dycus Opublikowano 17 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2007 C8 Write Error Rate -> Błędy przy zapisie danych. Tutaj sytuacja jest stosunkowo prosta: Jak jest więcej niż "0" to leć z dyskiem na gwarancję albo kupuj nowy - staruszek umiera i jeśli zależy Ci na jego zawartości to lepiej się pospiesz.Czyli według screena z Everesta moj dysk juz pada?? Mojego notka kupiłem w połowie października 2006. Jak do tej pory dysk spisuje dobrze. Więc nie mam podstaw reklamowac go. Czy cos mi grozi patrzac na te wyniki?? Proszę o odpowiedz i rady. Dziekuje i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HeatheN Opublikowano 22 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2007 Sytuacja wyglada tak dysk jak w sigu, czasem wyskoczy bluescreen i po resecie nie wykrywa dysku, po kolejnym juz tak (nieraz czeba wylacz kable z hdd lub kompa na chwile) Podaje screena z smarta i hddtacha. Zgodnie z opisem w tym temacie moj dysk posiada bad secotry. Czy to podlega gwarancji? a moze cos jeszcze sie z nim dzieje ( nie wiem czy patrzec na wartosc czy dane sie pogubilem normalnie:P) Niech sie ktos wypowie z czym to sie jje:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosmo1989 Opublikowano 25 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 25 Marca 2007 a mógłbym mi ktoś powiedzieć co w smarcie w everesice znaczy znacznik BE?? wystepuje on na moim dysku SATA i mam zły wynik testu. Co to za znacznik i za jaki paramter dysku odpowiada? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uosiu Opublikowano 26 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2007 a podaj jego nazwe jezeli everest podaje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba_999 Opublikowano 18 Kwietnia 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Kwietnia 2007 (edytowane) a co powiedzie na takie wyniki z everesta: od paru miesiecy mecza mnie nagle resety, nawet uruchomienie systemu to 20min. blad jest na pewno sprzetowy, i na pewno ma cos z dyskiem, bo jak odlacze to normalnie komp chodzi tylko nie ma z czego systemu ladowac. z dyskiem to reset 5 razy zanim przejdzie bootscreena. sadzac po tym, co napisane o smart, to ten dysk juz 100lat temu na zlomie powinien byl wyladowac. tylko czy mozna im wierzyc? niektore maja zero, chociaz jest to dla mnie malo prawdopodobne. dodam, ze latek to od ma pewnie juz z 5, moze 6 UPDATE: po jednym zwisie (zawiniony przez to co zawsze), 01 i C3 wzrosly do 39,5mln, seek error rate o jakies 40tys, reszta (oprocz uruchomien itp) bez zmian. jakies wnioski? Pewnie coś z mechaniką, bo ona szaleje :?. Tak poza tym to obleci :) nie ma badów :D. Wstaw jeszcze wykres z HD Tacha... :) Edytowane 18 Kwietnia 2007 przez seba_999 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba_999 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Coś Burst speed małe. Sprawdź jaki masz ustawiony tryb pracy dysku. Powinien być DMA... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezus Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Zgłoś Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Witam w swym pierwszym poście zacne grono forumowiczów:) Do rzeczy-:) Dysk Seagate ST380011A 80GB. Przez jakieś pół roku chodził przyzwoicie a potem zaczęły się problemy z bootowaniem; stuki,zgrzyty.zwiechy. Dysk trafił do serwisu w sklepie komputerowym w którym zostal zakupiony ale Panowie "serwisanci" po miesiącu "testów"(jak się okazało podłączyli dysk na kilka minut jak drugi i coś tam na niego skopiowali:) Wczoraj wrócił do mnie, podłączyłem i to samo. Dysk dziś znowu odstawiłem do serwisu; wczoraj zrobiłem fotki z programu HDD smart viewer odpalonym z płytki bootującej- proszę o ocenę. Dysk sprawdzałem na 2 kompach,2 zasilaczach, sprawdziłem też taśmy ide- ciągle zalicza zwiechy, skanowałem go hdd regeneratorem i nie znalazł bad sectorów. Proszę o pomoc. