Skocz do zawartości
wamak

Evga Nforce 650i Ultra

Rekomendowane odpowiedzi

To ze tego NB sie nie da dotknac to niestety normalne. U mnie bez nawiewu starczal na FSB 375 na 1,3V, wiecej nie dalo rady, bo sie czasem lubil BSOD zrobic losowo. Teraz wstawilem na niego wiatrak 80mm na 7V, czyli jest super cicho i chlodniej. Ale nie nazwe tego chlodno, przynajmniej mozna potrzymac na nim palec :) Ale z nawiewem na wstepie FSB 475 na 1,4V, wiec jest OK :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrobilem spory wywiew dodatkowo z obudowy ze starego 120 mm i mam nadzieje tez bedzie nieco chlodniej , jak narazie stabilnie krece swojego e2140 8x375*1,2V ,

 

dlatego dziwilem ie wczesniej ze w idle mial tak duzo stopni , evga sama ustawila napiecie na procu na 1.4 V , zupelnie bez potrzeby , kiedy stabilnie pracuje przy takim niskim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisal by ktos mi jak mam podkrecac procka Quada 6600 na tym mobo... To bedzie moj pierwszy raz :)

Najpierw daj napięcie dla pamięci na 2.1V i ustaw odpowiedni timingi, potem FSB ustaw w tryb unlinked i zwiększaj co 10MHz (napięcie na procku na razie zostaw jak jest). Po każdym takim zabiegu testuj stabilność za pomocą Orthosa w Windowsie oraz sprawdzaj temperatury (SpeedFan, Everest). Staraj się nie przekroczyć 65C w stresie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołożyłem do swoich Kingów 2x1GB 667 Kingmaxy 2x512 1066. Wygląda na to, że dodanie tych 2 kości nie zrobiło na mobo dużego wrażenia: teraz mam 3GB w dualu taktowane 900MHz 4-4-4-12 :) Jak będę miałczas to zrobię test jak 4 kości wpływają na SuperPi, ale nie wydaje mi się, żeby 4 kości radziły sobie znaczne gorzej niż 2 (choć wynik pewnie spadnie troszeczkę). Wcześniej testowałem 3x1GB (Wszystki 3 kości to Kingstony) i też OC nie spadło, ale duala nie dało się uruchomić w takiej konfiguracji (co wcale nie jest tak ocywiste, jak niektórzy myślą).

Edytowane przez przemo3642

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy ktos wogole interesowal sie zamiana tego standardowego chlodzenia na mostku polnocnym na cos innego , co warto kupic z oferty np. allegro ? poki jest zima w pokoju chlodniej pewnie ie ma sie co martwic tymi temperaturami , ale nadejdzie lato i moze byc duzo za goraco.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,wiecie jak mogę sie upewnić czy mam walla?Bo wydaje mi sie,że na mojej Galaxy 650i Ultra mam walla przy fsb 400 :mur: .

 

I jeszcze jedno,przy średnim oc(tak 3ghz)jakie dajecie napięcie na NB?Bo ja dałem najwyższe,czyli 1.5v,to normalka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie OC identyko zarowno na 2x1GB jak i na 4x1GB, plytka sobie swietnie radzi z 4 koscmi. Ale tak czy siak, chodzi mi po glowie wymiana na MSI od dluzszego czasu. Zachorowalem na nia :)

Jak dla mnie plyta jest ok: dobre OC proca i pamięci, żadnych problemów, żadnych kaprysów, dobra wydajność i jeszcze obsługa nowych procków, rozmieszczenie elementów ok, brak zbędnych [ciach!]łek, nic nie piszczy, nic nie syczy itd... Jedyne minusy jak dla mnie: słabe chłodzenie NB i fatalne sterowanie wiatrakami. 2.1V na pamięci to dla mnie nie problem, choć obiektywnie rzecz biorąc, należy uznać też za wadę. Gdyby wyeliminować te trzy rzeczy to płyta byłaby niemal idealna (no jeszcze mogłaby mieć lepsze kondensatory i ładniejszy laminat - ale te rzeczy raczej nie wpływają na użyteczność płyty).

