Skocz do zawartości
°°°

S.t.a.l.k.e.r - Czyste Niebo

Rekomendowane odpowiedzi

/// Premierę w USA przesunięto na 15 września ...

Dziwne, bo ja po wizycie dzisiaj w lokalnym Walmart wróciłem do domu z czymś takim:

Dołączona grafika

Moze manager nie otrzymał info. o przełożeniu sprzedaży.

Podczas instalacji gry antywirus zatrzymał ja wskazując na wykrycie konia trojańskiego :blink: (i jego zablokowaniu). Gra nie chciała wystartować (wyskakiwał błąd w X-Ray.dll). Dopiero po odinstalowaniu gry i zaznaczeniu w antywirus opcji ignorowania gra zainstalowała i uruchomiła się poprawnie. Moze te przesuniecie sprzedaży (do czasu wypuszczenia patcha) związane jest właśnie z występowaniem tego błędu.

Nie miałem specjalnie czasu jeszcze potestowac gry, ale na lapku z podpisu pod DX10/max. nie da się grac płynnie.

Edit: Parę screenów z ustawień na jakich gram:

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Edytowane przez ifrin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo ty wierzysz w papke marketingową , dx10 nie pozwala uzyskać lepszej wydajności niż dx9 i takie są fakty na dzień dzisiejszy.

Sam jestes papka marketingowa ...

Fakty na dzien dzisiejszy sa takie ze Vista jest pomylka microsoftu, natomiast DX 10 to srodowisko programistyczne z bibliotekami graficznymi, ktore posiada scisla dokumentacje ( jak zreszta kazdy software ). Myslisz ze karty graficzne wspierajace DX 10 to wymysl ? Pracujesz w ATI czy nVidia ?

Tylko oprocz tego musi jeszcze powstac oprogramowanie ktore faktycznie z tego korzysta w odpowiedni sposob.

Edytowane przez satou

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale chyba nie zaprzeczysz, że zapowiedź była bardzo jasna - dx10 szybsze niż dx9.

Jak jest - gdzieś jest szybsze ?

nie wiem jak pod XP ale na Viście gra tylko jedno jajko wyk. może tu jest problem .... do tego jak jest więcej bajerów nie może być szybciej .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normnalnie to DX10 pewnie jest "wolniejszy", ale zapewne szybszy w niektórych efektach (i znosi jakieś tam ograniczenia), które zabiłyby kompa na dx9. A jak się robi gry, które mają chodzić i na DX9 i DX10 to sorensen.

Edytowane przez MariuszDW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam jestes papka marketingowa ...

Fakty na dzien dzisiejszy sa takie ze Vista jest pomylka microsoftu, natomiast DX 10 to srodowisko programistyczne z bibliotekami graficznymi, ktore posiada scisla dokumentacje ( jak zreszta kazdy software ). Myslisz ze karty graficzne wspierajace DX 10 to wymysl ? Pracujesz w ATI czy nVidia ?

Tylko oprocz tego musi jeszcze powstac oprogramowanie ktore faktycznie z tego korzysta w odpowiedni sposob.

Już wykazałeś w temacie o crysisie , że jesteś laikiem i wierzysz we wszystko co ci chłopy od marketingu wcisną. Vista i dx10 to nierozłączalna całość , więc co wyskakujesz że vista bleee a dx10 super hiper.Tryb dx10 nawet przy zapodaniu tych samych detali co dx9 nie jest wstanie zapewnić lepszej wydajności takie są fakty , ty możesz życ nadal w świecie iluzji :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja już nie wiem o co właściwie chodzi z tymi datami premiery. ifrin miałeś farta, bo ogólnie niby cały nakład trafia z powrotem tam gdzie to pakują i NIBY cd-keye pakują tam gdzie ich nie ma. Na łatanie gry za późno jak już wytłoczyli je. Wszystkie znaki na niebie i na ziemi wskazują na to, że w piątek w dniu europejskiej premiery ma pojawić się 2 patch (1 dla europy najpewniej z zawartym pakietem poprawek z wersji ruskiej) stąd też nawet nagrywanie dvd od początku nie miało by sensu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już wykazałeś w temacie o crysisie , że jesteś laikiem i wierzysz we wszystko co ci chłopy od marketingu wcisną. Vista i dx10 to nierozłączalna całość , więc co wyskakujesz że vista bleee a dx10 super hiper.Tryb dx10 nawet przy zapodaniu tych samych detali co dx9 nie jest wstanie zapewnić lepszej wydajności takie są fakty , ty możesz życ nadal w świecie iluzji :lol2:

co ma piernik do wiatraka ?

Czyli architektura 64 bitowa to tez papka marketingowa ? 32-bity sa wydajniejsze, tak ?

Zunifikowanych pixel i vertex shaderow tez nie potrzebujemy - tez papka , tak ?

