Krydor Opublikowano 18 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2007 Od października chce podjąć nauke. Na pewno dalej się kształcić, chodz nie koniecznie studia. Zawsze byłem fanem gier i lubiłem sobie pograć. Jednak moim marzeniem jest tworzenie gier. Szczerze mówiać nie ma dużego pojęcia o tym. Wiem że praca nad taka grą to wysiłek wielu osób. Również wiele jest funkcji podczas takich prac np Grafik 3D - Animator Postaci ,Grafik 3D - Level Artist ,Grafik 3D - Technical Artist . To tylko przykłady, a nad grami pracują całe sztaby ludzi. I tutaj mam pytanie do użytkowników. Są jakieś uczelnie które naprawdę dobrze kształcą w tym zakresie? Czy np wystarczy pójść na zwykłe studia o profilu informatycznym? Jak wy się zapatrujecie na ten kawałek branży IT. Co byście mi polecili, a co odradzili? Dodam że naprawde mi na tym zalezy i jestem bardzo zmotywowany w tym kierunku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TT05 Opublikowano 18 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2007 To ze naucza kogokolwiek pisac gry na studiach to nawet nie ma co liczyc. Pobedziesz na studiach pare miesiecy i zobaczysz jak to wyglada ;) Moga nauczyc podstaw programowania, jednak aby cos z tego bylo samemu trzeba to rozwijac. Na studiach jak juz cos to zazwyczaj robi sie proste gierki w stylu warcaby, szachy, statki multiplayer, tyle tylko ze to sa zajecia na maks pare godzin. Studia powinienes zrobic i tak, ale co do pisania gier to najwiecej nauczysz sie samemu korzystajac z internetu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Haquim Opublikowano 18 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2007 (edytowane) Moga nauczyc podstaw programowania, jednak aby cos z tego bylo samemu trzeba to rozwijac. Na studiach jak juz cos to zazwyczaj robi sie proste gierki w stylu warcaby, szachy, statki multiplayer, tyle tylko ze to sa zajecia na maks pare godzin. Platformówki 2D,wyścigi,cRPG czy proste strzelanki 3D też się robi na projekty tylko że większość w domu . Są uczelnie na których są specjalności gdzie można nieco więcej porobić związanego z grami : Politechnika Gdańska i Łódzka, Nie wiązałbym kariery z samym tylko pisaniem gier . Lepiej raczej skupić się na : + programowaniu sztucznej inteligencji + szeroko pojętych multimediów (dźwięk , grafika , mowa ludzka itp.) + systemach wbudowanych (PDA,komórki , palmtopy,roboty) + projektowanie aplikacji WWW Każda z tych dziedzin ma swoje zastosowanie przy pisaniu gierek. Edytowane 18 Czerwca 2007 przez Haquim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 18 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2007 http://forum.purepc.pl/index.php?showtopic...hl=pisanie+gier http://forum.purepc.pl/index.php?showtopic...hl=pisanie+gier http://forum.purepc.pl/index.php?showtopic...hl=pisanie+gier http://forum.purepc.pl/index.php?showtopic...hl=pisanie+gier Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tukamon Opublikowano 18 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2007 (edytowane) ok, jako student informatyki przedstawie Ci jak to wszystko wyglada z mojej perspektywy. Widze, ze lubisz kompy, chcesz pisac gierki - sprobuj napisac tetrisa, pododawaj pare roznych bajerow, zobacz jak to wyglada. Spodoba sie - idz na informe. Jesli srednio ci to odpowiada, a pojdziesz na informe lub pojdziesz na informe bo tak to logicznie wyglada(zawsze w kompach siedziales), to zniszcza cie z matmy. A jak nie z matmy to z fizy/obwodow. A jak nie z fizy to z programowania. itp itd etc blabla. wyglada to tak, ze mam uptime 34h (po normalnemu - nie pamietam kiedy lezalem na lozku) siedze i mam chwile przerwy w pisaniu programow bo na jutro jeszcze 4 sztuki mam... Nie wiem czy to co pisze cokolwiek ma sens jakis, co tez powinno byc jakims znakiem Edytowane 18 Czerwca 2007 przez tukamon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krydor Opublikowano 18 