Skocz do zawartości
guziq

Moje Odczucia Z Jazdy Dieslem I Benzyniakiem

Rekomendowane odpowiedzi

rosolini:

No co ja Ci na to poradzę, że mało kto ma mocnego (czytaj: nowszego) Diesla, którego mógłbym przetestować? ;)

Zanim się sam nie przejadę i nie przekonam, to Wasze fakty trącą mi fantastyką naukową. ;)

 

Jeśli zaś chodzi o samochody bardziej dla ludu, to np. Vectra 2000 (czyli 2.0 150KM) może być równie dobrze zagrożeniem dla tego TDI (też ma ok. 15 lat). No ale tylko w na papierze, bo pewnie z R4 to moment obrotowy jak w elektrycznym młynku do kawy. ;)

 

torque:

Ale wiesz, że te M20 to są R6? :]

A co do mocnej V6, to ciekawi mnie wynik takiego "meczu":

VW TDI 170KM vs VW VR6 170/190KM (były 2 wersje). :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rosolini:

No co ja Ci na to poradzę, że mało kto ma mocnego (czytaj: nowszego) Diesla, którego mógłbym przetestować? ;)

Zanim się sam nie przejadę i nie przekonam, to Wasze fakty trącą mi fantastyką naukową. ;)

 

Jeśli zaś chodzi o samochody bardziej dla ludu, to np. Vectra 2000 (czyli 2.0 150KM) może być równie dobrze zagrożeniem dla tego TDI (też ma ok. 15 lat). No ale tylko w na papierze, bo pewnie z R4 to moment obrotowy jak w elektrycznym młynku do kawy. ;)

Zagrozeniem bedzie tylko jesli chodzi o ilosc koni ;) Vectra bedzie miala jakies 180-190Nm dostepnych przy okolo 4k obr, natomiast kazdy nowy diesl bedzie mial co najmniej 250Nm w przedziale 2-4k obr, a w wiekszosci przypadkow ponad 300, a z overboostem z 350 :)

Dla porownania dam Mondeo 2.0 145KM benzyna i takie samo Mondeo tylko z dieslem 2.0 130KM oba MK3. Na trasie nie masz szans dojsc tego diesla, no chyba ze na autostardzie gdzie diesle skonczy sie przy jakis 205 a benzyna pojdzie jakies 10km wiecej :)

Edytowane przez torque

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak juz chcesz chipowac tdi, to chciaz daj najmocniejsza fabryczna wersje tego 1.8T - 225bhp ;)

:blink: Przecież porównał silniki o zbliżonej mocy 140 diesel vs 150 benzyna... ehh nie ma to jak porównać 140 vs 225 :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@rosolini

 

Ostatni nie jest turbo. Zreszta pozostale dwa wystepowaly takze w wersji nonT ;) .

 

A 20letni benzynowy ford? 2.9 24v ze scorpio/sierry ;)

 

 

BTW Chcecie szybkie, 20letnie auto ;) ? Charade GTi 1.0 12v z 3 garami objedzie połowe nowoczesnych tdi <2.0 ;) . 8.0s do 100 z fabryki :)

 

:blink: Przecież porównał silniki o zbliżonej mocy 140 diesel vs 150 benzyna... ehh nie ma to jak porównać 140 vs 225 :mur:

Widzisz róznice między 140 a 140 + chip który daje bardzo dużo w tych silnikach i jest zaprogramowany tak, by samochod jak najlepiej się zbierał? Daje wysilona jednostke, to niech porówna do takiej samej

Edytowane przez MaSell

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rosolini:

No co ja Ci na to poradzę, że mało kto ma mocnego (czytaj: nowszego) Diesla, którego mógłbym przetestować? ;)

Zanim się sam nie przejadę i nie przekonam, to Wasze fakty trącą mi fantastyką naukową. ;)

 

Jeśli zaś chodzi o samochody bardziej dla ludu, to np. Vectra 2000 (czyli 2.0 150KM) może być równie dobrze zagrożeniem dla tego TDI (też ma ok. 15 lat). No ale tylko w na papierze, bo pewnie z R4 to moment obrotowy jak w elektrycznym młynku do kawy. ;)

no problem B-) moge Ci udostepnic takiego to testow - jak tylko bedziesz mial czas i ochote, to wal jak w dym - zrobimy jazde probna :)

 

 

@rosolini

 

Ostatni nie jest turbo. Zreszta pozostale dwa wystepowaly takze w wersji nonT ;) .

