RALF11 Opublikowano 4 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2007 8900GS z 512MB ramu za 299$ to byłaby najlepsza okazja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thuGG Opublikowano 4 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2007 RALF11, tez tak mysle, z kolei 8900GT wydaje się bezsensem, założe się, że GSa bedzie można wykrecic na GT, przy czym kosztuje 100$ mniej. Dla bardziej wymagających dobrze sie zapowiada 8900GTS, choć według mnie powinien nie przekraczac ceny obecnego 8800GTX, ba powinien byc nawet tanszy, tymczasem w tabelce jest drozszy od 8800GTX. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wamak Opublikowano 4 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2007 8900GS 512 wg tabelki powinien kosztować tyle, co obecny 8800gts 320, czyli o jakimś znaczącym spadku cen mowy nie ma, bardziej niższe koszty produkcji przełożą się jedynie na większy zysk dla nvidii. Tak im się najbardziej opłaca, po co obniżać ceny, jak konkurent jest słaby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2007 Wyjaśni mi ktoś tą tabelkę? Nv ma zamiar sprzedawać karty o takim samym numerze jak teraz ale z innymi zegarami? 8600gs ma zegary dzisiejszego GT? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pussik Opublikowano 4 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2007 (edytowane) Te karty to pewnie poprostu odswierzone GF8 z obsługa PCI-E 2.0, ciut dopracowane (ciekawe pod jakim względem, pewnie poprostu nowsza rewizja), lecz z obsługą PCI-E 2.0 oraz nowymi nazwami. Z tego co pisza dorzucą GDDR4, których obsługa ponoć już od dawna jest w G80. Pamiętacie GF4Ti AGP 4x i 8x? ;] 8 było syzbsze 1-3% (bo podnieśli zegary o np. 20MHz). Edytowane 4 Września 2007 przez Pussik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yuucOm Opublikowano 4 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2007 No ta tabelka wygląda praktycznie tak samo jak bardzo stara tabelka od vr-zone. Tutaj dodali jeszcze 8600 i 8300. Imo 8900gs 512 to bedzie najlepszy wybór jakość/cena. A tak btw czemu tutaj jest 80nm :blink: ? Chyba g92 bedzie w 65nm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosiarz_1987 Opublikowano 4 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2007 (edytowane) To w koncu G92 to beda 9series czy 8series bo juz sam sie pogubiłem w tym wszystkim :D Edytowane 4 Września 2007 przez Kosiarz_1987 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pussik Opublikowano 4 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2007 (edytowane) Bo to nie ma nic wspólnego z GF9 Imho Edytowane 4 Września 2007 przez Pussik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosiarz_1987 Opublikowano 4 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2007 Bo to nie ma nic wspólnego z GF9. Imho Albo ja zle zrozumiałem albo kolega wyzej pomieszał ja odebrałem jego posta w taki sposób ze 8900 ta sa własnie G92 i stad moje pytanie o nazwenictwo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pussik Opublikowano 4 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2007 (edytowane) Aha, wg. mnie 8900 to 8800 z obsługą PCI-E 2.0 i GDDR4 na pokładzie. Oczywiście mogę się mylić. Edit: A żeby pokazać wyższość PCI-E 2.0 nad 1.1 to dorzucą 30MHz. :D Edytowane 4 Września 2007 przez Pussik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
N1CO Opublikowano 4 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2007 Ja dokładnie tą tabelę widziałem już kilka miesięcy temu w jakimś zagranicznym serwisie, z czego jak pamiętam została ona zdementowana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosiarz_1987 Opublikowano 4 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2007 A wiec kolejny FAKE zero jakiegokolwiek konkretnego info niestety :cry: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
