Skocz do zawartości
MacOSek

Lair

Rekomendowane odpowiedzi

Wygląda na to że grę "zabije" ("zabiło"?)...uwaga...STEROWANIE!!! Miało być tak super latać tym SixAxisem a wyszło (najwyraźniej) coś nie do ogarnięcia. Sam jestem ZDUMIONY jak to się stało?!?. Zresztą pozwolę sobie zacytować ocenę z IGN (jej "składowe"):

 

8.0 Presentation

From the opening movie to the dragon-flying-over-a-map chapter select screen, Lair has you engrossed in its medieval feel, which an interesting story and quality VO perpetuates.

7.5 Graphics

It's the definition of a mixed bag. The FMVs look awesome; the in-game stuff looks great but chugs; and the custscenes using in-game assets look framey.

8.0 Sound

There's a sweeping score that really captures the moment and some quality voice work, but there are moments when you'll be attacking a catapult and it seems like a sound effect is missing.

4.5 Gameplay

A bus-like feel and Sixaxis controls kill this game. In wide-open areas, it's okay, but the moment you need precision, you realize you’re screwed -- you can't corner, target or fight well.

5.5 Lasting Appeal

There are leaderboards to track, medals to earn and movies to unlock, but the frustrating control scheme will probably stop you from coming back for more.

4.9 OVERALL

Zawiodłem się....A jeszcze niedawno w PSX Extreme pisali że sterowanie jest fajne, może fajne ale chyba niezbyt precyzyjne....ciekawe co powiedzą przy FULL'u :(.

Edytowane przez TrueVanDal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GameSpot: Lair Review - 4.5 / 10

 

The Good

- Strong production values.

 

The Bad

- Abysmal controls and targeting are a constant struggle and crush every aspect of gameplay, from flight to combat

- The cinematic camera causes you to lose your bearings by zooming around every which way

- Timed mission objectives require too much precision

- Action is shallow and unrewarding.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8.0 Presentation

7.5 Graphics

8.0 Sound

4.5 Gameplay

5.5 Lasting Appeal

 

IGN to żałosny serwis, jak oni wyliczyli średnią ocene z tych not?

Ocena końcowa nie jest średnią z not składowych, to tylko wymienienie plusów i minusów. Widać co z tego że np. oprawa AV jest ok skoro przez skopane sterowanie cała przyjemność z grania odchodzi? Przy grze mam się dobrze bawić a nie z nią walczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8.0 Presentation

7.5 Graphics

8.0 Sound

4.5 Gameplay

5.5 Lasting Appeal

 

IGN to żałosny serwis, jak oni wyliczyli średnią ocene z tych not?

It's important to remember that the overall rating is not an average of the other five ratings. The overall score is left to the judgment of the reviewer. We believe this gives you a better sense of the reviewer's overall experience with the game rather than using some cut-and-dry formula to determine the final rating.

Gra musi być na prawdę marna jak zdobywa takie noty :blink: rockers dlaczego IGN jest taki żałosny ?? Chłopaki mają trochę inne podejście do wystawiania finalnej oceny niż reszta serwisów. Dla mnie to nawet plus. Edytowane przez cavarr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem ostatnio IGN dziwnie gry ocenia.

 

Przykładowo:

Transformers

6.0 Presentation

A nifty spinning cube menu and use of the Transformers font and icons just isn't enough.

6.5 Graphics

Great Transformers models, reasonable destruction effects and a very bland cityscape. The Decepticon levels are markedly better, though.

6.5 Sound

A decent score, but the voice acting still sucks

4.5 Gameplay

Everything is spotty, average or worse - the auto lock-on is even hit and miss. Incredible. This is a dark day for Transformers fans.

5.0 Lasting Appeal

Well, there are unlockables and two separate campaigns. If you can stand the Autobots missions, the game will last you a dozen hours or so.

5.3

Mediocre OVERALL

(out of 10 / not an average)

Gra ma niższe noty od Lair ale końcowa ocena jest wyższa :5.3

 

 

Wiecej nie podaje przykladów bo sami możecie sobie sprawdzić :)

Edytowane przez rockers

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Xaon

 

logika jest taka, że niektórzy może się zawiedli i oczekiwali czegoś więcej, a dostali zwykłego krapa ? I dlatego mamy takie oceny jakie mamy. A porównywanie Laira do transformerce jest nie na miejscu.

