Jump to content
KaxxL

Gta 4

Recommended Posts

Bo technologia trochę wyprzedziła rzeczywistość.

 

Na bezramkowych ciękich oledach dostaniemy niesamowite możliwości. Tylko teraz trzeba jeszcze czekać na upowszechnienie się bezramkowych monitorów.

 

 

Edited by wwf123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam nadzieję, że nikogo nie zdenerwuje mój posta, ale chciałbym się dowiedzieć jakie warto zainstalować mody do gta poprawiające wygląd, ewentualnie zmieniające wygląd i zachowanie samochodów (w ogóle to da się w gta4 zmieniać wygląda samochodów, tak jak we wcześniejszych wersjach?). Kiedyś je znałem, ale nie grałem w GTA już prawie rok i chciałbym powrócić do niego, ale niestety przebrnięcie przez 180 stron, to trochę dużo, za dużo dla mnie :)

 

Będę wdzięczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie woda wyglada tragicznie nawet na najwyzszych ustawieniach

 

edit: zrobilem filmik, woda u mnie w grze wyglada jak jakis pixel sharder 1.0 :(, gra chodzi plynnie ani razu nie spadla pozniej limitu 30 fps jaki ustawilem we frapsie, te dragania co wygladaja jak przyciecia to moje ruchy kamera MEGAVIDEO - I'm watching it, cienie tez pozostawiaja duzo do zyczenia, a najbardziej mnie denerwuje brak aa, ustawienia na jakich nagrywalem to praktycznie wszystko na max oprocz viewing distance on byl na 50%.

 

U mnie dokładnie tak samo wygląda woda, tylko robi się to po jakimś czasie. Mogę ustawić w opcjach na max i jest ok, pojeżdżę trochę po mieście, jadę nad wodę i wygląda sto razy gorzej niż na low, z góry jak lustro. Znowu przestawie opcje, jest ok, i tak w kółko.

Do tego jakiś problem z LOD, bo bywają obiekty które rysują sie tuż przy mojej postaci, np. krawężniki czy płotki. Tak samo będąc w heli ruszając kamerą w górę/w dół znikają i pojawiają się odbicia mostów na wodzie. Fail.

 

 

Nowe cienie za to wyglądają miażdżąco, szkoda tylko że zabijają wydajność bardziej niż view distance. Przy cieniach na High spada do 10-15 FPS, przy cieniach wyłączonych jest powyżej 30 FPS. Optymalizacja może i kuleje, ale chyba żadna gra nie ma tylu detali. No i rzadko jest taka przepaść między wersją PC a konsolowymi.

 

 

EDIT

 

Fix naprawiający wodę - http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=447305

Edited by Harry Lloyd
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kilka screenów z zabawy z ENBSeries.

 

Po pierwsze to chyba obecna wersja nie jest kompatybilna z najnowszym patchem, bo menu ani HUD nie są downscalowane, tylko widać górną lewą częśc ekranu w proporcjach 1:1, co widać na pierwszym obrazku (przez to nie sprawdze ile pamięci jest zajmowane wg gry)

 

Po drugie, gra jest renderowana w rozdziałce 3840x2160, i od razu widać jak to wygląda na karcie z 512 MiB. Obiekty rysują się z duuuużym opóźnieniem, a do tego nie wszystkie. Framerate co ciekawe jak najbardziej grywalny (na konsolowym poziomie). :)

 

Detale minimalne i wyłączone Definition, czyli włączony blur. Jego intensywność maleje wraz ze wzrostem rozdziałki, dlatego w tej wygląda bardzo ładnie (mimo iż oglądając screenshota w pełnych rozmiarach może wydac się rozmyty), do tego eliminuje praktycznie wszystkie pozostałe zabki (bo nawet w tym trybie jakieś zostają) no i jest motion blur.

 

Ciekawe na jakiej grafie (czy kilku) by to ładnie chodziło na sensownych detalach. To już jak rendery które zawsze prezentuje Rockstar na swoich stronach czy na okładkach.

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kilka screenów z zabawy z ENBSeries.

 

Po pierwsze to chyba obecna wersja nie jest kompatybilna z najnowszym patchem, bo menu ani HUD nie są downscalowane, tylko widać górną lewą częśc ekranu w proporcjach 1:1, co widać na pierwszym obrazku (przez to nie sprawdze ile pamięci jest zajmowane wg gry)

 

Po drugie, gra jest renderowana w rozdziałce 3840x2160, i od razu widać jak to wygląda na karcie z 512 MiB. Obiekty rysują się z duuuużym opóźnieniem, a do tego nie wszystkie. Framerate co ciekawe jak najbardziej grywalny (na konsolowym poziomie). :)

 

Detale minimalne i wyłączone Definition, czyli włączony blur. Jego intensywność maleje wraz ze wzrostem rozdziałki, dlatego w tej wygląda bardzo ładnie (mimo iż oglądając screenshota w pełnych rozmiarach może wydac się rozmyty), do tego eliminuje praktycznie wszystkie pozostałe zabki (bo nawet w tym trybie jakieś zostają) no i jest motion blur.

