Skocz do zawartości
guziq

Turbo, Kompresor I Autka Z Nimi Na Pokładzie

Rekomendowane odpowiedzi

Widzę że tutaj jest mowa raczej o autach z wyższej półki na które pewnie jeszcze długo mnie nie będzie stać o ile wogóle. Jako że od dawna marzyłem o aucie z turbo zakupiłem po dość długich poszukiwaniach Punto GT. Autko naprawdę fajne o ile ktoś nie szuka jakiegoś komfortu a raczej prostoty i nienagannych osiągów. Auto może się podobać ale jak ktoś wcześniej wspomniał należy je uważać jako "auto specjalnej troski". Dobry olej i wymiana co 5k km, chłodzenie turbo przed wyłączeniem silnika i tego typu klimaty. Auto jest proste w budowie, części w większości pasują od innych modeli i nie są zbyt drogie. Jest potencjał na 200HP+ po wymianie turbo na jakiegoś T25 co mam w planach sobie zrobić w miarę możliwości.

Póki co cieszę się jazdą i tym ze nie zamulam przy wyprzedzaniu TIRów na trasie. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swatkat z ciekawości ile dałeś za te punto?

9k za wersję typu "kiera z turbem" czyli zero klimy, abs - nie zależało mi wcale na tym. Do tego wiadomo że na wstępie wrzuciłem z 1500 żeby zrobić to co trzeba i mieć spokój. Ogólnie z tych co widziałem to niektóre niezłe sztrucle były, krzywe, zakatowane. Cieszę się że mój ma budę ideał i silnik legitymuje się mocą taką jak powinien. 1200km przejechałem w 2 dni szukając po komisach w całej Polsce GTka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nalezy jednak miec na uwadze to ze Punto to ośka - czyli problemy z trakcja przy dynamicznym ruszaniu :) a ja po przejazdzce AWD jestem nim zachwycony

Jeśli mówisz o "strzelaniu ze sprzęgła" owszem, w 4x4 daje niesamowite uczucie "kopa w plecy", ale ma też minusy:

- zwykłe sprzęgło po parunastu takich strzałach jest do wymiany

- nawet jeśli ma się sprzęgło nadające się do takich zabaw, to cierpi wszystko inne w układzie napędowym, na półośkach zaczynając, a na poduszkach silnika kończąc.

 

Tak więc, w serii taka zabawa dość szybko może się skończyć wizytą w warsztacie ;)

 

Swatkat Ile pali? :D

Edytowane przez Plasma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Plasma

Owszem, sprzegło dostaje po [gluteus maximus]. Ale nie tylko to jest kuszace w AWD. Chciałbym sobie pojezdzic takim czyms po szutrze - to musi byc zabawa.

 

PS. Zawsze mozna miec tyle mocy zeby kola jednak stracily przeczepnosc przy AWD :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie, dobre pytanie ile taki "popierd@l@cz" może palić, szczególnie mi chodzi o miasto

Powiem tak wcześniej jeździłem Bravą 1,2 16V i to gdzieś paliło 7,5 na mieście i ok 5,5-6 na trasie. Gietek bierze ok 11 w mieście (jazda spokojna) i ok 7,5 na trasie (110-120km/h). Jak dla mnie to przyzwoity wynik gdyż np Audi A4 1,8 wolnossące pali więcej i do tego centralnie nie jedzie bo ciężkie jest. Zresztą GTka się nie kupuje po to żeby mało palił no nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i widzisz hipo, chciałem, abyś pokazał mi turbinę ze zmienną geometrią łopatek (wirnika), bo twierdziłeś, że takowa jest właśnie w silniku afn (110hp) kncernu vag, a ty mi pokazujesz dokładnie tą turbinę, z tym wyjątkiem, że ona ma sterowanie kierownicami takimi jak później pokazał hinco.

 

Przy okazji, znalazłeś przekrój drugiej turbiny (awx), która też niestety ma kierownice gazów, z tym wyjątkiem, że są one sterowane silnikiem krokowym.

