Jump to content
Sign in to follow this  
°°°

Wszystko O Samsung Spinpoint F1

Recommended Posts

Nie wiem o co chodzi z tym "pogłaśnieniem się" F1-dynek... :(

Miałem trzy i żadna się nie pogłośniła, a słuch mam (niestety) bardzo wyczulony i prawie żadnych wentylów w obudowie: nawet Fortron jest BEZ wentyla. Jedyny, który mam wentyl to 120 mm Antec z wstawionym opornikiem takim, żeby kręcił się jaknajwolniej, ale ruszał bez problemów (chyba 5,7 V, tak mi się wydaje, bo na 5 V nie zawsze startował).

Niedawno zmieniłem na pierwszy 1-talerzowiec Samsunga 500 GB i jest... ciszej: ściślej -> wibracje są dużo mniejsze, a i faktycznie cichszy niż (w miarę jednak cicha) 320-tka.

Pozdro :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam zbytnio czasu czytać całego tematu, ale czy F1 HD322HJ 320GB będzie chodzić na sata 1 ? Bo coś czytałem że nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zależy od płyty. Na nie których nie chcą działać. Można kontroler na pci wstawić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parametr B8 jest odczytywany pozytywnie przez najnowszą(!) wersję (legalną) Everesta.

Może zdradzisz jaka to wersja? bo ściągnałem właśnie najnowszego triala ultimate ze stronki lavalysa a i tak parametr nieznany. Corporate oczywiscie to samo. Edited by borozu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanko - potrzebny dysk, przeglądając aktualne cenniki lekko się zdziwiłem, mianowicie Samsung Spin Point F1 HD103UJ 1TB jest w cenie ~ 360zł, a to 100 zł taniej niż Barracuda 1TB. Można go zakupić, czy też jest to jakiś hmmm "dobry inaczej" sprzęt ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam 640GB Samsunga, dwa talerze i jak na razie przez rok nie slysze aby stal sie glosniejszy, wiec nie jest tak zle :)

 

 

 

Mam natomiast pytanko.

Dysk podlaczony jest to plyty i pracuje w AHCI, da sie jakos SMART odczytac HDTune?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam pytanie czy wszystko z tym dyskiem jeśli chodzi o czasy dostępu itp jest w normie?

post-163076-1240320076_thumb.jpg

Edited by Sobota

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko w normie. Hd Tune zawsze podaje trochę niższy odczyt niż HD Tach dlatego w HD Tach wygląda to tak

post-20691-1240320482_thumb.jpg

Ogólnie to pomyliłeś tematy :D pzdr

Edited by chemiczny_ali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój 322 hj wczoraj padł po 5 miesiącach bezawaryjnej pracy icon_sad2.gif śmierdzi coś elektronika... myślę czy nie zamienić elektroniki od drugiego takiego samego i skopiować dane o ile się da. Orientuje się ktoś ile rodzai elektroniki wyszło na 322hj ? Mój ma date produkcji 11.2008 a na pcb PMMUCBC2A81347 :huh:

Edited by Arni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pożyczyłem ostatnio nówkę F1 250 GB z lokalnego serwisu do back up'a. Oczywiście nie mogłem się powstrzymać od sprawdzenia jego szybkości :mrgreen: No i się zdziwiłem..... :shock:

post-162784-1241190767_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla zainteresowanych: jest to wersja z datą 03.2009, więc może wszystkie 250 z tego okresu są takie szybkie? :D Co lepsze, ten dysk ma czas dostępu na poziomie caviara 640'tki, a 100 MB/s robi wrażenie (nawet lepsze od barracudy 7000.12)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurczę zrobić raid z 3 takich dysków... pojemność w sam raz, wydajność. Tylko pytanie czy akurat ten dysk jest jakiś wybitny czy wszystkie tak mają. Wolałbym się drugi raz pod rząd nie przejechać na szajsungu.

 

Może ktoś jeszcze nabył taki dysk w ostatnim czasie i może coś powiedzieć na ten temat? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rewelacja. Wygląda na obcięty jeden talerz :wink: pzdr

Pewnie im sie kończą talerze 250 i montują 320ki :D , jest szansa że 640ki znów będą tylko te wydajne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dredcore

 

Wyniki podobne do tych osiąganych przez dwutalerzowe hd322hi, które również mają obcięte talerze 320GB. Parę stron wcześniej można zobaczyć te wyniki

Share this post


Link to post
Share on other sites

@olafo

 

Dzięki za doinformowanie :wink: Zastanawiam się jedynie, jak to jest, że dwutalerzowiec HD322IJ ma wyniki identyczne jak ta 250'tka... Wiem, że zbudowany jest z dwóch obciętych 320'tek, ale ta 250'tka też musi być na obciętym talerzu 320 GB (na nalepce 250'tki pisze F1_1D).. W takim razie po co 2 talerze jak jeden potrafi to samo? :blink: Nie kminię już tego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może jakieś testy na potwierdzenie tej teorii?

 

EDIT

Bo ja znalazłem testy które mówią coś zupełnie innego :wink:

Edited by chemiczny_ali

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dredcore

 

Muszę przyznać rację Focusowi, chodziło mi o wersję HD322IJ a nie HI jak napisałem w poprzednim poście.

 

Jeśli chodzi o wydajność 250-tki z obciętym talerzem i HD322IJ to ja też tego do końca nie rozumiem no ale wykresy nie kłamią. Spójrz na post #866, tam jest wykres HD322IJ. No i praktycznie taka sama prędkość odczytu i czas dostępu jak w przypadku Twojego dysku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co to wogóle za model ten HD322IJ? Bo nie widzę go na stronie Samsunga, ani polskiej ani globalnej. Zachodnie wersje Google nie zwracają praktycznie żadnych wyników. Jakaś wersja dla wschodu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co to wogóle za model ten HD322IJ? Bo nie widzę go na stronie Samsunga, ani polskiej ani globalnej. Zachodnie wersje Google nie zwracają praktycznie żadnych wyników. Jakaś wersja dla wschodu?

Po prostu mają wiele niesprawnych talerzy 320GB i wykorzystują je czy to do budowy dysków 250GB czy do budowy dysków 320GB. Lepiej wykorzystać wadliwe talerze niż wyrzucić je na śmietnik. Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak to wygląda. Ale ten temat był już poruszony pare miesięcy temu gdzie były wykresy i testy i wtedy włąsnie do tych wniosków doszliśmy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ostatnio kupilem 2x HD322HJ i sie okazalo ze to jakies kastraty, average w hdtach to bylo ok 80MB, to samu hdtune, testowane roznymi sterami do SATA, na nalepce byla data produkcji 03.2009 i przy pojemnosci dysku nie bylo oznaczenia F1_1D, zreszta cala etykieta byla troche inna bo widzialem dysk z wczesniejszej daty...firmware to 1AG0, jest wzmianka na niemieckich stronach ze lipton z tego...

Share this post


Link to post
Share on other sites

na Gigabyte GA-MA-UD3 na SB700, nie jest to wina kontrolera gdyz zrobilem raid0 na tych 2 dyskach i ladnie sie zeskalowalo, przy 1 dysku byl ave. 80, przy raid0 ok 160MB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.