Skocz do zawartości
wamak

Evga Nforce 650i Ultra

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ktos moze wie czy to jest ta lepsza wersja plyty (A1)

 

http://www.znak.pl/index.php?cid=327&s...i+Ultra+Premium

 

niby po kodzie producenta sie zgadza ale to jest jakies ultra premium wiec niewiem dokladnie no i jeszcze dochodzi zdjecie ktore tez nie wyglada jak A1 <_< bo w znaku sa 2 rodzaje tych plyt jest wspomniane A1 oraz T1 po 351 zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W T1 jest ALC 885 na pewno, a w A1 chyba ALC 888. W każdym razie ten ALC 888 podobno jest trochę lepszy, ale ten co jest u mnie w T1 już jest ok. Kurde im dłużej się bawię tą płytą, tym bardziej mi się wydaje, że mogła by być hitem, ale ktoś skutecznie o to zadbał i tym hitem już nie jest. OC pamięci - tragedia. Podwyższanie napięcia na RAM nie daje CAŁKOWICIE NIC!!! Żeby chociaż pamięć serio szło puścić na 2.1V to mi by to całkowicie wystarczyło, ale napięcie zmienia się tylko w BIOSIE, natomiast kostki chyba dalej chodzą na 1.8V. Ciekawe jak jest z mocniejszymi pamięciami, które wymagają do pracy na standardowych parametrach wyższych napięć. Max. co idzie wycisnąć z moich pamięci działa na 1.8V bez problemów. Jest to odpowiednio 720 MHz CL 4 i 5 1T, 733 MHz CL4 2T i 857 MHz CL5 2T. Oprócz tego płyta ma jakieś ograniczenie taktowania do ok. 860 MHz chyba, ale to takie moje przypuszczenie. Mi by tak wystarczyło z 800MHz CL 4 na 2T nawet, ale jest to nieosiągalne na tej płycie. Oglądałem parę testów moich Patriotów - robią i nawet ponad 1000MHz na napięciu 2.2 - 2.3V. A u mnie... [gluteus maximus]... Muszę założyć jakiś topic na forum evga, ciekawe co mi odpiszą. Może jakiś nowy BIOS to poprawi? Bo pamięci jeśli by miały te 2.0V to można na nich już ładny wynik zrobić, więcej nie mi nie potrzeba na co dzień. Trzeba by było zmierzyć to napięcie miernikiem, ktoś tu zdaje się dawał linka do vmoda na pamięć, może ten co go robił będzie wiedział co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W T1 jest ALC 885 na pewno, a w A1 chyba ALC 888. W każdym razie ten ALC 888 podobno jest trochę lepszy, ale ten co jest u mnie w T1 już jest ok. Kurde im dłużej się bawię tą płytą, tym bardziej mi się wydaje, że mogła by być hitem, ale ktoś skutecznie o to zadbał i tym hitem już nie jest. OC pamięci - tragedia. Podwyższanie napięcia na RAM nie daje CAŁKOWICIE NIC!!! Żeby chociaż pamięć serio szło puścić na 2.1V to mi by to całkowicie wystarczyło, ale napięcie zmienia się tylko w BIOSIE, natomiast kostki chyba dalej chodzą na 1.8V. Ciekawe jak jest z mocniejszymi pamięciami, które wymagają do pracy na standardowych parametrach wyższych napięć. Max. co idzie wycisnąć z moich pamięci działa na 1.8V bez problemów. Jest to odpowiednio 720 MHz CL 4 i 5 1T, 733 MHz CL4 2T i 857 MHz CL5 2T. Oprócz tego płyta ma jakieś ograniczenie taktowania do ok. 860 MHz chyba, ale to takie moje przypuszczenie. Mi by tak wystarczyło z 800MHz CL 4 na 2T nawet, ale jest to nieosiągalne na tej płycie. Oglądałem parę testów moich Patriotów - robią i nawet ponad 1000MHz na napięciu 2.2 - 2.3V. A u mnie... [gluteus maximus]... Muszę założyć jakiś topic na forum evga, ciekawe co mi odpiszą. Może jakiś nowy BIOS to poprawi? Bo pamięci jeśli by miały te 2.0V to można na nich już ładny wynik zrobić, więcej nie mi nie potrzeba na co dzień. Trzeba by było zmierzyć to napięcie miernikiem, ktoś tu zdaje się dawał linka do vmoda na pamięć, może ten co go robił będzie wiedział co i jak.

