Skocz do zawartości
guziq

Moje Odczucia Z Jazdy Dieslem I Benzyniakiem

Rekomendowane odpowiedzi

Jakieś optymistyczne dane.

Na V biegu może zejdziesz poniżej 11s tak mi się wydaje.

No chyba, że pomyliłeś dane i chodziło Ci o 60-100km/h ale to też na V biegu.

Obejrzyj sobie sam

http://pl.youtube.com/watch?v=qteMAnBzD4k&fmt=6

 

Jeśli nie wierzysz, że to szóstka nie widzę przeszkód byś odwiedził salon Fiata i sprawdził to osobiście na jeździe testowej.

 

Dla odmiany tu masz to samo ( w granicach możliwości) z BMW

http://pl.youtube.com/watch?v=1xTLObf_31g&fmt=6

 

Wychodzi jakieś 18 sekund na 80-120km/h

W tym samym czasie co BMW od 60 do 120km/h fiat rozpędza się w zakresie 60 do 160km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to jest 6 bieg, i równa droga nie z górki to nieźle ciągnie.

A ten BMW to kaszana straszna !!!

10 letni TDI 110konny pewnie posiada lepszą dynamikę.

Droga równa (na oko, może lekko pod górkę), oba były robione na tym samym odcinku więc tak czy inaczej jest sprawiedliwie.

Ty dalej nie rozumiesz, że dynamika auta zależy nie tylko od silnika, ale przede wszystkim (przy silnikach o podobnej mocy) od przełożeń skrzyni biegów i przełożenia głównego. Popatrz sobie jeszcze raz na wykres momentu na kołach jaki zamieściłem wcześniej. Diesel w BMW nie ciągnie źle. Po prostu ma tak a nie inaczej zestrojone biegi. Pamiętaj, że 2 tys obrotów jest dopiero przy ok 120 km/h.

10 letni TDI 110KM nie posiada lepszej dynamiki - sprawdziłem to w trasie przy wyprzedzaniu jednego pajaca w golfie który zaczął się ścigać jak go zacząłem wyprzedzać. Nie było to komfortowe wyprzedzanie, ale dałem radę.

Co więcej nie rozumiesz, że tak ułożona skrzynia biegów w tym BMW była możliwa dzięki niezwykłej jak na diesla elastyczności tego silnika.

Edytowane przez KvM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cos krecisz z ta bemka :mrgreen:

tu dla porownania 140 konna Octavia, co prawda 2.0 ale z lepszym przyspieszeniem niz w Fiacie ;)

http://pl.youtube.com/watch?v=IJRX1sPV7B8

Idź do salonu, poproś o jazdę testową i sprawdź sam. Będziesz wiedział czy kręcę. Z dokładnością pomiaru wychodzi też ok 10s dla tej oktavii. No i nie wiemy czy to nie było z górki, czy silnik nie był po chipie.

 

Poza tym po raz kolejny powtarzam, że wszystko zależy od ustawień skrzyni biegów (przy silnikach o podobnej mocy) i przełożenia głównego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich:)

 

W ostatnim czasie na codzien jeżdze Nubira II 2.0l + LPG ~135KM i odsyć często Citronem C4VTS HDI ~143KM. Miałem okazję zrobić też troche kilometrów C5 1.8 + LPG , Citronem C2 VTS 1.6 benzyna ~125KM, Citroenem Berlingo 1.6hdi 90KM.

 

To co mogę napewno napisać to w moim odczuciu praktycznie każdy z tych samochodów z silnikiem benzynowym lepiej, szybciej rusza i bynajmniej nie chodzi o pisk opon. Pod tym względem diesle wypadają gorzej jednak w okolicy ~2000obr dostają kopa i juz w zasadzie niezależnie od prędkości ładnie przyspieszają chociaż w tym wypadku nie ma potrzeby cisnąc ich tak jak benzyny.

 

Jazda w mieście... Diesle są elastyczne ale... na trasie w przypadku C4 2.0hdi mozna zapomnieć że się jedzie na 5biegu zwolni się do 30km/h i samochód będzie normalnie jechać a będzie się dławić i szarpać. Dla porównania w nubirze 2.0l mozna spokojnie zwolnić do 30km i samochód nawet nie zgaśnie. Co prawda jest to sytuacja ekstremalna i się tak raczej nie jeździ.

 

Jazda w trasie:

C5 1.8 z racji swojego stosunkowo słabego silnika i sporej masy odpada na starcie mozna się nim tylko toczyć więc jego nie biore do porównania.

