Skocz do zawartości
guziq

Moje Odczucia Z Jazdy Dieslem I Benzyniakiem

Rekomendowane odpowiedzi

BENITO

Diesel (nowoczesny w szczegolnosci) ma prawo dymic - ale w 1 szczególnym przypadku:

gdy jedziemy np. ze stała predkoscia 100km/h i nagle wcisniemy gaz do dechy. Elektronika wykryje ze chcemy ostro przyspieszyc i poda duzo paliwa aby szybko napedzic łopatki turbiny w celu maksymalizacji odejscia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli mowa o benzynie to sa 2/3 mozliwosci:

Audi S4 (Audi 100 C4) 2,2T

Audi S2 (Audi 80) 2,2T

i mniej realne Audi S4 (Audi A4 B5) 2,7BiT

 

Jednak jesli cena benzyny bedzie windowala dalej w góre to bede musiał kupic diesla - nie ma wyjscia. I z tego co piszecie ten który by mi odpowiadał (bo ma ładna charakterystyke oddawania momentu i mocy i naped na 4 kola) jest dosc awaryjny.

Jeżeli mocno zrobisz 1.9TDi w a4(na ok 150KM i powyżej 400Nm) to powinno to nieźle jeździć, zwłaszcza przy quattro, tylko znaleźć odpowiedni egzemplarz to cud(zwłasza silnik ATJ co ma chyba na starcie 320Nm i 115KM)..

A jak ceny paliwa juz troszke mają znaczenie, a jednak benzyna może być, to tylko i wyłącznie 1.8TQ, zmiana turbiny, FMIC i tak ok 200 koni i bedzie już nieźle śmigać..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak ceny paliwa juz troszke mają znaczenie, a jednak benzyna może być, to tylko i wyłącznie 1.8TQ, zmiana turbiny, FMIC i tak ok 200 koni i bedzie już nieźle śmigać..

Jesli benzyna to 1,8 nawet po "tuningu" bedzie za mało. Jak isc w benzyne to równiez w wysokie moce a wtedy lepije miec dobra (= duza) podstawe. Edytowane przez guziq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli benzyna to 1,8 nawet po "tuningu" bedzie za mało. Jak isc w benzyne to równiez w wysokie moce a wtedy lepije miec dobra (= duza) podstawe.

Wiesz dziwny z Ciebei facet.............. raz piszesz ze skoro wacha jest droga to chce diesla, teraz nagle twierdzisz ze 1,8T to malo.

Wez sie zdecyduj na cos a nie pierniczysz w sumie od rzeczy, niezdecydowany gorzej niz panienka.

Widze ze jakiekolwiek auto byloby dla Ciebie za slabe. Moze wez zagadaj Berkuta moze cos fajnego skleci tylko dla Ciebie.

Wez dokladnie sprzecyzuj swoje wymagania w jednym poscie (wlacznie z iloscia gotowki).

 

Silnik 1.8T VAG potrafi po odpowiednim dopieszczeniu generować moce rzędu 400hp +, a to mało nie jest

Pewnie ze mozna i 400+ zrobic z 1,8T ale bedzie taka mial turbodziure maluch spod swiatel bedzie szybszy :-P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koszt 400+ w 1.8T mija się z celem, taniej kupić większy silnik. A i tak porządnie zrobiony diesel w trasie ma większego kopa i taniej go zrobić, pomimo nawet mniejszej mocy. Moc to nie wszystko, liczy się moment obrotowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NIeeeeeeeeeeee, nie zaczynajcie znowu z momentem obrotowym ! Temat został juz wyjaśniony kilka stron wcześniej, przewaga diesla nad benzyną w trasie to IC, który daje jakiś % przy większych prędkościach gdy jego sprawność jest wysoka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koszt 400+ w 1.8T mija się z celem, taniej kupić większy silnik. A i tak porządnie zrobiony diesel w trasie ma większego kopa i taniej go zrobić, pomimo nawet mniejszej mocy. Moc to nie wszystko, liczy się moment obrotowy.

Moc bezpośrednio wynika z momentu obrotowego, jest na to prosty wzór podany x stron wczesniej :D . Nie można zmienić jednej wartości bez ruszania drugiej, w benzynie jak i w katuchu (zakładając, że przebieg poszczególnych wartości będzie taki sam) ;) .

