Jump to content
m15m

Wszystko O Seagate Barracuda 7200.11

Recommended Posts

Tzn. teraz viste sprawdzam z sp1 i mam zainstalowaną ja na partycji systemowej a partycji na tym dysku mam dwie [systemowa + magazyn]. Niby jak mam podłączony inny dysk też 500GB na którym mam xp sp2 plus wlasnie podpiętą tą barkę to może rzeczywiście rzadziej słychać te odgłosy związane z zapisem/odczytem. A co do HDDlife pro to ta "sprawność" i jej procentowy stan był w zasadzie tak samo pokazywany w XP wtedy kiedy barka nie była głównym i systemowym dyskiem jak i teraz kiedy tylko ona podłączona jest. To trochę dziwne bo na moich Samsungu co ma już właściwie rok HDDlife pro pokazuje 100%/100% więc nie wiem o co kaman bo między 56% sprawności tej nowiutkiej barki a 100% starego Samsunga to raczej troszkę duża rozbieżność..

Edited by f3nikz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tzn. teraz viste sprawdzam z sp1 i mam zainstalowaną ja na partycji systemowej a partycji na tym dysku mam dwie [systemowa + magazyn]. Niby jak mam podłączony inny dysk też 500GB na którym mam xp sp2 plus wlasnie podpiętą tą barkę to może rzeczywiście rzadziej słychać te odgłosy związane z zapisem/odczytem. A co do HDDlife pro to ta "sprawność" i jej procentowy stan był w zasadzie tak samo pokazywany w XP wtedy kiedy barka nie była głównym i systemowym dyskiem jak i teraz kiedy tylko ona podłączona jest. To trochę dziwne bo na moich Samsungu co ma już właściwie rok HDDlife pro pokazuje 100%/100% więc nie wiem o co kaman bo między 56% sprawności tej nowiutkiej barki a 100% starego Samsunga to raczej troszkę duża rozbieżność..

zacznijmy od tego ze tego typu wskaźniki można sobie o kant du** rozbić, po drugie jak dysk trochę popracuje to te stuki powinny ustąpić a dysk powinien być trochę niej denerwujący, jeżeli tak nie będzie to znak ze ma zamiar odejść :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też tydzień temu sprawiłem sobie 500GB z 32MB cache, i tak jak kolega f3nikz zauważyłem chrobotanie dysku, mniej więcej w regularnych odstępach czasu. Na razie po 20 godzinach pracy zdarza się to już rzadziej, jednak jest troszkę denerwujące. Ale ogólnie póki co jestem zadowolony, zresztą 500GB za 345 zł to raczej dobra inwestycja :-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro te wskaźniki można sobie wsadzić to całe szczęście.. heh to "rezanie" dysku nie jest denerwujące i wydaje mi się po prostu , że jest ono momentami nasilone z powodu kiepskiej jakości materiałów z jakich moja obudowa jest wykonana i każda wibracja czy cokolwiek jest przez nią wyłapywana [a wogóle to póki co jedno skrzydło obudowy mam odkręcone to też swoje robi a seagate nie miałem od czasów 80GB także to też pewnie kwestia przyzwyczajenia i nie mam żadnego porównania do serii 10 czy 9 więc nie mogę powiedzieć o ile ten model co posiadam jest cichszy i w jaki sposób jest cichszy]. Transfery na dysku i czas dostępu ok więc nie ma co narzekać. Jestem zadowolony bo chodzi o wiele lepiej jak dla mnie od Samsunga HD501LJ 50GB 16mb którego także posiadam.

 

Ps. Panie Zawadaki chyba nie sugerujesz żeby mój dysk chciał odejść w końcu wczoraj dopiero przyszedł.. Można czymś sprawdzić jakoś parametry jakieś, zdiagnozować?? W hdtachu i hdtune wszystko w normie.

Edited by f3nikz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ściągnąłem ten program co poleciłeś i tak sprawy się mają:

...

Czy powinienem się martwić tym parametrem HARDWARE ECC RECOVERED?? podobno te dyski mają wysoki ten parametr... a jak ta sprawa ma się u was ?

kolejny przykład bezużytecznego programu, wartość pola nr: 1 i 195 w tym konkretnym modelu po osiągnięciu ~250000000 punktów resetuje się do 0 i zaczyna liczyć od nowa i więcej słow nie trzeba Edited by Zawadaki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zera Ci sie pomyliły. Nie wiem, ile ma wynosić ta wartośc, ale jeśli tyle, co podałeś, to jest ok, więc musi być nie ta.

nic mi się nie pomyliło, pola: 1 (01) i 195 (C3) po przekroczeniu ~250000000 zeruje się

 

po przepracowaniu 34 godzin jest:

 

 

 

po przepracowaniu 149 godzin jest:

 

 

 

licznik mojemu dyskowi przekręcił się juz kilka razy i zawsze w okolicach tych 250000000 pkt :wink:

Edited by Zawadaki

Share this post


Link to post
Share on other sites

nic mi się nie pomyliło, pola: 1 (01) i 195 (C3) po przekroczeniu ~250000000 zeruje się

 

po przepracowaniu 34 godzin jest:

 

[attachmentid= 19976]

 

po przepracowaniu 149 godzin jest:

 

[attachmentid= 19977]

 

licznik mojemu dyskowi przekręcił się juz kilka razy i zawsze w okolicach tych 250000000 pkt :wink:

Hehe.

