Jump to content
Sign in to follow this  
Ditz

Gran Turismo 5

Recommended Posts

A od kiedy estimated = sold? Jeśli dobrze rozumiem na razie są to tylko szacowane czy spodziewane wielkości sprzedaży, a nie potwierdzone. Poza tym, czy ilość sprzedanych egzemplarzy oznacza automatycznie, że gra jest przełomowa? Black Ops raczej taką grą nie jest, a na razie to właśnie ten tytuł bije wszystkie rekordy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

VGchartz przeważnie dość trafnie podaje wyniki sprzedaży, także można przyjąć ten wynik za prawie pewny. Przy okazji przypominam że to gra wyścigowa, a takie gry ostatnio nie grzeszą dobrą sprzedażą (na rynku opanowanym przez fps'y).

Odnośnie jakości gry to tak samo nie brałbym w ciemno recenzji na necie, bo jak zawsze są to recenzje subiektywne. Nigdzie nie pisałem że gra jest przełomowa, ale na pewno jest sporym krokiem naprzód i nie ma raczej konkurencji na konsolach, która może się z nią równać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A od kiedy estimated = sold? Jeśli dobrze rozumiem na razie są to tylko szacowane czy spodziewane wielkości sprzedaży, a nie potwierdzone. Poza tym, czy ilość sprzedanych egzemplarzy oznacza automatycznie, że gra jest przełomowa? Black Ops raczej taką grą nie jest, a na razie to właśnie ten tytuł bije wszystkie rekordy.

 

Masz rację, jak już kiedyś podkreślałem, sprzedaż nie świadczy o jakości gry. Ale, świetna sprzedaż oznacza też, że nie jest to cios dla Sony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juz nic nie chce pisać o Panach z polygamii ale oni nie potrafią nawet zrecenzować porządnie kontrolera move -_- i chodzi mi o video-recenzje, z której się G można dowiedzieć. Tyle minusow i przecietnosci a jednak 5- . Przecietne gry nie dostaja 5-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie. Zapomnijcie o Global Shadows wysokiej jakości na tej generacji konsol. Te poszarpane cienie to sprawka ww techniki. W połączeniu z silnikiem oświetlenia zastosowanym w GT5 daje niesamowite efekty. Ale jak zawsze jest jakieś ale. Żeby uzyskać cień wysokiej jakości, trzeba użyć shadow mapy wysokiej rozdzielczości. Jest to tekstura np. 1024x1024 i z niej (w wielkim uproszczeniu) wycina się cienie. Jeśli mamy małą scenę to pół biedy ale jak użyjemy shadow map tej samej rozdzielczości do sceny powiedzmy 10x większej to otrzymujemy takie kwiatki jak w GT. Efek świetny ale... i tu zaczynają się schody bo do tego potrzeba ogromnej mocy obliczeniowej GPU. Nasze konsole nie dość, że na starcie były słabe to jeszcze miały za mało pamięci. O ile PS3 świetnie radzi sobie z oświetleniem to z cieniami nie ma szans. Jedyne rozwiązanie to czekać na następną generację konsol. Ale efekt cieni ze środka samochodu kopie zady i nie ma się nad czym rozwodzić. :) Reszta efektów dodanych na siłę jak deszcz to pożal się Panie Boże. Mogli sobie darować albo podpatrzeć jak wyglądają w Heavy Rain albo F1 2010. Widocznie presja Sony była zbyt wielka i zabrakło czasu. Może w kolejnych patchach poprawią kilka rzeczy bo obiecują dłuuuuugi support.

 

Jeśli chodzi o gameplay to tu sprawa wygląda zdecydowanie na +! Kierownica się nie marnuje. :) Na razie chwilkę pojeździłem bo nie mam jeszcze swojej kopii gry ale już teraz wiem, że będzie dobrze. ;) I nie spinajcie się tak bardzo. Bezsensowna dyskusja dzieci w piaskownicy. Myślałem, że wyrośliście z tego. :) Powodzenia w zdobywaniu nowych eventów. :)

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

A propo kierownicy, może wiecie gdzie dostać potencjometr taki jak poniżej?

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Wczoraj przeszedłem testy na licencję A i wygląda na to że są łatwiejsze niż te na B.. Generalnie gra rządzi, Fajny system samochodów używanych, gdzie trzeba regularnie przeglądać oferty żeby trafić perełkę. Online działa już bezproblemowo, mam teraz nadzieję na dłuugi support od PD aż do wydania GT6 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do sprzedaży GT5 to nic dziwnego. Z serią Gran Turismo jest jak z Halo. Co by nie wyszło i tak sprzeda się świetnie.

