djsilence Opublikowano 15 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2007 (edytowane) Bardzo efektowne wyniki wieloletnich badań profesora z Uniwersytetu Stanford http://gameplanets.blogspot.com/2007/06/ph...imulations.html (może nie działać pod FF, działa pod IE :/ ) Edytowane 15 Czerwca 2007 przez djsilence Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kardas Opublikowano 15 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2007 Na operze dziala. Bardzo podoba mi sie ogien, robi na mnie najwieksze wrazenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mystery Opublikowano 15 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2007 rzeczywiście, niesamowite, prawie jak rzeczywistość :) na mnie ogień również zrobił największe wrażenie. ostatni filmik też wymiata. pozdrawiam m Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrKleiner Opublikowano 15 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2007 Super ;) to całą fizyka w Crysis może się schować. Do tego jest potrzebne jakieś specjalne urządzenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 15 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2007 Zamiast urządzenia, trzeba mieć raczej program do renderingu, pomysł, procesor i odpowiednio dużo czasu i cierpliwości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KvaN Opublikowano 15 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2007 Nie tylko do renderingu, ale do samych obliczeń odnośnie całego procesu. Choć widzę że zostały poczynione znaczne przybliżenia i uproszczenia jak to w fizyce bywa ;) Ale mimo tego efekt naprawdę niesamowity. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xanagaz Opublikowano 15 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2007 To kiedy takie coś zobaczymy w grach przy 60FPS? Dożyje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xacti Opublikowano 15 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2007 Wydaje mi sie ze nastapi to szubciej niz sie spodziewamy ;) Z roku na rok coraz szybciej wszystko sie "tworzy" . Przykladem jest Crysis. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KvaN Opublikowano 15 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2007 Tylko że w obecnych grach fizyka nie jest liczona, tylko symulowana poprzez różnorakie efekty, dlatego póki nie zajmie się ktoś poważnie silnikami opartymi na raytracingu oraz na rzeczywisty obliczeniach to nie prędko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
q8ic Opublikowano 15 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2007 Nie wspominając już o tym że na razie to chyba jednak brakuje mocy żeby obliczać ruch wody na przykład. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bemx2k Opublikowano 15 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2007 W grach nie potrzebujemy prawdziwej b.skomplikowanej symulacj i , np ruchu czasteczek wody Wystarcza dobrze opisane scrypty zachowan , pewnie mozna cos takiego zrobic na dzisiejszego peceta z 8800GTX SLI i C2D , tylko prawdopodobnie nawet uproszczone obliczenia zajelyby 95% zasobow takiego sprzeta . czasami sam sie dziwie dlaczego nie widzimy jeszcze tego typu dem od Nvidi czy ATI ??? W grach to tego typu efekty zobaczymy pewnie dopiero za kilka lat :/ (minimum 3 lata) czyli ponad 2 generacje kart graficznych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KvaN Opublikowano 15 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2007 W grach nie potrzebujemy prawdziwej b.skomplikowanej symulacj i , np ruchu czasteczek wody Wystarcza dobrze opisane scrypty zachowan , pewnie mozna cos takiego zrobic na dzisiejszego peceta z 8800GTX SLI i C2D , tylko prawdopodobnie nawet uproszczone obliczenia zajelyby 95% zasobow takiego sprzeta . czasami sam sie dziwie dlaczego nie widzimy jeszcze tego typu dem od Nvidi czy ATI ??? W grach to tego typu efekty zobaczymy pewnie dopiero za kilka lat :/ (minimum 3 lata) czyli ponad 2 generacje kart graficznych Dlatego że grafika rastrowa, czyli taka jaka obecnie dominuje uniemożliwia liczenia tego w sposób nawet połfizyczny (raczej nie za pomocą skryptów zachowań ale ekstrapolacji efektu policzonego dla mniejszej ilości cząstek), dlatego serwują nam od czasu do czasu po prostu jakieś nowe efekty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yuucOm Opublikowano 15 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2007 (edytowane) Wygląda cacy ;). Imo wcale nie daleko do takich efektów w grach (skoro nv ma juz quantum effects to i z ognie by sobie poradzili). Tylko sam nie wiem czy to ma jakis sens (jeżeli chodzio o gry ;p). W dzisiejszych czasach już sie nie jedzie na tym samym silniku np przez rok w wielu produkcjach tylko co nowa gra to musi być nowy engine... Btw obczajcie stronke tego kolesia ze stanford: http://graphics.stanford.edu/~fedkiw/. Edytowane 15 Czerwca 2007 przez yuucOm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Coccolino_ Opublikowano 18 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2007 Tak jak to ktos tam napisal;) "only for cut scenes, as realtime water effects at this quality and level of physics would kill any personal computer or console known to man." Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bemx2k Opublikowano 18 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2007 (edytowane) yuucOm Jaki nowy Engin ??? Nawet CryEngine 2 jedzie na grubych podstawach CryEngine z przed 4 lat UT3 zreszta tak samo , nie znam calkowicie nowego engine stwozonego ostatnio dla jakiejs gry . Nawet zaawansowane progsy typu 3DMax czy Maya , w kolejnych wersjach sa rozbudowywane o dadatki a samo core prawie bez wiekszych zmian :/ smutne ale prawdziwe Dzis programisci ida na latwizne ,albo jak kto wol i nie daja sobie rady z odpowiednim wykozystaniem mozliwosci sprzetu ktory jest na rynku . Te nowe silniki graficzne to w 100% marketingowa papka . Edytowane 18 Czerwca 2007 przez Bemx2k Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 20 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Czerwca 2007 myslisz ze tak łatwo opracować całkiem nowy silnik? Skoro oprawcowano unreal engine chociażby, to włożono w niego kupę czasu, pracy i kasy... UE2 był rozbudowaną wersją 1 a UE3 dalszym rozwinięciem z nowymi featursami. Po co wymyślać na nowo coś, skoro w poprzedni engin włożyło sie kupe pracy.. i skoro wyszedł jaki wyszedł to innego nie wymyślą... Mogą co najwyżej optymalizować pewne fragmenty i dodawać nowe możliwości. To tak samo jakby ktoś tobie kazał napisać dwie całkiem różne prace maturalne na ten sam temat :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KvaN Opublikowano 20 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Czerwca 2007 To tak samo jakby ktoś tobie kazał napisać dwie całkiem różne prace maturalne na ten sam temat :) Albo lepiej dwa 4 tomowe dzieła o tym samym tytule. Chociaż IMHO przy dzisiejszej mocy obliczeniowej, czas już zająć się silnikami opartymi na ray tracingu a nie grafice rastrowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 21 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Czerwca 2007 (edytowane) no ale skoro nie wprowadzają (?) takich silników to są ku temu jakieś powody :). Na pewno nikt z konkurujących teamów nie czekałby ze zrobieniem takiego czegoś bo konkurencja mogła by być pierwsza... wiec skoro tak jest to widocznie an razie tak być musi. Zresztą wszystkimi wypustami i tak rządzą marketingowcy a nie zespoły projektowe i programiści :) Edytowane 21 Czerwca 2007 przez PelzaK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KvaN Opublikowano 21 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Czerwca 2007 Powód jest prosty, pieniądze, lepiej ładować w technogię gdzie każdy nowy efekt wymaga wymianę całego układu bo stary nie nadąża, bądź nie jest w stanie go obsłużyć... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...