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2007 (edytowane) Właśnie mniej więcej o takie odpowiedzi mi chodziło. Dodam że po części spodziewałem się takich odpowiedzi. W takim razie nie wiem czy jest sens iść na takie studia informatyczne. Z matmy i fizki słaby nie byłem , ale prymusem też nie.Np mój kumpel który był słabszy odemnie poszedł na informatyke , nie pamietam nazwy ale to jakaś japońska szkoła i radzi sobie całkiem dobrze. Jest ciężko ale idzie przed siebie. Jeśli chodzi o gry w Polsce ta dziedzina dopiero się rozwija i sądze że chleba musiałbym poszukać w przyszłosci np we Francji Wielkiej Brytanii albo USA. Nie chodzi mi o proste gierki tylko coś w stylu FEAR, AOE3. Z drugiej strony jestem ciekawy jak to wygląda na zachodzie jeśli chodzi o kształcenie w tym kierunku? Sądze że są specjalne szkoły które się tym zajmują. Takie potęgi jak EA skąś biorą przecież pracowników. Na pewno byle kogo nie wezmą, tylko najlepszych, geniuszy w tej dziedzinie. Heh fajnie pomarzyć. Jednak skoro mówicie że wiecej moge nauczyć się z internetu to czeka mnie pewnie ciężka praca . Chodz na pewno nie naucze się wszystkiego, a przynajmniej tego o czym myśle. Chociaż jakbym miał coś robić musialbym to potraktować jako hobby i zająć się czymś innym gdyż wyżyć z tego teraz się nie da, a w miedzyczasie doskonaliłbym sie i doszedł do perfekcji. I nie wierze żeby nie było szkoły która nie jest konkretnie skierowana na ten kierunek tylko każdy nauczył się podstaw programowania ale jednak zaawansowanego tworzenia gier nauczył się sam. Jak widać to jest chyba specyficzny kierunek. Jak macie coś do dodania to napiszcie coś. AHa dodam jeszcze że ostanio oglądałem program odnośnie gry Call of Juarez która stworzyli Polacy i graficznie przedstawiała się bosko i miała bardzo pochlebne opinie. Niedługo ma być wydana przez Ubisoft chyba w USA. Jaką książke jak na początek byście mi polecili? Pozdrawiam Edytowane 18 Czerwca 2007 przez Krydor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tukamon Opublikowano 18 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2007 Nie chodzi mi o proste gierki tylko coś w stylu FEAR, AOE3. Jaką książke jak na początek byście mi polecili? hmmm, jako pierwsza praca domowa to lepiej chyba zadac tetrisa niz quake 3, nie sadzisz? zreszta, tak generalnie to studia ucza korzystac z narzedzi. gdy to opanujesz sam mozesz robic/pisac co chcesz ksiazke? "ansi c" moze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 18 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2007 Ja bym proponował zacząć od gry PONG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tukamon Opublikowano 18 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2007 Moze lepiej najpierw hanoi (pocwiczy sobie stosy), i tetris (tablice) ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hojrak6 Opublikowano 19 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Czerwca 2007 W internecie w miare dobra opinie ma ta pozycja: http://helion.pl/ksiazki/ppgvp.htm Ja na tym sie nie znam, tylko gdzies kiedys czytalem dobre opinie, na stronie helionu ludzie tez dobrze sie o niej wypowiadaja. moze ktos mial do czynienia z ta ksiazka ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xacti Opublikowano 19 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Czerwca 2007 Na poczatku najlepiej naucz sie jakiegos jezyka programowania. Jak to opanujesz to ksiazke skierowana na pisanie gier w danym jezyku lepiej zrozumiesz :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 19 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Czerwca 2007 rzucanie się na quejki spali Cię na wstępie.. wiem coś o tym bo zabierałem się za pisanie gier już parę razy :) Wszyscy wielcy władcy gier mówią aby najpierw napisać tetrisa.. oczywiście też zacząłem takowego pisać... ale przestałem gdyż stwierdziłem, że już widzę jak on cały jest zbudowany i jak działa... :) Mimo to uważam, iż napisanie od początku do końca