N1CO Opublikowano 4 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2007 Pussik się słabo stara ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pussik Opublikowano 4 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2007 Z czym? W poniedziałek będzie konferencja NV, ale będą pewnie gadać o chipsetach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cavarr Opublikowano 5 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 5 Września 2007 (edytowane) Panowie pamiętajcie, że wszystkie informację wychodzące na światło dzienne są niczym innym jak plotami :lol2: - na które trzeba brać poprawkę. G92 & G98 specs and pricing revealed G92 740MHz core clock 64 stream processors 256-bit DDR3 1800MHz 512MB TDP between 7900GS and 7900GTX 3DMark06 on QX6700: 97xx Price: US$249-299 G98 800MHz core clock 32 stream processors 256-bit DDR3 1600MHz 512MB TDP higher than 8600GTS 3DMark06 on QX6700: 74xx Price: US$169-199 Edytowane 5 Września 2007 przez cavarr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domell Opublikowano 5 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 5 Września 2007 Co do tych specyfikacji to jeden z modów na PCInlife (a stamtad pochodzą te specyfikacje) twierdzi że to fejk :) .... Tutaj chyba dużo bardziej wiarygodne info pochodzace z jednego z "niedostepnych" tematów odnośnie G92 na forum PCInlife.... Tlumaczenie jest z chinskiego więc :wink: - G92 is to have 6 TPCs @ 1.6GHz sports club (with the arithtmetischen achievement this would correspond to 4 TPC @ 2.4GHz) -10k+ in the 3DM06 - the flag ship version is to consist of two G92-Dies on a Package (, much sense does not make, except NV really goes the next step) - Flag ship version is to reach evenly 1 TFLOPs -800Mhz clock for TMUs/ROPs - G92 " GX2 " is to support hybrid SLI, whereby under “2D” only one core is active - also it seems to probably give a document, which lists these data B-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sulaco Opublikowano 5 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 5 Września 2007 Tutaj chyba dużo bardziej wiarygodne info pochodzace z jednego z "niedostepnych" tematów odnośnie G92 na forum PCInlife.... Tlumaczenie jest z chinskiego więc :wink:ewolucja. mam duze watpliwosci co do tego "flag ship", jak to ma dzialac jak gx2, czyli SLI na jednej plytce, to bieda :/ imho SLI/CF sie do tego nie nadaje, musza w koncu zrobic jakies rozwiazanie na poziomie hardware - rage maxx, voodoo5/6. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pussik Opublikowano 5 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 5 Września 2007 (edytowane) GeForce 7600GT (560MHz): 5VS - 28GFLOPS 12PS - 107,52GFLOPS Playstation 3 RSX 8VS - 40GFLOPS 24PS - 192GFLOPS XBOX 360 Xenos VS - 240GFLOPS PS - 240GLOPS Radeon X1950XTX (650MHz) 8VS - 52GFLOPS 48PS - 249,6GFLOPS GeForce 6800 Ultra (400MHz) 6VS - 24GFLOPS 16PS - 76,8GFLOPS GeForce 7900GTX 8VS - 56GFLOPS 24PS - 249,6GFLOPS GeForce 8800GTS (1450MHz) 96SP - 345,6GFLOPS GeForce 8800GTX (1350MHz) 128SP - 518,4GFLOPS Geforce 8800Ultra (1500MHz) 128SP - 576GFLOPS GeForce 9800 (????) ???SP - 900-1000GFLOPS Wiem, że nie wnosi to zawiele do dyskusji, ale może dla kogoś jest to ciekawe. W sumie to fajnie jakby ktoś się znalazł kto chciałby skofygowac ewentualnie błedne wyliczenia. Edytowane 5 Września 2007 przez Pussik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
N1CO Opublikowano 5 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 5 Września 2007 Między GTS a GTX aż taka duża różnica? Trochę to się ma IMHO nijak do rzeczywistości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cavarr Opublikowano 5 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 5 Września 2007 Między GTS a GTX aż taka duża różnica? Trochę to się ma IMHO nijak do rzeczywistości.Dlaczego ?? Pierwszy lepszy test i widać jak GTX miażdży GTS'a http://www.frazpc.pl/artykuly/503/GEFORCE/...ia/MSI/i/GALAXY Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domell Opublikowano 5 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 5 Września 2007 ewolucja. mam duze watpliwosci co do tego "flag ship", jak to ma dzialac jak gx2, czyli SLI na jednej plytce, to bieda :/ imho SLI/CF sie do tego nie nadaje, musza w koncu zrobic jakies rozwiazanie na poziomie hardware - rage maxx, voodoo5/6. Czy mógłbys wytłumaczyć mniej więce OCB z tym skrótem "MCM"?? http://www.forum-3dcenter.org/vbulletin/sh...p;postcount=950 http://www.google.com/translate?u=http%3A%...