 

Dlatego wymiana IMO nie ma sensu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie plyta jest ok: dobre OC proca i pamięci, żadnych problemów, żadnych kaprysów, dobra wydajność i jeszcze obsługa nowych procków, rozmieszczenie elementów ok, brak zbędnych [ciach!]łek, nic nie piszczy, nic nie syczy itd... Jedyne minusy jak dla mnie: słabe chłodzenie NB i fatalne sterowanie wiatrakami. 2.1V na pamięci to dla mnie nie problem, choć obiektywnie rzecz biorąc, należy uznać też za wadę. Gdyby wyeliminować te trzy rzeczy to płyta byłaby niemal idealna (no jeszcze mogłaby mieć lepsze kondensatory i ładniejszy laminat - ale te rzeczy raczej nie wpływają na użyteczność płyty).

 

Dlatego wymiana IMO nie ma sensu.

A to da sie jakoś sterować wiatrakiem boxowym z procka,albo z karty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to da sie jakoś sterować wiatrakiem boxowym z procka,albo z karty?

Teoretycznie da się sterować wiatrakiem z BIOSA na procku, ale działa to i tak nie najlepiej, a w dodatku tylko wtedy, jak się nie podkręca proca (bo jak podkręcisz to sterowanie nie działa). A kontrola drugiego wiatraka to śmiech na sali. Oczywiście można też się bawić z poziomu windy, ale kurka - w każdej przyzwoitej płycie odbywa to się na poziomie sprzętu (biosu). A to czy się da sterować wiatrakiem na karcie (graficznej jak rozumiem) nie ma nic wspólnego z płytą gł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie plyta jest ok: dobre OC proca i pamięci, żadnych problemów, żadnych kaprysów, dobra wydajność i jeszcze obsługa nowych procków, rozmieszczenie elementów ok, brak zbędnych [ciach!]łek, nic nie piszczy, nic nie syczy itd... Jedyne minusy jak dla mnie: słabe chłodzenie NB i fatalne sterowanie wiatrakami. 2.1V na pamięci to dla mnie nie problem, choć obiektywnie rzecz biorąc, należy uznać też za wadę. Gdyby wyeliminować te trzy rzeczy to płyta byłaby niemal idealna (no jeszcze mogłaby mieć lepsze kondensatory i ładniejszy laminat - ale te rzeczy raczej nie wpływają na użyteczność płyty).

 

Dlatego wymiana IMO nie ma sensu.

Ja nie moge zlego slowa o tej plycie powiedziec, zadnych Double Botow, zadnych problemow jak sie przesadzi z OC (jeszcze Clear Cmosa nie musialem ruszac) i w ogole fajna plytka, ale doprowadza mnie do kur... to chlodzenie. Co z tego, ze zamontowalem teraz jakos prowizorycznie wiatrak i daje rade, kiedy jak chce sobie teraz zmienic chlodzenie na Ninje, to wiatrak prawdopodobnie bedzie w tej pozycji zawadzac, a nie chce mi sie znowu siedziec pol dnia na rozmyslaniu, jak to inaczej zamontowac... No i to jest jednak zawsze dodatkowy wiatrak w obudowie.

Boli tez ten brak kontroli wentylatorow.

Edytowane przez DziubekR1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie moge zlego slowa o tej plycie powiedziec, zadnych Double Botow, zadnych problemow jak sie przesadzi z OC (jeszcze Clear Cmosa nie musialem ruszac) i w ogole fajna plytka, ale doprowadza mnie do kur... to chlodzenie. Co z tego, ze zamontowalem teraz jakos prowizorycznie wiatrak i daje rade, kiedy jak chce sobie teraz zmienic chlodzenie na Ninje, to wiatrak prawdopodobnie bedzie w tej pozycji zawadzac, a nie chce mi sie znowu siedziec pol dnia na rozmyslaniu, jak to inaczej zamontowac... No i to jest jednak zawsze dodatkowy wiatrak w obudowie.