 

Silnik benzynowy 2.0l w nubirze. Autem można wmiare spokojnie wykonać manwer wyprzedzania oczywiście po odpowiedniej redukcji bo nie ma co się oszukiwać że w benzynie bez turbo jadąc 90km na 5biegu można szybko wyprzedzić. Jednak przy umiejetnym operowaniu lewarkiem skrzyni biegów jeździ się przyjemnie a samochód do tych 160km cały czas przyspiesza poźniej już jest zdecydowanie wolniej.

 

Diesel 2.0hdi w c4 dużo lepiej niz benzyna 2.0l. Nie trzeba męczyć się z lewarkiem praktycznie cały czas można jechać na 6biegu na którym samochód bez problemów przyspiesza. W przypadku gdy w diselku zachodzi koniecznośc zredykowania biegu żeby szybciej wyprzedzić to w benzynie w takiej sytuacji już bym nawet nie miał mozliwości wyprzedzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Droga równa (na oko, może lekko pod górkę), oba były robione na tym samym odcinku więc tak czy inaczej jest sprawiedliwie.

Ty dalej nie rozumiesz, że dynamika auta zależy nie tylko od silnika, ale przede wszystkim (przy silnikach o podobnej mocy) od przełożeń skrzyni biegów i przełożenia głównego. Popatrz sobie jeszcze raz na wykres momentu na kołach jaki zamieściłem wcześniej. Diesel w BMW nie ciągnie źle. Po prostu ma tak a nie inaczej zestrojone biegi. Pamiętaj, że 2 tys obrotów jest dopiero przy ok 120 km/h.

10 letni TDI 110KM nie posiada lepszej dynamiki - sprawdziłem to w trasie przy wyprzedzaniu jednego pajaca w golfie który zaczął się ścigać jak go zacząłem wyprzedzać. Nie było to komfortowe wyprzedzanie, ale dałem radę.

Co więcej nie rozumiesz, że tak ułożona skrzynia biegów w tym BMW była możliwa dzięki niezwykłej jak na diesla elastyczności tego silnika.

Jeżeli czegokolwiek nie rozumiałem to już rozumiem bo tłuczesz to samo od 3-4 stron.

Jeszcze mi tylko powiedz jak się ma przyspieszanie w tej BMW na 5 biegu w tym zakresie prędkości ?

Bo z tego co widzę to ona nawet przy większych prędkościach (przez to wyższych obrotach) nie potrafi nabrać wigoru.

Jakoś strasznie to dziwnie wygląda.

Jak wracałem teraz z pracy to na oko się tak bawiłem swoim JTD i znaacznie lepiej to wygląda.

Jak mi się przypomni to dla swojej wiedzy muszę pomierzyć.

Edytowane przez Kaeres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli czegokolwiek nie rozumiałem to już rozumiem bo tłuczesz to samo od 3-4 stron.

Jeszcze mi tylko powiedz jak się ma przyspieszanie w tej BMW na 5 biegu w tym zakresie prędkości ?

Bo z tego co widzę to ona nawet przy większych prędkościach (przez to wyższych obrotach) nie potrafi nabrać wigoru.

Jakoś strasznie to dziwnie wygląda.

Jak wracałem teraz z pracy to na oko się tak bawiłem swoim JTD i znaacznie lepiej to wygląda.

Jak mi się przypomni to dla swojej wiedzy muszę pomierzyć.

No niby tłukę od kilku stron, a Ty dalej piszesz tak jakbyś nie rozumiał. No nie wiem, może rozumiesz... a tylko się droczysz ;-)

Szóstka w tym aucie nie jest biegiem do przyspieszania. Redukować trzeba z niej zawsze, no chyba że w okolicach V-max jedziemy. To jest typowy nadbieg zrobiony w celu maksymalnej oszczędności paliwa. Jak już pisałem 2 tys obrotów jest na szóstce po przekroczeniu 120 km/h i to zauważalnie po przekroczeniu...

Sprawdzać mi się już osobiście nie chce, ale producent na piątce podaje coś ponad 11s w zakresie 80-120 km/h.

Tylko co to zmienia? Jadąc z prędkością przelotową w trasie jadę na szóstce, a jak zredukuję, to przecież nie na piątkę, tylko na trójkę lub czwórkę (na trójce przy 80 km/h jest ok 2700 obr/m i ciągnie w miarę ładnie do 140 km/h - jak zauważyłem nawet dalej niż Fiat, bo ten się kończy na trójce już trochę po 130 km/h).