tetrisa to dobry trening. Programowanie gier rózni się znacząco od zwykłego programowania, gdyż trzeba sobie poradzić z wieloma problemami (choćby renderingiem w czasie rzeczywistym). Zwykłe programy windowsowe opierają się na zdarzeniach... przez większość czasu taki program nic nie robi... Zupełnie inaczej jest z grami. Choć tetrisa sam nie napisałem to eksperymentowałem wiele z enginem d niego i to mi pokazało o co w tym chodzi. W najbliższej przyszłości zamierzam zabrać siew koncu za zrobienie jakieś gry do końca :). I jeszzce jedno... W grach liczy się dobry pomysł, miodność i grywalność... Próba naśladowania tworów typu AOE skończy się tym.. że zrobisz niedopracowaną grę, która nawet nie będzie w połowie tak dobra jak AOE1.. skutkiem czego po skończeniu stwierdzisz, że nie udało się... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ridczak Opublikowano 19 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Czerwca 2007 Popatrz sobie na TA strone. Sporo informacji :) Sa tez szkoly, artykuly, oferty pracy itp. z branzy gier komputerowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pigmej Opublikowano 19 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Czerwca 2007 (edytowane) Dodam że naprawde mi na tym zalezy i jestem bardzo zmotywowany w tym kierunku. W takim razie nie wiem czy jest sens iść na takie studia informatyczne.Coś ta twoja motywacja taka na chwile tylko była. Minęła w niecałe 5h. Trzeba sobie jasno powiedzieć wybić się do tego przemysłu z tej części Europy jest bardzo trudne (może się mylę). Chyba że ew. do jakiegoś niemieckiego studia. Edytowane 19 Czerwca 2007 przez Pigmej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krydor Opublikowano 19 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Czerwca 2007 Mój zapał nie minął. Jednak w tej chwili nie mam co marzyć o dziennych studiach. Tylko zaoczne wchodzą w gre. Rzeczywiscie na studiach na pewno sporo naucza, zwazywszy ze o informatyce ze strony programowania nie mam zielonego pojecia. Nie wiem czy rzucam sie na gleboko wode. Zanim napisalbym jakas najprostsza gre musailbym nauczyc sie podstaw. A nauka samemu jest na pewno pracochlonna i ciezka. A na studiach jak ktos pisal mozna tych podstaw nauczyc sie na pierwszym roku a co dalej? Chyba ze zle zrozumialem. Pozatym w ogole nie wiedzialem na czym stoje a teraz wiem chodz 1% i rzeczywiscie sporo tego jest. Jak zobaczylem ile jest jezykow programowania ohohohh.. ale to mnie nie zraza. Odnosnie gier wiadome jest ze przyklady typu FEAR COD to sa moje marzenia i chcialbym dojsc do takiej perfekcji zeby w przyszlosci nawet za kilka lat moc uczestmiczyc chocby w jednym takim projekcje. Chociazby swietnym przykladem jest polski Techland ktory wydal Chrome i Call of Juarez i pracuje nad kolejnymi grami. Na pewno sa to ludzie z ambcjami, wizja, umiejetnosciami i checia osiagniecia sukcesu. DObrym przykladem jest rowniez praca Cd projekt na Wiedzminem. Moze to byc hit. I tutaj dowod ze studia daja i to sporo,chodz jest wzmianka ze spora czesc sukcesu zawdzieczaja sobie i ciezkiej pracy poza uczelnia. :) http://www.microsoft.com/poland/centrumpra...a/05_08/01.mspx Najlepiej jak wybiore sie na kilka uczelni i zaradze sie opini z pierwszej reki i chyba tak zrobie. POZDRAWIAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Haquim Opublikowano 19 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Czerwca 2007 (edytowane) 1. Nie wiem czy rzucam sie na gleboko wode. 2. Zanim napisalbym jakas najprostsza gre musailbym nauczyc sie podstaw. 3.Jak zobaczylem ile jest jezykow programowania ohohoh 4.Najlepiej jak wybiore sie na kilka uczelni i zaradze sie opini z pierwszej reki i chyba tak zrobie. 