 

A 20letni benzynowy ford? 2.9 24v ze scorpio/sierry ;)

 

 

BTW Chcecie szybkie, 20letnie auto ;) ? Charade GTi 1.0 12v z 3 garami objedzie połowe nowoczesnych tdi <2.0 ;) . 8.0s do 100 z fabryki :)

tak, tylko to sa znowu wynalazki w przyrodzie powszechnie nie wystepujace - toż taki bolid F1 sprzed 20-stu lat objedzie 4 razy na okolo wszystkie nowe diesle :D tylko czego to ma dowiesc?

Edytowane przez rosolini

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale wiesz, że te M20 to są R6? :]

A co do mocnej V6, to ciekawi mnie wynik takiego "meczu":

VW TDI 170KM vs VW VR6 170/190KM (były 2 wersje). :]

Vento VR6 wersja 175 konna -> 7.8s

Audi A4 Avant 2.0 TDI 170 koni -> 8.8s

 

 

Widzisz róznice między 140 a 140 + chip który daje bardzo dużo w tych silnikach i jest zaprogramowany tak, by samochod jak najlepiej się zbierał? Daje wysilona jednostke, to niech porówna do takiej samej

1.9 TDI ma bez chipa nie 140, a 105 km... no dobra to inne porównanie Audi A4 2.0 TDI to samo co wyżej i A4 1.8T 163km, które ma tyle samo do setki czyli 8.8s ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rosolini:

Tak - zrobię wycieczkę z podkarpacia na pomorze, aby się przejechać Dieslem? :)

 

A ja z kolei daję głowę, że 1.1 Sporting objedzie bez oporu takiego 1.3JTD i 1.5TD i inne podobne wynalazki poniżej 1Z. Jak by się upierać, to i 0.8 z Matiza ma start do 1.3JTD (wnioskując z opisu, jaki przedstawił guziq). :]

 

KAX:

Dzięki za info odnośnie przyspieszenia. Ciekawi nas jednak także elastyczność tych jednostek. Tutaj wersja 175KM może być za słaba na tego Diesla.

Poza tym, gdybyśmy brali pod uwagę tylko 0-100km/h, to Uno 1.4 jest w stanie objechać 1.9TDI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rosolini:

Tak - zrobię wycieczkę z podkarpacia na pomorze, aby się przejechać Dieslem? :)

a wydawalo mi sie, ze z Olsztyna jestes, bo ja z kolei czesto bywam w okolicach Olsztyna szczegolnie latem

no to w takim razie musisz wierzyc na slowo ;)

 

A ja z kolei daję głowę, że 1.1 Sporting objedzie bez oporu takiego 1.3JTD i 1.5TD i inne podobne wynalazki poniżej 1Z. Jak by się upierać, to i 0.8 z Matiza ma start do 1.3JTD (wnioskując z opisu, jaki przedstawił guziq). :]

jechalem kangurem 1,5dci 100koni i nie bylbym taki pewien :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do elastyczności to wspomniane A4 2.0 TDI kręci już od 1750obr. (max moment) do 4200 (max moc) chociaż sam nie jechałem i nie mogę powiedzieć jak się zbiera powyżej 3500obr...

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rosolini:

No właśnie, tylko to dci ma "trochę" więcej kucyków od SCS, więc momentu ma ze 2 razy tyle. Pozostańmy przy 1.3JTD(Fiat Panda/Punto/Doblo), 1.4?D(VW Polo), 1.5TD(Opel CorsaB?), 1.6TD(VW GII), 1.7D(Opel VectraA/AstraF) i 1.9D(VW GIII).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiecie co chlopaki? ja kiedys tez jezdzilem tylko benzyniakiem i na diesle patrzylem jak na klekoczace i kopcace muly - do czasu jednak, kiedy to sie przejechalem meganka, ktora obecnie posiadam - jedyne, co jej moge zarzucic, to owo klekotanie i nic poza tym. a tak swoja droga, to jakas mocna "benzyna" tez bym sobie chetnie pojezdzil ;) ale jakos tak sie porobilo, ze teraz w rodzinie samie ropniaki chodza :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ej, zróbcie kreski, ja bym mógł zwerbować pare osób z przeróżnymi silnikami, ale nie mam czasu żeby na spota jechać ;)

