Skocz do zawartości
m15m

Wszystko O Seagate Barracuda 7200.11

Rekomendowane odpowiedzi

ST3500320AS - update firmware z SD15 na SD1A przebiegł bez zakłóceń, dysk i dane w stanie, jak przed updatem.

ST31500341AS - update firmware z SD1A do SD1B przebiegł bez zakłóceń, dysk i dane w stanie, jak przed updatem.

Wydajność obu po update'cie na identycznym poziomie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś taki problem, że przy zmianach w biosie fsb, płyta P5qpro ma podwójny start, zatrzymują się dyski i mój ST3320613AS traktuje to jako ponowne/nieudane rozpędzanie tależy i dolicza wartość do A0 Spin retry count. Próg w smarcie jest na 97, zostało jeszcze ze 40 zmian w biosie fsb. :mur:

Może ktoś rozwiązał podobny problem?

To nie problem to normalne zjawisko przy P35, P45...poczytaj wątki o płytach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam Seagate o takich parametrach Model: ST3320613AS, Firmware: SD22 zakupiony 11.10.2008 no i jak wyczytałem dyski te padaja po 3 miesiącach użytkowania.Moje pytanie czy przy takim firmware jakie posiadam zmieniać je na to które niby jest dobre :D .Jak narazie dysk jest ok.Proszę o pomoc

Edytowane przez karol26

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie problem to normalne zjawisko przy P35, P45...poczytaj wątki o płytach...

Ale jesteś pomocny. Nie chodzi o dual booty, a o to, że smart wykrywa po nich "Spin retry count". Jeden dysk OK, drugi zlicza. Co więcej ani akyualizacja firmwearu ani zmiana wtyczki od zasilania dyku tu nie pomaga. Zostaje tylko czekać aż smart zacznie krzyczeć i wyłączyć w biosie. Innych dolegliwości dysk nie ma. Pracuje cicho i szybko.

 

Karol26.

Firmware to ten niby OK. Najwięcej problemów było z 500GB. Mam takie same dyski jak twój od lata tego roku i oprócz tego jw. jest OK. Jak możesz to wklej zrzut smarta.

Edytowane przez cho-marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

Mam pechową 500 która padłą po miesiącu :(. Nie jest widoczna w biosie

 

FW SD15

ST3200320AS

9BX154-303

 

Próbuje wgrać nowy FW z płytki ( wybieram opcje A) jednak mam taki za każdym razem komunikat:

 

"Specific model not found ST350032AS Expected"

 

Sprawdziłem na dwóch kompach

 

z płytami

 

1. Asus na X38, ICH9

W biosie próbowałem uruchamiać 3 ttryby pracy dysku w AHCI, Enhanced, Compatibile

 

2. Abit AN7 Nforce2

 

W trybie RAID i bez to samo

 

 

Macie może jakieś pomysły ?

Edytowane przez grig3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie jest widoczna w BIOS'ie to nic z nią nie zrobisz. Oddaj na gwarancję. Jeśli masz na niej ważne dane to zobacz czy podczas startu słychac jak dysk startuje. Jeśli dysk normalnie startuje a BIOS go nie widzi to pewnie masz błąd BSY (status BUSY dysku). Kilka stron wcześniej jest link do forum, gdzie krok po kroku pisze jak to naprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jesteś pomocny. Nie chodzi o dual booty, a o to, że smart wykrywa po nich "Spin retry count". Jeden dysk OK, drugi zlicza. Co więcej ani akyualizacja firmwearu ani zmiana wtyczki od zasilania dyku tu nie pomaga. Zostaje tylko czekać aż smart zacznie krzyczeć i wyłączyć w biosie. Innych dolegliwości dysk nie ma. Pracuje cicho i szybko...

Jestes pewien że zasilacz podaje poprawne stabilne zasilanie?

Pokaż tego smarta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam Seagate o takich parametrach Model: ST3320613AS, Serial: 6SZ06D37, Firmware: SD22 zakupiony 11.10.2008 no i jak wyczytałem dyski te padaja po 3 miesiącach użytkowania.Moje pytanie czy przy takim firmware jakie posiadam zmieniać je na to które niby jest dobre :D .Jak narazie dysk jest ok.Proszę o pomoc

 

tak zmieniać !! juz w tym modelu z SD22 wymieniałem i jest OK!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

post-154606-1233034335_thumb.jpg

 

Co w takiej sytuacji robić ? Mimo wszystko zrobić update bo posiadam Firmware SD15 i na wszelki wypadek wgrać nowy czy wierzyć temu co mówi test na stronie Seagate i zostawić tak jak jest...??

