Skocz do zawartości
Subvoice

Subwc Reaktywacja

Rekomendowane odpowiedzi

swietna robota, cierpliwosc to ty masz konkretna, ja bym tak nie mogl (recznie rzezbic w pleksie) B-) w topie "mi brakuje" jeszcze podfrezowania/faz pod lepki srub ;) nie wiem czemu ale ostatnio bardziej mi sie podoba zmatowiona pleksa albo polaczenie matu z przeroczystoscia niz sama szklista pleksa gdzie wszystkie krawedzie i boki zlewaja sie w jedna kupe. Tu wyglada super http://www.mzkp.pn.pl/JacekH/WC3.0/BlokNB/10.jpg http://www.mzkp.pn.pl/JacekH/WC3.0/BlokNB/09.jpg

 

jak kiedys pokazalem swoje bloki z topami ze zmatowionej pleksy to ktos mi napisal ze mi sie polerowac nie chcialo :26:

Edytowane przez CarsonPoland

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem sie nad tym, tzn i nad podfrezowaniem, i nad matem. Jakbym miał zwykłe imbusy to na pewno bym je wpuścił w plekse. Nad tymi jeszcze się zastanowię. Fajnie wyglądał ten top cały matowy, z przeźroczystym "okiem", ale trudno mi jakoś uzyskać równomierny mat. Zawsze widać jakieś oręgi lub pasma. Jak wymyslę na to jakis patent to zobaczymy. Zmatowic zawsze mozna ;) Jeszcze raz dzieki za kometarze. Urosłem z 10cm ;)

 

...

 

No i po operacji. Pacjent żyje :) Z tyl olejem to był super pomysł. Gwintowało sie znacznie łatwiej i nie piszczało, co mnie wcześniej doprowadzało do szału. Jeszcze tylko skrócic 2 śrubki... wczoraj już mi sie nie chciało :oops:

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

No to bierzemy się za budę :)

Edytowane przez Subvoice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

swietnie wyglada ale albo mi sie zdaje albo gwint pod zlaczke (prosta) jest troche krzywy (tak tylko marudze) ale moze to tylko zludzenie ;) a gdzie otwory do mocowania bloku? co do gwintowania to wydawalo mi sie ze to jest oczywiste ze nie gwintuje sie na sucho, ja zawsze uzywam oliwy/oleju/denaturatu jak gwintuje plekse czy nawet metal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pogratulować cierpliwości, pleksa jest bardzo wdzięcznym materiałem do obróbki. Podczas moich przeróbek lubiłem widok matowej, trochę nijakiej powierzchni, która po "chwili" szlifowania i polerowania zamieniała się w błyszczące cacko.

 

Trzymam kciuki i czekam na efekty dalszych prac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezeli dla ciebie wdzieczny material do obrobki to taki ktory po polerce swieci sie jak psu pewna czesc ciala to jak najbardziej ;) Ja jestem tego samego zdania co Puma, trzeba sporo cierpliwosci i dokladnosci przy pleksie, chwila nieuwagi i cos peka, kruszy sie, nawet zle wywiercony otowor powoduje "pajeczynke" w pleksie

Edytowane przez CarsonPoland

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezeli dla ciebie wdzieczny material do obrobki to taki ktory po polerce swieci sie jak psu pewna czesc ciala to jak najbardziej ;) Ja jestem tego samego zdania co Puma, trzeba sporo cierpliwosci i dokladnosci przy pleksie, chwila nieuwagi i cos peka, kruszy sie, nawet zle wywiercony otowor powoduje "pajeczynke" w pleksie

Bez przesady, głowa na karku i dwie ręce wystarczą, żeby wyczarować z pleksy bardzo ciekawe rzeczy. Co widać na załączonych obrazkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mogłem ostatnio poświęcic zbyt dużo czasu mojemu WC. Blok na NB jest już w 100% skończony. Dorobiłem nawet dość fikuśne nakrętki. Dwie śruby mocujace top do spodu musialem wpuścic w pleksę, bo wypadały niebezpiecznie blisko otworów montażowych. Metalowe podkładki zostana zastąpione mniejszymi lub czarnymi, plastikowymi. Same nakretki też ulegna jeszcze pewnym modyfikacjom - zostana nieco skrócone:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Teraz czas na budę. Po wywaleniu tony żelastwa zrobiło sie w niej nawet dość przestronnie:

Dołączona grafika

Wszystko zostało ładnie "odnitowane", wiec ewentualne doprowadzenie tego do stanu poczatkowego to bułka z masłem. Troche bałem się, że staruszek Dragon straci na sztywności, na szczęście sie tak nie stało.

Od razu muszę przyznac, że cała ta przeróbka miała wygladać trochge inaczej, ale zacząłem się obawiać, że w tym tempie to nie zdążę do premiery formatu ZTX płyt głównych. Poza tym żonę stresuje siedzenie przy otwartym kompie, zwłaszcza gdy do nóg kleją się jej pies i kot jednocześnie. Zwłaszcza kot upodobał sobie wnetrze tymczasowego codegena, co ani dla kompa, ani dla kota nie jest zbyt bezpieczne. Zdecydowałem się więc na wariant mniej ambitny. Przynajmniej narazie.