W obu wersjach jest ten sam układ - Realtek ALC885.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W obu wersjach jest ten sam układ - Realtek ALC885.

Zgadza się. :blink:

@BArt X Co do pamięci to z tym V to aż sprawdzę bo mam ten sam problem. Dziwnym trafem mi też się kończą na 860MHz.

Na jakich kościach są te PDP?

Edytowane przez anemus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując parodniowe obcowanie z płytą:

 

WADY: średniej jakości wykonanie (nie licząc układu zasilania procka), tragiczne wyposażenie, bardzo grzejące się mostki, słabe podkręcanie pamięci (i to nie tylko przez małe napięcie), o regulacji wiatraków przez płytę można zapomnieć.

 

ZALETY: cena, niezłe O/C procesora, sytem zasilania wygląda porządnie, dobrze działający tryb "Unlinked", bardzo dobry dźwięk, bardzo dobre rozplanowanie elementów na mobo, stabilna i bez kaprysów zarówno na default, jak też po podkręceniu.

 

U mnie działa E2140@3Hhz i 1.3V (!!! mniej nie sprawdzałem) i kingstony 667 @750 4-4-4-12 1T. Jak widać procek miałby potencjał... gdyby nie FSB WALL <_<

 

Podsumowanie: jestem zadowolony, zastanawiam się nad wymianą procka na E2180, bo jest na nowym rdzeniu i ma mnożnik x10, więc chyba Intel nie zrobi FSB walla na poziomie 300MhZ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. :blink:

@BArt X Co do pamięci to z tym V to aż sprawdzę bo mam ten sam problem. Dziwnym trafem mi też się kończą na 860MHz.

Na jakich kościach są te PDP?

Z listy, jaką znalazłem na necie to chyba są na Powerchipach. Nie idzie tego sprawdzić, bo są radiatory. Kości są 2x1GB, ale się trochę zdziwiłem jak zobaczyłem, że są jednostronne :P Trochę się grzeją, ale nie są gorące. W necie znalazłem 4 testy:

http://www.frazpc.pl/artykuly/497/Na/kolor...2/OCZ/i/PATRIOT

http://twojepc.pl/artykuly.php?id=pamieci_...d1&strona=2

http://www.gamexeon.com/forum/gx-hardware-...pc5300-1gb.html

http://www.purepc.pl/node/1029?pageNo=5

 

Jeśli moje robią na 1.8V 860MHz CL5 i 733MHz CL4 to i tak dość ładnie. Jakby dostały ze 2.0V to myślę, żebym dociągnął do 900-950MHz CL5/800MHz Cl4. Na tych kościach i 1000MHz wyciągali, więc są lepsze np. od Kingstonów, a dałem za nie tylko 291 zł. A co do samej płyty - wyposażenie nie jest aż takie tragiczne moim zdaniem. Może ten manual jest fatalny, ale dają dość dobre kable - 2xSata i 1xAta okrągły, który moim zdaniem niewiele różni się np. od Revolteca, do którego trzeba by było 20 zł dołożyć. W ogóle zauważyłem, że ludzie dość często narzekają na wyposażenie płyt głównych/kart graficznych etc. Tylko patrząc na to z innej strony - gdyby do tej płyty były jeszcze inne kable, więcej softu itp. - coś jak w A1, to ona by już nie kosztowała 350 zł. A z tymi dodatkami to jest tak - ilu z Was używa FireWire, COM, LPT czy eSata? To są moim zdaniem niepotrzebne funkcje, do których się dopłaca. Za to ma dobry zintegrowany układ dźwiękowy - weźcie go porównajcie np. z Asusem P5N+E SLI (i jego 3 fazowym zasilaniem przy okazji :P). Przedtem miałem SB Live 5.1 i nie widzę różnicy. Może sobie kiedyś kupię Audigy SE, bo to zawsze obsługa nowszych wersji EAX i mniejszy narzut na procesor. To tyle :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z listy, jaką znalazłem na necie to chyba są na Powerchipach. Nie idzie tego sprawdzić, bo są radiatory.................

Pytam bo może to nie problem zasilania tylko płyta nie lubi niektórych kostek..............