1.Rzucasz się 2.Tak dobrze myślisz 3. I tak do pisania gierek najprościej chyba użyć technologii .NET C# lub IronPython (DirectX) . załapiesz o co chodzi ,napiszesz tetrisy,sokobany,jakieś gry logiczne potem platformówki ,wyścigi czy przygodówki. a potem zaczniesz używać frameworków lub napiszesz własny. Edytowane 19 Czerwca 2007 przez Haquim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tukamon Opublikowano 20 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Czerwca 2007 Rzeczywiscie na studiach na pewno sporo naucza, zwazywszy ze o informatyce ze strony programowania nie mam zielonego pojecia. Nie wiem czy rzucam sie na gleboko wode. Zanim napisalbym jakas najprostsza gre musailbym nauczyc sie podstaw. A nauka samemu jest na pewno pracochlonna i ciezka. A na studiach jak ktos pisal mozna tych podstaw nauczyc sie na pierwszym rokuU mnie wygladalo to tak: pierwszy wyklad omawianie skladni "hello world" i pod koniec tegoz wykladu dowiedzielismy sie ze mamy 2 tygodnie na napisanie wiez hanoi i miesiac na tetrisa :) Tak wiec: 1. Rzucasz sie 2. Nom, raczej bys musial sie podstaw nauczyc :) 3. studia to w 95% ciezka i pracochlonna nauka samemu 4. rozni ludzie - rozne definicje podstaw ;) Ty nadal chyba rozumujesz kategoriami liceum - ze sa zajecia, ze 3 dni robicie podstawianie do wzoru na matematyce, kolejny tydzien minimalnie trudniejsze przyklady i po 2 miesiacach konczycie zagadnienie. Na studiach caly ten proces to jeden wyklad (90min zazwyczaj)... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krydor Opublikowano 20 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Czerwca 2007 Sugerujecie ze nie dam sobie rady? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg505 Opublikowano 20 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Czerwca 2007 nikt niczego nie sugeruje ;) po prostu nie jest to takie latwe... sporo nauki przed toba (samodzielnej) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 20 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Czerwca 2007 A nauka samemu jest na pewno pracochlonna i ciezka. A na studiach jak ktos pisal mozna tych podstaw nauczyc sie na pierwszym roku a co dalej? Chyba ze zle zrozumialem. Pozatym w ogole nie wiedzialem na czym stoje a teraz wiem chodz 1% i rzeczywiscie sporo tego jest. Jak zobaczylem ile jest jezykow programowania ohohohh.. ale to mnie nie zraza. Odnosnie gier wiadome jest ze przyklady typu FEAR COD to sa moje marzenia i chcialbym dojsc do takiej perfekcji zeby w przyszlosci nawet za kilka lat moc uczestmiczyc chocby w jednym takim projekcje. Chociazby swietnym przykladem jest polski Techland ktory wydal Chrome i Call of Juarez i pracuje nad kolejnymi grami. Na pewno sa to ludzie z ambcjami, wizja, umiejetnosciami i checia osiagniecia sukcesu. DObrym przykladem jest rowniez praca Cd projekt na Wiedzminem. Moze to byc hit. Na studiach nie oni Cię uczą.. tylko Ty sam musisz się nauczyć tego co oni wykładają... To nie jest szkoła podstawowa czy średnia. Tak, że aby dojść do czegokolwiek musisz sam pracować. Ilość języków programowania jest spora.. choć nie ma o się rozwodzić nt pisania gier... C++, C#, to jest to czego Ci trzeba :). Do pisania gier trzeba używać języków szybkich. W techlandzie mnie nie chcieli... nawet nie odpisali na moje CV :D... pewnie mają tam spory nawał i trzeba poszczycić się paroma już napisanymi grami żeby przyjęli Cię tam do pracy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TT05 Opublikowano 20 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Czerwca 2007 Jeszcze co do programowania to tak na prawde znajomosc jezyka to jest ulamek tego co trzeba umiec. Zazwyczaj na poczatku, jak sie zaczyna nauke sa problemy w stylu: jak cos zapisac, jaka jest skladnia jezyka itp. ale to tylko na poczatku. Pozniej w miare poznawania jezyka jest problem nie jak to zapisac w danym jezyku, tylko jak wymyslic algorytm. Umiejetnosc rozwiazywania problemow algorytmicznych jest najistotniejsza, takie jest moje zdanie. Bo jezyka programowania mozna sie nauczyc w pare dni, a umiejetnosc specyficznego myslenia, rozwiazywania problemow algorytmicznych to sie czlowiek cale zycie uczy... Do tego