=en&ie=UTF8 Czyżby NVIDIA miała opracowany interfejs pozwalający na zastosowanie układu jako dwurdzeniowego?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sulaco Opublikowano 5 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 5 Września 2007 Czyżby NVIDIA miała opracowany interfejs pozwalający na zastosowanie układu jako dwurdzeniowego??jakos teraz nie kojarze tego skrotu, ale jezeli chodzi o taki "interface", to w sumie nv ma juz cos takiego - zwie sie to PS3 :) tam polaczenie pomiedzy Cell a RSX jest bardzo "mocne", do tego stopnia, ze imho mozna powiedziec, ze Cell odwala tam robote obecnych jednostek SP w g80 - Cell ma bezposredni dostep do pamieci GDDR. czyli, sa o krok do przodu - moga dac dwa GPU korzystajace z tej samej pamieci, jednoczesnie moga tez juz dzielic "taski" pomiedzy ukladami. byc moze RSX+Cell byl poligonem dla g80 i jego jednostek SP. teraz maja juz odpowiednie GPU moga sie skupic na ich laczeniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morgi Opublikowano 5 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 5 Września 2007 (edytowane) Czy mógłbys wytłumaczyć mniej więce OCB z tym skrótem "MCM"?? http://www.forum-3dcenter.org/vbulletin/sh...p;postcount=950 http://www.google.com/translate?u=http%3A%...=en&ie=UTF8 Czyżby NVIDIA miała opracowany interfejs pozwalający na zastosowanie układu jako dwurdzeniowego?? Skrot MCM, to skrot od "Multi Chip Modul", znaczy tyle, ze na jednym opakowaniu mikroprocesora znajduje sie wiecej niz jeden monokrysztal, czyli potocznie rdzen. Rozwiazanie stosowane np. w procesorach Intela, Xbox 360 - Xenos, czyli rzadko, bo jest dosc drogie w fazie projektowania, produkcji, glownie ze wzgl. na zlozonosc. :wink: Jednak, aby uporac sie z duzymi rozmiarami ukladu i wieksza mozliwoscia kombinowania z wydajnoscia i taktowaniem jest szansa, ze w GPU i CPU zdobedzie popularnosc. Edytowane 5 Września 2007 przez morgi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cavarr Opublikowano 6 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 6 Września 2007 Nvidia G92 is GeForce 8700 GTSVR-Zone has learned more about the upcoming Nvidia G92 where the official marketing name is most likely to be GeForce 8700 GTS. As revealed earlier, G92 is 65nm based and has 256-bit memory bus width. The reference 8700 GTS card has 8-layer PCB and comes with 512MB GDDR3 1ns memories so the memory clock of G92 is estimated to be between 900Mhz to 1GHz. Core clock is unknown yet.Czyli lipa ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pussik Opublikowano 6 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 6 Września 2007 (edytowane) G92 raz jeszcze Ponownie sprawdza się teoria, która nie raz już się potwierdziła. NVIDIA ma ustalonych kilka specyfikacji, projektów kart z różnymi wytycznym, z nie przyporządkowanymi nazwami i datami premier. Docelowo większość projektów zostaje sfinalizowana, lecz niestety o tym, która specyfikacja odpowiada której nazwie kodowej, a co ważniejsze, kiedy nastąpi premiera, dowiadujemy się bardzo późno. Okazuje się, że ostatnio popularny "G92", ma charakteryzować się następującą specyfikacją: - taktowanie rdzenia 740MHz - proces technologiczny 65nm - 64 zunifikowane jednostki cieniujące - 512 MB pamięci GDDR3, taktowanej zegarem 1800 MHz - 256-bitowa magistrala pamięci - pobór prądu pomiędzy 7900GS i 7900GTX - wynik 3DMarka 06 na QX6700 bliski 10tys. punktów - cena 249-299 USD Nie wygląda zbyt obiecująco w kwestii wydajnościowej. Jednak NVIDIA twierdzi, że to wystarczy, do osiągnięcia wyników, jakimi dysponuje GeForce 8800 GTS. Co my o tym sądzimy? - jest to jak najbardziej prawdopodobne w środowisku DirectX 10, gdzie GF8 był młodzikiem. 