 

Może rzeczywiście mój dysk jest "zdrowy", pomijając kilka błędów które wywalił S.M.A.R.T. No i czy taki nowy firmware nie namiesza zamiast zapobiec...?

 

Bo jakoś ciągle jest ta niepewność czy PC się włączy czy nie.. :unsure:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

post-154606-1233034335_thumb.jpg

 

Co w takiej sytuacji robić ? Mimo wszystko zrobić update bo posiadam Firmware SD15 i na wszelki wypadek wgrać nowy czy wierzyć temu co mówi test na stronie Seagate i zostawić tak jak jest...??

 

Może rzeczywiście mój dysk jest "zdrowy", pomijając kilka błędów które wywalił S.M.A.R.T. No i czy taki nowy firmware nie namiesza zamiast zapobiec...?

 

Bo jakoś ciągle jest ta niepewność czy PC się włączy czy nie.. :unsure:

proxy nie wiem co to za 'test' ale tutaj [z tabeli wybierasz twój model i dalej chyba tłumaczyć już nie trzeba] masz najnowszą informację dotyczącą update'owania firmware'u dysków felernej, 11'stej serii.

 

ja wczoraj dosłownie update'em fw uratowałem dysk [st3500320as, sd15] w drugim 'domowym' kompie. smart był niby ok, ale jak przed update'em odpaliłem hd tach, to już wiedziałem dlaczego komp/windows się tak długo odpalał i ogólnie 'zamulał', odczyt utrzymywał się na poziomie 4mb/s, więcej już chyba dodawać nie muszę :wink:

po update'cie fw wszystko wróciło do normy :) choć wykres z hd tach jest trochę nierówny... później zarzucę screen'em.

Edytowane przez metal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Swoja droga , ja tez cos powiem o updejcie. Po nim dyski na boocie przy odpalaniu kompa przestaly "stzelac" glowicami , najs :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@metal

 

Jeśli chodzi o test który zrobiłem to był na tej stronie którą sam podałeś o ten tutaj:

post-154606-1233054833_thumb.jpg

 

A tu się wprowadzało numer seryjny dysku aby sie dowiedzieć czy jest "zarażony" czy też "zdrowy"

post-154606-1233054931_thumb.jpg

 

 

Mimo że SD15 należy to tych co posiadają jakąś usterkę / błąd, to mnie wyszło że dysk nie wymaga aktualizacji fw...

 

No ale z tych opinii widzę, ze nie zaszkodzi zmienić go na nowy, tak na wszelki wypadek ... Mam rację ? :)

Edytowane przez Proxy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak was czytam to mam wrażenie że mam dysk z innej bajki mam go od pół roku jak widać po czasie pracy nie próżnuje firmware to sd15. Teraz pytanie do posiadających większe doświadczenie z tymi dyskami czy mam się zacząć martwić o utrate swoich danych, a żeby nie wróżyć z fusów

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym Seagateowskim testem to jest jakiś pic na wodę. Kiedy wyszła ta aplikacja do sprawdzania S/N na stronie producenta to wywalało not affected na dyskach, które już dawno przeszły do krainy wiecznego odczytu/zapisu. U mnie na dwa dyski, wg. tego testu, tylko jeden posiadał potencjalny błąd. Aktualizowałem firmware w obu, tak na wszelki wypadek.

 

Inna sprawa, że ten firmware nie powinien nic robić innego poza naprawą błędu z wchodzeniem w status BSY dysku, na pewno nie powinien on zmieniać prędkości dysku, ani tym bardziej naprawiać błędów jakie opisaliście (stukanie głowicami, zamulanie etc.). Może mieliście wcześniejszy firmware skorumpowany ?

Przydałoby się jakieś 'list of changes' nowego firmware'u :rolleyes:

 

@Sparki

Dysk masz OK, ale i tak bym mu aktualizował soft.

