Skocz do zawartości
Gość [RONIN]

Starcraft 2

Rekomendowane odpowiedzi

Gram już dwa tygodnie i zaczynam się powoli nudzić. Chętnie pograłbym z Polakami, ale nie znam absolutnie nikogo, kto pyka w sc2 częściej niż raz na tydzień. Jak ktoś ma ochotę pośmigać trochę ze srebrnym graczem (cholerna blokada rankingu!) to chętnie podejmę wyzwanie. Kontakt przez pw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mniej wiecej wiadomo co bedzie w dodatku:

 

Podczas dzisiejszego, popołudniowego panelu na BlizzConie 2011, Dustin Browder, David Kim i Josh Menke z zespołu pracującego nad StarCraft II mieli okazję porozmawiać o stanie rozgrywki i oczywiście o nowych jednostkach w Heart of the Swarm.

 

Producent gry, Dustin Browder, rozpoczął dyskusję omawiając zrównoważenie rozgrywek w StarCraft II: Wings of Liberty, począwszy od potyczek toczonych na całym świecie, po wyniki turniejów. W większości przypadków starcia były wyrównane, z kilkoma wyjątkami, jak rozgrywki ZvP (zergi kontra protosi) na poziomie mistrzowskim w drabince europejskiej, które faworyzowały zergi, oraz dominacja terran podczas turniejowych rozgrywek kategorii Code S w lidze GSL. Twórcy przyjrzeli się ostatnio efektom zmian wprowadzonych w wersji 1.4, w rozgrywce między protosami i terranami, które to zmiany miały między innymi zmniejszyć skuteczność terrańskiej strategii 1/1/1. Pomogło zwiększenie zasięgu nieśmiertelnych (immortals). Obecnie twórcy rozważają obniżenie efektywności impulsu EMP oraz inne zmiany, które mają jeszcze bardziej wyrównać rozgrywkę.

 

Nadchodzące rozszerzenie Heart of the Swarm daje twórcom okazję do zrównoważenia rozgrywki w o wiele większym stopniu niż jest to możliwe w przypadku zwykłych poprawek. Heart of the Swarm umożliwia wycofywanie niektórych jednostek i dodanie nowych, co pozwoli popracować nad słabymi stronami ras, uatrakcyjnić niektóre z potyczek, jak np. ZvZ (zergi kontra zergi) lub PvP (protosi kontra protosi) oraz wykorzystać potencjał istniejących jednostek. Browder podkreślił, że gra jest ciągle udoskonalana, nic nie jest jeszcze pewne, i dlatego ważny jest odzew ze strony grających, a nadchodząca beta StarCraft II: Heart of the Swarm powinna okazać się do tego celu bardzo przydatna.

 

Następnie projektant gry, David Kim, przeszedł do dokładnej analizy wszystkich trzech ras. Oto przegląd nowości trybu dla wielu graczy w Heart of the Swarm:

 

Terranie

 

  • Problemy i słabe strony
  • Thor jest zbyt powolny
  • Rasa nie radzi sobie z dużymi grupami zelotów w późniejszych etapach gry
  • Nowe jednostki i zdolności:
  • Hellion w nowym "trybie bojowym" transformuje się podobnie jak wiking
  • W trybie bojowym hellion ma więcej punktów wytrzymałości i porusza się wolniej
  • Miotacz ognia ma krótszy zasięg, ale szerszy promień i większą siłę rażenia
  • Terranie dostają silną jednostkę do walki na pierwszej linii frontu w późniejszych etapach gry
  • Warhound
  • Przypomina mniejszą, zwinniejszą wersję Thora
  • Efektywna, naziemna jednostka przeciw wojskom zmechanizowanym do przełamywania linii czołgów oblężniczych
  • Ma atak ziemia-powietrze zadający obrażenia rozpryskowe
  • Shredder
  • Robot, który po unieruchomieniu zadaje obrażenia na określonym obszarze i dystansie
  • Przestaje zadawać obrażenia automatycznie, kiedy sojusznik wejdzie w zasięg ataku
  • Oddaje terranom do dyspozycji tanią jednostkę do kontrolowania obszarów, której jednak nie można używać w pobliżu głównej armii
  • Nad jednostką trwają jeszcze prace
  • Thor
  • Przesunięty na późniejsze etapy gry, ma więcej punktów wytrzymałości i zadaje większe obrażenia
  • Podobnie jak mothership (statek-matkę) z Wings of Liberty, można mieć tylko jednego Thora
Zergi

 

  • Problemy i słabe strony
  • Problemy w środku rozgrywki z oblężeniami i kontrolowaniem obszarów
  • Niewykorzystany potencjał niektórych jednostek, np. ultralisków i corruptorów (skazicieli)
  • Nowe jednostki i zdolności:
  • Ultralisk
  • Istniejąca wersja jest za duża i ma problemy ze znalezieniem miejsca podczas walki
  • Dzięki nowej zdolności podziemnej szarży jednostka ta może się przekopać i łatwo włączyć do starcia
  • Viper
  • Nowa jednostka rzucająca (caster) i detekcyjna – zastępuje overseera (nadzorcę)
  • Posiada m.in. zdolność blinding cloud (oślepiający obłok), który pomaga przedzierać się przez okopane pozycje
  • Zdolność abduct (porwanie) pozwala przyciągać jednostki – można wyciągać czołgi oblężnicze i kolosy ze śmiercionośnych sfer (death balls)
  • Swarm host
  • Artyleria zergów do kontrolowania mapy i prowadzenia oblężeń
  • Zakopuje się i nieustannie wytwarza małe, atakujące stworzenia
  • Bardzo zergowska jednostka
Protosi