 

W dalszym ciągu, nie udowodniłeś mi, że silnik 110hp (koncernu vag), ma zmienną geometrię łopatek wirnika, bo do tej pory strasznie przy tym obstawiałeś.

Więc, alfą i omegą może i nie, ale co innego być teoretykiem, a co innego mieć taką turbinę w rękach i wiedzieć co się pisze.

Widze ze uparcie brniesz w zaparte, gdzie ja niby napisałem o turbinie ze zmienną geometrią łopatek wirnika ? bo specjalnie przejrzalem swoje posty w tym topicu i nigdzie nie jest napisane przezemnie ze łopatki wirnika się poruszają, natomiast faktem jest niedomówienie tego że chodzi o kierownice gazów w turbinie. Ale niestety potocznie spotkasz się wszędzie z określeniem zmienna geometria łopatek, ale jakich to nikt nie pisze i juz w tym momencie zależy wszystko od tego w jaki sposób indywidualnie ktoś to zrozumie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak przeczytałem twoje teorie o silniku 2,7 biturbo, to już mi ręce opadły.

Więcej już nie piszę, bo do błędu sę przyznać nie potrafisz.

Tu Cię boli ? :blink: alez oczywiscie przyznaje się do błędu dotyczącego 2,7biturbo, mylić się rzecz ludzka i wcale akurat w sprawie tego silnika to sie tutaj nie kłóciłem, natomiast nie wpieraj we mnie czegoś czego nie powiedziałem czyli ruchomych łopatek wirnika w turbinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio mnie spotkała miła niespodzianka: sprezentowano mi turbinkę Garreta T25 i większy intercooler do mojego GT. Teraz jeszcze jakieś wtryski 380cc, wydajniejsza pompa paliwa, SMT6, wyprodukować jakiś kolektor pod nowe turbo i myślę że 200HP jest realne do osiągnięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Padlo tu cos o Nissanie Skyline. Nie wiem czy ktos o tym wspominal, ale wersje GTS i GTR maja magiczny przelacznik napedu z RWD na AWD.

Siedze teraz w Londynie, kilka pieknych okazow widzialem. Wczoraj w nocy smignal kolo mnie piekny R33 w wersji NISMO. Cudoo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zakladac nowego tematu to przyczepie sie tutaj :)

 

Wlasnie odebralem autko Toyote MR2 o silniku powiem tyle, ze po drobnych modyfikacjach okolo 300 kucy, ( orginalna specyfikacja 1998 cc, straight 4 cylinder, twin cam, 16 valve, EFI, intercooled, twin entry turbo) i powiem jezdzilem juz roznymi autami, wlaczajac w to EVO 6 Makinen Edition, i jeszcze w zadnym aucie sie tak nie balem jak w tym :P silnik umieszczony z tylu + tylni naped... nawet nie wiem jak opisac wrazenia z jazdy, pare minut temu wrocilem z trasy 250km, i czuje sie jak bym przynajmniej 1000 zrobil... do 200km/h rozpedza sie nie wiadomo nawet kiedy, ale na zakretach smierc w oczach, przod bardzo szybko ucieka ... ale mysle ze nie zmienie tego auta przez najblizsze parenascie miesiecy, teraz przedemna pare set km treningu tylko i powinno byc dobrze :D w sumie oprucz uciekajacego przodu jest jeszcze jeden "drobny" minus tego auta .... bierze jak na moje kalkulacje okolo 16-17l/100km, ale mysle ze jak juz skoncze sie podniecac przyspieszeniem i troche mniej gazu bede wciskac to okolo 12l/100km uda mi sie wyrobic :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Padlo tu cos o Nissanie Skyline. Nie wiem czy ktos o tym wspominal, ale wersje GTS i GTR maja magiczny przelacznik napedu z RWD na AWD.