wszystkiego przydaje sie przynajmniej podstawowa znajomosc matmy i fizyki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krydor Opublikowano 20 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Czerwca 2007 ZLe mnie zrozumieliscie eheh:) Wiem jak wygladaja studia bo studiowalem juz :) . Na takim wykladzie nie powiedza zawsze wszystkiego jednak jakas namiastka, jakis wstep jest do pozniejszej nauki. Jednak moze jestem na tyle zdolny ze przy pomocy pewnych pomocy dydaktycznych-ksiazek,internetu dam sobie sam rade. Studia sa tylko po to aby wiedziec czego sie uczyc i w ktorym kierunku isc. Takjakby pokazuja ci co jest najwazniejsze, czego masz sie uczyc. No i papierek. Taka jest prawda ze jak ktos jest naprawde dobry nie musi miec tego na papierze tylko praktycznie potrafi to udowodnic tworzac jakas gre. Jednak musi byc naprawde zdolny. Nie chce zeby mnie ktos zrozumial zle bo studia sa na pewno wazne jednakze na przykladzie paru przypadkow z zycia wzietych wiem ze czasem lepiej isc na zywiol wskoczyc w ogien, a wiecej sie nauczysz w ciagu 1 roku praktyki niz 5 lat nauki. To taka moja opinia i nie oceniajcie mnie juz na jej podstawie. Co jak co ale mam glebokie przekonanie ze bede kiedys robil to o czym marze wsrod najlepszych i najlepiej jak potrafie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 20 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Czerwca 2007 (edytowane) Fajnie mieć marzenia... ale jeśli TY w chwili obecnie nie masz zielonego pojęcia o programowaniu to czeka cię dłuuuuga droga, panie. Życzę Ci oczywiście spełnienia marzeń. Jeśli mogę Ci coś polecić to jest to książka helionu bodajże... Programowanie gier - kompendium. http://helion.pl/ksiazki/prgkom.htm Ksiazka ta w połowie poświęcona jest językowi C++, środowisku MS Visual C++, następnie omówiony jest tam cały engine 2D na bazie którego można pisać gry, z obsługą prostej fizyki, kolizji. Są też napisane 2 gry, jedna konsolowa, druga wykorzystująca DirectX. Na początek jednak radziłbym też jakiś szybki kurs samego C++. Ten w książce jest bardziej ukierunkowany pod kątem pisania gier. Edytowane 20 Czerwca 2007 przez PelzaK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DziubekR1 Opublikowano 20 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Czerwca 2007 (edytowane) Powiem krotko. Jesli nie programowales, to bedzie Ci bardzo ciezko. Moj kumpel jest na Informatyce na PWr i sobie radzi, ale on juz od gimnazjum zaczynal bawic sie C++. Ja bylem na Elektronice Mikrosystemach i Fotonice, gdzie rowniez byla informatyka (przez pierwszy rok wlasciwie dokladnie to samo co moj kumpel na informatyce) i nie dalem rady. Sam kiedys chcialem sie nauczyc C++, bo interesuje sie kompami, wiec pomyslalem, ze fajnie by bylo i cos umiec napisac. Ale okazalo sie, ze to nie dla mnie. Na Polibudzie nikt Cie nie bedzie uczyc, tam musisz juz umiec, a oni raczej tylko sprawdzaja Twoja wiedze, bo te pierwsze wyklady, to raczej w formie przypomnienia sa, a nie nauki. EDIT: Twe slowa "Co jak co ale mam glebokie przekonanie ze bede kiedys robil to o czym marze wsrod najlepszych i najlepiej jak potrafie." brzmia naprawde pieknie, ale sprobuj najpierw przez wakaje cos napisac w C++. Jak napiszesz, to sprobuj, ale jak nie, to raczej bym sobie darowal. Edytowane 20 Czerwca 2007 przez DziubekR1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krydor Opublikowano 20 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Czerwca 2007 Ok tylko tej ksiazki akurat nie ma w helionie, a jest chyba ich wydawnictwa, wiec nie wiem czy ja w ogole dostane, ale poszukam gdzie indziej, moze allegro. A co moglibyscie polecic odnosnie C++. Cos co mnie wprowadzi w tajniki programowania poczatkujacego. Traktuje to jak najbardziej serio i jutro albo za dwa dni lece kupic te ksiazki. W tej chwili mam bardzo duzo wolnego czasu to przynajmniej jakos go spozytkuje. Odnosni tych dwoch ksiazek co z matematyki czy fizyki