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezus Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Zgłoś Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Dzięki za info- widziałem,że jest nie tak ale wolałem zapytać mądre głowy. Jak znów odeślą mi dysk to narobię dymu,że hej:) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GTwice Opublikowano 2 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 2 Maja 2007 wiec moze apel do moda zeby zablokowal, lub chociaz dodac do faq ze w tym temacie tylko dyskusje odnoscie samego smarta, nie konkretnych przypadkow? no i wyczyscic wszystko co nie zwiazane z tematem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hellvenom Opublikowano 5 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2007 Wartości rzędu kilkuset tysięcy to już zapowiedź nadchodzących kłopotów. A co jeśli mam wartość 89615213 ?! :blink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość <account_deleted> Opublikowano 27 Lipca 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2007 Pewien pirat powiedział "these are not rules, but rather guidelines" - pasuje jak w mordę szczelił do opisów rejestrów SMART. Informacje o relokowaniu sektorów, błędach zapisu, ilości włączeń należy traktować poważnie, resztę można olać - a to dlatego, że sami producenci dysków olewają SMART. W wielu przypadkach nie można mieć nawet pewności, czy np. C3 to faktycznie jest "Hardware ECC recovered". Można snuć domysły i gdybać jeśli porówna się jeden dysk do drugiego identycznego dysku z takim samym firmware. Nawet takie dane jak czas pracy i temperatura potrafią być skaszanione -> patrz Szajsung oraz afain niektóre Maxtory, czas rozpędzania talerzy tylko WD pokazuje prawidłowo itd, itp. Żeby nie być źle zrozumianym: scazi zrobił kawał dobrej roboty i chwała mu za to - pretensje należy kierować do producentów ;) ps. może ktoś w końcu zrobi porządek z tym FAQ, bo jak na razie jest poprostu B#R#EL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bjabrzyk Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 2 Sierpnia 2007 siemka krótka piłka w smarcie wychodzą mi nie najlepsze wyniki, na dysku są co najmniej 2 bady, dysk nie ma nawet tygodnia= REKLAMOWAC????????? Czy poczekać aż sie bardzej rozsypie i bedzie wiecej powodów do reklamacji?????????????????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość <account_deleted> Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2007 A co to za różnica czy jest 1 czy 10 powodów do reklamacji??????????????????????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bjabrzyk Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2007 czyli dzwonić do sklepu dziś??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość <account_deleted> Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2007 czyli dzwonić do sklepu dziś???hmm, możesz też pójść albo ewentualnie pojechać... :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj84 Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Ale jak wyglądają te błędy w smarcie? Mógłbyś screena wkleić. Bo przecież 2 bad sectory dysk może zastąpić z puli zapasowej. Czyli żaden scandisc błędu nie wykaże = dysk sprawny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba_999 Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2007 (edytowane) Gorąca prośba - nie piszcie w tym topicu, bo szybko zrobi się jeden wielki bajzel. Takich dyskusji jak ta powyżej jest na forum co miesiąc przynajmniej z 10, więc nie widzę najmniejszej potrzeby wrzucania ich również tutaj. <_< Edytowane 3 Sierpnia 2007 przez seba_999 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bjabrzyk Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba_999 Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2007 (edytowane) Masz 16 sektorów, z których notorycznie występują błędy odczytu. Dysk na gwarancję... Edytowane 3 Sierpnia 2007 przez seba_999 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bjabrzyk Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2007 ok kurde sory że ja o to pytam ale co mam im mówić??? bo jak znam życie to podłączą go do kompa sprawdzą czy sie kopiuje i powiedzą że jest ok. Czy mają mi go wymienić na nówke (bardzo bym chciał) czy po prostu wezmą go na 3tyg. ja zostane bez kompa a oni w trakcie przeglądania moich prywatnych danych zamaskują bady jakimś programem i oddadzą jako sprawny?