 

Ciekawe czy w końcu zrozumiecie, że to nie tylko od silnika zależy "elastyczność", ale przede wszystkim od skrzyni biegów.

 

A tak BTW, to we fiacie rzadko korzystam z dynamiki na szóstym biegu. Jak jadę dynamicznie w trasie (a tak zwykle jeżdżę) to i tak redukuję przy wyprzedzaniu. Uważam, że wyprzedzanie to manewr który powinien trwać maksymalnie krótko.

 

Myślę poważnie o chipie do jedynki. Filmiki zrobiłem po to by mieć porównanie. Mam nadzieję, że po chipie to auto będzie miało wystarczającą dynamikę (na poziomie Fiata), bo jak nie to się delikatnie mówiąc zdenerwuję. Tuner obiecuje 80Nm i 25KM - to powinno wystarczyć.

 

Oczywiście nie bardzo liczę na poprawę w zakresie 1000-1500 obr, ale od 1500 obr powinno już być lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KvM

Chcesz po prostu chcesz przekazać że nie liczy sie moment, moc na silniku tylko na kołach :) a ten zależy od rodzaju skrzyni biegów.

U mnie w brava np wersje 1.8 115 i diesle 1.9JTD 105 mają wszystkie 4 biegi o takim samym przełożeniu różnią się tylko piątką :)

Sam żałuję że nie mam diesla bo zazwyczaj jeżdze do 3500rpm a diesel zapewnił by mi duża większą dynamike bo oferuje w tedy dużo większą moc niż benzyna którą dopiero po przekroczeniu 4000rpm dostaje kopa jak by miała Vteca :) takie uczucie jest.

Edytowane przez Pure

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KvM

Chcesz po prostu chcesz przekazać że nie liczy sie moment, moc na silniku tylko na kołach :) a ten zależy od rodzaju skrzyni biegów.

No nie do końca. Moc jest ważna, moment nie. Możemy mieć 1000Nm i 2KM i jakiej byśmy skrzyni nie mieli to nie pojedziemy nawet 100 km/h normalnym autem. Możemy mieć 10Nm 200KM i wspaniałą dynamikę. Moment obrotowy się kompletnie nie liczy, chyba że porównujemy ten sam silnik np przed i po tuningu. Ale i tu tak na prawdę wystarczy porównać przebieg krzywej mocy. Hamownia tak na prawdę nie mierzy momentu, ale oblicza go z mocy i obrotów silnika które mierzy.

 

Natomiast rzeczywiście na dynamikę samochodu bezpośrednio wpływ ma moment obrotowy na kołach samochodu, a ten w ogromnym stopniu zależy od skrzyni biegów i przełożenia głównego. Oczywiście od silnika też, ale to jest sprawa wtórna jeśli porównujemy przypadki z silnikami o podobnej mocy.

 

Trzeba sobie jednak uzmysłowić, że silniki diesla ze względu na wąski zakres obrotów użytecznych mają zwykle przy tej samej mocy maksymalnej gorszą elastyczność niż silniki wolnossących benzyniaków. Oczywiście są od tej reguły wyjątki.

Natomiast dobra dynamika na najwyższych biegach w przypadku diesla w zakresie prędkości 80-120 to efekt takiego, a nie innego ustawienia skrzyni biegów, a nie elastyczności silnika.

Owszem jeśli ktoś preferuje takie ustawienia i tak jak Ty nie lubi obrotów powyżej 3500 obr/m to diesel będzie dla niego optymalny. Tylko radzę się wcześniej przejechać bo współczesne diesle mogą być zdradliwe i elastyczne prawie jak benzyniaki, a jak producent ustawi skrzynię tak jak u mnie to okaże się że "elastyczności" nie ma ;-)

Edytowane przez KvM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Honda 190 koni potrafiła wycisnac z silnika 1,8 BEZ TURBO. W Lancerze Evo IX 340 koni mamy z silnika 2,0 z TURBO. Jak wiec widac super hiper wyzyłowane diesle i zachwyty na ich temat i mówienie ze sa mocniejsze od benzyniaków sa smieszne. Jak porównywac to diesla z turbo do benzyny z turbo, a benzyne bez turbo do diesla bez turbo.