 

Znowu się zaczyna :D

Edytowane przez MaSell

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mib

napisałem ze jesli benzyna bedzie droga to zostanie kupno mocnego diesla z QUATTRO. Jesli natomiast rzad obnizy akcyze (lub cena spadnie sama z siebie) to nie bede sie bawił w rasowanie półśrodka jakim jest 1,8T tylko od razu bede wolał isc w cos wiekszego zeby nawet bez tuna miec "[ciach!]lniecie".

 

PS. Wszystko co napisałem powyzej było juz przezemnie tutaj napisane.

Edytowane przez guziq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@quizq

proponuję tobie zamiast potwora o gigantycznej mocy kupić usportowione autko którym można pojeździć na co dzień. (np. golfa GTI)

Nadmiar pieniędzy wydaj lepiej na jakąś szkołę jazdy.

Tak wyjdzie szybciej i lepiej. Będziesz miał większą satysfakcję. Zrozum że 99% dresów ma duży i mocny silnik pod maską i każdy jeden potrafi go butować. Jeszcze natomiast nie widziałem żadnego który prawidłowo operowałby kierownicą! Tu chodzi o takie podstawy jak układanie rąk na niej, itd. Zrobiono porównanie na Nurburgringu i "normalny" kierowca usiadł za kierownicą porsche turbo, natomiast zawodowiec pojechał mercedesem A 1.5. ---- ten drugi dotarł na metę 2 min. wcześniej.

 

Jeśli więc kupujesz samochód dla przyjemności prowadzenia a nie po to aby przedłużyć sobie p....a, to kup coś mniejszego i zainwestuj w jazdy na torze pod okiem instruktora.

 

Widzę że nie wiesz czego chcesz. Na razie wszystko wskazuje, że twoje posty są jedynie próbą zwrócenia na siebie uwagi, niż planem zakupu w najbliższym czasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcą, przez tydzień od kupna swojego pierdka bałem się wciskać gaz go końca bo nie chciałem się rozwalić.

Myślę że dla 99% populacji autko typu GT to i tak za dużo jak na posiadane umiejętności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość kamil2201

Witam wszystkich... Mam zamar kupić Clio 2002rok TDi 1.5 82km.. 100000 przebiegu.. Za 17k z WSZYSTKIM. Martwi mnie jedna rzecz że olej był w niej nie wymieniany 40000km.. Czy to na diesela dużo czy mało? Jak z konfortem? Opłaca się? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich... Mam zamar kupić Clio 2002rok TDi 1.5 82km.. 100000 przebiegu.. Za 17k z WSZYSTKIM. Martwi mnie jedna rzecz że olej był w niej nie wymieniany 40000km.. Czy to na diesela dużo czy mało? Jak z konfortem? Opłaca się? Pozdrawiam

Sam sie zastanawialem nad takim autkiem. Niestety z tym silnikiem sa problemy :( poczytaj na forum o Clio.

 

BTW 40k nie wymieniany olej co za barbazynca tym sie poruszal :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam sie zastanawialem nad takim autkiem. Niestety z tym silnikiem sa problemy :( poczytaj na forum o Clio.

 

BTW 40k nie wymieniany olej co za barbazynca tym sie poruszal :mur:

taa turbinka może już być do wymiany (dobry olej w turbo to podstawa)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hoho 40tys ??? to jeszcze to turbo dziala ??

 

Odnosnie filmikow, na moje oko gosciu dobrze powozi i widac, ze to jakis kierowca rajdowy. Nie wyprzedal wtedy gdy nic nie widzial, na zakretach czasem przesadzal ale ci wyscigowi maja mozg jak orzeszek. Audi widac mu nie dalo rady jak i "zwykle" 2.7 TDI ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość kamil2201

Tzn.. Na aku była nalepka zmiana oleju 60tyś a auto ma 100tyś więc wnioskuje że olej nie byl zmieniany przez 40tyś co może być nie prawdą. Jak narazie nie jest odpalony bo nie ma akumulatora dobrego.. Czy te auta się psują?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość kamil2201

Z tym 40k to nie jest potrwierdzone.. Silnik i wnetrze zadbane bardzo.. Zobacze ten olej i zobacze co tam ujże.. xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość kamil2201

Wracając do tego Clio pare postów dalej ta karta informująca o zmianie oleju była w 2004roku więc nie zmienianie oleju przez 40k jest fikcją.. Dodam że auto ma nowe oponki. Jest to wersja bez klimy i razem z opłatami wyjdzie mnie 16k. Waro kupić ten samochód?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...