Popatrzyłem na wskazania bios i programów - Vdropa -0,03V idle 0,04V w stresie. Trochę dużo jak na 6 faz :(

Dlatego przy stawionym 1,25 proc czasami wariował - nieoczekiwane zwiechy, a przy 1,275 mimo stabilnej pracy czasem były problemy z odpaleniem kompa.

Teraz bym wolał dopłacić do A1. Choćby dla 8pin zasilania proca i gwarancji. Nie wiem czy mosfety nie są gorsze skoro w a1 jest ich mniej.

Muszę pokombinować jak na stałe przymocować wentyl do nb. Jakieś pomysły?

Edytowane przez anemus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak bez problemu możesz regulować wiatrak na cpu programami np. ntune co do innych to przy biosie p01 mogłem wgrałem, p02 i już w ntune nie mogę. Wiatrak do chłodzenia radiatora nb przymocowałem za pomocą taśmy dwustronnej firmy 3M władowałem tam wiatrak 80. Dodatkowo z jednej strony założyłem zwykłą gumkę co okazało sie zbędne, taśma bardzo dobrze trzymała Teraz jak zmieniałem chłodzenie cpu z box na TACENS Gelus PRO musiałem zdemontować ten wiatrak bo kolidował. Lecz Gelus Pro wieje tak samo na radiator moim zdaniem to dobre rozwiązanie.

 

post-108769-1186759721_thumb.jpg

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak bez problemu możesz regulować wiatrak na cpu programami np. ntune co do innych to przy biosie p01 mogłem wgrałem, p02 i już w ntune nie mogę. Wiatrak do chłodzenia radiatora nb przymocowałem za pomocą taśmy dwustronnej firmy 3M władowałem tam wiatrak 80. Dodatkowo z jednej strony założyłem zwykłą gumkę co okazało sie zbędne, taśma bardzo dobrze trzymała Teraz jak zmieniałem chłodzenie cpu z box na TACENS Gelus PRO musiałem zdemontować ten wiatrak bo kolidował. Lecz Gelus Pro wieje tak samo na radiator moim zdaniem to dobre rozwiązanie.

 

post-108769-1186759721_thumb.jpg

Jeśli chodzi o mocowanie wentyla to poradziłem sobie za pomocą terry z 3mm jednolitym rdzeniem :)

Ramka trzyma całkiem dobrze.

Edytowane przez anemus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej!

1. U was też po wyłączeniu kompa pracuje karta sieciowa (ja tak mam, po wyłączeniu z tyłu budy mrugają sobie wesoło diody od siciówki i się zastanawiam czy wszystko ok).

 

2. Podłączył ktoś dźwięk/mikrofon używając gniazda na mobo, żeby mieć np. w przednim panelu na budzie wyjścia audio? Ja to zrobiłem i nie działa. Na DFI miałem zworkę, którą przełączało się samemu źródło dźwięku, ale tu nic takiego chyba nie ma, więc myślałem, że jakoś automatycznie to jest robione... Tymczasem lipa, nie działa wcale.

Edytowane przez przemo3642

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz to przestawić w opcjach tego softu od Realteka - wtedy wycisza tył, a dźwięk idzie na przód po podłączeniu. A co sieciówki - mi się dioda świeci cały czas.

Poprzestawiałem te opcje, które są ukryte pod sybolem klucza na prawo od "ANALOGOWE". I już słychać. Problem w tym, że nie wykrywa niczego po podłączeniu do przedniego panelu, po prostu podłączam i podłączone słuchawki grają jednocześnie z głośnikami podłączonym na tyle. Mikrofonu jeszcze nie udało mi się uruchomić, ale coś będę kombinował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie Vdrop'u:

Kupic olowek 2B i wykonac modzik

 

Ktos sie bawi SpeedStep'em czy wszyscy go wylaczaja i jada ciagle na OC?

 

Czy wylaczenie/wlaczenie funkcji HPET ma jakikolwiek wplyw na cos?

Edytowane przez WiCiO_MeDi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie Vdrop'u:

Kupic olowek 2B i wykonac modzik

 

Ktos sie bawi SpeedStep'em czy wszyscy go wylaczaja i jada ciagle na OC?

 

Czy wylaczenie/wlaczenie funkcji HPET ma jakikolwiek wplyw na cos?