 

Ciekawe na jakiej grafie (czy kilku) by to ładnie chodziło na sensownych detalach. To już jak rendery które zawsze prezentuje Rockstar na swoich stronach czy na okładkach.

 

 

jestem zielony jesli chodzi o te configi/downscalingi w gta4, ale jak ci sie chce to wpadnij za 2-3 tyg, bedą 3x gtx480 :lol: mozna by cos porzeźbić B-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Proc jak i grafa stock. 20 minut monitoring. Przeważnie 30-50 FPS, są okazjonalne spadki. Najmniej widziałem 22. Pojeździłem po wszystkich wyspach, pościgi 4-5 gwiazdkowe, dzień/noc jak i deszczyk, troche rozwałki bazooką. Framerate jak dla mnie w pełni komfortowy, zwłaszcza grając na padzie.

 

Widać że brakuje jeszcze MHz, niestety nie moge podkręcić tego proca, nie wiem czy wina jego czy płyty, bywa.

 

Cieni na Very High się nie da ustawić, masakrycznie spada framerate. Ustawienie na Medium daje za to dużego kopa, ale cienie są wtedy strasznie brzydkie (jak za starych patchów).

 

Nie da się też zwiększyć View Distance, bo o ile wydajność zbytnio nie spada to pojawiają się straszne doczytki, szczególnie LOD na drzewach. To samo miałem na Radeonie 5750 (z tym że tam już na 50 to było, a tutaj jest ok), nie wiem o co z tym chodzi.

 

 

 

Jest za to inny problem - po jakichś 10 minutach gra robi się w sumie niegrywalna, masakrycznie obraz skacze. Nie ma tego w niższych rozdziałkach i na niższych detalach. Wystarczy spojrzeć na wykres pamięci.

 

32-bitowe aplikacje teoretycznie mają ograniczoną ilość pamieci jaką mogą zaadresować i z tego co wiem jest to 2 GiB (choć chyba da się to jakość obejść, np. Photoshop), jednak skoro przed włączeniem gry użycie pamięci to 1.2 GiB to gra musi wykorzystywać resztę dostępną.

 

I tu pytanie - ma ktoś kompa z 6 lub 8 GiB RAM-u jednocześnie posiadając tą grę? Bardzo mnie ciekawi czy dodatkowy RAM może tu cokolwiek dać. Sprawdze jeszcze z teksturami na medium, bo chyba się tak nie robiło.

 

 

 

Ktoś też kiedyś twierdził, że użycie pamięci graficznej nie pokrywa sie z tym co podaje gra. Jak widać jest bardzo blisko. Mnie ciekawi jakim cudem ta gra się wogóle odpala na konsolach. Fakt że tam zupełnie inaczej optymalizuje się gry, i detali jest duuużo mniej, no ale mimo wszystko patrząc na ilość pamięci w konsolach to prawie jak cud.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zainteresowałem się tym modem i postanowiłem sprawdzić z czym to się je.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

 

Przypuszczam, że nałożyło się kilka różnych konfiguracji przy okazji instalowania różnych modów na grafikę.

Edited by qqrydza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten mod to ENBSeries.

 

GTAForums.com -> [GTAIV|REL|BETA] ENBSeries graphic modification

 

... tu się temat zaczyna i kilka osób bawiąc się uzyskuje bardzo ciekawe rezultaty. U mnie wygląda to różnie, czasami efekty przypominają te, które występują po zażyciu lsd.

:wink:

Sam mod sporo zmienia ale dopiero zabawa z ustawieniami w plikach konfiguracyjnych daje konkretne rezultaty.

Najlepiej sobie poczynają Dpeasant3 i [GwM]Chavez. Bliskie ziomale a nawet bardzo.

:D

 

Jedyne w miarę co tam jest to niebo, reszta to jakiś melanż artystyczny, który wygląda jak wymiociny kota zmieszane z farbą. :lol2:

 

Pomieszały się szadery bardzo. Poza tym oka nie masz.

:lol:

Edited by qqrydza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie wszelkie efekty z ENBSeries są beznadziejne, tak jak i do innych gier (choćby San Andreas). 100 razy lepiej po prostu włączyć AA (obowiązkowo wyłączając Definition) i cieszyć się pełnym detali miastem ze znacznie zmniejszoną ilością ząbków.