740MHz (wobec 500MHz w 8800GTS), szybsza pamięć, 2/3 jednostek SP z 8800GTS, jednak niewątpliwie lepiej dopracowanych (prawdopodobnie nazwanych Shader Unified II) i proces 65nm, który może być kluczem, do wysokiego taktowania shaderów. GeForce 8800 Ultra korzystał z mnożnika 2,45 (to o 0,1 więcej niż GTX), można więc przypuszczać, że NVIDIA poszła za ciosem i ustawiła mnożnik przynajmniej na 2,55. Przy 740MHz daje to blisko 1,9GHz na jednostkach cieniujących! Niestety 256 bitowa szyna, może okazać się przyczyną niskich słupków, w takich produkcjach jak np. Company of Heroes, używających dużej ilości tekstur, o wysokiej rozdzielczości. Co bedzie coraz cześciej spotykane w nowych grach. ----------------------------------------------------------------------------------------- 'Opublikowana', została także specyfikacja G98: - taktowanie rdzenia 800MHz - 32 zunifikowane jednostki cieniujące - 512 MB pamięci GDDR3, taktowanej zegarem 1800 MHz - 256-bitowa magistrala pamięci - pobór prądu wyższy od 8600GTS - wynik 3DMarka 06 na QX6700 - 7400 punktów - cena 169-199 USD Specyfikacja wygląda prawie tak samo jak obecnego GeForce 8600, a więc będzie to projekt dla mas, przynoszący największe zyski. Najprawdopodobniej nazwany zostanie GeForce`em 8700 i wyprze obecne GF 8600, zyskując miano low-endu. Niestety wyższy pobór prądu od GF8600, sugeruje stary proces technologiczny 90nm, a więc już nieciekawy piekarnik, jak na ten segment rynku. 256bitowa magistrala to jeden z dwóch elementów, jakich brakowało GF 8600. Drugim były brakujące przynajmniej 32 jednostki SP. Co z high-endowymi produkcjami, nad którymi trwające prace, NVIDIA potwierdziła już miesiąc temu? Wygląda na to, że trzeba jeszcze poczekać. Oby nie do wiosny. Niewykluczone, że flagowym produktem NVIDII okaże się karta posiadająca dwa układy G92. Jednak ukryte pod jedną blaszką IHS, jak w przypadku procesorów Core2Quad (2xC2D). Potwierdzone zostało bowiem nazewnictwo kart GeForce 9800 GTS i GTX, w cenach $549-649 dolarów oraz $399-449. Źródło: moja stronka Edytowane 6 Września 2007 przez Pussik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domell Opublikowano 6 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 6 Września 2007 Nvidia G92 is GeForce 8700 GTSCzyli lipa ??Jak narazie to całe pasmo domysłów jeśli chodzi o VR-Zone i niektóre serwisy.... Swoją droga niby wyciekła specyfikacja G92 i G98 a VR-Zone pisze że zegary nie są znane.... Pozatym wydaje mi się że GF8700GTS to nieco "dziwna" nazwa dla układu który wydaje się być szybszy od GF8800GTS :blink: Pozatym takty Shaderów w układzie High-End mają być na poziomie ok. 2500 Mhz B-) Możliwe zatem było by to że high-end bedzie mial 128SP co przy ok. 2,5 Ghz daje blisko 1Tflopa mocy obliczeniowej.... :) Jeszcze pytanie do Sulaco albo Morgi.... Jeśli jest tak jak to opisaliście z tym MCM i możliwą komunikacją między rdzeniami to powiedzcie czy to rozwiązanie jest dużo lepsze (wydajniejsze) od rozwiązania typu SLI czy CF?? I czy nie jest tutaj potrzebne wsparcie sterowników?? I drugie pytanie - czy przy zastosowaniu takiego rozwiązania, jeśli zostaną połączone 2 układy o szynie 256-bit, z 24TMU, 16ROPami i 96-64SP (przykładowo) to układ będzie działał jak układ o 512-bitowej szynie, 48TMU, 32 ROPach i 192-128SP?? Czy np. jeśli chodzi o szyne to przy SLI z tego co wiem nie sumowało się ich szerokości.... Z góry DZIĘKI za odp. :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemiczny_ali Opublikowano 6 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 6 Września 2007 Jeśli chodzi o różnicę MCM i SLI i które lepsze, to oczywistą sprawą jest to, że MCM będzie lepsze. Połączenie na poziomie hardware będzie działało zawsze w przeciwieństwie do SLI które to działa, a raz nie w zależności od wersji softu (gry czy sterów) :) pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pussik Opublikowano 6 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 6 Września 2007 W G80 streamming processors maja po jednym ALU, a co gdyby udało sie upchać dwa? (ale chłopskie myslenie, wiem). W G7x były 2ALU i 2miniALU. No z punkty marketingowego nazwanie 8700 karty szybszej od 8800 nie ma sensu. ;) Już lepiej 9300,9400,9500 cyz 9600. :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
phobosq Opublikowano 6 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 6 Września 2007 Z sentymentu poprosze 9500. :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kucyk Opublikowano 6 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 6 Września 2007 a co? znowu będziemy modować na 9700? :> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...