Edytowane przez Matthaios84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rzeczywiście Proxy :wink: :D przyznaję się bez bicia, że nie czytałem w ogóle tego całego infa, szukałem po prostu numeru mojego/moich dysków i tyle :)

 

Firekage czyli jednak nie wydawało mi się, choć podczas samego startu/boot'u dysk i tak tam 'strzeli' to jak do tej pory podczas pracy w systemie tych 'strzałów' nie uświadczyłem, a wcześniej miały one miejsce. dodam jeszcze, że ogólnie mam wrażenie jakby dysk się trochę 'wyciszył' ale nie wiem już sam, może to moja podświadomość tylko mi to 'wmawia' :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie sprawdziłem i ta przystawka ze strony Seagate mówi że mój dysk należy do tych zagrożonych :angry:

A po ściągnięciu pliku w którym ma być rzekomo nowy firmware do mojego dysku jest tylko plik readme i drivedetect :blink:

Pytanie do tych co zrobili update czy ktoś w Was stracił dane bo archiwizacja 200GB mnie sie nie uśmiecha?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Customer update :

 

Seagate has isolated a potential firmware issue in certain products, including some Barracuda 7200.11 hard drives and related drive families based on their product platform*, manufactured through December 2008. In some circumstances, the data on the hard drives may become inaccessible to the user when the host system is powered on. Retail products potentially affected include the Seagate FreeAgent® Desk and Maxtor OneTouch® 4 storage

solutions.

 

As part of our commitment to customer satisfaction, we are offering a free firmware upgrade to those with affected products. To determine whether your product is affected, please visit the Seagate Support web site at http://seagate.custkb.com/seagate/cr...p?DocId=207931.

 

Support is also available through Seagate's call center: 1-800-SEAGATE (1-800-732-4283)

 

Customers can expedite assistance by sending an email to Seagate (discsupport*seagate.com). Please include the following disk drive information: model number, serial number and current firmware revision. We will respond, promptly, to your email request with appropriate instructions.

 

For a list of international telephone numbers to Seagate Support and alternative methods of contact, please access

http://www.seagate.com/www/en-us/about/contact_us/

 

*There is no safety issue with these products.

 

Description

 

An issue exists that may cause some Seagate hard drives to become inoperable immediately after a power-on operation. Once this condition has occurred, the drive cannot be restored to normal operation without intervention from Seagate. Data on the drive will be unaffected and can be

accessed once normal drive operation has been restored. This is caused by a firmware issue coupled with a specific manufacturing test process.

 

Root Cause

 

This condition was introduced by a firmware issue that sets the drive event log to an invalid location causing the drive to become inaccessible.

 

The firmware issue is that the end boundary of the event log circular buffer (320) was set incorrectly. During Event Log initialization, the boundary condition that defines the end of the Event Log is off by one.

During power up, if the Event Log counter is at entry 320, or a multiple of (320 + x*256), and if a particular data pattern (dependent on the type of tester used during the drive manufacturing test process) had been present

in the reserved-area system tracks when the drive's reserved-area file system was created during manufacturing, firmware will increment the Event Log pointer past the end of the event log data structure. This error is detected and results in an "Assert Failure", which causes the drive to hang as a failsafe measure. When the drive enters failsafe further update s to the counter become impossible and the condition will remain through subsequent power cycles. The problem only arises if a power cycle initialization occurs when the Event Log is at 320 or some multiple of 256 thereafter. Once a drive is in this state, there is no path to resolve/recover existing failed drives without Seagate technical intervention.

 

For a drive to be susceptible to this issue, it must have both the firmware that contains the issue and have been tested through the specific manufacturing process.

 

Corrective Action

 

Seagate has implemented a containment action to ensure that all manufacturing test processes write the same "benign" fill pattern. This change is a permanent part of the test process. All drives with a date of

manufacture January 12, 2009 and later are not affected by this issue as they have been through the corrected test process.

 

Recommendation

 

Seagate strongly recommends customers proactively update all affected drives to the latest firmware. If you have experienced a problem, or have an affected drive exhibiting this behavior, please contact your appropriate

Seagate representative. If you are unable to access your data due to this issue, Seagate will provide free data recovery services. Seagate will work with you to expedite a remedy to minimize any disruption to you or your business.

 

FREQUENTLY ASKED QUESTIONS (FAQ)

 

Q: What Seagate drives are affected by this "drive hang after power cycle" issue?