Jakbys sie troche choc znal na budowie silnika i zasadach dzialania, to bys takich bzdur nie gadal. Po pierwsze paliwo benzynowe jest znacznie bardziej energetyczne, wiec porownanie np 2.0D i 2.0 benzyna zawsze bedzie na korzysc benzyny. Po drugie diesel jest wlasciwie stworzony do turbodoladowania - brak przepustnicy, ale jeszcze pare innych rzeczy. Diesel jest silnikiem niskoobrotowym, wynika to z tego, ze powyzej np 4000obr/min paliwo nie nadazy sie spalac, wiec nie da sie osiagnac 7000 czy ok 10000obr/min w odroznieniu od benzyny, a moc jest m.in wyznacznikiem pojemnosci, sprawnosci i predkosci obrotowej, stad Honda moze zrobic 190KM bez turbo przy 8000obr/min. Diesel nigdy tego nie zrobi, bez turbiny, bo potrzebuje duzej sprawnosci (turbina), ale malych obrotow (ograniczenie konstrukcyjne). Ja osobiscie tez mam samochod z silnikiem 1.3JTD, fakt zakres predkosci obrotowej uzytecznej to ok 2000-3000obr, tylko, ze na miasto jest to znakomity zakres, nie potrzebuje wiecej. W ogole nie powinno sie porownywac diesla i benzyniaka, to 2 zupelnie rozne silniki pracujace na zupelnie innych zasadach. Mialem za to okazje jezdzic 280KM wersja jednej z marek. 2.8V6 turbo benzyna, niby super, ale 50% baku zuzylem 2 razy jada na miasto i spowrotem, ale frajda byla 450PLN za 2 dni na samo paliwo. Moc kosztuje. Pamietajmy nigdy 2.0turbo benzyna nie bedzie slabszy od 2.0turbo diesla biorac ta sama kategorie wyzylowania. Ktory silnik sie wybierze - kwestia gustu, a o gustach sie nie dyskutuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ostatnio trochę zjeździlem km i nie wiem dlaczego w czambuł bity jest diesel za słabą zrywność ponizej 2000rpm.

Na pewno zalezy od silnika - nie widzę oznak braku zrywności nawet przy obciążonym -full bagaznik plus 3 dorosłe osoby - Accord kombi 2,2 ctdi (140KM przy 4000obr).

Pewnie duzo zalezy od max.momentu - tu.340Nm (2000obr).

Wchodzi łatwo na obroty, przy ok.1500obr już przyspiesza, 2000-3000obr optymalne. Na autostradzie przy 110-130km/h i ok.2200obr na 6 biegu spalił 5,6l/100 wg wskazan komputera -test na dł. ok.400km-w Polsce już 6,2l/100 na 300km.

Nie wiem jak sie jeździ nowym Civikiem z tym silnikiem-ale wg mnie to za mocny silnik i zbyt obciąza przód tego małego samochodu-slabe wyważenie przez to. A i to musi byc rakieta jak accord osiaga 100km ponizej 10s.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może ja dodam coś od siebie, bo też zastanawiam się który napęd byłby lepszy. Interesuje mnie w zasadzie tylko Citroen C5, ponieważ ponad wszystko cenię sobie komfort. A nie ma aut na które byłoby mnie stać i które komfortem byłyby porównywalne z hydropneumatykami (teraz jeżdżę Xantią :)). Wracając jednak do tematu mam do wyboru silniki:

 

* 2.0 HDI 136KM/4000, 320Nm/2000, 10.6s do 100, Vmax 204km/h

* 2.0 16V 140KM/6000, 200Nm/4000, 9.7s do 100, Vmax 210km/h

* V6 2.9 210KM + LPG, reszty parametrów nie pomnę, nie będę go z powyższymi porównywał bo to bezsens.

 

Silniki chyba jak najbardziej porównywalne zarówno pod względem mocy jak i pojemności. Diesel jest o 6000PLN droższy i o 100kg cięższy. Jak widać po czasie 0-100 diesel dostaje po [gluteus maximus]. Bezdyskusyjnie jest także silnikiem mniej elastycznym - żeby rozpędzić się do mniejszej Vmax potrzebuje 6 biegów a nie 5 jak benzyna. Odpada więc główny argument za dieslem czyli jego elastyczność. Mógłby ktoś powiedzieć, że 0-100 się nie liczy a ważne jest jak auto rozpędza się w trasie. Nie mierzyłem ze stoperem, nie byłem na hamowni, ale zrobiłem poniższą symulację, która zadziwiająco dobrze wskazała Vmax i czas 0-100 więc sądzę, że jest dość dokładna. Jak wszyscy już chyba wiedzą moment na wale tak naprawdę nie ma żadnego znaczenia, liczy się tylko moment na kołach. Poniżej wykresy (SYMULACJI) momentu na kołach tych dwóch silników:

 