Włączyłem C1 ale raz działa, raz nie. Po oc oczywiście. Gigabyte lepiej się tu sprawdzał. Edytowane przez anemus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nom... to wiecie już, że jest vdimm mod (który podnosi pamiątkom napięcie of kors) dla tej płytki czy nie ???

 

I ja się zastanawiam pomiędzy tą EVGA a MSI P6N SLI-FI... która lepsza jak sądzicie ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi nie chodzilo o C1E bo dziala wyjatkowo durnie ;/

Musialem go wylaczyc zeby RMClock zaczal dzialc..

Chodzi mi o to czy ktos moze probowal zmniejszyc napiecie VIDem po przekroczeniu 1333 na szynie, bo z tym mam problem. Miedzy 1260 a 1320 mam natomiast dziure;/

 

@DX_07

Czytaj caly watek a pozniej pytaj. Jak jestes BARDZO leniwy to uzyj opcji SZUKAJ W TEMACIE (takie male cosik na dole strony w lewym rogu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To gdzie niby jest napisane, że jest vdimm mod do tej płytki ??? Nikt nic o nim nie wiem ??? Tylko ja ??? Dlacego jeszcze nikt nie zrobił vdimm mod'a, tylko wszyscy narzekają, że za małe napięcie na pamięci można dać ??? a co do EVGA VS MSI to szukaja też nic nie znalazła, był tylko jeden post w którym ktoś pisał, że się zastanawiał pomiędzy EVGA a MSI a GB...

 

i co ??? proszę bardzo - nie jestem leniwy, tylko nie ma tego cos szukam !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi nie chodzilo o C1E bo dziala wyjatkowo durnie ;/

.................

W podtekście chodziło mi czy ktoś opanował ogólne ustawienia trybów oszczędzania. Wkurza mnie, że C1 działa do momentu włączenia jakiegoś "obciążenia". Po jego zdjęciu już się nie załącza. Np w GB nv650sli nie było z tym problemu. Cały czas działała regulacja mnożnika i napięcia.

Zna ktoś rozwiązanie czy trzeba włączać wyjątkowo durny tryb Speed Step?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@DX_07

Klikaj i nie marudz.

tak wogoole to co ty masz do 2.1V? wg mnie w zupelnosci wystarczajaca wartosc :)

 

@anemus

Polecam RMClock'a ;)

Tylko ze powyzej 1333 plyta daje 1.4Vcore i VID przestaje dzialac :(

Edytowane przez WiCiO_MeDi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@anemus

Polecam RMClock'a ;)

Tylko ze powyzej 1333 plyta daje 1.4Vcore i VID przestaje dzialac :(

To raczej nie dla mnie. U mnie chodzi na 1720FSB na 1,3V (1,264 po V drop). Więc 1,4 nie jestem zainteresowany.

Da rade na 1,275 ale ma problem z włączeniem (po Vdrop 1,235).

Edytowane przez anemus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To moze sprobuj tego "moda" na vdropy:D

Zeby dzialal RMC musi byc w biosie na VCore ustawione AUTO i to bios daje 1.4V na ktore RMC juz nic poradzic nie moze.. :(

Wiem. Dlatego ustawiłem na sztywno. Podbija też napięcia NB, mimo że po zmianie strapu nie jest to konieczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem dzisiaj, ze przy OC (w moim wypadku 3GHz) i pełnych częstotliwościach podwyższone napięcia VTT i SPP wręcz sprawiają, że komp jest niestabilny. Sam się zdziwiłem, bo myślałem, ze podniesienie VTT może poprawić stabilność, ale widzę, że nie. Mój procek już wiele więcej się nie podkręci, na pewno nie na boxie, więc szukam teraz najniższych możliwych napięć. Ogólnie ta płyta ma straszne humory, chociaż mój proc też najlepszą sztuką do OC nie jest :mur:

 

EDIT: Ta płyta ma coś pokopane z temperaturą procka. Fakt - mam BIOS P01, ale jeśli teraz pokazuje mi 68C w stresie, załóżmy, że po aktualizacji ok. 60C to wg mnie to są bajki - cooler nie jest w ogóle gorący - co najwyżej letni. Chipset za to nieraz potrafi sparzyć, natomiast cooler na procku nic. Jeśli by był gorący, to bym po prostu to poczuł, a tu nic. Jednak najgorętszy na tej płycie jest SB - ten to parzy po chwili, NB nie zawsze.

Edytowane przez BArt_X

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...