trzeba sobie zaczac przypominac, aby cokolwiek myslec o rozpoczeciu nauki? Dodam ze piszecie o jezyku C++ ,a czytalem niedawno na tym forum ze jest drugi jezyk, bodajze C# bardziej przyszlosciowy i znajac go dobrze,opanujemy pozostale jezyki bardzo szybko. AHa i caly czas piszecie''napisz cos, zobaczysz czy ci sie podoba". Macie na mysli cos prostego typu jakis tetris czy szachy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tukamon Opublikowano 21 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Czerwca 2007 AHa i caly czas piszecie''napisz cos, zobaczysz czy ci sie podoba". Macie na mysli cos prostego typu jakis tetris czy szachy?napisz sobie tetrisa w zwyklym c na poczatek. tu masz grafike: http://www.libsdl.org/ http://www.ferzkopp.net/Software/SDL_gfx-2.0/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borsuczy_król Opublikowano 21 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Czerwca 2007 Dodam ze piszecie o jezyku C++ ,a czytalem niedawno na tym forum ze jest drugi jezyk, bodajze C# bardziej przyszlosciowy i znajac go dobrze,opanujemy pozostale jezyki bardzo szybko.Nie, raczej powinieneś nauczyć się dobrze C++. C# jest zbudowany na bazie C++ i posiada możliwość pisania sekcji unsafe (w kodzie C# możesz umieszczać fragmenty kodu C++). Generalnie jest to potrzebne gdy chcesz "zakombinować", a przy tworzeniu gier taka potrzeba na pewno występuje dość często. Tak w ogóle liczyć się musisz z tym, że jeden język programowania nie wystarczy. Na szczęście im więcej się nauczysz, tym łatwiej będzie ci przyswajać nowe języki. Jak to już zostało wspomniane, na późniejszym etapie nauki coraz ważniejsze stają się algorytmy, umiejętność szybkiego przyswajania frameworków, sposoby rozwiązywania problemów jak najefektywniej i najwydajniej itp. Składnia czy podstawowe mechanizmy języka stają się sprawą drugorzędną, ponieważ albo już je znasz, albo dość łatwo i szybko je sobie przyswoisz, mając odpowiednie doświadczenie. Moim zdaniem początek drogi to cierpliwa nauka języka co oznacza dużo praktyki i ciągłe podwyższanie sobie poprzeczki. C++ wydaje się najbardziej odpowiednim wyborem, posiada bardzo duże możliwości, jest jednocześnie obiektowy i proceduralny, ma dużo mechanizmów (choć nie zawsze fortunnie zrealizowanych), jest stosunkowo niskopoziomowy a przy programowaniu gier napewno okaże się takie myślenie potrzebne (zakładam, że nie masz zamiaru poprzestać na tetrisach itp). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phantom_ Opublikowano 21 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Czerwca 2007 A czy predyspozycje do nauki jezykow obcych i dobra znajomosc angielskiego sa pomocne w zawodzie informatyka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 21 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Czerwca 2007 Na Polibudzie nikt Cie nie bedzie uczyc, tam musisz juz umiec, a oni raczej tylko sprawdzaja Twoja wiedze, bo te pierwsze wyklady, to raczej w formie przypomnienia sa, a nie nauki.e tam... z tego co ja się orientuję to na polibudzie wrocławskiej przynajmniej uczą całego c++ od początku, zaczynając od hello worlda na 3 linijki. Faktem jest natomiast że nie jesteś w stanie słuchając 90 minut gadania przyswoić sobie tą wiedzę tak jak to wystarczało niektórym ( :) ) w szkole średniej. Po prostu studia polegają na tym że student sam musi siedzieć i ryć jeśli się chce czegoś nauczyć. Zdarzały się także takie sytuacje jak mówisz, że wpadamy na pierwszą laborkę z asemblera... koleś każe pisać programy a tu 3 osoby w grupie widziaiły asma na oczy w ogóle (dobrze że byłem w tej trójce :lol: ) 1. Ok tylko tej ksiazki akurat nie ma w helionie, a jest chyba ich wydawnictwa, wiec nie wiem czy ja w ogole dostane, ale poszukam gdzie indziej, moze allegro. 2. A co moglibyscie polecic odnosnie C++. 3. Odnosni tych dwoch ksiazek co z matematyki czy fizyki trzeba sobie zaczac przypominac, aby cokolwiek myslec o rozpoczeciu nauki? 