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

Jeżeli im się dokładnie przyjrzeć to da się zauważyć, że w zasadzie w każdym zakresie prędkości benzyna dysponuje większym momentem na kołach. Poniżej jeszcze symulacja rozpędzania tych dwóch aut:

 

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

Tutaj także różnica 80-120 wynosiła trochę ponad 1s na korzyść benzyny i rosła ze wzrostem prędkości.Symulacje porobiłem w oparciu o masy rzeczywiste obu aut, bo takie są fakty - diesle są cięższe. Jednak nawet kiedy zrównałem te masy to benzyna miała bardzo delikatną, ale jednak przewagę. I niech nikt nie pisze, że porównujemy na IV biegu, bo to jakiś absurd. Porównujemy w zakresie tego co dany silnik jest w stanie oddać. Narzekanie, że benzyna słabo przyspiesza na IV biegu jest kompletnie bez sensu. To tak jakbym kupił wypasiony 10 megapixelowy aparat, przestawił go na 2 megapixele i narzekał na słabą jakość zdjęć.

 

A tak BTW. I tak nie zdecydowałbym się na żadną z 2 pierwszych opcji tylko na trzecią. Koszt kilometra niższy niż w dieslu, osiągi nieporównywalne no i silnik jednak od WSPÓŁCZESNEGO turbodiesla trwalszy - toć to niezbyt wysilona, niskoobrotowa benzyna... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może ja dodam coś od siebie,

* 2.0 HDI 136KM/4000, 320Nm/2000, 10.6s do 100, Vmax 204km/h

* 2.0 16V 140KM/6000, 200Nm/4000, 9.7s do 100, Vmax 210km/h

* V6 2.9 210KM + LPG, reszty parametrów nie pomnę, nie będę go z powyższymi porównywał bo to bezsens.

oszt kilometra niższy niż w dieslu, osiągi nieporównywalne no i silnik jednak od WSPÓŁCZESNEGO turbodiesla trwalszy - toć to niezbyt wysilona, niskoobrotowa benzyna... :)

Rewelka. Gratuluję podejścia. Mogę Twoje symulacje wykorzystać na innych forach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rewelka. Gratuluję podejścia. Mogę Twoje symulacje wykorzystać na innych forach?

Ale o co chodzi?? Przecież napisałem, że to tylko symulacja i nie miałem możliwości pomierzenia tego. Niemniej jednak uważam, że dość dobrze oddaje to co dzieje sie w rzeczywistości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakbys sie troche choc znal na budowie silnika i zasadach dzialania, to bys takich bzdur nie gadal. Po pierwsze paliwo benzynowe jest znacznie bardziej energetyczne, wiec porownanie np 2.0D i 2.0 benzyna zawsze bedzie na korzysc benzyny.

Nie chce sie tu wtrącać do jakże interesującej rozmowy ale coś tu gadasz farmazony, zasady działania obu silników sa takie same, z tym ze diesel jest troszeczkę mocniejszy i cięższy, no i ma dwa razy większy stopień sprężania o ile dobrze pamiętam , + różnice w zapłonie, a odnośnie znacznie bardziej energetycznej benzyny to wartość opałowa benzyny średnio to 44 MJ/kg a diesl'a ponad 45MJ/kg (albo na litr, nie pamiętam już) co oznacza ze energetycznie jest lepszym paliwem. Nie wiem skąd te bzdury o wyższości bezołowiowej nad dieslem. Gdybyś sie znał na silnikach tak jak sprawiasz wrażenie to wiedziałbyś że sprawność silnika diesla jest wyższa niż benzyniaka. Tyle z mojej trony, nie wtrącam sie do sporu bo ten i ten silnik ma swoje zalety i wady ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chce sie tu wtrącać do jakże interesującej rozmowy ale coś tu gadasz farmazony, zasady działania obu silników sa takie same, z tym ze diesel jest troszeczkę mocniejszy i cięższy, no i ma dwa razy większy stopień sprężania o ile dobrze pamiętam , + różnice w zapłonie, a odnośnie znacznie bardziej energetycznej benzyny to wartość opałowa benzyny średnio to 44 MJ/kg a diesl'a ponad 45MJ/kg (albo na litr, nie pamiętam już) co oznacza ze energetycznie jest lepszym paliwem. Nie wiem skąd te bzdury o wyższości bezołowiowej nad dieslem. Gdybyś sie znał na silnikach tak jak sprawiasz wrażenie to wiedziałbyś że sprawność silnika diesla jest wyższa niż benzyniaka. Tyle z mojej trony, nie wtrącam sie do sporu bo ten i ten silnik ma swoje zalety i wady ;]

