Skocz do zawartości
Xaon

Fallout3 - Czy Krypta 101 Dorówna 13'stce?

Rekomendowane odpowiedzi

Dziwię się, iż nie ma jeszcze takiego tematu tutaj (wiem, iż jest to erpeg, ale za to jaki!).

 

Twórca i wydawca: Bethesda

Typ gry: cRPG

Premiera: jakoś za rok

Świat: postnuklearna Ameryka

 

Skopiuję notkę mojego autorstwa z innego forum (za dużo do edytowania, za mało many):

 

Link: http://www.gamespot.com/pc/rpg/fallout3/ne...amp;tag=nl.e579

Z GS po polsku z komentarzami: mamy Pipboy'a 3000 (w miejsce 2000, jak mnie pamięć nie myli - niezły awans ;) ), pochodzimy z Krypty 101 (trochę ich sporo musiało być), nasza postać nie ma nic wspólnego z bohaterami poprzednich części (widocznie chcieli dostosować grę do osób nie grających w poprzednie części, ani zrazić ewentualnie starych wyjadaczy, jakby coś poszło nie tak), możemy zapomnieć również o nawiązaniach do poprzednich części, jak miało to miejsce w Falloucie 2 (j.w.). Zapowiadają się zmiany przy tworzeniu postaci oraz zmiany w statsach i sterowaniu. Będzie kamera z oczu oraz zza pleców. Widok 3'ciej osoby ma być swobodny i ma być możliwoćś ostawienia jej m/w tak, jak w poprzednich częściach. Wygląda na to, iż porzucono tury (będzie można biega i strzelać jak w fps'ie, lecz szanse trafienia nadal zależą od umiejętności postaci), na pocieszenie dodam, iż podczas aktywnej pauzy będzie możliwość celowania w konkretne części ciała (system nazywa się VATS - Vault-Tec Assisted Targeting System). Atakowanie w poszczególne części ciała ma być teraz bardziej użyteczne - będzie bardziej wpływać na zachowanie przeciwników. Cechy takie jak "Krwawa jatka" zostaną i będzie naprawdę na co popatrzeć, zwłaszcza iż graficznie jest conajmniej w porządku. Jak w poprzednich częściach nasze decyzje będą miały wpływ na otoczenie - ponoć na to jest naprawdę spory nacisk położony (uwaga: na GS spojlują by dać przykład). Ma być kilka stacji radiowych (Pipboy ma działać również jako radio). Jest ograniczenie levelu do 20, lecz ponoć ciężko będzie być daleko od końca gry z tym levelem (ma to swoje plusy i minusy, minusy chyba oczywiste, więc nie będę wypisywał, lecz na +, iż zapowiada się brak łażenia i nabijania leveli - bedzie bardziej trza kombinować z postacią i wykorzystywać cechy, które sie często pomijało, gdyż "pompką" było łatwiej, a ten sam efekt). Pamięta ktoś działo "Gruba Berta"? Będzie odpowiednik o nazwie "Fat Boy" - jeśli chcecie mocniejszy spoiler, to przeczytajcie na GS. Bronie mają się psuć (stopniowo, tak więc najpierw spada ich użyteczność, potem dopiero rozsypują w drobny mak) - do naprawy będą potrzebne części np. z innej takiej samej broni + będzie możliwość tworzenia własnej broni ze znalezionych części. Ma być kilkaset postaci (znacznie mniej niż w Oblivione - 1,500), lecz z każdym będzie można przeprowadzić unikalny dialog (nie wiem jak to wyglądało w TES:4, lecz w Morrowindzie dawało sie we znaki) + głos ma podkładać 30 do 40 aktorów, tak więc nie bedzie monotonnego dźwięku (zakładam 10-20 postaci na głos, imo b.dobrze jak na taką grę).

Słodzą, słodzą na 'growymszprocie' a gra daleka od ukończenia: jeszcze ponad rok. Mamy czas by pozbierać na nowy sprzęt i zamrozic kasę na premierę - o ile dom będzie jak fundament pod niego położony (nawiązanie do GS, gdzie pisali, iż Bethesda ma narazie tylko fundamenty gry).

