wiem czy wszystkie TV HD Ready obsługują 1080p, Samsungi na pewno.

Co masz na mysli "obsluguja" 1080p? chyba tylko jesli chodzi o skalowanie w dol -czyli przyjecie sygnalu i zamiania na hd ready.

A propos roznicy pomiedzy 1280x720 i 1360x768 jest niezauwazalna

 

panowie to jest temat o xboxie wiec o tv przenosimi dyskusje do odpowiedniego topicu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Full HD będzie lepszy obraz bo masz 1:1 mapping, a konsola bardzo ładnie skaluje gry. Na TV HD Ready zarówno 720p jak i 1080p wygląda troszkę specyficznie, inaczej niż natywna 1360x768 (której po HDMI w konsoli się nie da ustawić), ale mimo wszystko ta druga to najlepsza opcja. Nie wiem czy wszystkie TV HD Ready obsługują 1080p, Samsungi na pewno.

 

Co do tego PAL-60 to dwie gierki arcade się pluły że tego wymagają, tylko ciekwe jest że jak sprawdzałem to w kazdej grze jest sygnał 60 Hz.

Żaden 1:1 mapping, gierki nie są robione w 1080p więc lepiej wyglądają na zbliżonej do natywnej (720p albo niżej) - większość lepiej wygląda na 1366x768. Natywną HDready da się ustawić po HDMI ('tryb optymalny'), więc nie pisz skoro nie wiesz. Żaden HDready nie "obsługuje" 1080p - chyba że chodzi tak jak pisze kolega wyżej o skalowanie. 60Hz ustawia się na sygnale SD, podłączając konsolę componentem.

 

Ech.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żaden 1:1 mapping, gierki nie są robione w 1080p więc lepiej wyglądają na zbliżonej do natywnej (720p albo niżej) - większość lepiej wygląda na 1366x768. Natywną HDready da się ustawić po HDMI ('tryb optymalny'), więc nie pisz skoro nie wiesz. Żaden HDready nie "obsługuje" 1080p - chyba że chodzi tak jak pisze kolega wyżej o skalowanie. 60Hz ustawia się na sygnale SD, podłączając konsolę componentem.

 

Ech.

Niektóre gry obsługują 1080p, chociażby Dead Space ;)

Niektóre telewizory lepiej skalują niż x0, a nawet PC :razz: wszystko najlepiej sprawdzić samemu...

Edytowane przez Popiół

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Co do 1360x768 po HDMI to być może, u mnie w sumie tylko jedno wejście obsługuje tą rozdzielczość, przy okazji przepnę kable i sprawdzę. Mimo to jednak ciągle przepinać nie będę, więc zostanę przy 1080p, które wygląda trochę lepiej od 720p.

Swoją drogą o ile sam NXE czy gry wyglądają bardzo ostro, to Xbox Guide i wszelkie pop-upy tego typu wyglądają tragicznie, conajmniej jakby upscalowane 480p, strasznie niewyraźne. To normalne?

 

1:1 mapping chodziło mi o sygnał z konsoli. Raczej tylko drogie TV mają jakieś świetne skalery obrazu, w większości przypadków lepiej przeskaluje konsola czy też komp. Wystarczy porównać rozdzielczości 1280x720 i 1360x768 puszczone z kompa na TV HD Ready, ten sam materiał będzie na tej pierwszej wyglądał gorzej.

 

Obsługa 1080p - możliwość przyjęcia i procesowania takiego sygnału. Kiedyś prawie żaden HD Ready tego nie obsługiwał (nawet z DVI czy HDMI), obecnie pewnie większość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą o ile sam NXE czy gry wyglądają bardzo ostro, to Xbox Guide i wszelkie pop-upy tego typu wyglądają tragicznie, conajmniej jakby upscalowane 480p, strasznie niewyraźne. To normalne?

U mnie na monitorze, po kablu VGA jest identyczna sytuacja. Przeglądałem w opcjach czy można to zmenić i nie znalazlem. Wychodzi, ze to normalne...niestety. Edytowane przez Kas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1:1 mapping chodziło mi o sygnał z konsoli. Raczej tylko drogie TV mają jakieś świetne skalery obrazu, w większości przypadków lepiej przeskaluje konsola czy też komp. Wystarczy porównać rozdzielczości 1280x720 i 1360x768 puszczone z kompa na TV HD Ready, ten sam materiał będzie na tej pierwszej wyglądał gorzej.