Widze że wiele osób tutaj ślepo wierzy w wyżość benzyny nad klekotem w niemal wszystkim.. Rozumiem że diesel fabrycznie może nie być taki bananowy, ale po lekkim nawet programie banan na ttwarzy all-the time ;) Wiadomo że diesel w sprintach jest słabszy, ale czy to jest najwazniejsze ?

Sprawdźmy to ;)

Edytowane przez hinco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do vectry to [gluteus maximus] a nie kierowca jechał że dał się ścignąć.

Silnik c20xe w vectrze ma 200 niutków i bardzo korzystny przebieg momentu - 80 % max momentu mamy już od około 2,5 tyś obrotów i utrzymuje się do odcinki (6500)

 

śmieszy mnie wskazywanie że moment obrotowy daje jaką kolwiek przewagę w dieslu. Jeżeli obaj kierowcy nie są za przeproszeniem pipami, mają samochody o takiej samej masie i mocy, ale jeden będzie miał diesla z dużym momentem a drugi benzyne z mniejszym, ale za to z większym zakresem obrotów użytecznych, to oba będą szły teoretycznie równo.

 

Kto nie wierzy że nie samymi niutonometrami samochód przyspiesza niech stanie na kresce swoim dieslem z hondą civic vti która ma malutko niutków w porównaniu do diesla, a jednak robi setkę w 7,2 - a wszystko dzięki temu że kręci się do 8500 tyś.

 

 

Wciskamy gaz, rekacja samochodu na to jest taka ze powoli zaczyna przyspieszac, o wiele za wolno niz bysmy chcieli. NIestety tu potrzebna jest redukcja na ktora tracmy okolo 1sekundy i dopiero wtedy mozemy wyprzedzac, a paliwo w tym czasie ubywa w zaskakujacym tempie.

Ta sama sytuacja w dieslu. Wciskamy gaz samochod momentalnie przyspiesza, bez zadnych redukcji itp.

To jest niezaprzeczalna zaleta diesla i to mi sie wlasnie w nim podoba :)

Heh dziwne, ja zawsze redukuję przed wyprzedzaniem, i w tym mam największą frajde. No ale jak ktoś nie wie że redukuje się przed manewrem to może rzeczywiście lepiej żeby dieslem jeździł ;]

Edytowane przez IGI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też lubię redukcję na kilka sekund przed akcją:)

Ręczna skrzynia biegów daje panowanie nad mocą silnika.

 

I to nie prawda że samochód zużywa wtedy dużo większe ilości paliwa niż gdyby bez redukcji trzymać gaz do dechy ale za to dłużej.

Porównując styl jazdy taty i mój to ja jeżdżę nieco szybciej i nieco mniej pali:) (odczyty z komputera pokładowego)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"W ktoryms z moich postow pisalem o wirusach mialem na mysli programy sterujace silnikiem.

Tu diesle maja sporo przewage wrecz kolosalna spokojnie z kazdego silnika da sie wykrzesac okolo 20-25% wiecej mocy i momentu"

Dobry chip w benzynie turbo da ponad 25% :P

 

PS. Macie benzyniaka bez turbo któremu nie podkoczy zaden diesel o zblizonej pojemnosci:

http://www.admoto.pl/pub/art.asp?g=GS&...p;f=gh_3358.xml

Elastyczny jest, pali tez wzgelednie mało - a benzynowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w rozliczeniu kosztów przy dieslu zapomnieliście chyba o wielu kwestiach:

 

1. przeglądy 2xczęściej i droższe +/- dodatkowe 800pln rocznie (na 30000km)

2. nowe diesle się po prostu sypią!!! TDI brata nówka sztuka, 10000 przejechał delikatnie i bierze 0,5 litra oleju na 1000km - koszt dodatkowych 30 pln na tysiąc kilometrów (czyli 3 pln na 100km - olej do TDI jest drogi). W serwisie twierdzą że może brać nawet do 2l (pewnie po to żeby za dużo reklamacji nie było)

3. droższe części i naprawy

4. nowe diesle się częściej psują!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do vectry to [gluteus maximus] a nie kierowca jechał że dał się ścignąć.