Nie rozumiesz ze to nie wina DX 10 ze glupie gry chodza wolniej. Gry chodza tak jak je zaprogramowali programisci , a w papke to wierzysz ty, skoro sadzisz ze zaznaczajac w jakiejs grze obsluge DX10 masz pewnosc ze zostala ona prawidlowo zaimplementowana. Nie mam zamiaru sie dochodzic, ale moze sam sprobuj napisac kawalek kodu z wykorzystaniem jakiejs architektury i przekonaj sie czy wszystko jest takie piekne. A DX10 znalazl sie w Viscie tylko za sprawa kaprysu Microsoftu.

 

Ifrin no i jak sie gra ? Ten sam feeling co przy poprzedniej odslonie ? napisz cos wiecej ;)

Edytowane przez satou

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale chyba nie zaprzeczysz, że zapowiedź była bardzo jasna - dx10 szybsze niż dx9.

Jak jest - gdzieś jest szybsze ?

To tak jak z szybkim samochodem - co z tego, ze Ferrari moze jechac 300km/h, jak siadzie za kierownica dziadek i bedzie sie toczyl 50 ;)

Tu jest to samo - API DX10 w zalozeniach ma uproscic kod i umozliwic szybsze i sprawniejsze dzialanie. Tylko API to jedno, a odpowiednie wykorzystanie tego API to drugie.

Niestety, paradoksalnie, zeby bylo szybciej i sprawniej to trzebaby pisac gry DX10 only, zeby wykorzystac wszystkie zalety nowego kodu. Obecnie DX10 w grach to dodatek do DX9 (i tu jest wlasnie pogrzebana papka marketingowa, bo w DX10 to jest pare efektow dopisanych, a nie cala gra), a takie skladaki z reguly dobrze nie dzialaja.

 

CO do daty premiery - CDP rozeslalo maile o potwierdzeniu preorderow, wiec data premiery raczej zostaje po staremu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja już nie wiem o co właściwie chodzi z tymi datami premiery. ifrin miałeś farta, bo ogólnie niby cały nakład trafia z powrotem tam gdzie to pakują i NIBY cd-keye pakują tam gdzie ich nie ma.

Masz racje, sprawdziłem i na instrukcji gdzie powinien byc CD-Key...mam pusto:

Dołączona grafika

Dobrze, ze gra potrzebuje CD-Key tylko do Multiplayera, bo bym sobie pograł...

Wygląda na to, ze będę musiał skontaktować się z wydawca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe czyli z tymi kluczami to jednak nie jest wkręta żadna :D Cóż ja dla zasady i tego, że w końcu zapłaciłeś za grę więc ci się należy poszedłbym z tym i zażądał wymiany na nowy egz ale ... jak już będzie w sklepach normalna wersja ;) Dla mnie multi w ShoC to był dodatek do gry i w CS też tak będzie więc nie ma co się spieszyć z oddawaniem tego do sklepu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na kompie z podpisu na DX10, wszystko na maxa, bez AA, 1360x768... nie jest super płynnie ale idzie spokojnie pograć. Co do grafy w SoC to się nie umywa do tego co możemy podziwiać w CS... mniam mniam klimat aż się leje... czekam na Limańsk :)

 

Kilka screenów na tych detalach co napisałem:

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Elviso26

U mnie na kompie z podpisu na DX10, wszystko na maxa, bez AA, 1360x768... nie jest super płynnie ale idzie spokojnie pograć. Co do grafy w SoC to się nie umywa do tego co możemy podziwiać w CS... mniam mniam klimat aż się leje... czekam na Limańsk :)

 

Kilka screenów na tych detalach co napisałem:

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

przepraszam bo nie zajarzyłem kolega insynuuje ze na kompie C2d 2.8GHZ 4 GB ramu i 8800GTS w takiej małej rozdziałce nie jest płynnie??? czy chodziło o laptop?? bo w podpisie masz dwa kompy....jeżeli dobrze zrozumiałem to aż mi sie wierzyć nie chce po prostu to co to ma wyższe wymagania niż crysis czy masz coś zle skonfigurowane moze??? hmm??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Elviso26

Mówię o desktopie, na laptopie to 1 klatka na 2 dni :)

 

o matko to masakra!!! sorry ze sie tak uniosłem przedtem ale serio az niedowierzam...

bez przesady przeciez ta gra aż tak super nie wyglada jak dla mnie to to samo co SOC plus ładne efekty swiatła...

 

ciekaw jestem jak mi to pojdzie na 4Ghz C2d 6Gb ramu Dominator 1066MHz oraz 8800GT od palita...i viscie 64bitowej

 

MÓDLLLMY SIĘĘĘĘĘ :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bez przesady przeciez ta gra aż tak super nie wyglada jak dla mnie to to samo co SOC plus ładne efekty swiatła...