Obraz z pulpitu to możesz sobie porównywać :P

To chodzi np. o skalowanie statycznych/ruchomów obrazów, które po zmianie rozdzielczości nie ulegną "zmniejszeniu" lub nie nastąpi "zwiększenie pola widzenia" oraz także nie nastąpi "zmiana jakości obrazu spowodowana inną rozdzielczością" (tak jak to będzie np. z pulpitem lub większością gier 3D). Doskonałym przykładem będą stare gry 2D w małych rozdzielczościach - np. Heroes'i 3 w 640x480. Do wyboru mamy zostawienie rozdzielczości monitorowi aby sam sobie skalował do swojej lub też wymuszenie w sterownikach skalowania przez komputer.

Nawet przeciętne monitory i telewizory radzą sobię lepiej ze skalowaniem niż PC, z X360 będzie podobnie ;)

Nie wierzycie to sprawdźcie sami. Oczywiście w przypadku X'a musimy mieć ustawioną tą samą rozdzielczość co gra, co czasem bywa niemożliwe (gry tworzone w innej rozdzielczości niż 720p/768p/1080p), bo inaczej nadal konsola będzie nam skalowała...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet przeciętne monitory i telewizory radzą sobię lepiej ze skalowaniem niż PC, z X360 będzie podobnie ;)

Nie wierzycie to sprawdźcie sami. Oczywiście w przypadku X'a musimy mieć ustawioną tą samą rozdzielczość co gra, co czasem bywa niemożliwe (gry tworzone w innej rozdzielczości niż 720p/768p/1080p), bo inaczej nadal konsola będzie nam skalowała...

Może ciutkę dorzucę - otóż w przypadku x360 większość gier jest skalowane przez konsolę, a i to nie zawsze w ten sam sposób. Gry w których grafika jest generowana w rozdzielczości 1920x1080 można praktycznie policzyć na palcach jednej ręki:

 

Fifa Street 3 = 1920x1080 (4xAA)

NBA Street Home court= 1920x1080 (4xAA)

Virtua Tennis 3 = 1920x1080 (2xAA)

Boogie Bunnies = 1920x1080 (4xAA)

 

Natomiast pozostałe to upscaling wykonywany przez konsolę do rozdzielczości wyjściowej ustawionej w NXE.

I o ile przy grach tworzonych w rozdzielczości 1280x720 jest to załatwiane hardwarowo przez Xenosa, to w przypadku pozostałych rozdzielczości jest jeszcze wstępne skalowanie softwarowe do rozdzielczości 720p.

A wbrew pozorom niektóre gry są generowane w naprawdę egzotycznych rozdzielczościach:

 

Alone in the Dark = 1040x600 (2xAA)

Call of Duty 4 = 1024x600 (2xAA)

Halo 3 = 1152x640 (no AA)

Virtua Fighter 5 = 1024x1024 (4xAA)

 

Efekt końcowy, czyli to co widzimy na ekranie jest raczej zadowalający więc uważam że xBox radzi sobie całkiem nieźle ze skalowaniem ;)

Edytowane przez Janisław

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na monitorze, po kablu VGA jest identyczna sytuacja. Przeglądałem w opcjach czy można to zmenić i nie znalazlem. Wychodzi, ze to normalne...niestety.

I ja tak mam, pewnie inni też. Swoją drogą liczyłem że popupy zostaną nieco poprawione w NXE a tymczasem ani nie zyskały na ostrości a wręcz wszystko zostało po staremu w tej kwestii (może MS uważa to już za ich Trademark i coś co od razu kojarzy się z XO.. mimo to ostrość tych powiadomień mogłaby być troszkę lepsza).