A: The following product types may be affected by this problem:

Barracuda 7200.11, Barracuda ES.2 (SATA), DiamondMax 22, FreeAgent Desk, Maxtor OneTouch 4, Pipeline HD, Pipeline HD Pro, SV35.3, and SV35.4. While only some percentage of the drives will be susceptible to this issue, Seagate recommends that all drives in these families be update d to the latest firmware!

 

Q: What should I do if I think I have a Seagate drive affected by this issue?

A: Since only some drives have this problem, there is a high likelihood your drive is working and will continue to work perfectly. However, Seagate recommends that all drives in the effected families be update d to the latest firmware as soon as possible. Seagate realizes this recommendation may present challenges for some customers, particularly those with large distributed installed bases. Seagate will work with customers to correct this problem, but requests customers take the following initial actions depending on what type of customer they are. For individual end-users, please contact Seagate Technical Support via web, phone or email.

 

http://seagate.custkb.com/seagate/cr...p?DocId=207931 or 1-800-SEAGATE (1 800 732-4283), or discsupportnseagate.com. If emailing, please include the following disk drive information: model number, serial number and current firmware revision.

 

Q. If my drives are always on, could I see this issue?

A. No, this can only occur after a power cycle, however Seagate still recommends that you upgrade your firmware due to unforeseen power events such as power loss.

 

Q: How will Seagate help me if I lost data on this drive?

A. There is no data loss in this situation. The data still resides on the drive and is inaccessible to the end user. If you are unable to access your data due to this issue, Seagate will provide free data recovery services. Seagate will work with you to expedite a remedy to minimize any disruption to you or your business.

 

Q. Does this affect all drives manufactured through January 2008?

A. No, this only affects products that were manufactured through a specific test process in combination with a specific firmware issue.

 

Q. Why has it taken so long for Seagate to find this issue on Barracuda ES.2 and SV35?

A. In typical nearline and surveillance operating environments, drives are not power cycled and so are not as likely to experience this issue.

 

Q. Does this affect the Barracuda ES.2 SAS drive?

A. No, the SATA and SAS drives have different firmware.

 

Q. How will my RAID-set be affected?

A. If the error occurs, the drive will drop offline after a power cycle. The RAID will go into the defined host specific recovery actions which will result in the RAID operating in a degraded mode or initiating a rebuild if a hot spare is available. If you are unsure how your host will respond to a drop ped drive and have not yet experienced this issue, avoid unnecessary power cycles and refer to manufacturer or support for the appropriate instructions.

 

Q. Is there a way to upgrade the firmware to my drives if they are in a large RAID-set, or do I need to take the solution offline?

A. The ability to upgrade firmware in a RAID array is system dependant. Refer to your system manufacturer for upgrade instructions.

 

Q. How can I tell which Barracuda ES/SV35 drives are affected?

A. 1). Check the "Drive model #" against the list of affected models below or

2) check the PN of the drive against the PN list below or

3) Call Seagate Technology, support services at 1-800-SEAGATE (1 800 732-4283), or discsupport*seagate.com

 

If it is a SV35 SATA drive and it is affected, new firmware will be available 1/23/09

Podkreślenia moje

 

@Sparki

Te pliki są ukryte w tym obrazie. Nagraj obraz na płytę i uruchom z niej komputer. Ja aktualizowałem soft w dwóch barkach i wszystko jak działało tak nadal działa.

Edytowane przez Matthaios84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to wiemy że najlepiej jest uaktualnić firmware do najnowszego żeby nie było zonka.Czyli plik FW będzie niewidoczny.Ok dzięki za odpowiedź i jak tylko wrócę z pracy robię update.Pozdr.

Edytowane przez karol26

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra ja już po updacie na szczęście wszystko poszło jak trzeba firmware zmienił oznaczenie na SD1A a dysk jakby kulturalniej obchodził się z głowicami. Po zrobieniu testu HDtunem wyniki są minimalnie gorsze (można przyjąć że to błąd pomiaru), grunt że dane bezpieczne przynajmniej na razie zanim znów nie wyskoczy jakiś kwiatek ze strony seagate

 

 

a to żeby nie być gołosłownym

przed updatem

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

po updatcie jak widać wzrósł czas dostępu

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

 

Dzięki wielkie za pomoc

Edytowane przez sparki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Inna sprawa, że ten firmware nie powinien nic robić innego poza naprawą błędu z wchodzeniem w status BSY dysku, na pewno nie powinien on zmieniać prędkości dysku, ani tym bardziej naprawiać błędów jakie opisaliście (stukanie głowicami, zamulanie etc.). Może mieliście wcześniejszy firmware skorumpowany ?