 

 

A te screeny to mógł byś zamienić na miniaturki, bo za każdym razem wczytuje pół godziny i przewija stronę co pare sekund.

Edited by Harry Lloyd
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Różnica nie może być beznadziejna, ale rezultat tego moda owszem jest. Cały klimat jaki tworzy to nierealistyczne oryginalne oświetlenie z filtrami jest utracony. Każda pora dnia i pogoda wygląda praktycznie tak samo, 100 razy wolę oryginalny post-processing, wieczorami czy w deszczową pogodę wygląda genialnie.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczerze to różnica jest znikoma. Pomiędzy pierwszym a drugim screenem widzę efekt mniejszego blura i nieco inny kontrast. Stąd może robić wrażenie, że tekstury są ostrzejsze jak i reszta. Ale to może też kwestia ustawień. Zresztą może niedługo sam się przekonam jak zagram w GTA 4. Cena dość przystępna, a w wersji PC widzę sporo się zmieniło na lepsze. Kiedyś miałem negatywne podejście do wersji PC i dlatego nie kupowałem. Teraz może to się zmieni.

 

p.s ząbkowanie razi w oczy.

Edited by Devil

Share this post


Link to post
Share on other sites

No z "ząbkowaniem" też sobie poradziłem. Podczas grania proporcję są dobre, screen'y wychodzą jak widać. Jest to efekt skalowania rozdzielczości by uzyskać efekt AA.

Przyznam, że dziwię się Waszym wypowiedziom i przez grzeczność nie będę ich nawet komentował.

:lol:

 

Dla mnie różnica jest ewidentna i podczas gry generowany obraz daje złudzenie realizmu.

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Share this post


Link to post
Share on other sites

qq ten screen co dałeś na samej górze jest strasznie rozmazany, nie wiem co to za ustawienia zastosowałeś, ale gra w max detalach bez modyfikacji wygląda tak:

 

Dołączona grafika

 

Ten mod co masz daje jakiś filtr na wyostrzanie i oczojebny kontrast, ja się przyzwyczaiłem do oryginalnej grafiki i wcale nie uważam ją za brzydką. Modowanie odnośnie wyglądu to już kwestia gustu i mi też Twoja wersja się nie podoba, ale nie będziemy tutaj się przekrzykiwać czyja racja jest mojsza. :]

 

Dałeś ponad 12mb załączników, nie każdy ma łącze 3MB/sek. żeby to się moment załadowało. :D Proponuję chociaż dać to w spoiler jak nie chcesz robić od nowa miniatur.

Edited by ath

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz rację, że nie ma co się spierać i każdy ma inny gust. Ja akurat lubię takie zabawy i eksperymenty. Przyznam, że kilka ustawień i konfiguracji się przewinęło i pomieszało się wiele. Przypuszczam, że już nie uda mi się powrócić do ustawień z poprzednich postów. A przyznać muszę, że też było ciekawie.

:wink:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Już będę grzeczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No fakt o gustach się nie dyskutuje, ale ten kontrast dla mnie nie do zniesienia. Już lepiej to wygląda w oryginale. Jak na screenie, który załączył Ath. Ten brak rozmycia, filtr który ten mod nakłada powoduje, że widać niedoskonałości braku AA. Przynajmniej tak to wygląda na Twoich screenach. W ruchu może to wygląda inaczej. Będę miał GTA 4 to sam się przekonam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.behardware.com/articles/789-10/amd-phenom-ii-x6-1090t-1055t.html

 

 

Ja jeszcze odradzam wam instalowanie patchy 1.0.6 i 1.0.7, jeśli nie gracie online, bo skopały strasznie dużo rzeczy, przede wszystkim to jak rysowane są "mniejsze" cienie. Przykładowo jadąc sobie ulicami po bokach wszędzie widzimy rysujące się szare/czarne linie, np. przy krawężnikach czy na budynkach. Cienie na High i Very High są ładniejsze niż na starych patchach, ale nie na tyle by usprawiedliwić spadek framerate o połowę. Do tego skopany jest LOD cieni, widać taką "półprzezroczystą" płachtę odkrywającą szczegołówe cienie gdy sie poruszamy, i jest to bardzo blisko. To niestety kolejny ficzer z konsol, który na PC absolutnie nie powinien mieć miejsca, a przynajmniej nie na wysokich/max detalach.

 

W starszych patchach nie ma nic z tych rzeczy, a cienie na Very High są bardzo ładne przy odpowiednio wysokiej rozdziałce (im wyższa tym mniej tych sprayowanych krawędzi). W 2720x1536 są już prawie idealne.

 

Żeby jeszcze dało się wyeliminować te doczytki obiektów, to nic więcej tej grze by nie było potrzebne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.