Edytowane przez Xaon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tutaj kuleje podział gier na Pc i konsole. Wersje na Ps3, Pc i Xbox będą bliźniacze i w sumie sens tworzenia dwóch identycznych tematów jest nikły. Tym bardziej że właściwy temat o F3 już się trochę rozrósł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie wchodzę na dział gier dla PC (wymagania minimalne itp. mnie raczej mało interesują), a tutaj nie znalazłem, więc założyłem. Już kiedyś była mowa o rozdzieleniu wersji PC i konsolowych, choć szczerze nie pamiętam wyniku, tak więc pozostawiam to moderacji.

EDIT -> miałbym prośbę, jeżeli są gry, które wyjdą też na konsole i są w dziale ogólnym o grach, to poprosiłbym o dodanie ich do indeksu gier.

Edytowane przez Xaon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To mamy pisać tutaj? Boję się żę w temacie o wersji PC nie odnajdę swojego posta w powodzi wypowiedzi typu 'a mi chodzi w 453fps w 1080p'.

 

Nowy Fallout to faktycznie Oblivion ze spluwami. Na początku nie mogłem się do tego przyzwyczaić, po paru godzinach gry to uczucie Oblivionowatości już nie przeszkadza. Grafika jest słaba (ratuje ją tylko rozległa przestrzeń bez popupu), przeciwnicy głupi, bugi straszne (przez te parę godzin zdążyła mi zniknąć postać w widoku TPP), animka tpp jest po prostu śmiechu warta - ale eksploracja Wastelandu z widokiem FPP potrafi przytrzymać trochę przy ekranie (wczoraj do 3:00). Co ważne - zwolnienia czasu przy VATS nie nudzą nic a nic :)

Edytowane przez pasztecik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość dragonlore

Osobiście nie wchodzę na dział gier dla PC (wymagania minimalne itp. mnie raczej mało interesują), a tutaj nie znalazłem, więc założyłem. Już kiedyś była mowa o rozdzieleniu wersji PC i konsolowych, choć szczerze nie pamiętam wyniku, tak więc pozostawiam to moderacji.

EDIT -> miałbym prośbę, jeżeli są gry, które wyjdą też na konsole i są w dziale ogólnym o grach, to poprosiłbym o dodanie ich do indeksu gier.

dobrze zrobiles,z topicu o F3 w dziale pc polowa to smieci,konsolowcy zasluguje na swoj wlasny temat :wink: :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam 30 parę godzin gry i... jest świetnie! Chce się grać, robić sidequesty, zwiedzać i czytać. Może obniżyłem standardy, ale zdaje mi się że gierka trzyma poziom pierwszych Falloutów - wiadomo, więcej akcji, więcej strzelania, bardziej krwawo - czyli wszystko, co przyciągnie do ekranu ludzi, którym uniwersum wisi i chcą sobie jedynie postrzelać z elementami rpg. Jednak gra oferuje także niemało dla osób, które lubią wejść w każdą dziurę i wszystko przeczytać - lokacji jest dużo, wszędzie pamiętniki, komputery, wszystko to buduje klimat. Miło też że jest kilka nawiązań do poprzednich części. Jestem już przy końcu main questa, side'ów zrobiłem gdzieś 50%, a mam ponad 30 godzin gry za sobą!

 

Nie myślałem, że to napiszę kiedykolwiek, ale - odpowiadając na pytanie w temacie - gra jest udaną kontynuacją.

 

» Naciśnij aby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler « - "achievement za bobbleheady"
Najgorsze jest to, że przegapiłem bobbleheada w bazie Enklawy... W sumie to jedyny którego da się przegapić, bo po wyjściu baza robi BOOM :) Dlatego sejwujcie często, mój ostatni sejw kontrolny jest 10 godzin gry wcześniej..:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Jak wygląda celowanie w konsolowej wersji tej gry? Czy mamy jakąś "auto-pomoc" czy trzeba ręcznie celować analogiem? Którakolwiek odpowiedź dobra to jak się to sprawdza w praktyce?

 

Pomijam tu V.A.T.S.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma auto-aima, który przesuwa sam kursor, ale celowanie jest i tak dość tolerancyjne - wystarczy trafić w kontur przeciwnika i przy odpowiednim skillu (postaci w grze) trafimy.

 

W grze wszystko sprawdza się i działa ok. Ani razu nie przeklnąłem pod nosem, że coś jest nie tak, albo że spartolili celowanie.

 

Przy sporej ilości action points 90% grupek przeciwników i tak pada po pierwszym użyciu VATS (poziom normal).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Doszły już cztery achievementy do Operation Anchorage. Niestety nie ma nic poza ukończeniem czterech questów. Warte 100 G.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...