To ty waść pieprzysz farmazony. Zasada działania obydwu silników jest diametralnie różna - poczytaj sobie o cyklu diesla i cyklu otta. Nie zmienia to oczywiście faktu, ze diesel jest silnikiem o wyższej sprawności. A to z kolei nie oznacza wcale, że diesel jest silnikiem mocniejszym. Nie mylmy sprawności z oddawaną mocą. Zresztą czytając ten wątek odnoszę wrażenie, że połowa piszących nie wie co to moc, moment, praca, sprawność itp. wielkości fizyczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale o co chodzi?? Przecież napisałem, że to tylko symulacja i nie miałem możliwości pomierzenia tego. Niemniej jednak uważam, że dość dobrze oddaje to co dzieje sie w rzeczywistości.

Chodzi o Twoje pozwolenie na rozpowszechnianie tych materiałów :-)

 

Jak byś mógł jeszcze oba wykresy siły na kołach zrobić w jednej skali to byłbym wdzięczny - byłoby łatwiej porównywać.

Edytowane przez KvM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ze się powtarzam ale za każdym razem kiedy odwiedzam ten topic mam wrażenie deja vu co druga strona to same "rewelacje" i "nowości" Panowie przystopujcie bo da dyskusja do niczego nie prowadzi...

 

 

Co by ot nie było to Kaeres zainteresowałeś mnie tym dieslem w boxtezre i bardzo jestem ciekaw jaki to dźwięk wydaje bo osiągi nie są złe ale na kolana nie powalają w porównaniu do innych konwencjonalnych konstrukcji ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ze się powtarzam ale za każdym razem kiedy odwiedzam ten topic mam wrażenie deja vu co druga strona to same "rewelacje" i "nowości" Panowie przystopujcie bo da dyskusja do niczego nie prowadzi...

Widzisz rewelacje to są dla tych którzy wierzą w elastyczność diesli, magię momentu obrotowego (na wale), tymczasem nie rozumieją elementarnej fizyki. Gdyby było inaczej w ogóle nie byłoby dyskusji.

Wszystko jest ok. jeśli ktoś pisze, że lubi klekot diesla, lubi wciskanie w fotel na jakimś tam biegu, nie lubi obrotów powyżej 3,5 tys itd itp. Gorzej jak ktoś pisze, że diesel zapewnia lepszą elastyczność, że diesel zapewnia lepszą dynamikę (bo on ma takie odczucie, a to co podaje producent to kłamstwa) itd. itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mowilem raczej o mechanicznej zasadzie dzialania, tu i tu masz 4 suwy. Konstrukcyjnie wystepuja roznice ale to chyba oczywiste, pozatym wypowiadalem sie na temat wspomnianej wyzej "energetycznosci paliwa" , i wyobraz sobie ze doskonale wiem co oznaczaja wielkosci fizyczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj sobie sam

http://pl.youtube.com/watch?v=qteMAnBzD4k&fmt=6

 

Jeśli nie wierzysz, że to szóstka nie widzę przeszkód byś odwiedził salon Fiata i sprawdził to osobiście na jeździe testowej.

 

Dla odmiany tu masz to samo ( w granicach możliwości) z BMW

http://pl.youtube.com/watch?v=1xTLObf_31g&fmt=6

 

Wychodzi jakieś 18 sekund na 80-120km/h

W tym samym czasie co BMW od 60 do 120km/h fiat rozpędza się w zakresie 60 do 160km/h

Zrobiłem sobie małe porównanie. 2.4JTD140KM na ostatnim biegu trochę żwawiej od 1.4T150KM i pomimo Twojego udowadniania jak to się ma moment do przyspieszania twierdzę, że to właśnie dzięki niemu i lepiej zestopniowanej pod niego skrzyni JTD potrafi szybciej się zbierać przy wysokich biegach.

A co porobiłeś z tym biednym BMW to aż oczy przecieram do teraz. Sprawdź czy nie było hamulca ręcznego :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a odnośnie znacznie bardziej energetycznej benzyny to wartość opałowa benzyny średnio to 44 MJ/kg a diesl'a ponad 45MJ/kg (albo na litr, nie pamiętam już)

własnie nie pamietasz ale przypomnę - te dane to na kg- i bez sensu jest podawanie tak danych-producenci LPG tak podaja aby nie widać było duzej róznicy.

A wiadomo przecież że olej jest sporo cięzszy od benzyny a ta od gazu, równiez wiadomo że lejemy litry do baku a nie szyflą kilogramy :-)

Dlatego jak porównujemy to na litr a nie na kg.