A jednak zmian jest więcej niż same efekty świetlne i gra wygląda znacząco lepiej.Wystarczająco rzekłbym.Ale gdym chciał się czepiać to jest czego mimo wszystko.Ale nie chcę -mi styka.

ciekaw jestem jak mi to pojdzie na 4Ghz C2d 6Gb ramu Dominator 1066MHz oraz 8800GT od palita...i viscie 64bitowej

Pójdzie ale nie poleci :wink: .Tyle Ci gwarantuję.Kwestia rozdziałki też ale nawet w tych z 1024 z przodu nie ma cudow na 64ce...Reszta z podpisu(OC itp.)

Co do "intemplowania API" to wypada chyba przypomnieć ,że ciągle wielu twórców nie potrafi w pełni(ba -niektórzy dużo słabiej) z dobrodziejstw dx9c....czy właśnie z dwóch rdzeni procesora.A co dopiero 64bit z dwoma rdzeniami i full DX10.Gra jest jaka jest -klimat ma.Chodzi okrutnie ciężko.Żaden patch IMO tego nie uratuje....niestety.Ale zobaczymy.Ogólnie...mi się podoba.

Edytowane przez miron72

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymagania minimalne (poziom detali ustawiony na minimum, efekty wyłączone):

 

* Procesor: Intel Pentium 4 2 GHz lub AMD XP 2200 +

* Pamięć RAM: 512 MB

* Karta grafiki: 128 MB, kompatybilna z DirectX 8.0 - GF 5700 lub Radeon 9600

* Miejsce na HDD: 10 GB

* System operacyjny: Windows 2000 (SP4), XP lub Vista

 

 

Wymagania zalecane (wysoka jakość, włączone dynamiczne oświetlenie):

 

* Procesor: Intel Core 2 Duo E6400 lub AMD 64 X2 4200+

* Pamięć RAM: 1,5 GB

* Karta grafiki: 256 MB, kompatybilna z DirectX 9.0c - GF 7900 lub Radeon X1950

* Miejsce na HDD: 10 GB

* System operacyjny: Windows XP SP2 lub Windows 2000 SP4

 

 

Wymagania optymalne (wysoka jakość, włączone ulepszone dynamiczne oświetlenie):

 

* Procesor: Intel Core2 Duo E6700 lub AMD 64 X2 5200+

* Pamięć RAM: 2 GB

* Karta grafiki: 512 MB, kompatybilna z DirectX 9.0c - GF 8800 lub Radeon X2900

* Miejsce na HDD: 10 GB

* System operacyjny: Windows XP SP2 lub Windows 2000 SP4

 

 

Wymagania ekstremalne (najwyższa jakość, włączone ulepszone dynamiczne oświetlenie, większa szczegółowość obiektów):

 

* Procesor: Intel Core2 Duo E8500 lub AMD 64 X2 6000+

* Pamięć RAM: 4 GB

* Karta grafiki: 512 MB, kompatybilna z DirectX 10 - GF 9800 GX2 lub Radeon 3800 X2

* Miejsce na HDD: 10 GB

* System operacyjny: Windows Vista (SP1)

Ktos kto ma Czyste Niebo moze mi wyjasnic, czym sie roznia dynamiczne oswietlenie a ulepszone dynamiczne oswietlenie ?? Z tego co widze w tych wymaganiach DX10 jest potrzebne jedynie w extremalnej opcji , czyli wychodzi na to ze jest to raczej zbedny dodatek ?

 

wymagania wzialem z http://tiny.pl/8t5z

sa tutaj screeny porownawcze o ile pierwsze 2 roznia sie na pierwszy rzut oka, to 3ci i 4ty to tylko kilka promieni przez caly ekran i podbita jasnosc. Czy to nie marnotrastwo tych 4gb ramu i dwurdzeniowej grafiki ?

Edytowane przez satou

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest różnica we wszystkich ustawieniach ale tego na zdjęciach nie widać tylko w ruchu. Są miejsca gdzie można się poczuć jak w realu tak jest dobrze uformowane otoczenie i oświetlenie. Nie wiem jak u innych ale mi szybciej gra chodzi jak mam ustawione na DX10 (w grze) niż jak ostatnia opcja jakości ale w DX9.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trujki nie kupie no chyba że się przyłożą

trujki powiadasz

Niestety działa gożej niż crysis i to dużo gożej. Ale może poprawią wydajność patchami :wink:

gożej powiadasz

Ktos kto ma Czyste Niebo moze mi wyjasnic, czym sie roznia dynamiczne oswietlenie a ulepszone dynamiczne oswietlenie ?? Z tego co widze w tych wymaganiach DX10 jest potrzebne jedynie w extremalnej opcji , czyli wychodzi na to ze jest to raczej zbedny dodatek ?

taa, zbędny, tak jak HIGH i VHIGH w crysisie, i pewnie tak jak oświetlenie dynamiczne pełne i obiektów w SOC. Widział ktoś jakąś różnicę? zbędne bajery

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu się nie zgodzę , akurat w CS różnica pomiędzy DX9 a 10 jest widoczna w przeciwieństwie do Crysis , graficznie jest lepsza od poprzedniczki i to widać . .... co do płynności .... hmm wiadomo nowy tytół nowe wymagania .... życie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...