Skocz do zawartości
Kynek

Problem Z Monitorem

Rekomendowane odpowiedzi

posiadam monitor LCD 17 LGL1752TQ mam go juz ponad pol roku i dopiero teraz zainteresowala mnie sprawa ze na tym moniotorze nie mozna ustawic wyzszej rozdzielczosci niz 1280X786 , a takze jedyna dostepna opcja w czestotliwosci odswiezania to 60Hz czy nie powinno byc tez opcji 75Hz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie spodziewaj się za wiele po 17" CRT. Im wyższa rozdzielczość, tym mniej dostępnych trybów odświeżania

 

Edit: moje niedopatrzenie.. monitor LCD.. ale czy na pewno potrzebujesz wyższej niż 60Hz? w lcdekach tak się tego nie czuje..

Edytowane przez ainaruth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  Kynek napisał(a):

posiadam monitor LCD 17 LGL1752TQ mam go juz ponad pol roku i dopiero teraz zainteresowala mnie sprawa ze na tym moniotorze nie mozna ustawic wyzszej rozdzielczosci niz 1280X786 , a takze jedyna dostepna opcja w czestotliwosci odswiezania to 60Hz czy nie powinno byc tez opcji 75Hz ?

Chyba 1280x1024? Jeżeli tak, to nie, nie można wyższej. Natomiast 75Hz powinienieś mieć dostępne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  ainaruth napisał(a):

nie spodziewaj się za wiele po 17" CRT. Im wyższa rozdzielczość, tym mniej dostępnych trybów odświeżania

On nie ma CRT

 

  borsuczy_król napisał(a):

Chyba 1280x1024? Jeżeli tak, to nie, nie można wyższej. Natomiast 75Hz powinienieś mieć dostępne.

Niekoniecznie będzie dostępne - zresztą nie płakał bym z tego powodu :wink: Radzę pamiętać że kursor myszy przy raportowaniu portu USB 125 Hz porusza się płynnie tylko przy odświeżaniu monitora równym 60 lub 120 Hz. W 72,75,85,100 wyraźnie skacze. Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość <account_deleted>
  Kyle napisał(a):

()...kursor myszy przy taktowaniu portu USB 125 Hz porusza się płynnie tylko przy odświeżaniu monitora równym 60 lub 120 Hz. W 72,75,85,100 wyraźnie skacze.

:blink: ... chyba coś Ci się pomiętoliło... ;) 125Hz, czyli transfer <=125bod'ów -> RS232 byłby tysiące razy szybszy :D

 

Całkiem sporo driverów umożliwia zmianę częstotliwości "próbkowania" położenia mychy oraz rozmiaru bufora - właśnie po to by dostosować się do V-sync. Niektóre oferują też "wygładzanie", czyli obliczają położenia pośrednie pomiędzy kolejnymi pozycjami. Inna sprawa, że nigdy nie uzyskasz 100% płynności, bo nie jest to tylko wina synchronizacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  tomazzi napisał(a):

:blink: ... chyba coś Ci się pomiętoliło... ;) 125Hz, czyli transfer <=125bod'ów -> RS232 byłby tysiące razy szybszy :D

 

Całkiem sporo driverów umożliwia zmianę częstotliwości "próbkowania" położenia mychy oraz rozmiaru bufora - właśnie po to by dostosować się do V-sync. Niektóre oferują też "wygładzanie", czyli obliczają położenia pośrednie pomiędzy kolejnymi pozycjami. Inna sprawa, że nigdy nie uzyskasz 100% płynności, bo nie jest to tylko wina synchronizacji.

:blink: ... wiadomo że chodziło mi o częstotliwość raportowania - MY GOD

 

ps. z tym obliczaniem pozycji pośrednich to moim zdaniem bujdy piszesz - co masz do obliczania jeśli monitor ma mniejsze odświeżanie niż mysz ... no chyba że dla szpanu puścisz odświeżanie ponad 125 hz

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość <account_deleted>
  Kyle napisał(a):

:blink: ... wiadomo że chodziło mi o częstotliwość raportowania - MY GOD

aaa, rozumiem, poprostu co innego myślisz a co innego piszesz xD Wiem wiem, każdemu może się zdażyć :-P

 

  Kyle napisał(a):

ps. z tym obliczaniem pozycji pośrednich to moim zdaniem bujdy piszesz - co masz do obliczania jeśli monitor ma mniejsze odświeżanie niż mysz ... no chyba że dla szpanu puścisz odświeżanie ponad 125 hz

...na szczęście tylko Twoim zdaniem ;) Takie algorymy, niezależnie od driverów stosuje conajmniej 90% gier. pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  tomazzi napisał(a):

...na szczęście tylko Twoim zdaniem ;) Takie algorymy, niezależnie od driverów stosuje conajmniej 90% gier. pozdro

Jeśli myślisz o tym co jest np. w UT to polega to na czym innym. Nie ma to nic wspólnego z odświeżaniem a z rozdzielczością ( myszy i monitora ). "Rozmywanie" myszy w tym UT polega na tym że jeśli masz celownik w jednym punkcie i przemieszczasz o najmniejszą możliwą drogę ( jak masz mysz 400 dpi może to być kilka pix a nie jeden ) to "engine" oblicza położenia pośrednie dzięki czemu "nie szarpie".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość <account_deleted>

[ot] @Kyle:

Chodzi raczej o obliczenie wektora prędkości i określenie pozycji sprite'a między raportami, gdy wystąpi Vsync, dzięki czemu zmiana położenia następuje co każdą ramkę a nie tylko po odebraniu kolejnego pakietu z portu. To robią drivery, gry dodatkowo sprawdzają aktualną "pozycję promienia" (liczniki Beam Position, czyli aktualnie rysowany punkt na ekranie), dzięki czemu można płynnie zmieniać położenie "kamery", nawet jeśli FPS drastycznie odbiega od częstotliwości raportowania.[/ot]

 

@borsuczy_król: może spróbuj wymusić częstotliwości "nieobsługiwane" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...