 

W ogóle to dziwię się, że IGN i inne strony odważyły się ocenić tak nisko nowy hit na konsole Sony ;) przecież to miał być HIT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wideorecka z Gametrailers:

 

WMV HD:

http://download.gametrailers.com/gt_vault/..._vr_gt_h264.wmv

 

MOV HD:

http://download.gametrailers.com/gt_vault/..._vr_gt_h264.mov

 

GT Score: 6.0

 

EDIT:

Obejrzałem i się potwierdziło to o czym inni pisali (tzn. periodyki i serwisy netowe). Tą grę załatwiło sterowanie. Można grać tylko wychyleniami Sixaxis'a , nie ma opcji zmiany na gałki. Auto aiming lockuje się nie tam gdzie chcemy (zazwyczaj) a żeby odpalić jakiś konkretny manewr znowu trzeba jakoś szarpać padem, wychodzi że po prostu jest to niewygodne. Jest też jeszcze inny szkopuł, framerate który kuleje (gdzieś tak połowa z tego filmiku pokazuje akcję w mniej niż 30 klatkach :( ). Grafika jako taka by uszła (choć też bez rewelacji, przynajmniej wg mnie).

Naprawdę spore (ogromne raczej) zaskoczenie po tym jak wychwalał ją PSX Extreme (czekam na reckę, będzie ciekawie ;) ).

Teraz całkowicie subiektywnie powiem, gdybym miał PS3 to nie wiem czy bym się "rzucił" na tą grę nawet gdyby była w platynie za 50 zeta...

Pozdrawiam.

Edytowane przez TrueVanDal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do sterowania to wyszedł patch który je poprawia :)

 

Co do sterowania to wyszedł patch który je poprawia :)

Bardzo dobrze że nie zostawili tego tak jak jest, byleby tylko nie było już dla Lair za późno. Wiadomo coś czy dodali obsługę analogów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak Sony moze sobie pozwolic na wypuszczanie tak marnych pozycji, szczegolnie w sytuacji, ze dobrych gier na ich konsole jest tak malo? Nie chce tu wywolywac zadnej burzy w szklance wody, ale to postepowanie jest dla mnie niezrozumiale, moze ostatnie miesiace tego roku i lineup gier na ten okres zmusi mnie to zrewidowania pogladu na dzialalnosc Sony i zacheci do kupna ps3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1,5 / 5 = 3 / 10??? OMFG, bez kitu, ale ja nie wierzylem ze w dzisiejszych czasach W OGOLE jakas gra moze tyle dostac, a juz napewno nie tytul ktory kandydowal do miana system-sellera. W szoku!!

Uwierz mi, jest sporo gier które sięgają dna. Nie słyszałeś o nich bo są tak słabe że nikt nie ma czasu sobie nimi głowy zawracać ;).

 

@draak

Z jednej strony im się nie dziwię że wydali, gdyby mieli znowu przesuwać premierę byleby poprawić "coś" to znowu sytuacja byłaby taka że wszyscy mieliby SONY za złe, że "chomikuje" te swoje "system-sellery". A że wydają marne pozycje? Wszędzie się takie trafią tylko że SONY nie ma jeszcze (w ogóle?) dużego zaplecza super-dobrych gier żeby to przeszło bez echa. Tak BTW, co mnie najbardziej dziwi to to, że pomimo tak rygorystycznych wytycznych co do gier narzucanych przez SONY/MS/Ninny i tak zdarzają się pozycje przy których człowiek łapie się za głowę i zastanawia jak to w ogóle przeszło kontrolę jakości :blink: . I nie chodzi mi tu o Lair tylko mówię ogółem.

 

Zaś co do Lair, chyba po prostu nadzieje ludzi zrobiły swoje, oczekiwaliśmy cudów a dostaliśmy kopa w tyłek. Trochę przypomina mi to historię pierwszego Fable, Piotruś obiecywał gruszki na wierzbie a dostaliśmy ino po tej wierzbie trociny. Tyle że tamten tytuł nadal był nieźle grywalny a tutaj? Nawet jeżeli patch poprawi sprawność kontroli to nadal pozostaje naprawdę krzyczący o pomstę do nieba framerate. Gra może czasem zgubić kilka klatek ale tutaj to już przesada :?. Przy 15 FPS'ach to nawet najczulsze sterowanie nie pomoże.

 

Żeby nie było, nie jadę po tej grze bo mam jakiś uraz do SONY czy coś tam, tylko dlatego że tak jak Ci wszyscy redaktorzy oczekiwałem porządnego kawałka kodu, może nie system-sellera ale po prostu dobrej gry. Zawiodłem się i też jest mi przykro z tego powodu. Nara.

Edytowane przez TrueVanDal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1,5 / 5 = 3 / 10??? OMFG, bez kitu, ale ja nie wierzylem ze w dzisiejszych czasach W OGOLE jakas gra moze tyle dostac, a juz napewno nie tytul ktory kandydowal do miana system-sellera. W szoku!!

aj tam... przesadzasz ;)

 

polski super przebój na iksa - Two Worlds - dostał w gamespy całe 1 / 5 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TrueVanDal nie wiem jak możesz porównywać takiego shita do Fable, który jeśli patrzeć na recki(modne ostatnio) ma średnią na poziomie - 85% więc ma się to nijak do 58% Laira. Gra jest tragiczna i sama poprawa sterowania nic tu nie zmieni. Warhawk, wg mnie tytuł nijaki, bez polotu, a grywalnością "niszczy" "system-sellery" na PS3. Gra waży tylko 800MB, a wygrywa z Blue-ray - czyż to nie jest paradoks :lol2:.

 

Panowie, twórcy gry nie są winni za wydanie takiego krapu tylko klątwa, która nad nimi ciąży :lol2: .

The Lair Curse and Hot Coffee

The curse started with the Lair trailer getting bumped from the initial PS3 announcement reel because it was too dark to see and continued...

That was the start of one catastrophe after the other -- deaths in the family at the worst time [and] sudden surgeries for key members, which bounced the technology off-track. And just in general, every single time there was a crucial delivery, something bizarre went wrong -- all the way to power outages when writing the master disks."

And Totilo points out that the dev team even talks about this curse on the game's commentary track, sort of proving that this isn't just spin for all of the negative reviews the game has been getting.

"I am not a believer in ghosts, but this one was haunted," Eggebrecht told GameFile over the course of an e-mail interview conducted from his native Germany, where the developer was on vacation. The first sign of supernatural interference emerged on the eve of Sony's PS3 unveiling in May 2005. Eggebrecht's team at development studio Factor 5 was delivering the first trailer of "Lair" to Sony's then-head of global PlayStation business, Ken Kutaragi, just in the nick of time. Then came trouble.

"Our trailer was very dark, and we delivered the trailer with a different black level for the frames than Sony was expecting, making them even darker," Eggebrecht said. "They showed the material at the last minute to Kutaragi-san, who didn't see a thing and bounced us off the [PS3's demo] reel. That's why the first tech-trailer was shown at the PlayStation meeting a few months later. That was the start of one catastrophe after the other — deaths in the family at the worst time [and] sudden surgeries for key members, which bounced the technology off-track. And just in general, every single time there was a crucial delivery, something bizarre went wrong — all the way to power outages when writing the master disks."

Weźcie się lepiej za robotę, a nie opowiadacie takie banialuki.

 

ps

Two Worlds to jest dopiero killer :lol2:

Edytowane przez cavarr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TrueVanDal nie wiem jak możesz porównywać takiego shita do Fable, który jeśli patrzeć na recki(modne ostatnio) ma średnią na poziomie - 85% więc ma się to nijak do 58% Laira. (...)

Ale przeczytałeś dokładnie mojego posta? Porównałem je ze względu na niespełnione obietnice (poniekąd, Fable -> cuda na kiju, Lair -> prawdziwy potwór, system-seller) ale też zaznaczyłem że Fable nawet w swojej ostatecznej formie nadal był grywalny i ciekawy, Lair już niezupełnie. Oceny tu akurat niewiele miały do gadania ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...