 

Może ciutkę dorzucę - otóż w przypadku x360 większość gier jest skalowane przez konsolę, a i to nie zawsze w ten sam sposób. Gry w których grafika jest generowana w rozdzielczości 1920x1080 można praktycznie policzyć na palcach jednej ręki:

 

Fifa Street 3 = 1920x1080 (4xAA)

NBA Street Home court= 1920x1080 (4xAA)

Virtua Tennis 3 = 1920x1080 (2xAA)

Boogie Bunnies = 1920x1080 (4xAA)

 

Natomiast pozostałe to upscaling wykonywany przez konsolę do rozdzielczości wyjściowej ustawionej w NXE.

(...)

A co w takim razie oznaczają informacje na opakowaniach? O ile wiem, niektóre gry mają wymienione np. tylko 720p a inne 720p i 1080p... W takim razie w jakiej rozdzielczości gra jest wstępnie renderowana bo już zgłupiałem :unsure: . Czy te 1080p na pudełku znaczy że gra/konsola wyśle już do ekranu obraz w tym formacie (bez ingerencji specjalnego scalera w XO) a np. gra która ma "tylko" podane 720p wyśle 720p ALE np. scaler w XO może podbić to dodatkowo do rozdziałki ustawionej w NXE (np. do Full HD)? Edytowane przez TrueVanDal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że oznacza to w jakiej rozdzielczości konsola może wysłać daną grę do TV.

Więc jeśli grafika jest tworzona w rozdzielczości 1920x1080 to pójdzie prosto do TV bez skalowania.

Jeżeli natomiast gra jest zrobiona w powiedzmy 1152x640, konsola robi upscaling do 1080p i dopiero wysyła do TV.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odbiegając trochę od tematów rozdzielczości.

Czy znacie może sposób na zdobycie 3RROD?

Wiem, głupi to brzmi no ale... konsola dość stara, posiada tylko gwarancje na diody. Pech życia niestety jest taki, że konsola przy włączeniu nie daje obrazu na monitor (nie, to nie jest wina kabla). I najgorsze jest to, że to jedna z nielicznych usterek, która nie wywala żadnego errora (diody normalne zielone). Innymi słowy - jest to ROD, ale bez czerwonego kręgu :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że oznacza to w jakiej rozdzielczości konsola może wysłać daną grę do TV.

Chyba nie, bo konsola wysyla do TV to, co jest ustawione w dashu... Gdyby tak nie bylo, zmiane rozdzielczosci TV by natychmiast wykryl i dal o tym znac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że oznacza to w jakiej rozdzielczości konsola może wysłać daną grę do TV.

Więc jeśli grafika jest tworzona w rozdzielczości 1920x1080 to pójdzie prosto do TV bez skalowania.

Jeżeli natomiast gra jest zrobiona w powiedzmy 1152x640, konsola robi upscaling do 1080p i dopiero wysyła do TV.

Pewnie tak ale czystym oznaczeniem rozdziałki też to nie jest (jak gra jest renderowana w mniej niż 720p to i tak gra zrobi "podbitkę" i "wygeneruje" 720p i tak będzie podane na pudełku, co się później z tym sygnałem dzieje to już zależy od ustawień w dashboardzie konsoli chyba). Widzę w tym info dla posiadaczy TV Full HD, że jak zobaczą na pudełku "tylko" 720p to mogą oczekiwać delikatnie gorszej jakości niż "czysty" sygnał w Full HD (bo ten z gry będzie efektem upscalingu albo konsoli albo telewizora). Gra z 1080p na pudełku powinna wyglądać ostro i wyraźnie w Full HD (ale czy jest faktycznie renderowana w 1920x1080 to też może nie być takie pewne chyba). Anyway tak to widzę ale mylić mogę się niewąsko. Pozdro. Edytowane przez TrueVanDal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odbiegając trochę od tematów rozdzielczości.

Czy znacie może sposób na zdobycie 3RROD?

Wiem, głupi to brzmi no ale... konsola dość stara, posiada tylko gwarancje na diody. Pech życia niestety jest taki, że konsola przy włączeniu nie daje obrazu na monitor (nie, to nie jest wina kabla). I najgorsze jest to, że to jedna z nielicznych usterek, która nie wywala żadnego errora (diody normalne zielone). Innymi słowy - jest to ROD, ale bez czerwonego kręgu :(

Owiń ją kocem i odpal? Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...