4.Dodam ze piszecie o jezyku C++ ,a czytalem niedawno na tym forum ze jest drugi jezyk, bodajze C# bardziej przyszlosciowy i znajac go dobrze,opanujemy pozostale jezyki bardzo szybko. 5. AHa i caly czas piszecie''napisz cos, zobaczysz czy ci sie podoba". Macie na mysli cos prostego typu jakis tetris czy szachy? 1. poszukaj w Empiku i większych księgarniach z ksiazkami helionu 2. Jesli nie chcesz dokładnie przerabiać całego C++ to wystarczy poszperać i przejść parę tutoriali jakie można znaleźć na necie. Tutaj ważne jest nie tyle sama składnia języka co właśnie "myślenie jak komputer" :). Jeśli się tego nauczysz to całe programowanie wyda się proste.. i będzie można zając się złożonymi problemami. 3. Matma i fiza są przydatne w informatyce ale bez przesady... Wystarczy wiedzieć czym jest parabola, jak rozwiązać równania i nierówności, znać parę zasad logiki, z fizyki - głównie w zastosowaniach fizyki w grach, jak się określa ruch (prędkość, przyspieszenie, momenty pędu, energie i takie tam duperele). Ale spokojnie... Przypomnisz sobie to co Ci potrzebne z fizyki czy matmy jak będziesz tego potrzebował. Na pewno nie warto uczyć się całej matmy i fizy aby rozpocząć naukę języka programowania i samego programowania. 4. C++ jest bardziej pierwotnym jezykiem, na którym bazują wszystkie praktycznie nowe języki. Niektórzy mówią, że jeśli znasz c++ to znasz wszystko inne... a przejście na inne języki nie zajmie Ci dużo czasu. C# jest relatywnie nowym jezykiem, ma kilka zalet nad C++, należy do grupy języków umożliwiających pisanie pod platformą .NET. Ale istnieje też rozszerzona microsoftowo wersja jezyka C++/CLI, który łączy w sobie to co ma C, C++ i platforma .NET - 3 języki w jednym :). Druga sprawa jest taka, że C++ od dawna istnieje na rynku i do niego jest mnóstwo bibliotek, silników, frameworków etc, które mogą nie istnieć dla C#. 3 sprawa... C++ jest szybszy, choć eksperci twierdzą że C# jest wolniejszy o około 10% , to zawsze to te 80fpsów a nie 70 :D 5. O ile tetris jest prosty to szachy już takie proste nie są - no chyba że nie chcesz implementować przeciwnika komputerowego :). Myślę że na początek nie powinieneś się rzucać na gry a napisać kilka programików, żeby w ogóle załapać ideę programowania, oswoić się z tym, NAUCZYĆ OBSŁUGI DEBUGERA - bo bez tego ani rusz, kompilacji projektów, jakieś podstawy win32 API, jak działają aplikacje dosowe, windowsowe... potem zacząć pisać małe gierki żeby wkręcić się w klimat. Jeśli założysz sobie od początku że piszesz grę samochodówkę, to nie napiszesz jej, i zniechęcisz się do programowania. A czy predyspozycje do nauki jezykow obcych i dobra znajomosc angielskiego sa pomocne w zawodzie informatyka?angielskiego znajomośc na pewno... głownie przez wzgląd na to iż 80% dokumentacji jeśli nie więcej jest w języku angielskim... A w programowaniu niestety tak jest, że bez czytania instrukcji obsługi daleko nie zajedziesz :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jezol Opublikowano 21 Czerwca 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Czerwca 2007 (edytowane) Witam Moze z innej beczki ale tez dotyczy programowania jakis bardziej zaawansowanych programow a niechce tworzyc specjalnie nowego tematu. Od pazdziernika chce zaczac studia informatyczne. Obecnie posiadam jakies podstawy podstaw typu petle, wskazniki, klasy itp. Ale za bardzo nie wiem jak sie wziac za jakies wieksze projekty typu taki odtwarzacz filmow jak allplayer czy cos do muzyki. CO byscie mi poradzili ? Co do gier to tez bym chcial jakas napisac(ale na pewno nie takie kozaki jak autor tematu), ale wychodze z zalozenia ze najpierw sie naucze lepiej programowac na wlasnie takich programach jak odtwarzacz filmow, muzyki potem jesczz pare innych wiekszych programow jakie mi przyjda do glowy i dopiero moze pomysle o braniu sie za gry. Edytowane 21 Czerwca 2007 przez jezol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...