Silnik c20xe w vectrze ma 200 niutków i bardzo korzystny przebieg momentu - 80 % max momentu mamy już od około 2,5 tyś obrotów i utrzymuje się do odcinki (6500)

 

śmieszy mnie wskazywanie że moment obrotowy daje jaką kolwiek przewagę w dieslu. Jeżeli obaj kierowcy nie są za przeproszeniem pipami, mają samochody o takiej samej masie i mocy, ale jeden będzie miał diesla z dużym momentem a drugi benzyne z mniejszym, ale za to z większym zakresem obrotów użytecznych, to oba będą szły teoretycznie równo.

 

Kto nie wierzy że nie samymi niutonometrami samochód przyspiesza niech stanie na kresce swoim dieslem z hondą civic vti która ma malutko niutków w porównaniu do diesla, a jednak robi setkę w 7,2 - a wszystko dzięki temu że kręci się do 8500 tyś.

Heh dziwne, ja zawsze redukuję przed wyprzedzaniem, i w tym mam największą frajde. No ale jak ktoś nie wie że redukuje się przed manewrem to może rzeczywiście lepiej żeby dieslem jeździł ;]

 

No sorry ale Lagunka wazy 1425kg do tego masa paliwa i dwoch osob czyli okolo 1600kg. Vectra B natomiast 1320 wiec mozna strzelic ze z tym gosciem i paliwem to tak 1450kg. To wciaz o 150kg mniej do rozpedzenia gdzie silnik w Viki dysponuje moca 136hp i 188nm (sorki za tamte 150, my fault) wiec na kazdy hp przypada 10kg masy a w lagunie az 14kg i tam silnik ma tylko 112hp i 250nm.

Nawet Jeremy z Top Gear mowil ze ludzie patrza na konie ale i tak jezdza na momencie.

 

Pewnie ze na swiatlach taka honda by mi skopala tylek ale przecie ona jest leciutka i ma 10xlepsze przelozenia w skrzyni. Jednak daj mi sie tylko lekko bujnac autko to bedziesz tylko ogladac moja dupsine bo jak bedziesz chcial sprawnie przyspieszyc i mnie wyprzedzic to sie zamachasz ta wajcha.

ps. porownanie wysokoobrotowej pb do diesla jest go..warte jak juz porownywac todo zwyklej pb.

Edytowane przez Shantillas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

porownanie wysokoobrotowej pb do diesla jest go..warte jak juz porownywac todo zwyklej pb.

zawsze prownujecie turbo diesla do nieturbo benzyniaka i mówicie ze tan pierwszy jest lepszy. Teraz, jak znalazł sie nieturbo benzyniak który łyka kazdego turbodiesla 2,0 to juz jest porownanie z [gluteus maximus].

 

Shantillas

Zanim sie lekko bujniesz hondziawa bedzie ładnych "pare" metrów przed tobą to po 1. Wystarczy silnikowi nie pozwolic "wyłączyc" V-Teca i bedzie szła caly czas jak głupia.

Po drugie jak sie zamachasz wajcha? U siebie w dieslu nie masz biegów? Nie "wajciach!esz? A moze ruszasz z 5?

Edytowane przez guziq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vento VR6 wersja 175 konna -> 7.8s

Audi A4 Avant 2.0 TDI 170 koni -> 8.8s

1.9 TDI ma bez chipa nie 140, a 105 km... no dobra to inne porównanie Audi A4 2.0 TDI to samo co wyżej i A4 1.8T 163km, które ma tyle samo do setki czyli 8.8s ;]

Tylko, że vento waży 1260 kg, a audi 1580 kg i setke robi w 8,5s. W dodatku wariacji 1,9Tdi było znacznie więcej, ze 140 konnym włącznie.

zawsze prownujecie turbo diesla do nieturbo benzyniaka i mówicie ze tan pierwszy jest lepszy. Teraz, jak znalazł sie nieturbo benzyniak który łyka kazdego turbodiesla 2,0 to juz jest porownanie z [gluteus maximus].

