Boru91 Opublikowano 24 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 24 Grudnia 2009 a przeczytałeś treść problemu ?? Tam miałem problem z instalacją ,a nie z wydajnością ojciec... OK przyznaje się :) pozdro :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demon92 Opublikowano 25 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 25 Grudnia 2009 Czy można przestawić sterowanie przy grze na padzie tak abym gaz i hamulec miał na analogu?? I dlaczego w jak narazie 2 grach na prawym analogu mam przestawione osie x z y. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Lloyd Opublikowano 25 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 25 Grudnia 2009 (edytowane) Nie przestawisz choćby z tego powodu że pod analogiem masz sterowanie kamerą, a jest to potrzebne w niejednej misji do celowania z pojazdów. Nie wiem jakiego masz pada, ale na padzie od X360 nie mam problemów z osiami, zresztą powinna być opcja w konfigu. Pogrywam teraz sporo w GTA przy okazji testowania nowej platformy - ogólnie quad niesamowicie dużo daje. Na troche wyższych detalach dużo więcej FPS-ów. Są oczywiście spadki poniżej 30 FPS, ale mniej niż 25 to rzadko widuję, poniżej 20 to chyba ani raz. Proc tylko 3 GHz, wcześniej E5200 @ 3.5 GHz. Co mnie wkurza to że gra strasznie przycina, być może faktycznie głównie winny temu jest VRAM, przynajmniej mam taką nadzieję, bo licze że na GT300 będzie można komfortowo pograć, i że optymalizacja jest marna na tylko obecnym sprzęcie. Poniżej screen z monitoringu zasobów, ok. 20 minut. Większość to gra w multi (free mode), od momentu gdzie spadło użycie pamięci była chwila singla. System bez zbędnych procesów zajmuje ok. 1 GiB. Jak widać z 2 GiB RAM-u to nie ma nawet co na XP podchodzić. Mała ciekawostka. Praktycznie w każdym miejscu jak dodać procenty użycia wszystkich rdzeni, to wychodzi w okolicach 300, co wskazuje na to iż gra na dobrą sprawę jest 3-wątkowa, jak na X360. Co ciekawe jak ustawiłem koligację na 3 rdzenie to użycie trzech rdzeni było podobne (a powinno być wyższe), nie dochodziło do maksa, a wydajnosć troche spadła. Na dwurdzeniowcach użycie proca to praktycznie cały czas 100%, i na to liczyłem sprawdzając tylko trzy rdzenie. Być może gra wykrywa ile faktycznie procek ma rdzeni i odpowiednio rozkłada obciążenie. A i jeszcze jedna rzecz - z czasami ładowania jest jakaś masakra, co gram to inaczej. Kiedyś na pewno miałem szybkie ładowanie, na poziomie konsoli (trzy ekrany z postaciami i potem loading). Dziś z telefonem w ręku równiutka minuta i 37 sekund od naciśnięcia guzika start do wczytania. Chyba rekord. Od jakiegoś czasu miałem długie wczytywanie, ale teraz to już przegięcie. Edytowane 25 Grudnia 2009 przez Harry Lloyd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
epoxer Opublikowano 26 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 26 Grudnia 2009 Pogrywam teraz sporo w GTA przy okazji testowania nowej platformy - ogólnie quad niesamowicie dużo daje. Na troche wyższych detalach dużo więcej FPS-ów. Są oczywiście spadki poniżej 30 FPS, ale mniej niż 25 to rzadko widuję, poniżej 20 to chyba ani raz. Proc tylko 3 GHz, wcześniej E5200 @ 3.5 GHz. Co mnie wkurza to że gra strasznie przycina, być może faktycznie głównie winny temu jest VRAM, przynajmniej mam taką nadzieję, bo licze że na GT300 będzie można komfortowo pograć, i że optymalizacja jest marna na tylko obecnym sprzęcie. Quad jak w żadnej innej grze daje tutaj wyjątkowo dużo, ale za View Distance odpowiada głównie VGA. Jeśli chodzi o przycinanie to ile masz RAMu na tej VGA ? Jak już wspominałem w tym wątku. Dopiero przejście z 4 na 6GB wyeliminowało u mnie całkowicie szarpanie. Być może na karcie która ma ponad 1GB VRAM na pokładzie ilość RAMu systemowego ma drugorzędne znaczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Lloyd Opublikowano 26 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 26 Grudnia 2009 Mam 512 MiB na karcie. W grze tak ustawiłem detale żeby było na zielonym poziomie, ale tuż przez żółtym - i już na takich ustawieniach pojawiają się delikatne doczytki tekstur (w oddali) głównie przy obracaniu kamera, czy też spoglądaniu w tył i z powrotem. Po obniżeniu detali doczytek nie ma, po zwiększeniu na czerwony poziom doczytki są non stop. Ale przycinki/rwanie są zawsze, choć największe na początku gry, potem ciut mniejsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
epoxer Opublikowano 26 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 26 Grudnia 2009 Skoro zoptymalizowałeś detale do ilości RAMu i nie ma doczytywania textur ale jest szarpanie to stawiałbym na RAM systemowy. Ja miałem porównanie GTS 640 112sp i C2D @ 3.6 z GTX 260 216sp i C2Q @ 3.4 najpierw z 4 a potem z 6GB. Przy zmianie na 2gi config mogłem ustawić naturalnie duże wyższą jakość obrazu, ale szarpanie (szczególnie na zakrętach, albo noc + deszcz) ustało ostatecznie po przejściu 4 --> 6GB. Wygląda na to, że tak gra jest tak słabo zoptymalizowana że szkoda gadać. Dodam, że gram bez modów, natomiast z 16AF w sterowniku + textury na high quality. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michaelius Opublikowano 29 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2009 Mam pytanie - czy ktos bawil sie w optymalizowanie jakosci grafiki na GTX 260 ? Kupilem GTA w promo na steamie, mam teraz wszystko ustawione tak jak gra ustawila (wskaznik zuzycia ramu ciut ponizej ilosci posiadanej przez karte) i jakos za pieknie to nie wyglada, a nie wiem nawet za bardzo co zmieniac zeby to mialo zauwazalny sens. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