 

  • Problemy i słabe strony
  • Potrzebują więcej opcji do przeprowadzania najazdów (raids)
  • Brakuje im ataków przeciwpowietrznych i obszarowych
  • Nowe jednostki i zdolności
  • Tempest
  • Nowy, duży okręt wojenny protosów zastępujący carrier (lotniskowiec)
  • Ma atak rozpryskowy przeciw mutaliskom i innym jednostkom powietrznym
  • Posiada również bezpośredni (nie rozpryskowy) atak powietrze-ziemia
  • Replicant
  • Specjalna jednostka, która potrafi zamienić się w każdą inną jednostkę normalnych rozmiarów (nie masywną)
  • Pozwala również protosom przejmować wrogie siege tanki (czołgi oblężnicze) i infestory
  • Bardzo droga w produkcji
  • Jednostka jest nadal na bardzo wczesnym etapie prac
  • Oracle
  • Jednostka rzucająca (caster) wykorzystywana do najazdów i nękania przeciwnika
  • Dzięki swoim zdolnościom może wyłączać budowle przeciwnika i wstrzymywać wydobycie
  • Sama nie zadaje obrażeń
  • Ze względu na tę jednostkę wycofano mothership (statek-matkę)
Przedstawiono też inne usprawnienia i dodatki w trybie wieloosobowym dla Heart of the Swarm. Do ciekawych zmian zalicza się zdolność reapera (kosiarza) do szybkiej regeneracji zdrowia poza walką, choć pozbawiono go możliwości wysadzania budowli. Battlecruisery (krążowniki) otrzymają również ograniczoną czasem odnowienia zdolność przyspieszenia.

 

Banelingi (tępiciele) zergów będą mogły poruszać się pod ziemią, choć to ulepszenie dostępne będzie w późniejszych etapach gry, a hydraliski zyskają ulepszenie szybkości, gdy będą poruszać się poza creepem (biomasą). Corruptory (skaziciele) otrzymają również nową zdolność o nazwie siphon (wysysanie). Budowle zaatakowane tą zdolnością będą powoli niszczone i zamieniane na minerały, które otrzyma grający zergami.

 

Na koniec protoskiemu nexusowi dodano dwie nowe zdolności. Jedną z nich jest mass recall (masowe przywołanie), które pozwoli graczom szybko zawrócić armię do bazy, a druga to zdolność obronna, która tymczasowo dodaje budowli dodatkową osłonę i opancerzenie, jak również broń podobną do photon cannon (działa fotonowego).

 

Zanim twórcy StarCrafta II zaczęli odpowiadać na pytania, przypomnieli wszystkim, że gra jest ciągle w produkcji i sporo jeszcze może się zmienić.

 

 

 

 

BlizzCon 2011 - Multiplayer w Heart of the Swarm - Nowości - STARCRAFT2.NET.PL - Oficjalny serwis fanowski o StarCrafcie 2

 

  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie kumam czegos. Po wyjsciu heart of the swarm, nowe jednostki nie beda dostepne dla wszystkich, a do podstawowej wersji gry wprowadza zmiany pod hots (typu wykasowania thor'ow)? :lol2:

Edytowane przez kkNd!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, dodatek dodaje kampanie, a do trybu multiplayer dodaje po 3 nowe jednostki na rase (+ usuniecie niektórych starych). Ale wersja podstawowa Sc2, WoL, będzie miała swój ladder, to odrębna gra. Zmiany zawierające nowe jednostki będą tylko w hots.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=II_Az4AfdsQ

Po obejrzeniu tego panelu mam wrażenie że blizzard zdał sobie sprawę z tego że brood war jest perfekcyjnie zbalansowany i niczego lepszego nie da się stworzyć. Myślę że po dodatku Legacy of the Void Starcraft 2 będzie wyglądał prawie jak brood war, tylko popatrzcie na nowe jednostki:

warhoud - goliat z mocniejszym atakiem na ziemie i atakiem obszarowym powietrze

shredder - jednostka zrobiona na wzór min

viper - defiler

swarm host - lurker

tempest - corsair

replicant - dark archon

oracle - w sumie coś nowego, ale ma spell corsaira...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie szanowna społeczności. Jak wiecie bądź nie wiecie nagrywam gry na kanał youtube, czasami streamuję choć przyznam że od września ilość czasu jest bardzo znikoma. Otóż są dwie sprawy. Po pierwsze chciałbym Was zaprosić na kanał youtube, gdzie znajdziecie nagrania z rozgrywek profesjonalnych graczy z dołączonym komentarzem. Wiem, że poziomem to nie grzeszy, ale nikt chyba nie zaczynał jako profesjonalista. Mile widziane wszelkie subiektywne opinie.