Zobaczycie - 10M GT5 spokojnie pęknie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

GT - 10.85M

GT2 - 9.37M

GT3 - 14.89M

GT4:Prologue - 1.36M

GT4 - 10.58M

GT5:Prologue - 4.01M

 

Nie mówię, że 10M w miesiąc, czy dwa. Ale ostatecznie, pod koniec tej generacji do 10M dobije spokojnie. Będą bundle z GT5, będzie platyna, itd

Share this post


Link to post
Share on other sites

A propo kierownicy, może wiecie gdzie dostać potencjometr taki jak poniżej?

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Wczoraj przeszedłem testy na licencję A i wygląda na to że są łatwiejsze niż te na B.. Generalnie gra rządzi, Fajny system samochodów używanych, gdzie trzeba regularnie przeglądać oferty żeby trafić perełkę. Online działa już bezproblemowo, mam teraz nadzieję na dłuugi support od PD aż do wydania GT6 ;)

 

To potencjometr od DFP rev.A?

Share this post


Link to post
Share on other sites

raczej takiego potencjometru nie znajdziesz. ale jak dowiesz się jaką ma wartość to kup taki jaki będziesz mógł przerobić na pasujący.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 A te "zniszczenia" wplywaja na prowadzenie samochodow, czy sa tylko kosmetyczne? Bo jezeli mozna wpychac sie na hama jak w need for speedach to troche bida, szczegolnie w multi... nie ma to jak przyhamowac, zeby dobrze wejsc w zakret i zostac staranowanym przez takiego, ktory woli zahamowac na nas xD 

Edited by kkNd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

W multi można ustawić kary soft/hard za jazdę po innych lub bandach. Wjazd w bandę to ~5sek spowolnienia do 50km/h, skracanie w niektórych miejscach na Top Gear track to 40sek :blink: Przy takich ustawieniach online gra się naprawdę świetnie bo każdy stara się jechać bezbłędnie, to i zniszczenia są niepotrzebne. Odnośnie jakości zniszczeń to wyżej już nuO3-Lzuruha wkleił link do artykułu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeszcze raz proszę - zagrajcie i wtedy oceńcie. Filmy tworzone przez fanboy'ów maja niewiele wspólnego z rzeczywistością.

 

http://www.youtube.com/watch?v=GpoLPZ8G7b0

 

 

Ja też podziękuję za uwagę.

Edited by MaSell

Share this post


Link to post
Share on other sites

W multi można ustawić kary soft/hard za jazdę po innych lub bandach. Wjazd w bandę to ~5sek spowolnienia do 50km/h, skracanie w niektórych miejscach na Top Gear track to 40sek :blink: Przy takich ustawieniach online gra się naprawdę świetnie bo każdy stara się jechać bezbłędnie, to i zniszczenia są niepotrzebne. Odnośnie jakości zniszczeń to wyżej już nuO3-Lzuruha wkleił link do artykułu.

 

http://uk.ps3.ign.com/articles/113/1137446p1.html

Sony has since clarified to IGN how damage works in the game. "Damage occurs to cars right from the beginning," Sony said in a statement, "it is not "unlocked."

"Standard models have minor deformation and scratches," said Sony, "Premium cars have greater visible level of damage, and Premium racing models have the highest level of damage."

Dalej jednego nie wiem. Czy te zniszczenia wpływają w jakiś sposób na prowadzenie auta, czy są tylko wizualne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No w Forzy niestety są takie też babole. Akurat popełnianie błędów przez AI jest tragiczne, bo występuje wyłącznie na Easy, do tego wyłącznie lider popełnia błędy, i zawsze w ten sam sposób, czyli wcale nie hamuje przed zakrętem, wylatuje z niego i rozbija sie o bande czy inną ściane. Nikt nigdy nie wpadnie w poślizg, nikogo nigdy nie obróci, nikt nie robi jakichś gwałtownych manewrów. Pod tym względem te gry wypadają strasznie kiepsko, bo niby to symulacje a potrafią wygladać zupełnie nierealistycznie.