Poniżej dane rzeczywiste na litr i dla porównania na kg

Paliwo MJ / l ------------------- MJ / kg

Benzyna--------------- 29,00 --------------------45,00

LPG(propan - butan)- 22,16 --------------------34,39

Etanol----------------- 19,59 ---------------------30,40

Metanol--------------- 14,57 ---------------------22,61

Olej napędowy------- 36,00 ---------------------42,50

 

W fiacie na szóstce 80-120 km/h trwa ok 10s. jeśli dla ciebie to jest stanie w miejscu, to bardzo przepraszam, ale pokaż mi diesla który takie coś potrafi, dam Ci fory może mieć nawet 20% większą pojemność. Dieslem nie da się w ogóle jechać poniżej ok 60-70 km/h bo silnik pracuje na poziomie obrotów jałowych.

głupotki piszesz w całości. Diesel nie nazbyt juz nowy -Accord z 2,2 i-CTDi 80-120km/h 9,5sek na V biegu, na VI ciut powyzej 10sek.

Edytowane przez lama1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem sobie małe porównanie. 2.4JTD140KM na ostatnim biegu trochę żwawiej od 1.4T150KM i pomimo Twojego udowadniania jak to się ma moment do przyspieszania twierdzę, że to właśnie dzięki niemu i lepiej zestopniowanej pod niego skrzyni JTD potrafi szybciej się zbierać przy wysokich biegach.

A co porobiłeś z tym biednym BMW to aż oczy przecieram do teraz. Sprawdź czy nie było hamulca ręcznego :P

Ale że co ja udowadniam? Że prawa fizyki działają? Ty twierdzisz, że rozumiesz, a nie rozumiesz. Ja na to nic nie poradzę. Oczywiste dla mnie jest, że na piątym biegu (jak u Ciebie) diesel będzie jechał lepiej przy odpowiednio zestopniowanej skrzyni. Ba, na czwartym biegu będzie jechał jeszcze lepiej, a na trzecim już w ogóle doskonale - po to jest właśnie skrzynia. Spróbuj jednak pojąć, że tak jak w jednym aucie zestopniowana jest czwórka, tak w innym może być szóstka, a jakby Twoja piątka była tak zestopniowana, że obejmowałaby zakres prędkości od 35km/h do 215 km/h do przyspieszenie u Ciebie trwałoby o wiele dłużej także w zakresie 80-120 km/h, bo moment na kołach byłby mniejszy. Diesel ma taką a nie inną dynamikę na wysokich biegach, bo te biegi są nienaturalnie skrócone, z powodu małej elastyczności silnika. W mojej 118tce ze względu na dobrą elastyczność silnika projektant pozwolił sobie na takie, a nie inne przełożenia.

 

 

Paliwo MJ / l ------------------- MJ / kg

Benzyna--------------- 29,00 --------------------45,00

 

Olej napędowy------- 36,00 ---------------------42,50

No prosze litr ON zawiera prawie 25% więcej energii niż litr benzyny. To ja się pytam gdzie ta większa sprawność? Spalanie benzyniaka o 25% większe niż diesla wynika tylko z ilości energii w paliwie, dopiero różnica ponad 25% wynika z lepszej sprawności.

 

Swoją drogą jest to wyjaśnienie dlaczego diesel jest droższy w rafinerii (na stacji jest taniej dzięki niższej akcyzie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diesel ma taką a nie inną dynamikę na wysokich biegach, bo te biegi są nienaturalnie skrócone, z powodu małej elastyczności silnika.

Jak skrócone i jakiej małej elastyczności jak ciągnie od 60-160km/h na ostatnim biegu lepiej od Twojego elastycznego 1.4T

Próbujesz odowodnić, że nadal lepszy jest silnik 1.4T pomimo znacznie wyższego spalania oraz gorszej dynamiki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak skrócone i jakiej małej elastyczności jak ciągnie od 60-160km/h na ostatnim biegu lepiej od Twojego elastycznego 1.4T

Próbujesz odowodnić, że nadal lepszy jest silnik 1.4T pomimo znacznie wyższego spalania oraz gorszej dynamiki.

Jakiej gorszej dynamiki? Chcesz sprawdzić dynamikę w bezpośrednim porównaniu? Trochę jeżdżę po kraju, może będzie kiedyś okazja.