epoxer Opublikowano 29 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2009 @Michaelius Mogę Ci podać swoje ustawienia na GTX 260. Kilka uwag. Rozdziałka 1280x1024, karta po OC - 702/1512/2286. W sterowniku włączone AF 16x, textury na high quality. Nie pamiętam czy przypadkiem nie musiałem czegoś do skrótu gry dopisywać by ustawić Texture Quality w grze na High. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zieger69 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2009 Daje Ci w ogóle coś ten AF x16 w sterowniku ? Bo u mnie coś nie bardzo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michaelius Opublikowano 29 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2009 A przekroczenie tego poziomu pamięci karty nie powoduje jakiejś czkawki później z doczytem tekstur ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
epoxer Opublikowano 29 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2009 A przekroczenie tego poziomu pamięci karty nie powoduje jakiejś czkawki później z doczytem tekstur ? Z takim ustawieniem jakie Ci podałem nic się u mnie nie doczytuje. @Zieger69 Kiedyś się przyglądałem ulicy i bez AF była bardziej rozmyta. Ponadto nie bardzo się zastanawiałem nad tym bo w każdej grze AF załączam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Lloyd Opublikowano 29 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2009 Dziwne, bo u mnie nawet pod koniec zielonej granicy pojawiają się doczytki. Na czerwonej to się wogóle grać nie da bo obiekty się pojawiają tuż przy nas. Moim zdaniem warto poświęcić trochę View Distance aby ustawić cienie na maxa, dopiero wtedy wyglądają one super, bez tego sprayowanego efektu (przynajmniej jak nie przyglądamy się z bardzo bliska). Natomiast zainstalowałem Windows 7 i to tragiczne rwanie znikneło. Są okazjonalne malutkie przycinki, ale wynikające raczej ze zmiennego framerate. Szkoda że nie dali opcji limitera do 30 FPS, zewnętrzny limiter niestety nie działa. Ogólnie z quadem gra się fajnie nawet na 9600 GT, choć w deszczu lubi spaść framerate poniżej 20, tak to jest super. Wydaje mi się bardzo realne że na GT300 będzie można fajnie pograć na max detalach w Full HD. Myślałem o GTX 260, ale już chyba poczekam na GT300 bo mam na razie inne gry do przejścia, do których wystarczy ta grafa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zieger69 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2009 U mnie ciągnie z tym AA x2 bardzo płynnie. Gorzej jeżeli w nocy zacznie padać deszcz. 1680x1050. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Lloyd Opublikowano 29 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2009 A nie masz problemu z telefonem przy tym modzie? Bo u mnie w miejscu telefonu jest czarna plansza, a faktyczny telefon zajmuje 1/4 tej planszy i jest tyci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zieger69 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2009 Mam to samo. W dodatku nie widzę radaru ... Na AA x4 jest wszystko ok, ale już grać się raczej nie da, no ostatecznie da się, ale tylko w słoneczny dzień. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirtyjack Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 Jaki system lepiej nadaje się do GTA IV i ogólnie do gier? XP, Vista czy Win7? I wybrać 32 czy 64 bit? Po wyborze najlepszego sysytemu, na jakie detale mogę liczyć w IV? AMD Athlon II x3 425 (2.7GHz ale jakieś OC będzie) 4GB DDR2 1066MHz cl4 (dual) 8800GT 512 MB (ewentualnie + OC) (narazie mam inny config, ale w gta 4 będe grał dopiero po zmianie konfiguracji na powyższą) i rozdziałka albo 1280x1024 ablo 1440x900 Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^CooLeR^ Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 Odnośnie tego co pisałem wcześniej - zmieniłem 8600gt na 8800gt, e2160 podkręciłem na ~2,9Ghz (można więcej, w grach max ~63-64*C, ale w orthosie pod 70-71 podchodzi) i całkiem przyjemnie da się grać przy 1680x1050 + średnie detale. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Lloyd Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 Mi się wydaje że ta gra może być optymalizowana pod Windows 7, bo chodzi na nim na prawdę super. Na XP nie grałem, ale względem Visty jest o niebo lepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