Na poczatek shroud na chłodnice, zrobiony z blachy, przykręcany do obudowy. Poczatkowo chciałem go malować, ale wpadła mi w ręke fajna, matowa okleina. Polecam. Do kupienia w marketach. Krawędź zabezpieczyłem uszczelką z allegro:

Dołączona grafika

Chłodnica jest przykręcona dwiema śrubami oraz dodatkowo przyklejona pianką dwustronnie klejącą, która uszczelnia całą konstrukcję.

Oklejenie shrouda dało tak dobry efekt, że zrobiłem to samo z wnętrzem budy

Dołączona grafika

Ta dziwna rura (tutaj jeszcze w wersji 1.0 :wink: ) to tunel kablowy, zrobiony z kawałka rury kanalizacyjnej , znalezionej w piwnicy. Obecny nieco przytył.

Dołączona grafika

Przód, tył oraz dno obudowy wyłożyłem matą, zrobiona z okładziny do wytłumiania kolun, gabki i (dla usztywnienia) flizeliny krawieckiej.

Tu zdjęcie z prac moderskich :wink:

Dołączona grafika

tu wycinanie szablonu z kartonu:

Dołączona grafika

Efekt niemal końcowy prezentuje sie tak:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Podczas montazu przekonałem się, że "kocyk" ma tendencję do mechacenia, ale sprawe koncertowo załatwiła golarka do swetrów mojej żony.

W międzyczasie wywaliłem oryginalna blachę z tyłu obudowy, do której przykrecony jest zasilacz i wykroiłem własną. Dzięki temu udało się wcisnąć tam drugą chłodnicę. Weszła dosłownie na styk.

Dołączona grafika

Narazie to tyle. Dzis jeszcze wrzucę fotki z monażu katod.

Edytowane przez Subvoice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę Tobie przyznać, że stworzyłeś niesamowite arcydzieła :) Zdolności manualne są Twoją mocną stroną... Chęci i nerwy też niczym niewzruszone ;) Jak dla mnie bomba! Czekam na fotki całości, a na pewno będzie co oglądać. Moja ocena: 11,5/10 ;)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pięknie, używasz profesjonalnych narzędzi, wiertarka frezarka, (choć nie pokazałeś frezarki na zdjęciach) cudo, bloczek wyszedł pierwszorzędnie, jak z fabryki i tak myślę ze fabrykę masz na zapleczu, będę śledził Twój temat.

 

 

Możesz napisać coś więcej o tej fizelinie krawieckie, bardzo dobry pomysł, a ta okleina czarna to zwykła folia samoprzylepna, tak ??,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pięknie, używasz profesjonalnych narzędzi, wiertarka frezarka, (choć nie pokazałeś frezarki na zdjęciach) cudo, bloczek wyszedł pierwszorzędnie, jak z fabryki i tak myślę ze fabrykę masz na zapleczu, będę śledził Twój temat.

Możesz napisać coś więcej o tej fizelinie krawieckie, bardzo dobry pomysł, a ta okleina czarna to zwykła folia samoprzylepna, tak ??,

Frezarki nie pokażę, bo nie mam :) Właściwie cały park maszynowy już zaprezentowalem - oprócz dremela. Flizelinę krawiecką z klejem na gorąco można dostać bez problemu. Wazne, żeby kupić najgrubszą jaka bedzie. Na folię firmy Alkor natknąłem sie w Praktikerze. Ma bardzo wyraźną fakturę i jest w zasadzie identyczna jak ta, którą mam fabrycznie oklejone słupki w samochodzie. Podgrzana bardzo ładnie się naciaga.

 

Wracajac do budy to niedawno skończyłem montować katody UV, oczywiście wczesniej bardzo skutecznie je zepsułem. Niezbędne okazało się ich totalne wybebeszenie i przelutowanie kabli. Po tych zabiegach świecą i to nawet ciut jaśniej od nienaprawianych :wink:

Dodatkowo wsadziłem kable w oploty:

Dołączona grafika

Jak już wyciągnąłem lutownicę to zmajstrowałem malutki rozdzielacz wentylatorów na chłodnicę. Oba będą podłączone do jednego gniazda w panelu i wspólnie regulowane. Wentyle sa identyczne (glacialtechy) dlatego tylko z jednego bedzie podawany sygnał o obrotach. Inaczej panel dostawał kota. Sprawdziłem już i patent działa.

Dołączona grafika

Przy okazji okazało sie jak pięknie świeca te wentyle w UV. Jest to tym dziwniejsze, że producent w ogóle o tym nie wspomina :unsure: Natychmiast pożałowałem, że oba będą niewidoczne, ale trudno. Na zewnątrz nie wygladałyby zbyt ciekawie na tym shroudzie. Przy okazji - 2 godziny zeszło mi na wpychaniu gumowych kołków do otworów montażowych w chłodnicy. To był koszmar. Jednak wentyle na minimalnych obrotach nieco drżą i nie chciałem, żeby drgania przenosiły sie na chłodnicę.

