Skocz do zawartości
DriviX

Podkręcanie: Brisbane X2 3600+/abit Kn9

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pisze w sprawie porady, bowiem odnośnie podkręcania nie mam dużego doświadczenia.

Zatem sprawa wygląda następująco:

Złożyłem już 3 zestawy na AM2 (Brisbane X2 3600+ / abit kn9).

 

Pierwszy i drugi zestaw wyglądał następująco:

*Płyta Abit KN9

*Procesor AMD Athlon 64 X2 3600+ BOX 65W Brisbane

*ArcticCooling Freezer 64 PRO

*Pamięć DDR2 2x1GB PC5300 667MHz Goodram GR667D264L5/2GDC

*Zasilacz: Seasonic 500W (razem z obudową AC T1)

 

Podkręcilem je bez problemu na 2,8/2,9 GHz.

Z takimi zmianami:

~ HT do x3

~ dzielnik pamięci na 533MHz

~ napiecia na pamięciach (standard)

~ trfc na 195ns (dla all)

~ timinigi na 5-5-5-15 i 2T - CR

~ HTT proca tak jak się dało (przy tym testy Orthosem na stabilność, ostatni test na 2,9Ghz na 24h)

~ Mnożnik bez zmian (9,5)

---------------------------------------------

Z tego powyżej jestem zadowolony, nie miałem większych problemów ze stabilnością i ładnie się kręci. W tym tygodniu złożyłem trzeci zestaw, który już nieco się różni:

*Płyta Abit KN9

*Procesor AMD Athlon 64 X2 3600+ BOX 65W Brisbane

*ArcticCooling Freezer 64 PRO

*Pamieći: OCZ 2GB (2x1GB) PC800 CL5 SpecialOps

*Zasilacz: be quiet! Straight Power E5-450W

 

Daje identyczne ustawienia (HTT(FBS) tylko na 270Mhz) i komp już nie wstaje... dam za dużo, piszczy, rzuca bluescreenami. Nie wiem czym jest to spowodowane. Wydaje mi się, że coś z pamięciami. Kupiłem te OCZ, ponieważ niby lepiej się kręcą (pewnie one wymagają innych ustawień, niż te goodramy).

Dziwi mnie jeszcze, że napięcie standardowe na procku wynosi 1,25V (gdzie w poprzednich było 1,3V).

 

Nie wiem co stanowi tutaj przyczynę mojego problemu. Mam nadzieję, że tylko moje niedoświadczenie.

---------------------------------------------

 

Mam nadzieję, że macie jakiś pomysły i ew. doradzicie mi co i jak mam ustawić, aby bylo dobrze.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź