Skocz do zawartości
Gość [RONIN]

Starcraft 2

Rekomendowane odpowiedzi

@thuGG

To coś słabym programistą jesteś jak nawet nie potrafisz oszacować dobrze zmian jakich niesie ze sobą zmiana viewport-a kamery. Po drugie nie masz kodu źródłowego, a zatem nie znasz API i jego implementacji (wątpliwe jest też że znasz API DirectX-a), więc stwierdzenie, że wystarczy zmienić maksymalny zoom-in i maksymalny zoom-out świadczy o Twoim doświadczeniu zawodowym a raczej dojrzałości jako programisty. Po trzecie nie napisałem że nie umieją tego zaimplementować :lol:  dlatego skończ już tą dyskusję bo dostaniemy procenty.

 

Posłuchaj, nie jestem programistą 3D, więc nie znam szczegółów implementacji, ale na pewno nie dam sobie wmówić, że zmiana odległości kamery to jakiś rocket science. Prosiłbym także o nie ocenianie mnie jako programisty czy też mojej dojrzałości, gó*no o mnie wiesz, więc skończ wycieczki osobiste. Procenty prędzej możesz dostać ty za uszczypliwość i wyżej wymienione subtelne wycieczki osobiste.

Edytowane przez thuGG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grafika zła nie jest mi pasuje po co lepsza to nie wiem to nie fps radzę zagrać, a później oceniać dla przypomnienia powiem tyle że w momencie premiery Starcrafta inne gry graficznie były 2 epoki do przodu, a mimo to gra osiągnęła niebywały sukces i tak samo będzie z tą co widać po forach i liczbie osób próbujących dostać się do bety.

Nie zrozumiałeś przesałania - nie chodziło o o to, czy zastosowano najnowsze efekty i DXy - tylko czy podoba mi się od strony artystycznej, czy tworzy klimat (np. poprzedniego Starcrafta). I dlatego oceniam ją jako słabą - bo wg. mnie ani nowoczesna, ani klimatyczna. A najlepsze w tym jest to, ze mimo swojej słabości (technologicznej) ma bardzo wysokie wymagania. Widze w sygnaturce thuGG C2D 3,6GHz, a ma 30fps ze spadkami do 20. No sorry, ale na takim sprzecie podobna grafika powinna śmigac na 30'' z 32AA.

 

Posłuchaj, nie jestem programistą 3D

No, to skoro juz wiemy, ze sie nie znasz, to moze sie nie wypowiadaj na ten temat, zamiast wyskakiwac z bajkami o jakichs parametrach min i max? I w wuypowiedzi ojejku nie ma zadnych wycieczek osobistych - zaczales wypowiadac sie o aspektach programistycznych, to zostales oceniony jako programista (slaby). Jak chcesz tego unknac, to nie zgrywaj znawcy. Bo potem urazona duma nakazuje ci grozic komus procentami, co jest po pierwsze zabawne, a po drugie potwierdza argument o niedojrzalosci.

 

 

@aerial

oczywiscie masz racje z polem widzenia. ojejku - przeczytaj calosc jego wypowiedzi. SC2 i SC1 to gry w znacznej mierze zrecznosciowe. Wiele jednostek, limity zaznaczania, skille pojedynczych jednostek, male pole widzenia - trzeba sie zdrowo naklikac, zeby wygrac. Nawet sie mierzy ilosc klikow na minute... A kilkanie nie ma wiele wspolnego ze strategia. Z tego punktu widzenie zwiekszenie PoV spowolnilo by akcję, dało wieksza kontrolę i zmniejszyło chaos. Gra dla mnie byłaby lepsza, ale to niekoniecznie jest celem blizzarda, ktory zapatrzyl sie w koreanczykow i koniecznie chce urzymac aspekt zrecznosciowy na wysokim poziomie (czego ubocznym rezultatem jest brak innowacji).

Edytowane przez komisarz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zeby sie wypowiadac o balansie to troche wczesnie, trzeba duuuzo pograc i obczaic wszystkie "odpowiedzi" i timingi na konkretne zagrania itp. Ale mimo wszystko ciekawy filmik pokazujacy co robi jednostka baneling :) (szczegolnie pod koniec jak roznosza prawie 2 bazy)

 

http://www.youtube.com/watch?v=5Qa6-BNDSlA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

No, to skoro juz wiemy, ze sie nie znasz, to moze sie nie wypowiadaj na ten temat, zamiast wyskakiwac z bajkami o jakichs parametrach min i max? I w wuypowiedzi ojejku nie ma zadnych wycieczek osobistych - zaczales wypowiadac sie o aspektach programistycznych, to zostales oceniony jako programista (slaby). Jak chcesz tego unknac, to nie zgrywaj znawcy. Bo potem urazona duma nakazuje ci grozic komus procentami, co jest po pierwsze zabawne, a po drugie potwierdza argument o niedojrzalosci.

 

Nie wiem czy masz jakiekolwiek doświadczenie programistyczne, ale wcale nie trzeba być zaznajomionym z daną technologią czy API, aby móc wypowiadać się w danym temacie. Jeśli uważasz, że odsunięcie kamery w silniku gry, czy w API 3D to wielki problem to znaczy, że albo API albo silnik jest spiep***y, w oba przypadki nie wierzę. Pracę kamery regulujemy w locie przy pomocy skrolla, to nie może być operacja trudna lub złożona obliczeniowo.