 

Link: www.youtube.pl/StarcraftPoPolsku

 

Druga sprawa. Niedawno wpadłem na pomysł regularnego cotygodniowego, streamowanego show, w którym będą komentowane rozgrywki ze StarCrafta, oraz ogłaszane "nowości". Nic innowacyjnego, Morglum robi coś takiego już jakiś czas. Jak myślicie? Ciekawy pomysł? Może to już lekka przesada? Także czekam pod tym względem na opinie.

 

Pozdrawiam, trzymajcie się!

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że HoTS zmieni gameplay całkowicie bo ostatnio niesamowicie nudzą mnie gry SC2. Z MLG tylko jedna gra mi się podobała, ostatnia gra półfinału leenock vs. DNG, niby mirror, ale jednak bardzo emocjonująca. Chociaż może najlepsze mnie ominęło, nie sposób przecież oglądnąć całego eventu (chyba 10h jednego dnia).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zebrali całą światową czołówkę, ale mimo wszystko jakoś bardziej mi podchodzą te turnieje samsunga. Darmowy stream w full hd to jest to :D to, że 17 letni koreaniec zgarnął 50k dolców przemilcze :D mvp sobie chyba nie wybaczy gry kiedy wykosił leenokowi ponad 60 dron, a i tak przegrał ^^

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stream akurat był za darmo, można było dostać silver membership z jednej stronki (sposób był opisany na tl.net, 2min roboty). Wtedy streamy są w hd, można oglądać te wszystkie bajery, dodatkowe streamy z gier będących równocześnie rozgrywanych, albo widok POV dowolnego zawodnika z meczu.

Co do samego finału, naniwa był bardzo blisko wygrania na shattered, ale 25k$ poszło do korka.

 

Generalnie jeżeli chodzi o turnieje sc2, na przestrzeni całego roku, moim zdaniem najlepsze do oglądania jest mimo wszystko homestory cup, który organizuje Denis Gehlen, chyba przy wsparciu esl. Ściąga do siebie do domu w Niemczech całą czołówkę (w tym kilku koreańczyków) progamerów z całego świata, i w luźnej atmosferze grają turniej kilka dni. Masa wywiadów, grill, praktycznie każdy pro komentuje gry (co chwile się zmieniają), jak ktoś interesuje się sceną, świetna impreza. Gry ofc też na poziomie, kilka tysięcy euro tam do wygrania jest, chociaż właśnie w odróżnieniu od większości oficjalnych wielkich turniejów, chodzi tam o zabawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogliby wprowadzić coś w stylu hltv, to imho najlepsze rozwiązanie. Wszystko na silniku gry, także łącz tak nie obciąża jak stream wideo i oglądamy co chcemy. Żeby była możliwość oglądania demek-live + ewentualny czat uczestników. W cs'ie się to świetnie sprawdzało i przyciągało tysiące osób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na allegro konto za 50zł można dostać dość spokojnie

 

O dzieki na allegro nie patrzylem. Od 3 dni staram sie sciagnac wersje demo z battle.net ale cos sie nie udaje - downloader uzywa tylko 30-50% lacza i co jakis czas pisze ze nie mam uprawnien do sciagniecia tego tytulu heh.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze na tej stronie pisałem co tam nowego w dodatku będzie, a dziś wyczytałem, że połowa nowych jednostek wyleci z gry.

 

Developer Update: Heart of the Swarm Multiplayer - StarCraft II

 

Powiem szczerze, że zaczynam mieć w głębokim poważaniu ten dodatek. Chciałoby się przejść kampanie, ale niestety trzeba czekać bo multi nie ma balansu. Dali by sobie już z tym na wstrzymanie bo jak kiedyś jarało mnie to, że Blizz gdy robi coś długo to znaczy, że będzie cacy tak teraz po prostu cierpliwość się kończy. Niech wydadzą dodatek, a jednostki do multi dorzucą w jakimś późniejszym patchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kampania w starcrafcie to raczej dodatek, głownie skupiają się na multi, bo to jest to co utrzymuje tytuł przy życiu, platforma e-sportowa. Sc2 przyjmuje się w korei, będzie ta gra na turniejach jeszcze baardzo długo grana (biorąc pod uwagę 2 dodatki). Mimo wszystko to bardzo dobra gra, biorąc pod uwagę w co się dzisiaj gra na wielkich lanach (znika quake, cs1.6 długo już też nie pociągnie, lol bije rekordy oglądalności..). W takich realiach trzeba się cieszyć że sc2 żyje i ma się dobrze (mimo że wielu chciałoby brood wara).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakby ktoś miał na zbyciu jakąś zapkę dla przyjaciela to chętnie przygarnę Dołączona grafika pora się przerzucić na coś bardziej skillowego :]

 

Na alledrogo kupisz za 1zł Dołączona grafika. Masz jeszczę wersje starter która jest darmowa (tylko gry custom, bez laddera).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...