Wsadźmy tego turbodiesla 2.0 do lupo, to się zobaczy kto kogo łyknie. Z [gluteus maximus] porównanie, bo cyvic jest lekki, takiego diesla się nie montuje w lekkich samochodach, gdyż nie jest to silnik przeznaczony do sportowej (lekko) jazdy.

 

A diesle są porównywane do pb bez turbo, bo takich jest najwięcej, samochody z tyrbobenzynami można uznać za usportowione.

 

Już na początku było powiedziane, że diesel nie jest silnikiem do startów z pod świateł, przynajmniej w cywilnej wersji.

Edytowane przez ...John

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja to juz sam nie wiem jak tak czytam, mam lagune 1.9dci, kumpel ma taka sama renie ale 2.0 8V benzynke

.......

Sorry żuczki za OT. ;]

No proszę. Masz lalunię. A już tu byłeś?

Jeżeli nie, to już mi się tam melduj. Bo jak nie, to zaraz tu dostaniesz tydzień ZHP. :wink:

Najlepiej od razu do klubu się zapisz. :-P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PS. Macie benzyniaka bez turbo któremu nie podkoczy zaden diesel o zblizonej pojemnosci:

http://www.admoto.pl/pub/art.asp?g=GS&...p;f=gh_3358.xml

Elastyczny jest, pali tez wzgelednie mało - a benzynowy.

akurat ta Renowka jest taka sobie. Silnik ma charakterystyke typowo wysokoobrotowa (zobacz obroty max moment).

Do tego sam sobie przeczysz piszac ze malo pali w arcie na koncu co innego napisali.

 

Naprawde niezlym kilerem jest Honda Civic Type-R (wazy kolo 1100KG)

silniczek 2l moc okolo 200KM wysokoobrotowy do tego spala dosc malo:

miasto okolo 10l, jak sie katuje to moze z 13-14 wezmie.

 

BTW nie ma co porownywac takich samochodow do diesli bo to sie mija z celem. Te auta maja typowo sportowa charakterystyke silnikow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To miał być temat o odczuciach z jazdy chyba ;P

A odczucia moje są takie: benzyną w trasie śmigasz cichutko w miare ale dieslem przy pewnej prękości też jest w miare cicho, a jak oba mają wiecej cylindrów niż 4 w rzędzie to już wogóle milutko ;)

Benzyną napewno bym jeździł mniej, patrząc na spalanie i ceny paliw, dieslem można czasami machnąć lekko, podziękowac komu tam sie chce ze sie na diesla i jechać na wypad ;) Wyprzedzanie dieslem i benzyną jest przy podobnej pojemności podobne, a przy podobnym spalaniu dla diesla. Tyle odczuc ;)

 

Diesla drożej kupisz, drożej sprzedasz, te wyliczenia wyzej moze i są dobre, bo nowe diesle są przesilone maskarycznie(nie wszystkie!) i moze sie faktycznie sypią, ale te starsze jeżdża duuużo dłużej niż benzyny, i to-przebieg, jest przewagą diesla, diesel przy 200kkm jest dotarty i lata aż miło jeżeli był dobrze uzywany, benzyna może już miejscami miec problemy. Co prawda są benzyny co pojeżdża tyle co diesel(1.8 a Audi 80) ale mało jest takich, dobrze uzywany diesel przejedzie pół miliona i jeszcze bedzie w dobrym stanie, ale użytkownik go przekręci do połowy tego i sprzeda ;]

 

Jaki sens ma ta dyskusja? PRzekonać benzynowca do gnojówy czy odwrotnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może silnik po 0,5 mln jeszcze ciągnie, ale reszta podzespołów już nie. Sypie się wszystko co jest za skrzynią biegów, buda, gumy i uszczelki drzwiowe i cała kupa dupereli. Kupowanie osobówki z myślą o przejechaniu 0,5 mln to sztuka dla sztuki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PS. Macie benzyniaka bez turbo któremu nie podkoczy zaden diesel o zblizonej pojemnosci:

http://www.admoto.pl/pub/art.asp?g=GS&...p;f=gh_3358.xml

Elastyczny jest, pali tez wzgelednie mało - a benzynowy.