Dołączona grafika

 

Konwerter do katod jest umieszczony w trochę dziwnym miejscu, ale nie chciałem zmieniać oryginalnych, dość grubych kabli, a te są nieco przykrótkie. Zreszta i tak nie będzie widoczny przez okno.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Po krótkiej walce z oporna katodą udało mi się ją nawet wcisnąć we wzmocnienie obudowy - tak, że nie będzie widoczna z zewnątrz.

 

Dołączona grafika

 

I to właściwie narazie tyle... Pozdrówka.

Edytowane przez Subvoice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie masz frezarki to tym większe pokłony, masz talent, podszedłeś do sprawy tak jak należy od początku bez improwizacji.

 

Swojego BigTowera będę wskrzeszał na nowo za jakieś osiem miesięcy przy zmianie kompa na nowszy i widzę że klika Twoich pomysłów będę musiał wziąć pod uwagę np. tę folię :D

 

Napisałeś że folię przy nakładaniu podgrzewasz ale czy przy naciąganiu nie występuje efekt odbarwiania, wychodzi białe odbarwienie, kurde nie wiem jak to napisać, np. jak gnieciesz plastikową butelkę na krawędziach robi się biała,

 

Jak byś mógł dodać kilka fotek z części którą oklejasz tą metodą wyjaśniło by to moje wątpliwości i pytania :D

Edytowane przez Dziuby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś że folię przy nakładaniu podgrzewasz ale czy przy naciąganiu nie występuje efekt odbarwiania, wychodzi białe odbarwienie, kurde nie wiem jak to napisać, np. jak gnieciesz plastikową butelkę na krawędziach robi się biała,

Nic takiego sie nie dzieje. Podgrzewam suszarką do włosów tylko, gdy trzeba naciągnąć folię na jakiś nieregularny kształt. Faktura nie znika i nie wystepuja żadne odbarwienia. Folia jest dość rozciągliwa, ale bez przesady. Przy nadmiernym rozciągnieciu po prostu pęka. Są 2 niemiecki firmy, które IMHO robia najlepsze okleiny meblowe. Alkor i d-c-fix. Ta druga to producent folii, którą okleiłem rezerwuar. Klej utwardza sie parę godzin i naprawde trudno wtedy folię oderwać. Klej nie zostawia śladów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic takiego sie nie dzieje. Podgrzewam suszarką do włosów tylko, gdy trzeba naciągnąć folię na jakiś nieregularny kształt. Faktura nie znika i nie wystepuja żadne odbarwienia. Folia jest dość rozciągliwa, ale bez przesady. Przy nadmiernym rozciągnieciu po prostu pęka. Są 2 niemiecki firmy, które IMHO robia najlepsze okleiny meblowe. Alkor i d-c-fix. Ta druga to producent folii, którą okleiłem rezerwuar. Klej utwardza sie parę godzin i naprawde trudno wtedy folię oderwać. Klej nie zostawia śladów.

Czyli można użyć tej foli jako malowanie, świetnie. (nie cierpię malować modów)

Możesz podać cenę za m2 i czy jest jakaś podstawowa gama kolorystyczna ??? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żadnego opalania. Tylko polerka. Papiery ścierne (2000/2500 na koniec) i pasta polerska. Bardzo przydał się przy tych nakrętkach dremel - krążek filcowy, niskie obroty i modlitwa, żeby nie nadtopić. Mobo wygina się nieco :? ale mniej niż przy boxowym coolerze. Chyba będzie musiało tak zostać. Rozwiązaniem byłby backplate. Ktoś sprzedawał je nawet za straszne pieniądze na allegro. Może sam wystrugam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Backplate jest bardzo pomocny przy dokrecaniu bloku. Ja w swoim nawet zamontowalem na stale sruby mocujace bloczek. Przy tym zakladanie bloku na proca to sama przyjemnosc, nic nie lata, nic nie odskakuje, wszystko jest sztywne i sie nie wygina.

 

Teraz przy podswietlonej pleksie brakuje mi tylko troszke "matowych powierzchni" ktore bardziej podkreslilyby w ciemnosciach ksztalt topu ;) pomysl nad tym

 

ps. a motylki sa bardzo cool :D

Edytowane przez CarsonPoland

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Backplate jest bardzo pomocny przy dokrecaniu bloku. Ja w swoim nawet zamontowalem na stale sruby mocujace bloczek. Przy tym zakladanie bloku na proca to sama przyjemnosc, nic nie lata, nic nie odskakuje, wszystko jest sztywne i sie nie wygina.

 

Teraz przy podswietlonej pleksie brakuje mi tylko troszke "matowych powierzchni" ktore bardziej podkreslilyby w ciemnosciach ksztalt topu ;) pomysl nad tym

 

ps. a motylki sa bardzo cool :D

No właśnie myślę nad podkreśleniem kształtu. Mozna albo coś zmatowić albo sfazować krawędzie. Troche czas mnie goni niestety i muszę to dość szybko odpalić.

Motylki przeklinam od 2 dni. Przeziebiłem sie nieźle przy nich w piwnicy :angry:

 

Dołączona grafika

 

Niestety wiertarką dało sie wytoczyć tylko "nóżkę". Reszta to pilniki i polerka.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...