pmp Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Przypadkiem natknąwszy się na artykuł, czy też może informację marketingowo-handlową, nie stwierdziwszy podobnego wątku na naszym forum - pytam się, co gawiedź sądzi - Aluminium czy miedź. Idąc dalej tym tropem - dlaczego nie ma chłodnic samochodowych czy skraplaczy klimatyzatorów wykonanych z miedzi (pomijając aspekt wagi chłodnicy w samochodzie). Jakie jest Wasze zdanie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEVILEK Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Osobiscie w ukladzie mam VW 100% alu, a blok oczywiscie cu i nic sie kompletnie nie dzieje. A teoretycznie powinno z wzgledu na to, ze nie stosuje dodatkow itp, do wody. Uklad smiga na tym co z kranu wyleci. Mialem jakis czas chlodniczke cu i roznicy nie widzialem <_< Imho - jak kto woli ( chyba ) :unsure: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszonek Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Przypadkiem natknąwszy się na artykuł, czy też może informację marketingowo-handlową, nie stwierdziwszy podobnego wątku na naszym forum - pytam się, co gawiedź sądzi - Aluminium czy miedź. Idąc dalej tym tropem - dlaczego nie ma chłodnic samochodowych czy skraplaczy klimatyzatorów wykonanych z miedzi (pomijając aspekt wagi chłodnicy w samochodzie). Jakie jest Wasze zdanie ? Kiedyś samochody robiło sie lepiej i chłodnice były miedziane, nagrzewnice tez. Teraz stosują aluminium bo taniej wychodzi - łatwiejsze w obróbce, niższa cena za kg i w dodatku lżejsze, wiec jeszcze mniej kosztuje. To samo w przypadku klimatyzatorów, z tym że tam jeżeli układ jest miedziany to rurki też stosuje się miedziane, a finy aluminiowe (w skraplaczach i parownikach), ale teraz ze względu na cenę i łatwość połączeń aluminiowych stosuje się tez rurki aluminiowe, co powoduje 100% wyeliminowanie miedzi z układów w klimatyzatorach. W WC lepsze Cu, ale Al można dostac taniej jest lżejsze i czesto nie dużo gorzej się spisuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martinii Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Sam zastanawiam sie nad kupnem chlodnicy. Albo kupie BW 123 ALU albo Tchermochill 120.3. Czekam tylko na ten art Jarogniewa, ktorego cis nie widac :? Dlaczego BW ALU? To tez wynika z testu jaki przeprowadzil Jarogniew na chlodnicach 1x120. Jesli chodzi o pa120.3 to wiadomo, ze na XS uchodzi za najwydajniejsza chlodniche dedykowana. Jednak troche odpcyha mnie od jej zakupu grubosc samej chlodnicy. Juz raz mialem grubsza chlodnice i wiem, ze nie sprawdza sie takowa w polaczeniu z wentylami skreconymi na minimum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmp Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Kiedyś samochody robiło sie lepiej i chłodnice były miedziane :blink: :blink: W jakim samochodzie widziałeś miedzianą chłodnicę ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pc_max Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Osobiscie w ukladzie mam VW 100% alu, a blok oczywiscie cu i nic sie kompletnie nie dzieje. A teoretycznie powinno z wzgledu na to, ze nie stosuje dodatkow itp, do wody. Uklad smiga na tym co z kranu wyleci.Korozji nie widać, bo w zestawie miedź+alu koroduje alu właśnie- a wnętrza nagrzewnicy nie sprawdzisz (a szkoda, bo prawdopodobnie było by na co popatrzeć ;-) ). :blink: :blink: W jakim samochodzie widziałeś miedzianą chłodnicę ?Duży fiat, polonez, tico, syrena- było/jest tego trochu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszonek Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2007 :blink: :blink: W jakim samochodzie widziałeś miedzianą chłodnicę ? ruskopochodne, polskie dzieła motoryzacji a nawet mercedesy (np 124) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarogniew Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Czekam tylko na ten art Jarogniewa, ktorego cis nie widac :? Dlaczego BW ALU? To tez wynika z testu jaki przeprowadzil Jarogniew na chlodnicach 1x120. Kurde, wiem że miały być już jakiś czas temu, ale zalałem termometr.. jedyny jaki mam ma dokładność 1*C za mało jak dla mnie. Kolejną sprawą jest to, że na moim biurowym configu, chłodnica 2x120 w stresie z wentylami na 12V tj już ~2*C delta woda - powietrze. Termometr sprawny i dokładny mam, właśnie jestem na etapie załatwiania c2d + 88gtx i szybko robie testy. Mi też zależy by jak najszybciej to skończyć :( btw dodam info o spadku przepływu + może spadek ciśnienia. ( giant vs 2 cooltek dual też będzie ;) ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teges Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2007 a ta chlodnica jest miedziana ? http://moto.allegro.pl/item184029752_chlod...ic_prelude.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmp Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2007 a ta chlodnica jest miedziana ? http://moto.allegro.pl/item184029752_chlod...ic_prelude.html Jakakolwiek chłodnica, tymbardziej do japończyka, do samochodów po 1990 roku będzie na 100% aluminiowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszonek Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2007 Jakakolwiek chłodnica, tymbardziej do japończyka, do samochodów po 1990 roku będzie na 100% aluminiowa. Nie. może sie trafić również ze finy będą stalowe. Do daweoo Tico można trafić miedziaka, ale to nie japońcyk tylko koreacńczyk (chyba). Co nie zmienia faktu, że miedziaka już tak łatwo nie dostaniesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEVILEK Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Takie tam moje male dwa grosze jesli chodzi o samochodowki alu i cu. Dlugo bardzo jechalem na samochodowce - VW na ktorej miejscily sie 2 x 120 i tak tez to smigalo, z wentylami na 7V. Tempy byly nawet do zniesienia, czyli w sumie caly czas patrzac bez podzialu na Core 1 i Core 2 to temp ogolna CPU utrzymywala sie na poziomie 49-51C ( X6800 @ 3300MHz @ 1.4V ) Obudowa byla w tym czasie caly czas bez bokow. Obecnie zmienilo mi sie troche, na lepsze : u lakiernika obok mnie zakupilem za "az" 10zl nagrzewnice, nie wiem z czego ( w sensie jaki samochod ), ale cala miedziana, mala jak Corsa/Kadet/Astra, ale to nie to. No wiec tak postanowilem zrobic sobie kompa w budzie zamknietej. Nowa nagrzewniczka powedrowala na gore obudowy, wczesniej tam tez siedziala VW Alu, tak wiec miejsce takie same. Jeden wentyl na nagrzewnicy @ 7V + identyczna liczba wentyli w calkowicie zamknietej budzie. Temp :blink: Takie same takty i vcore a tu 47C max. Oczywiscie to nie pelny load, ale komp smiga ciagle z obciazeniem w formie WGC, ktore ciagnie swoje. Tak wiec jesli porownywac alu od samochodow do cu od samochodow, to nie ma co raczej sie zastanawiac. Oczywiscie w przypadku chlodnic dedykowanych do WC, sprawa ma sie zupelnie inaczej, co ostatnio pokazal juz Jargoniew w soim tescie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...