Tyle ze to jest auto typowo sportowe i porownywanie go ze "zwyklymi" autami troche mija sie z celem ;)

 

Heh dziwne, ja zawsze redukuję przed wyprzedzaniem, i w tym mam największą frajde. No ale jak ktoś nie wie że redukuje się przed manewrem to może rzeczywiście lepiej żeby dieslem jeździł ;]

No tylko ze jak tak na odcinku 5km, przed kazdym zakretem bedziesz redukowal, a za zakretem okaze sie ze cos jedzie z przeciwka to sie namachasz tylko lewarkiem ;)

A dieselkiem bedziesz sobie jechal za takim i jak sie nadarzy okazja deptasz po gazie i jedziesz :)

Edytowane przez torque

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może silnik po 0,5 mln jeszcze ciągnie, ale reszta podzespołów już nie. Sypie się wszystko co jest za skrzynią biegów, buda, gumy i uszczelki drzwiowe i cała kupa dupereli. Kupowanie osobówki z myślą o przejechaniu 0,5 mln to sztuka dla sztuki.

A, bo tu mowa nie o Audi ^^

Sypać sie bedzie ale jeszcze przejedziesz takim, a tu chyba o silnikach mowa.. lubisz się czepiać wyznawco benzyny [;(fajne hasło, hyhy, no offence; ] )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w rozliczeniu kosztów przy dieslu zapomnieliście chyba o wielu kwestiach:

 

1. przeglądy 2xczęściej i droższe +/- dodatkowe 800pln rocznie (na 30000km)

2. nowe diesle się po prostu sypią!!! TDI brata nówka sztuka, 10000 przejechał delikatnie i bierze 0,5 litra oleju na 1000km - koszt dodatkowych 30 pln na tysiąc kilometrów (czyli 3 pln na 100km - olej do TDI jest drogi). W serwisie twierdzą że może brać nawet do 2l (pewnie po to żeby za dużo reklamacji nie było)

3. droższe części i naprawy

4. nowe diesle się częściej psują!

No i znowu mam do Ciebie to samo pytanie tak sobie napisałeś czy użytkowałeś diesla przez kilka lat, żeby twierdzić, że koszty są wyższe. Fakt nowe diesle lubią się sypać, no ale wcale mnie nie dziwi jak z 2.0 wycisną ponad 170 koni i do tego dorzucą ręczną skrzynie to to musi w końcu paść szczególnie jak ktoś lubi docisnąć. Droższe części? :lol: Co jest droższe? Pasek? Filtr oleju, powietrza? To ja mogę napisać, że T benzyna jest nieopłacalna bo jak np. w takim corrado padnie turbo to już lepiej sprzedać auto niż wymienić...

 

Zrobiła się z tego taka sama wojna jak z PC vs. konsole. Pecetowcy chociaż nigdy konsoli nie posiadali to twierdzą, że do gier lepiej nadaje się PC....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i znowu mam do Ciebie to samo pytanie tak sobie napisałeś czy użytkowałeś diesla przez kilka lat, żeby twierdzić, że koszty są wyższe. Fakt nowe diesle lubią się sypać, no ale wcale mnie nie dziwi jak z 2.0 wycisną ponad 170 koni i do tego dorzucą ręczną skrzynie to to musi w końcu paść szczególnie jak ktoś lubi docisnąć. Droższe części? :lol: Co jest droższe? Pasek? Filtr oleju, powietrza? To ja mogę napisać, że T benzyna jest nieopłacalna bo jak np. w takim corrado padnie turbo to już lepiej sprzedać auto niż wymienić...

 

Zrobiła się z tego taka sama wojna jak z PC vs. konsole. Pecetowcy chociaż nigdy konsoli nie posiadali to twierdzą, że do gier lepiej nadaje się PC....