 

Jak dla mnie to najbardziej efektownie chyba wyglądał GRID, bardzo mi sie tam podobało zachownie aut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat popełnianie błędów przez AI jest tragiczne, bo występuje wyłącznie na Easy, do tego wyłącznie lider popełnia błędy, i zawsze w ten sam sposób, czyli wcale nie hamuje przed zakrętem, wylatuje z niego i rozbija sie o bande czy inną ściane.

 

Chyba nie tylko na Easy. Gram na najwyższym poziomie i nie raz zdarzyło mi się, że kierowca przede mną wypadł z zakrętu.

 

Poza tym:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dalej jednego nie wiem. Czy te zniszczenia wpływają w jakiś sposób na prowadzenie auta, czy są tylko wizualne?

 

As investigated by GTPlanet.net forum, Gran Turismo 5 has a progressive damage system. This means that as you level up and become more experienced each level of damage becomes unlocked. A report indicates that at level 20 in the game, near full damage becomes unlocked with moderate mechanical issues and at level 40 full damage becomes unlocked with significant mechanical issues.

At full damage, mechanical failures play a critical role in the vehicles drivability and aerodynamics. At this level car hoods, trunks, and even doors will be hanging by a hinge as pieces of the car fall off.

 

czyli uszkodzenia mechaniczne są dopiero od 40 poziomu. dziwne rozwiązanie. wolałbym, żeby takie rzeczy ustawiało się po prostu w opcjach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba nie tylko na Easy. Gram na najwyższym poziomie i nie raz zdarzyło mi się, że kierowca przede mną wypadł z zakrętu.

 

Poza tym:

http://www.youtube.c...h?v=no2elwmN0_A

http://www.youtube.c...h?v=4ZxY8WfD098

 

Na medium nigdy nie widziałem żadnego błędu, na hard nie grałem.

 

 

Czegoś jak na pierwszym filmiku nigdy nie widziałem, a to na drugim to standardowe wypadnięcie z zakrętu, tyle że fakt, nie lider popełnił błąd.

 

 

Najwyraźniej miałem pecha przez te 130 godzin grania.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak ktoś wyżej napisał, zagraj a potem oceniaj. Po screenach i filmach YT się gry nie ocenia, jedynie masz wrażenie oprawy wizualnej i to niepełne. A wiadomo, że na grę składa się trochę więcej niż grafika. Ja tam mogę wybaczyć niedociągnięcia w grafice, gdy gra przykuwa mnie do kierownicy na wiele godzin. Tu nie ma czasu, żeby się zatrzymać i pooglądać widoczki, tu się zapier... ;]

 

Mam nadzieję, że będzie trudniej, bo przy wyścigach pro póki co mam 30 s. przewagi (Mustang Mach I, prawie 700 koni - okiełznanie tego bez dobrych opon to niezły wyczyn)

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli uszkodzenia mechaniczne są dopiero od 40 poziomu. dziwne rozwiązanie. wolałbym, żeby takie rzeczy ustawiało się po prostu w opcjach

 

dziwne, bo Sony mówi, że uszkodzenia są od początku takie same i nic wraz z lvl się nie odblokowuje :unsure:
  • Upvote 1
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziwne, bo Sony mówi, że uszkodzenia są od początku takie same i nic wraz z lvl się nie odblokowuje :unsure:

 

ten cytat pochodzi z linku, który podał nuO3-Lzuruha wcześniej w tym wątku. teraz spojrzałem na wątek na forum GTPlanet, na który się powołują i rzeczywiście to tylko jakieś spekulacje.

 

chyba muszę sobie sprawić GT5 i sprawdzić samemu. Bez względu na uszkodzenia, grafikę itp jestem dziwnie spokojny, że będę się świetnie bawić z tym tytułem

Share this post


Link to post
Share on other sites

jestem dziwnie spokojny, że będę się świetnie bawić z tym tytułem

 

Ale temu to nikt nie zaprzecza.

 

Moim zdaniem po prostu nie warto kupować konsoli dla tej gry, szczególnie jeśli ma sie Forze. Wole sobie właśnie kupić kiere do Xboksa (i PC), a do PS3 też trzeba by dodatkową kierownice.

 

 

Dużo niedociągnięć jednak jest i pewnie pozostanie. Wg mnie jest ich więcej niż w Forzy, ale to tylko opinia po opisach i filmikach.

 

 

Na plus na pewno duże urozmaicenie (dyscypliny, pogoda). Forza to tylko tory, których do tego dość mało.

 

 

Jak kumpel znajdzie czas w grudniu to wpadne do niego i pogram, ale tylko na padzie.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.