Przydałoby się jakieś 'list of changes' nowego firmware'u :rolleyes:

Wiesz , rozmawianie o mozliwosci jest lekko bezcelowe skoro sigejt polecal kazdemu machnac flasza , ale i tutaj pojawiaja sie wyjatki:

-moje dwie "zwalone" 500 na SD15 smigaly bez problemow powyzej 2000h

-kilka osob na PCL pisalo , ze ich dyski pracuja od 3000 do 8000h z tej serii i tez nie ma problemow

Wiec nie wydaje mi sie , ze to wina zwalenia samego firmware w tym wzgledzie bo gdyby tak bylo to w ogole te dyski padlyby nam , a z glowicam jest jak mowie :|

 

rzeczywiście Proxy :wink: :D przyznaję się bez bicia, że nie czytałem w ogóle tego całego infa, szukałem po prostu numeru mojego/moich dysków i tyle :)

 

Firekage czyli jednak nie wydawało mi się, choć podczas samego startu/boot'u dysk i tak tam 'strzeli' to jak do tej pory podczas pracy w systemie tych 'strzałów' nie uświadczyłem, a wcześniej miały one miejsce. dodam jeszcze, że ogólnie mam wrażenie jakby dysk się trochę 'wyciszył' ale nie wiem już sam, może to moja podświadomość tylko mi to 'wmawia' :wink:

U mnie oba i tak sa ciche wiec nie narzekam , ale ten "trzask" glowic przy 1 odpaleniu kompa mialem zawsze , teraz ani razu :|

 

No właśnie sprawdziłem i ta przystawka ze strony Seagate mówi że mój dysk należy do tych zagrożonych :angry:

A po ściągnięciu pliku w którym ma być rzekomo nowy firmware do mojego dysku jest tylko plik readme i drivedetect :blink:

Pytanie do tych co zrobili update czy ktoś w Was stracił dane bo archiwizacja 200GB mnie sie nie uśmiecha?

Updejtowalem 2x500GB bez problemow , nic nie stracilem , dyski zawalone prawie po brzegi.

 

Podkreślenia moje

Gdzies w jakims newsie czytalem , ze dotyczy to partii - bagatela - 30 mln. sztuk. Jesli to prawda to uwazacie , ze oni serio KAZDEMU zaoferowaliby odzyskiwanie? Raczej firmom...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Update zrobiony, miałem SD15 działał ok, ale przezorny zawsze ubezpieczony. Jedyne co mi się zmieniło to "spin retry count" było 0 jest 1.

Niech ktoś obeznany spojrzy na smarta czy wsio ok.

Dołączona grafika

 

I taka mała ciekawostka, przed zmianą w Win7 beta według jego testu wynik HDD był 3 teraz jest 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzies w jakims newsie czytalem , ze dotyczy to partii - bagatela - 30 mln. sztuk. Jesli to prawda to uwazacie , ze oni serio KAZDEMU zaoferowaliby odzyskiwanie? Raczej firmom...

Odzysk danych z tych dysków nie jest problemem dla Seagate'a, informacje nie zostają fizycznie wymazane z dysku, ba nic się z nimi nie dzieje. Jedyne co trzeba zrobić to podpiąć dysk pod urządzenie, które zresetuje status dysku i wgrać nowy firmware. "Odzyskiwanie danych" które zaproponował Seagate nie jest tak naprawdę odzyskiwaniem danych tylko naprawą dysku. Dosłownie 2 minuty roboty, ale z marketingowego punktu widzenia "Odzyskiwanie danych za darmo" ładniej brzmi niż "Naprawa dysku za darmo" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W swojej bazie pomocy technicznej koncern Seagate oferuje aktualizacje firmware'u dla wielu dysków, które na skutek pewnej usterki nagle przestawały działać. Ponadto producent wymienia konkretne modele z serii Barracuda 7200.11, Barracuda ES.2, SV35 i DiamondMax 22, których problem ten dotyczy.

TUTAJ całość. Mam nadzieje ze nie zdublowałem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...