Skocz do zawartości
kucyk

Renault Clio Ii 1.2 16v

Rekomendowane odpowiedzi

juz rozmawialismy o Polo, kumpel ma Golfa 4ke i strasznie odradza, calkowicie obrzydzil mi ta konstrukcje z Polo wlacznie...

a temat nie odgrzewany bo caly czas aktualny, zakup sierpien/wrzesien

Edytowane przez kucyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie polo to może yarisa, ale nie potrafię Ci nic powiedzieć na jego temat bo jedyne co miałem z nim wspólnego to krótka jazda na siedzeniu pasażera i to nowszą wersją - w każdym razie opinie są pozytywne.

Po prostu wszystko tylko nie takie clio, nawet była w rodzinie corsa c 1.0 więc miałem okazję od czasu do czasu poprowadzić - nawet to lepiej jeździło niż 1.2 8v, przede wszystkim właściwości trakcyjne sto razy lepsze, przynajmniej czułem że siedzę w aucie jak w jajku - pewnie, nie myszkowało po drodze, tył nie uciekał i nie było wrażenia że zaraz wyleci się z drogi. Chociaż broń Boże dotykać opla, przez dwa lata OD NOWOŚCI zdążył się w nim popsuć synchronizator w skrzyni, zamek tylnej klapy i dwa razy (!) pompa paliwowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa że mam takie Clio- 1.2 16V 2002 rok wersja Extreme.

Generalnie NIE POLECAM.

Silnik do spokojne jazdy starcza,pali średnio ok. 7 l na setkę przy klimie włączonej

W tym roku wpakowałem w niego na razie ok 3000zł, jest samochodem awaryjnym (mam na liczniku 67.000 km, samochód kupiony w salonie,bezwypadkowy).

Wymieniałem bębny z tyłu, tarcze z przodu,sporo części z zawieszenia, miałem sytuację że nie chciał zapalić, zamówiłem lawetę, pojechałem do Renault a tam samochód odpalił- nadal nie wiedzą co to było. Bardzo dużo pierdół się psuje (np. włącznik świateł awaryjnych).

 

Właśnie się zastanawiam czy go nie sprzedać :)

 

Jak masz jakieś pytania to wal śmiało,chętnie odpowiem.

Jezeli styl jazdy rowniez Extreme, to nic dziwnego, ze hamulce i zawieszenie do wymiany :)

 

Z tym odpalaniem, to zapewne komputer zwariowal - ale to jeszcze nic! Moj megane kiedys probowal sam odpalic! Byl normalnie pozamykany, zabezpieczony i... ni z tad ni z owad zalaczyl sobie rozrusznik! Pomimo zaciagnietego recznego podjechal na samym rozruszniku dobre 1,5 metra, oparl sie o zaparkowane przed nim Tico i wtedy przepalil sie bezpiecznik przy akumulatorze. I dalej podobnie - laweta, serwis ale usterka zostala wykryta. Okazalo sie, ze gdzies - nie pamietam juz gdzie - zgubil mase, wskutek czego komputer zwariowal.

Edytowane przez rosolini

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli styl jazdy rowniez Extreme, to nic dziwnego, ze hamulce i zawieszenie do wymiany :)

 

Z tym odpalaniem, to zapewne komputer zwariowal - ale to jeszcze nic! Moj megane kiedys probowal sam odpalic! Byl normalnie pozamykany, zabezpieczony i... ni z tad ni z owad zalaczyl sobie rozrusznik! Pomimo zaciagnietego recznego podjechal na samym rozruszniku dobre 1,5 metra, oparl sie o zaparkowane przed nim Tico i wtedy przepalil sie bezpiecznik przy akumulatorze. I dalej podobnie - laweta, serwis ale usterka zostala wykryta. Okazalo sie, ze gdzies - nie pamietam juz gdzie - zgubil mase, wskutek czego komputer zwariowal.

Wbrew pozorom jeżdżę spokojnie, nie wiem jak jeździł poprzedni właściciel.

 

Co do właściwości jezdnych to ja nie narzekam ale moja wersja ma opony o profilu 50 i twardsze zawieszenie-prowadzi się ładnie. Co do plusów to mogę zaliczyć świetne fotele kubełkowe, dobre materiały we wnętrzu (przed Clio chciałem Punto II ale jak wsiadłem to się z Fiata wyleczyłem), zaletą konstrukcji są też 4 gwiazdki z EuroNCAP. Gdyby nie awaryjność modelu to mógłbym Clio polecić-a tak po własnych doświadczeniach odradzam.