epoxer Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 Mi się wydaje że ta gra może być optymalizowana pod Windows 7, bo chodzi na nim na prawdę super. Na XP nie grałem, ale względem Visty jest o niebo lepiej. ile grających tyle opinii :wink: raptem 2 strony temu maruh pisał: "Jest jakiś sposób na przyspieszenie gry pod Windows 7 64bit ?. Dawno nie grałem w Gta4 i postanowiłem sobie zainstalować tą grę, wcześniej miałem XP Pro SP3 i GTA4 chodziło znośnie, w granicach 30-40fps, przy 1280x1024, tekstury medium reszta high, cienie 4, samochody na 50, i reszta na 30. Przy takich ustawieniach grało się przyjemnie. A teraz na W7 przy tych samych ustawieniach gra chodzi o jakieś 10fps gorzej" Dodam od siebie po raz wtóry, że u mnie zarówno na XP SP3 i Win 7 64bit gra chodzi tak samo ... Jaki system lepiej nadaje się do GTA IV i ogólnie do gier? XP, Vista czy Win7? I wybrać 32 czy 64 bit? Po wyborze najlepszego sysytemu, na jakie detale mogę liczyć w IV? AMD Athlon II x3 425 (2.7GHz ale jakieś OC będzie) 4GB DDR2 1066MHz cl4 (dual) 8800GT 512 MB (ewentualnie + OC) (narazie mam inny config, ale w gta 4 będe grał dopiero po zmianie konfiguracji na powyższą) i rozdziałka albo 1280x1024 ablo 1440x900 Pozdrawiam XP 32bit lub 7ka tyle, że ciężko powiedzieć choć nie wiem czy będą jakieś różnice między 32 a 64bit. Detale na oko medium/high. Cienie średnie. View distance który maxymalnie zabija wydajność - 35%. Możliwe znaczne spadki FPS w scenerii deszcz nocą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Lloyd Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 A jak u ciebie z czasem ładowania (od kliknięcia start po wczytanie gry)? Bu mnie obecnie przynajmniej minutę, a rekord to ponad 4 minuty. Za każdym razem inaczej. :/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
epoxer Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 30 sekund. Nie zauważyłem by bywało dłużej, choć pewnie zawsze jakieś różnice są. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zieger69 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 A jak u ciebie z czasem ładowania (od kliknięcia start po wczytanie gry)? Bu mnie obecnie przynajmniej minutę, a rekord to ponad 4 minuty. Za każdym razem inaczej. :/ A włączyłeś może Vsync ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Lloyd Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 Tak, mam włączony Vsync, w opcjach gry, w sterowniku na "ustawienia aplikacji". Bez tego jest szybciej? Zawsze można wyłączać i włączać w grze, choć to kłopotliwe, z drugiej strony zapewnie mniej czasu to zajmie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zieger69 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 (edytowane) Tak jest o wiele szybciej bez tego. Przynajmniej u mnie tak jest. Także spróbuj wyłączyć. U mnie nie mogę w ogóle tego używać, bo przy każdym wczytywaniu save musiałbym czekać ... :| Edytowane 30 Grudnia 2009 przez Zieger69 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
epoxer Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 Faktycznie czas ładowania wzrasta 3 krotnie. Z 30 sekund do 1 min i 27s niezależnie czy VSync do 60 czy do 75Hz (LCD) :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Lloyd Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 Faktycznie bez Vsynca jest 30 sekund, giga lol. Co ciekawe pokazuje wtedy kilka tysięcy FPS, a cały ekran się trzęsie i do tego miga na czarno kilka razy. Co ciekawe coś podobnego mam w Windosowych szachach podczas ruchów, wtedy jest kilkaset FPS. Dziwne coś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
epoxer Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 cały ekran się trzęsie i do tego miga na czarno kilka razy Jakieś nowe efekty specjalne widać Ci się załączają :lol: Trzęsie się cały czas czy tylko na początku ? Ja nie widzę żadnych różnic w obrazie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zieger69 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 No u mnie też jest taki power z fpsami, ale na szczęście nic się nie trzęsie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Lloyd Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 (edytowane) Proszę - http://www.sendspace.com/file/fh15t5 Ustawcie AR na 16:9 jak macie taką opcje w playerze, wtedy jest jeszcze lepiej to widać. Zauważyłem coś takiego wcześniej z włączonym Vsynciem, w menu ekran często lubi leciutko się zatrzęść w lewo i prawo, nie tylko w tej grze. Chess Titans nie jest nawet grą pełnoekranową, a trzęsie się cały ekran łącznie z elementami Windowsa. Może być coś nie tak z grafą? Jak tak to jest sens dawać na gwarę, wiadomo czy w serwisie też tak będzie? Nie koniecznie chyba muszą testować to co ja. EDIT. Chess Titans - http://www.sendspace.com/file/7fuynw Edytowane 30 Grudnia 2009 przez Harry Lloyd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkick Opublikowano 31 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 31 Grudnia 2009 Czy po instalacji patcha 1,3 plik commandline przydaje sie jeszcze na cos ? Czy mozna za jego pomocą zyskać jeszcze kilka fpsów ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...