Ale chodzi o to, że na zdjęciu, do którego to napisałeś, nie ma jeszcze tej wartości przekroczonej.

Edited by Jarek_135

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, ja rozumiem, i nie chodzi mi o to, żeby bronić tego programu, czy coś, tylko podana została wartość:

~250000000 po której program powinnien ją wyzerować, ale została osiągnięta dopiero wartość 5 krotnie mniejszą od wartości, po której powinno nastąpić wyzerowanie i tylko zwróciłem uwagę na cyferki. Każdemu mogło sie pomylić, a czy program jest dobry, czy zły to nie mi to oceniać, bo się na tym nie znam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie znalazłem ceny nowej barki 320 gb dostępna jest w Kanadzie i we Włoszech. Cena to nie całe 100 dolarów kanadyjskich albo 78 euro. Trocho drogo, co sądzicie.

Świetna cena szkoda że dopiero teraz jak własnie kupiłem 250ki :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro seria 7200.11 ma 250GB/talerz

to czemu producent podaje że dysk 320GB ma jeden talerz a nie dwa? :huh:

 

http://www.seagate.com/docs/pdf/datasheet/...uda_7200_11.pdf

 

chyba się machneli.

 

no i czemu 320GB ma transfer podany do 115MB/s ?

 

jednak talerz o większej pojemności?

Kolego najpierw naucz sie czytać :) ten dokument. Disks 1 wyraźnie napisane. Heads głowice 2. Rozumiesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego najpierw naucz sie czytać :) ten dokument. Disks 1 wyraźnie napisane. Heads głowice 2. Rozumiesz.

chyba nie ja,tylko ty powinienes sie uczyc czytania :).

Disk-talerz,Heads-głowica.

Talerz ma dwie strony,a 250GB/talerz, to na talerz a nie na jedną stronę talerza!

 

Porównaj sobie ST3250410AS(1 talerz i 2 glowice,bo na talerzu masz 250GB) a ST3250820AS(2 talerze i 3 glowice,na talerzu masz 188GB(lub 160GB,moge sie mylic)).

 

PS rafa,w takim razie zwracam honor:)

Zasugerowałem się tym,że na poczatku topicu w 1 poście jaest napisane,że seria 11 ma 250GB/talerz

Edition update :D

Edited by manieczka

Share this post


Link to post
Share on other sites

To chyba jakies nowe dyski powstały o których nie wiemy...

 

ST3250410AS ma jeden talerz 250GB i logiczne jest że ma dwie głowice

Pozostałe dyski z serii 11 sa jego wielokrotnością.

Skoro nowy dysk ma mieć jeden 320Gb talerz też będzie miał dwie głowice.

Zjaras napisał dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba nie ja,tylko ty powinienes sie uczyc czytania.

Disk-talerz,Heads-głowica.

Talerz ma dwie strony,a 250GB/talerz, to na talerz a nie na jedną stronę talerza!

 

Porównaj sobie ST3250410AS(2 talerze i 3 glowice,na talerzu masz 188GB(lub 160GB,moge sie mylic)) a ST3250820AS(1 talerz i 2 glowice,bo na talerzu masz 250GB).

Jesteś chyba nie poważny! Co ty piszesz człowieku. Nie dość, że nie ma racji to jeszcze się kłóci.

ST3250820AS ma 2 talerze i 3 głowice a ST3250410AS ma 1 talerz i 2 głowice. Naucz sie czytać. Prosze o to link do serii 10 barakud i se zobacz http://www.seagate.com/docs/pdf/datasheet/...uda_7200_10.pdf. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesteś chyba nie poważny! Co ty piszesz człowieku. Nie dość, że nie ma racji to jeszcze się kłóci.

ST3250820AS ma 2 talerze i 3 głowice a ST3250410AS ma 1 talerz i 2 głowice. Naucz sie czytać. Prosze o to link do serii 10 barakud i se zobacz http://www.seagate.com/docs/pdf/datasheet/...uda_7200_10.pdf. Pozdrawiam.

 

ups,mialo być odwrotnie :lol2:

sorki za błąd B-)

już poprawione

Edited by manieczka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

 

Tydzień temu kupiłem Barracudę ST3500320AS Firmware: SD15

 

Może ktoś zerknąć na mojego SMART'a:

 

Dołączona grafika

 

Dodam tylko że raz "na gorąco" był odpinany i wpinany pod DOS'em :) Chodzi mi o to czy należy się przejmować tym "Spin Retry Count"?

 

Z góry dziękuję za ocenę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tommy_kt:

Najpierw sprawdz, czy masz poprawnie, mocno wpiętą wtyczkę zasilania.

Zmierz napięcia miernikiem. Jak się zachowują i ich wartości.

Ten komputer masz mocno podkręcony, ogólnie wszystko jest w pełni stabilne, nie ma problemów od tej strony?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.