Edytowane przez motofan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość kamil2201

Czy clio 2002rok 1.5 TDI 82km to dobry wybór? Chodzi mi o bezawaryjność małe spalanie i fajny komfort.. moge nabyć go za 17k zw wszystkim. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak czytalem cos tam o Clio to widzialem, ze ten diesel 1.5 nie jest za specjalny, ale co ja tam wiem... :rolleyes:

 

czy ja wiem? jechalem pare razy kangurem z tym silnikiem i musze powiedziec, ze calkiem ladnie sie zbiera. nie wiem natomiast jak wyglada sprawa z niezawodnoscia owej jednostki? podobny silnik - tyle ze troche wiekszy - 1.9dci nie sprawia mi zadnych problemow i bardzo ladnie chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ja wiem? jechalem pare razy kangurem z tym silnikiem i musze powiedziec, ze calkiem ladnie sie zbiera. nie wiem natomiast jak wyglada sprawa z niezawodnoscia owej jednostki? podobny silnik - tyle ze troche wiekszy - 1.9dci nie sprawia mi zadnych problemow i bardzo ladnie chodzi.

 

Podatek w Ireland za samochod liczony od pojemnosci silnika.

 

od 1101 do 1200cc - 251euro na rok

od1201cc do 1300cc - 272euro na rok (1.2 16v)

.

.

.

od 1801cc do 1900cc - 511euro na rok (1.9dci)

od 1901cc do 2000cc - 539euro na rok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podatek w Ireland za samochod liczony od pojemnosci silnika.

 

od 1101 do 1200cc - 251euro na rok

od1201cc do 1300cc - 272euro na rok (1.2 16v)

.

.

.

od 1801cc do 1900cc - 511euro na rok (1.9dci)

od 1901cc do 2000cc - 539euro na rok

ale o co chodzi?

moja wypowiedz odnosila sie do postu kamila, na ktory rowniez kucyk odpowiadal :) a ten samochod bedzie jazdzil w Poland! pytanie bylo o jakosc i awaryjnosc tego silnika a 1.9dci podalem jako przyklad podobnej jednostki z tej samej fabryki - tak wiec nie mam pojecia na co mi te podatki??? ;)

 

a tak przy okazji - co to jest za podatek? drogowy? ubezpieczenie obowiazkowe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DaRo A jakie stawki powyzej 2 litrow ?? Bo kuzyn planuje wyjazd i zakup tam Subaru Legacy 2.5

2401-2500 821euro

2501-2600 961euro

mam nadzieje ze kuzym na powyzej 25 lat i jakies znizki z polski bo jeszcze je uznają.

 

edit 2657058[/snapback]

ale o co chodzi?

moja wypowiedz odnosila sie do postu kamila, na ktory rowniez kucyk odpowiadal :) a ten samochod bedzie jazdzil w Poland! pytanie bylo o jakosc i awaryjnosc tego silnika a 1.9dci podalem jako przyklad podobnej jednostki z tej samej fabryki - tak wiec nie mam pojecia na co mi te podatki??? ;)

 

a tak przy okazji - co to jest za podatek? drogowy? ubezpieczenie obowiazkowe?

Majac samochod w ireland interesuje cie:

-tax nie wiem za co, liczony od pojemnosci

-NCT (national car test)

-insurance

te trzy rzeczy sa obowiazkowe(nowe autka do 5lat nie musza przechodzic NCT). Masz takie tagi ktore wsadzasz za szybe z data kiedy wygasają i jezdzisz, zadnych papierów z samochodu itp, tylko prawko wozisz.

Ja dostalem firmowy samochod bez taxu trafilem na checkpointa i Garda zabrala samochod cudem uniknalem ticketa:P prace pare dni temu rzucilem bo sie wku....

 

Kucyk nie kupi malego cara z silnikiem 1.9 bo sie nie oplaca.

Bryna tania wiec tutaj sie na niej nie oszczedza.(jeszcze rok temu 99c za petrol dzis 1.15e)

Edytowane przez DaRo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i w sumie kupiłem:

CLIO

 

na razie zrobiłem 100km i jest dobrze

jak na warunki irlandzkie wewnątrz jest bardzo zadbany, na zewnątrz rys kilka jest, ale da się przeżyć [;

nie mam na razie aparatu więc nie pstryknę na razie lepszych fotek

B-)

Edytowane przez kucyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez założonego gazu to na pewno :)

 

Brakuje klimatyzacji.. :(

hehe, 3 dni lata w tym roku w IRL, klima niepotrzebna [;

 

na razie zdjąłem te owiewki i jest - 20dB :-P

 

co do dynamiki silnika, jak chcesz się szybko zebrać to trzeba butować, ale do normalnej jazdy spisuję się wyśmienicie B-)

Edytowane przez kucyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe, 3 dni lata w tym roku w IRL, klima niepotrzebna [;

W wilgotnym klimacie, deszczowym jaki pewnie u Ciebie panuje klima swietnie dziala jako osuszacz atmosfery, tzn szyby nie parują, w aucie nie jest wilgotno. To drugie i sadze ze rownie wazne zastosowanie klimy w aucie zaraz po chłodzeniu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fipa - jasne, że lepiej mieć niż nie, ale mówi się trudno, w tej klasie aut spotkać klime w IRL to naprawdę nie lada wyczyn

 

strzeliłem kilka fotek, odkleiłem naklejkę abs (-5KM) i kilka innych niepotrzebnych :)

KLIK

Edytowane przez kucyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...