Boli tez ten brak kontroli wentylatorow.

Ja problem z chłodzeniem rozwiązałem w ten sposób: Freezer 7 Pro + Zalman na chipset (ten wachlarz) + nawiew Papstem 92 mm puszczonym na 5V. Jak Freezer chodzi na ~50%, a chipset ma podane 1,2V, to wszystko jest ok. A jak Freezer chodzi na 100%, to mogę dawać i 1,5V z otwartą budą i radiator nie parzy. Jest tak ustawiony, że Freezer trochę na niego wieje i to daje spory spadek temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja może cośtakiego sprawię sobie http://angela.pl/index.php?action=TowarPok...cat=5&cat2=

 

Tylko nie wiem czy to cholerstwo mi wejdzie, bo mam Scythe Andy Samuraia na procku. Poza tym, to jest takie wysokie, że z całą pewnością będzie się chybotać na boki jak dzikie :angry:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To sobie teraz policz. Jak ladnie odpicujesz aukcje, to EVGA idzie za 299zl bez gadania. MSI FR kosztuje 347zl i masz rewelacyjne chlodzenie odrazu, do tego kontrole 4 wiatrakow, dowolne V na ram i ogolnie picus glancus. Napewno sie oplaca ?

I wlasnie o to chodzi. Jak by roznica w cenach byla spora, to i ja sam bym sobie sprawil takie chlodzenie, ale przy tych cenach dzisiaj, to praktycznie nie oplaca sie niczego na ta plyte dawac.

Edytowane przez DziubekR1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To sobie teraz policz. Jak ladnie odpicujesz aukcje, to EVGA idzie za 299zl bez gadania. MSI FR kosztuje 347zl i masz rewelacyjne chlodzenie odrazu, do tego kontrole 4 wiatrakow, dowolne V na ram i ogolnie picus glancus. Napewno sie oplaca ?

I wlasnie o to chodzi. Jak by roznica w cenach byla spora, to i ja sam bym sobie sprawil takie chlodzenie, ale przy tych cenach dzisiaj, to praktycznie nie oplaca sie niczego na ta plyte dawac.

No to rzeczywiście, chyba po prostu zostanie tak jak jest, czyli oryginalny radiator + wiatrak. Jeśli jednak miałbym kupować nowe mobo, to bardziej podoba mi się ten abit: http://www.ceneo.pl/711722 a jest tylko odrobinędroższy.

Edytowane przez przemo3642

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i kupilem nowy radiato na mostek , tego zalmana w ksztalcie wachlarza , tylko szczerze mowiac , parzy jeszcze bardziej niz ten std , czy to znaczy ze lepiej odprowadza cieplo na zewnatrz ?

 

bo zaczyna mnie to troche irytowac ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i kupilem nowy radiato na mostek , tego zalmana w ksztalcie wachlarza , tylko szczerze mowiac , parzy jeszcze bardziej niz ten std , czy to znaczy ze lepiej odprowadza cieplo na zewnatrz ?

 

bo zaczyna mnie to troche irytowac ...

A to ciekawe,ja też myśle,żeby coś założyć na ten mostek bo sie grzeje niemiłosiernie,ale nie wiem czy jak kupiłeś nowy to czy on powinien być jeszcze cieplejszy... Edytowane przez Glorn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja, głównie ze względu na te chłodzenie, zastanawiam się czy nie zmienić płyty na Foxcona P35a-s lub MSI Neo2-fr.

