Kynek Opublikowano 17 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 17 Lipca 2007 posiadam monitor LCD 17 LGL1752TQ mam go juz ponad pol roku i dopiero teraz zainteresowala mnie sprawa ze na tym moniotorze nie mozna ustawic wyzszej rozdzielczosci niz 1280X786 , a takze jedyna dostepna opcja w czestotliwosci odswiezania to 60Hz czy nie powinno byc tez opcji 75Hz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ainaruth Opublikowano 20 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2007 (edytowane) nie spodziewaj się za wiele po 17" CRT. Im wyższa rozdzielczość, tym mniej dostępnych trybów odświeżania Edit: moje niedopatrzenie.. monitor LCD.. ale czy na pewno potrzebujesz wyższej niż 60Hz? w lcdekach tak się tego nie czuje.. Edytowane 20 Lipca 2007 przez ainaruth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borsuczy_król Opublikowano 20 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2007 Kynek napisał(a): posiadam monitor LCD 17 LGL1752TQ mam go juz ponad pol roku i dopiero teraz zainteresowala mnie sprawa ze na tym moniotorze nie mozna ustawic wyzszej rozdzielczosci niz 1280X786 , a takze jedyna dostepna opcja w czestotliwosci odswiezania to 60Hz czy nie powinno byc tez opcji 75Hz ?Chyba 1280x1024? Jeżeli tak, to nie, nie można wyższej. Natomiast 75Hz powinienieś mieć dostępne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 20 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2007 (edytowane) ainaruth napisał(a): nie spodziewaj się za wiele po 17" CRT. Im wyższa rozdzielczość, tym mniej dostępnych trybów odświeżaniaOn nie ma CRT borsuczy_król napisał(a): Chyba 1280x1024? Jeżeli tak, to nie, nie można wyższej. Natomiast 75Hz powinienieś mieć dostępne.Niekoniecznie będzie dostępne - zresztą nie płakał bym z tego powodu :wink: Radzę pamiętać że kursor myszy przy raportowaniu portu USB 125 Hz porusza się płynnie tylko przy odświeżaniu monitora równym 60 lub 120 Hz. W 72,75,85,100 wyraźnie skacze. Edytowane 20 Lipca 2007 przez Kyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość <account_deleted> Opublikowano 20 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2007 Kyle napisał(a): ()...kursor myszy przy taktowaniu portu USB 125 Hz porusza się płynnie tylko przy odświeżaniu monitora równym 60 lub 120 Hz. W 72,75,85,100 wyraźnie skacze. :blink: ... chyba coś Ci się pomiętoliło... ;) 125Hz, czyli transfer <=125bod'ów -> RS232 byłby tysiące razy szybszy :D Całkiem sporo driverów umożliwia zmianę częstotliwości "próbkowania" położenia mychy oraz rozmiaru bufora - właśnie po to by dostosować się do V-sync. Niektóre oferują też "wygładzanie", czyli obliczają położenia pośrednie pomiędzy kolejnymi pozycjami. Inna sprawa, że nigdy nie uzyskasz 100% płynności, bo nie jest to tylko wina synchronizacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 20 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2007 (edytowane) tomazzi napisał(a): :blink: ... chyba coś Ci się pomiętoliło... ;) 125Hz, czyli transfer <=125bod'ów -> RS232 byłby tysiące razy szybszy :D Całkiem sporo driverów umożliwia zmianę częstotliwości "próbkowania" położenia mychy oraz rozmiaru bufora - właśnie po to by dostosować się do V-sync. Niektóre oferują też "wygładzanie", czyli obliczają położenia pośrednie pomiędzy kolejnymi pozycjami. Inna sprawa, że nigdy nie uzyskasz 100% płynności, bo nie jest to tylko wina synchronizacji. :blink: ... wiadomo że chodziło mi o częstotliwość raportowania - MY GOD ps. z tym obliczaniem pozycji pośrednich to moim zdaniem bujdy piszesz - co masz do obliczania jeśli monitor ma mniejsze odświeżanie niż mysz ... no chyba że dla szpanu puścisz odświeżanie ponad 125 hz Edytowane 20 Lipca 2007 przez Kyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość <account_deleted> Opublikowano 20 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2007 Kyle napisał(a): :blink: ... wiadomo że chodziło mi o częstotliwość raportowania - MY GODaaa, rozumiem, poprostu co innego myślisz a co innego piszesz xD Wiem wiem, każdemu może się zdażyć :-P Kyle napisał(a): ps. z tym obliczaniem pozycji pośrednich to moim zdaniem bujdy piszesz - co masz do obliczania jeśli monitor ma mniejsze odświeżanie niż mysz ... no chyba że dla szpanu puścisz odświeżanie ponad 125 hz ...na szczęście tylko Twoim zdaniem ;) Takie algorymy, niezależnie od driverów stosuje conajmniej 90% gier. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borsuczy_król Opublikowano 20 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2007 (edytowane) Kyle napisał(a): Niekoniecznie będzie dostępne (...)Oparłem się na specyfikacji z internetu, która mówi o 75Hz w rozdzielczości natywnej. Edytowane 20 Lipca 2007 przez borsuczy_król Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 20 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2007 tomazzi napisał(a): ...na szczęście tylko Twoim zdaniem ;) Takie algorymy, niezależnie od driverów stosuje conajmniej 90% gier. pozdroJeśli myślisz o tym co jest np. w UT to polega to na czym innym. Nie ma to nic wspólnego z odświeżaniem a z rozdzielczością ( myszy i monitora ). "Rozmywanie" myszy w tym UT polega na tym że jeśli masz celownik w jednym punkcie i przemieszczasz o najmniejszą możliwą drogę ( jak masz mysz 400 dpi może to być kilka pix a nie jeden ) to "engine" oblicza położenia pośrednie dzięki czemu "nie szarpie". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość <account_deleted> Opublikowano 20 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2007 [ot] @Kyle: Chodzi raczej o obliczenie wektora prędkości i określenie pozycji sprite'a między raportami, gdy wystąpi Vsync, dzięki czemu zmiana położenia następuje co każdą ramkę a nie tylko po odebraniu kolejnego pakietu z portu. To robią drivery, gry dodatkowo sprawdzają aktualną "pozycję promienia" (liczniki Beam Position, czyli aktualnie rysowany punkt na ekranie), dzięki czemu można płynnie zmieniać położenie "kamery", nawet jeśli FPS drastycznie odbiega od częstotliwości raportowania.[/ot] @borsuczy_król: może spróbuj wymusić częstotliwości "nieobsługiwane" ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...