 

Krótszy bieg oznacza mniejszy zakres prędkości w jakim da się na nim jechać. U mnie szóstka jedzie od ok 35 km/h do 215km/h, a Twoja piątka jedzie w jakim zakresie prędkości (bo szóstki nie masz jak rozumiem)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam 6 biegu.

Nie nie chcę się sprawdzać w bezpośrednim starciu ponieważ wiem jaki będzie wynik bo pewnie chcesz się ścigać jak dresy spod świateł. A ja mam kombi rodzinne do przewożenia dziecka z żoną i ew. wózkiem i choćby mój rodzinowóz był katalogowo szybszy to nie będę się nim ścigał na sprint bo od takich zabaw mam Colta.

Udowadniasz cały czas jak to t.benzyna ma świetnie zestopniowaną skrzynię połączoną ze świetnym silnikiem i se jeździsz na 6 biegu 50km/h i spokojnie możesz wyprzedzać.

Do porównania dajesz jakieś dziwactwo z BMW, które nie może pokonać oporów powietrza i po tym oceniasz wyższość benzyny nad dieslem.

Wiem co oznacza krótki bieg. Wg. Ciebie diesle mają krótkie biegi ale nie do końca kojarzę czy wiesz o czym mówisz skoro udowadniam Ci, że lepiej to wygląda w 2,4JTD niż w 1,4T

No aż szkoda, że nie zmierzyłem od 0km/h ma 5 biegu bo patrzałem tylko od 60-160km/h i nie mam teraz porównania od 35-MAXkm/h specjalnie dla Ciebie :)

Edytowane przez Kaeres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

215km/h wg wskazań GPS w tym Bravo? Kolega chyba z wiatrem często jeździ.

 

Dla mnie jedynym wartościowym (bo poprawił mi humor) postem tych ostatnich stron była wypowiedź KvM jak to on uwielbia jeźdźić po mokrych od deszczu serpentynach (pewnie dlatego ten zaawansowany system doświetlania zakrętów aktywowany migaczem, zamiast skrętnych biksenonów) i dlatego wybrał Fiata 1.4 T :lol: Bo przecież układ jezdny tego Bravo to klasa sama w sobie o czym pewnie będziemy teraz czytać przez następne 8 stron (może mniej, bo połowa wakacji już za pasem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam 6 biegu.

Nie nie chcę się sprawdzać w bezpośrednim starciu ponieważ wiem jaki będzie wynik bo pewnie chcesz się ścigać jak dresy spod świateł. A ja mam kombi rodzinne do przewożenia dziecka z żoną i ew. wózkiem i choćbym miał szybsze auto do ścigania to nie będę tego robił bo od takich zabaw mam Colta.

Udowadniasz cały czas jak to turbo ma świetnie zestopniowaną skrzynię połączoną ze świetnym silnikiem i se jeździsz na 6 biegu 50km/h i spokojnie możesz wyprzedzać.

Do porównania dajesz jakieś dziwactwo z BMW, które nie może pokonać oporów powietrza i po tym oceniasz wyższość benzyny nad dieslem.

Wiem co oznacza krótki bieg. Wg. Ciebie diesle mają krótkie biegi ale nie do końca kojarzę czy wiesz o czym mówisz skoro udowadniam Ci, że lepiej to wygląda w 2,4JTD niż w 1,4T

No aż szkoda, że nie zmierzyłem od 0km/h ma 5 biegu bo patrzałem tylko od 60-160km/h i nie mam teraz porównania od 35-MAXkm/h specjalnie dla Ciebie :)

Wiesz, logika Twojej wypowiedzi pozostawia wiele do życzenia. Nie chodzi porównanie od 35 km/h tylko o fakt, że Ty na tym swoim piątym biegu nie jesteś w stanie jechać 35 km/h bo masz już przy wyższej prędkości obroty jałowe i to się właśnie wiąże z długością biegu. Masz parę postów wyżej wykresy siły na kołach, możesz sobie przy okazji porównać długości biegów w benzyniaku i dieslu.

Natomiast do ścigania się preferuję płytę lotniska. Tam można bez narażania się na ryzyko sprawdzić dynamikę przy każdej prędkości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie wiem ile mam rpm przy 35km/h przy 5 biegu.

Ale zapewniam Cię, że ruszę z 5 biegu z 0km/h

Poza tym co chcesz jeszcze udowodnić ?

Może wsteczny mam sprawdzić ?

Wystarczy mi na tym lotnisku potwierdzić, że w użytecznych prędkościach i ekonomicznych obrotach (to co udowadniałeś od kilku stron), że mam dynamiczniejszego i oszczędniejszego diesla od Twojej benzyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...