 

EDIT:

 

Żeby nie było, że tylko teoretyzuję, to postanowiłem coś wygooglać na szybko, znalazłem tutorial odnoście kamery i DX9: http://www.toymaker.info/Games/html/camera.html

Jak widać, operowanie kamerą sprowadza się do operowania wartościami macierzy 4x4 (z czego ostatnia kolumna jest stała), czyli mamy 12 zmiennych odpowiadających za kamere. Zakładając, ze kąt i pozycję w "poziomie" kamery mamy ustawioną i chcemy tylko zmieniać odległość, wtedy należy zmieniać jedną wartość, która musi być ograniczona jakimiś ramami zdefiniowanymi gdzieś w kodzie.

Edytowane przez thuGG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcesz mi powiedzieć, że wg ciebie zostawili takie pole widzenia z lenistwa? Zdajesz sobie sprawę, że o maksymalnym oddaleniu kamery od mapy decyduje w praktyce tylko jeden parametr? Jego zmiana nie jest problemem i to nie lenistwo wplynęło na takie a nie inne pole widzenia.

Przede wszystkim: poza polem widzenia nie musisz nic renderowac (wiec mniej obciazasz silnik graficzny), nie musisz liczyc kolizji obiektow oraz pathfindingu (znow: mniejsze obciazenie, tym razem CPU), wystarczy obleciec sie bardzo uproszczonym algorytmem, ktory bedzie dbal tylko o to, zeby jednostki nie znalazly sie w terenie niedostepnym. Pewnie jeszcze pare takich nie do konca oczywistych smaczkow by sie znalazlo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

costi, tak, dopuszczam rozwiązanie, że względy optymalizycjne miały wpływ na decyzję o takim obszarze widzenia. Z drugiej strony, gra nie ma jakiś wygórowanych wymagań, także myślę, że to raczej chęć pozostawienia podobnego obszaru widzenia jak w SC1 zadecydowała, ale oczywiście możesz mieć rację. Edytowane przez thuGG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMHO

Jak dla mnie to gra ma chore wymagania na to co oferuje. Może właśnie ta nieudolność blizza spowodowała, że obszar widzenia jest taki mały, aby gra chodziło po chińsku - "jakotako" (przez tą optymalizację...)

To są tak samo dobre teorie, jak wasza nt. "zręcznościówki dla koreańczyków" ;-) Blizzard zawsze potrafił pokazać coś nowego, wątpię czy czy w założeniach SC2 ma/miał być odświeżoną kopią SC1. W WoWie kamera lata aż miło.

Jak na dzisiejsze standardy taki view distance jest niedopuszczalny (może gra wyglądałaby trochę lepiej gdyby to wszystko oddalić :P).

/IMHO

 

- rewelacyjny! to muszę przyznać Edytowane przez Popiół

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi się gra podoba, a ze SC1 mało styczności miałem, bo nie miałem dostępu do takich gier w mojej miejscowości w tamtych czasach. Ani graficznie ani "mechanicznie" nic negatywnego, nie do naprawienia w ciągu kolejnego roku, choć sądzę, że tej gry nie kupię, bo mnie nie wciągnie... kiedyś dużo grałem w Earth 2140 (najlepsza strategia jaka kiedykolwiek powstała wg mnie), Warcrafta 2 i 3, AoE1i2, Tzar, Knights&Merchants, ale po W3 coś "pękło" we mnie i straciłem zdolność gry w te strategie, i teraz tylko umiem grać w W40k :angry: a szkoda mi wydać ~200zł na grę, w którą nie będę potrafił grać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Widocznie masz bana na google skoro pytasz, jeśli tak to powiem ci, że trzeba mieć konto na battle.net, do tego zarejestrowaną przynajmniej jedną grę (podobno wystarcza trial WoWa), na stronie swojego konta trzeba wyrazic chęć wzięcia udziału w becie. No i szczęście. 

Edytowane przez thuGG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe ja mam 4 gierki na koncie z batnet ;p i niestety to za mało ;p obejscie jak narazie mizerne ale jest ;p pare dni i bedzie wypasik ;p

co do samej gry to grafa nie powala, kamera zawieszona nisko to duzy minus... ale pewnie celowo w innym wypadku pewnie cieloby na kazdym sprzecie ;p optymalizacja silnika rowniez na "nie" jak na tyle pieniedzy i czasu wywalonego na sc II juz sam wybór trybu 16bit-32bit palety kolorow daje do myslenia ;p a to juz nie czasy tnt2 czy tez pierwszych geforcow... no ale pewnie trafi do wiekszej ilosc graczy ;p

takie moje wrazenia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, trialowy WoW na koncie nie daje możliwości udziału w becie (przeczytajcie beta FAQ na battle.net). Po drugie, większość normalnych osób nie dostała jeszcze keya - mają być rozdawane falami i z tego co wiem ostatnio dostały je osoby z jakimś kodem z BlizzConu. Po trzecie, Blizzard doskonale wie co robi, gra obliczona jest pewnie na 5-10 lat życia, wtedy nikt nie będzie narzekał na wymagania, grafika tak czy siak się zestarzeje, zostanie tylko świetny balans, odkrywanie kolejnych taktyk i kontr, itd, czyli to, co naprawdę się liczy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tydzień temu w piątek zaproszenie dostal mój kumpel, który ma low-end komputer, dzisiaj zaproszenie do bety zawitało na koncie mojego brata który też ma low-enda (A64 3200, 1gbram, gefore 8600gt),miał zarejestrowaną tylko 1 gierkę (Starcraft Anthology). Można

przypuszczać do szarych graczy wysyłają zaproszenia w piątki i raczej do tych ze słabszym sprzętem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Stery WHQL, więc karty powinni wymieniać na nowe bez problemu. Gdyby to były bety to teoretycznie problemów by nie mieli, choć pewnie pozwy by sie pojawiły. Mimo wszystko marnie ze sterami u nich ostatnio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...