E tam, przecież przewody wyokiego napięcia trzeba zmieniać, bo iskry nie bedzie :lol:

 

Widzisz, ja nie mam diesla, jeżdże benzyną, a wole diesla ;) ,cała rodzina w żałobie że przy zakupie tych paru tys więcej sie nie wyłożyło (no ale akurat wtedy nie było) bo jazda byłaby dużo oszczędniejsza, w końcu rocznie wychodzi ok 25tys km na jeden samochód.. Jechałem awx w a4, oraz 2.5TDi w a6, co prawda krótkie dystanse jako kierowca, ale wiem już czego chce ;] To ile daje diesel ze złotówki wydanej na paliwo to benzyna moze sie tylko schować ; ]

 

BTW, zawsze wydawało mi sie że diesel to diesel, poza rozrządem nic poważnego tam nie trzeba robić ;P

A tu takie koszty.. hyhy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No sorry ale Lagunka wazy 1425kg do tego masa paliwa i dwoch osob czyli okolo 1600kg. Vectra B natomiast 1320 wiec mozna strzelic ze z tym gosciem i paliwem to tak 1450kg. To wciaz o 150kg mniej do rozpedzenia gdzie silnik w Viki dysponuje moca 136hp i 188nm (sorki za tamte 150, my fault) wiec na kazdy hp przypada 10kg masy a w lagunie az 14kg i tam silnik ma tylko 112hp i 250nm.

Nawet Jeremy z Top Gear mowil ze ludzie patrza na konie ale i tak jezdza na momencie.

 

Pewnie ze na swiatlach taka honda by mi skopala tylek ale przecie ona jest leciutka i ma 10xlepsze przelozenia w skrzyni. Jednak daj mi sie tylko lekko bujnac autko to bedziesz tylko ogladac moja dupsine bo jak bedziesz chcial sprawnie przyspieszyc i mnie wyprzedzic to sie zamachasz ta wajcha.

ps. porownanie wysokoobrotowej pb do diesla jest go..warte jak juz porownywac todo zwyklej pb.

 

Sorki ale chyba za bardzo nie wiesz o czym piszesz. Nie ma czegoś takiego jak 10 razy lepsze przełożenie, a tym bardziej jak porównujemy diesla z benzyną ... Przełożenia są inne, i jak byś sobie wsadził skrzynie z hondy do diesla to vmax pewnie by się kończył gdzieś w okolicach 100

Co do vectry dobrze że napisałeś że to była b. Bo viki A miała 2.0 150 koni i 198 niutków.

Co do kolesia nadal twierdze że to była cipa, że dał się wziąć ...

 

 

Edit ...

 

Ta laguna ma 88 koni i do setki 11.8 kontra 136 koni w wectrze i do setki 10.0 ... To tylko potwierdza moje słowa - jak kierowca nie [gluteus maximus] to nie ma szans żeby laguna wygrała nie ważne czy vmax czy na odejście ...

 

Edit2

 

No z tym zmachaniem skrzynią to mnie rozbawiłes ;). Wystarczy jeden ruch - redukcja biegu tak żeby honda weszła w zakres vteca i nie masz najmiejszych szans ;)

Edytowane przez IGI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wasze teorie opierają się na subiektywnych odczuciach i braku wiedzy.

 

Co z tego że naciskając gaz w TD czujemy miłe szarpnięcie, jeśli chwilkę później moment spada i wolniej przyśpiesza. Ale subiektywne wrażenie że pociągnął mocno pozostaje.

 

I nie jestem wyznawcą benzyny. Jak będę robić 40kkm rocznie to rozważę zakup diesla :-P

 

I jeszcze jedno o czym mało kto wie: ropa jest droższa w produkcji od benzyny!! (obecnie)

 

tak, tak. Ta cena którą mamy na stacji to wynik znacznie wyższej akcyzy na benzynę niż na ropę. Więc porównując ekonomię "netto" benzyniak jest tańszy. I tak jest np. w stanach.

 

a droższe jest mnóstwo elementów: akumulatory, alternatory, filtry, paski, olej, często skrzynia biegów, sprzęgło i przeguby, pompa wody, chłodnica (jak rozbijesz),pompa wspomagania, świece żarowe są drogie...

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...