Siedze teraz w Londynie, kilka pieknych okazow widzialem. Wczoraj w nocy smignal kolo mnie piekny R33 w wersji NISMO. Cudoo...

no nie dokońca bo GTS jest napędzany tylko na tył ;), seryjnie GTR ma zmienny rozdział mocy - decyduje o tym komputer w oparciu o wskazania czujników z kół i G-Sensor - żeby można było sobie przełączyć GTR na RWD potrzebne jest taki gadżet

 

Dołączona grafika

 

wtedy można samemu zdecydować ile % mocy ma iść na przednią oś lub ją całkowicie wyłączyć (to nie w każdym GTR)

Edytowane przez Raptor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swatkat:

A przy około 160KM będzie się już ciężko startować na mokrym. O zimie nawet nie wspominam. ;)

Mała korekta: teraz jak na mokrym wcisnę gaz do końca na 2jce to rwie przyczepność jak na lodzie. Jest to spowodowane częściowo tym ze opony mam jakieś z d....., przy większej mocy przyjdą fele 16" i jakieś porządne laczki. Poza tym GT jak nie zacznie dmuchać turbina to jest bardzo pokorne autko więc jak chcesz ruszyć spokojnie to nie ma z tym najmniejszego problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zakladac nowego tematu to przyczepie sie tutaj :)

 

Wlasnie odebralem autko Toyote MR2 o silniku powiem tyle, ze po drobnych modyfikacjach okolo 300 kucy, ( orginalna specyfikacja 1998 cc, straight 4 cylinder, twin cam, 16 valve, EFI, intercooled, twin entry turbo) i powiem jezdzilem juz roznymi autami, wlaczajac w to EVO 6 Makinen Edition, i jeszcze w zadnym aucie sie tak nie balem jak w tym :P silnik umieszczony z tylu + tylni naped... nawet nie wiem jak opisac wrazenia z jazdy, pare minut temu wrocilem z trasy 250km, i czuje sie jak bym przynajmniej 1000 zrobil... do 200km/h rozpedza sie nie wiadomo nawet kiedy, ale na zakretach smierc w oczach, przod bardzo szybko ucieka ... ale mysle ze nie zmienie tego auta przez najblizsze parenascie miesiecy, teraz przedemna pare set km treningu tylko i powinno byc dobrze :D w sumie oprucz uciekajacego przodu jest jeszcze jeden "drobny" minus tego auta .... bierze jak na moje kalkulacje okolo 16-17l/100km, ale mysle ze jak juz skoncze sie podniecac przyspieszeniem i troche mniej gazu bede wciskac to okolo 12l/100km uda mi sie wyrobic :)

 

Jaki rok? Co dokładnie było w niej robione ;) ? Przyznam szczerze, że kiedyś interesowało mnie to autko, ale narazie trzeba coś bardziej wyważonego (niestety) może kiedyś ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki rok? Co dokładnie było w niej robione ;) ? Przyznam szczerze, że kiedyś interesowało mnie to autko, ale narazie trzeba coś bardziej wyważonego (niestety) może kiedyś ;)

rocznik 94, co bylo robione z silnikiem to nie mam pojecia niestety, z rzeczy ktore widac na gole oko, to zmieniony jest dolot powietrza + filter, zawor do turbiny(blow off valve), swiece + przewody, wydech calkowicie "wybebeszony" brak katalozatora i jakiegokolwiel tlumika. Regulowane zawieszenie sportowe, 4 punktowe pasy bezpieczenstwa, sportowa kierownica, i pare zegarow (cisnienie turbiny, temp oleju, napiecie).

 

Dorawalem ja po dosc okazyjnej cenie, do wymiany przednia szyba i maska ( ktora otworzyla sie podczas jazdy), przejechalem juz z 600km i coraz bardziej sie przyzwyczajam do niej :) autko po prostu wspaniale, ale troche zdradliwe niestety z powodu bardzo lekkiego przodu, ktory lubi uciekac na nierownosciach szczeglnie na zakretach, ale mozna sie przyzwyczaic ;) Na szczescie nie mieszkam w polsce, bo nie wyobrazam sobie tego auta podczas jazdy na sniegu, na szutrze juz jest wystarczajaco wesolo :)

Edytowane przez Maly83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...