 

Tylko, że im więcej czytam w temacie o tych dwóch płytach, tym mniej jestem skłonny do takiej zamiany. Nasza płyta nie ma żadnych problemów z "double bootem" czy z uruchamianiem się kompa po dłuższej przerwie; dobre OC, dźwięk, lepszą siecówka zintegrowana w mostku, NCQ bez zbędnych zabiegów "instalacyjnych", strasznie dużo dzielników pamięci i bezproblemowa obsługa ramu, bez problemu kompa można uruchomić z klawiatury (np. na MSI już nie), itd... Właściwie wychodzi na to, że nasza płyta jest niemal całkowicie bezproblemowa, poza tym nieszczęsnym chłodzeniem. Brak regulacji prędkości wiatraków też można przeboleć (zwłaszcza, że u konkurencji też pojawiają się problemy - np. MSI "piszczy"),

 

Dla maniaków OC płyta się nie nadaje ze względu na 2.1V na memki i niższą FSB niż na P35 (w praktyce te 500MHz i tak nie jest potrzebne).

 

 

Dlatego zastanawiam się nad kupnem Thermalright HR-05/SLI na NB (nawet mając świadomość tego, że po opchnięciu EVGAi i dołożeniu tych 60zł mógłbym kupić MSI czy FOX'iego).

Na SB mam mały radiatorek i radzi sobie ok. Zastanawiam się też nad przyklejeniem czegoś na sekcję zasilania procka...

Edytowane przez przemo3642

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też nieraz myślałem nad zmianą płyty, ale uznałem, że nie ma to większego sensu. Praktycznie z każdą płytą na P35 w cenie ~400 zł są jakieś problemy. Chyba trzeba do tego przywyknąć. Może, gdy pojawi się nowy BIOS z obsługa procesorów 45nm, to coś poprawią w kwestii regulacji wentylatora - bo to najpoważniejszy minus tej płyty. Co do chłodzenia - tutaj bardzo dużo zależy od chłodzenia procesora. Najlepiej sprawuje się tutaj boxowy cooler, bo chłodzi wszystko dookoła. Jeśli mamy konstrukcję typu tower, to sprawa się komplikuje, ale można sobie z tym poradzić. Na początek mosfety - moim zdaniem nie wymagają dodatkowego chłodzenia, bo i tak są chłodniejsze podczas pracy niż SB (może dlatego, że mój zasilacz akurat stamtąd wyciąga powietrze). Oczywiście radiatorki można dać - nie zaszkodzą. Następny jest SB - tutaj można coś zamontować, bo nieźle się grzeje. U mnie jest goły, ale myślę, że radiatory na chipsety starszych płyt głównych sprawdzą się bardzo dobrze (trzeba pamiętać o wysokości, bo nie ma tam zbyt wiele miejsca przy dłuższej karcie graficznej). Co do chipsetu - u mnie siedzi Zalman ZM-NBF47 (wachlarz) - w połączeniu z Freezerem 7 PRO sprawdza się bardzo dobrze przy napięciu 1,2V (standardowym). Freezer pracuje przy 1400-1600RPM, czyli ~50% według nTune i radiator nigdy nie parzy - SB na pewno jest cieplejszy. Freezer jest tak ustawiony, że owiewa kawałek radiatora chipsetu (widać to na zdjęciu poniżej). Przy tych ~50% wentylator nie wyróżnia się wśród reszty odgłosów dochodzących z obudowy, a jednocześnie jest w stanie schłodzić mój procesor (E2160@3100MHz, 1,45V) do temperatury 53-55C w Orthosie (sprawdzane w NV Monitor) co uważam za przyzwoity wynik. Natomiast, gdy puszczę Freezera na 100%, to mogę dawać i 1,5V i chipset nie jest gorący. Wracając jeszcze do tego, że Zalman jest cieplejszy niż standardowe chłodzenie - wydaje mi się, że ma znacznie lepszy docisk niż seryjny radiator i po prostu lepiej odbiera ciepło. Thermalright HR-05 jest chyba zbyt dobrym (i zbyt drogim) chłodzeniem dla tego chipsetu, poza tym może się nie zmieścić - Zalman na zdjęciu tez ledwo wszedł ze względu na te kondensatory, ale ostatecznie jest kilka mm luzu.

 

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...