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość <account_deleted> Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Czy mają mi go wymienić na nówke (bardzo bym chciał) czy po prostu wezmą go na 3tyg. ja zostane bez kompa a oni w trakcie przeglądania moich prywatnych danych zamaskują bady jakimś programem i oddadzą jako sprawny??Nie da się zamaskować takich błędów, przynajmniej nie zrobi ci tego "pan informatyk/sprzedawca". Jest to podstawa do reklamacji, ponieważ dysk jest uszkodzony i nie ważne że w niewielkim stopniu - takie błędy w nowym dysku nie wróżą długiej i bezawaryjnej pracy. Bo przecież 2 bad sectory dysk może zastąpić z puli zapasowej. Czyli żaden scandisc błędu nie wykaże = dysk sprawny.Sprawny w sensie "nadal działa". Nie jest to jednak powód do radości szczególnie w nowym dysku. Gorąca prośba - nie piszcie w tym topicu, bo szybko zrobi się jeden wielki bajzel. Takich dyskusji jak ta powyżej jest na forum co miesiąc przynajmniej z 10, więc nie widzę najmniejszej potrzeby wrzucania ich również tutaj. <_< Czyżbyś nie zauważył, że temat został wydzielony z poradnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba_999 Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Czyżbyś nie zauważył, że temat został wydzielony z poradnika?Nie zauważyłem... :oops: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bjabrzyk Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2007 (edytowane) wy sie tu nie pouczajcie ( :-P ) tylko mi powiedzcie jak mam wymusić na serwisantach żeby mi od ręki dali nowy dysk edit: weżcie mi pomóżcie bo wydałem ogromne pieniądze na tego kompa nie po to żeby po 5 dniach bady wyskakiwały i żębym nie miał go przez 2tyg :/ Edytowane 3 Sierpnia 2007 przez bjabrzyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość <account_deleted> Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2007 ...tylko mi powiedzcie jak mam wymusić na serwisantach żeby mi od ręki dali nowy dyskUznanie reklamacji niestety zależy od dobrej woli i solidności firmy w której go kupiłeś - mogą się uprzeć i nic nie wskórasz (możesz się włóczyć po sądach jeśli wcześniej cię szlag nie trafi i nie odpuścisz). W razie czego możesz też wysłać dysk do producenta na własną rękę - tam nie będzie problemów. Myślę jednak, że jesli właściwie podejdziesz do sprawy, czyli wyjaśnisz rzeczowo i spokojnie o co chodzi, to normalny sklep nie będzie się buntował :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bjabrzyk Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2007 (edytowane) a jest jeszcze jedna ciekawa sprawa, jak przyszedłem do chaty z nowym kompem to w smarcie pokazywał czas pracy dysku 12h 0_o no rozumiem że instalacja visty, konfiguracja itp. ale 12h?? no i dziwnym trafem w menu start był pusty katalog futuremark ;-) EDIT: właśnie sobie siedze na nowym dysku, wymienili bez problemu ale chcieli go na 4 dni robocze skasować, ale sie uparłem i dali mi odrazu ^^^^^^^^^^^^^^^ ten jakby troche cichszy 0_o mniej terkoczą głowice Edytowane 3 Sierpnia 2007 przez bjabrzyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sarmat Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2007 (edytowane) Podejrzewam, że powoli dysk w moim notebook'u pada. Mimo że we wszelkich programach diagnostycznych wyświetlany jest dobry stan dysku, a testy struktury nie wykrywają żadnych bad sector'ów, niepokoją mnie wartości Raw Read Error Rate, Seek Error Rate i Hardware ECC Recovered, ponieważ cały czas one wzrastają. Nie zauważyłem jakichś anomalii w działaniu dysku jednak mnie to niepokoi. Co Wy na ten temat sądzicie? http://www.hddstatus.com/hdrepshowreport.p...cation=68E4D61B Edytowane 9 Sierpnia 2007 przez sarmat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba_999 Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2007 (edytowane) niepokoją mnie wartości Raw Read Error Rate, Seek Error Rate i Hardware ECC Recovered, ponieważ cały czas one wzrastają. Nie zauważyłem jakichś anomalii w działaniu dysku jednak mnie to niepokoi. Co Wy na ten temat sądzicie? Powiem tak. Seagate'y tak mają (w/w parametry mają kosmiczne wartości) . Dopóki coś złego się nie będzie dziać - nie masz się czym niepokoić :) Pozdrawiam ;) Edytowane 9 Sierpnia 2007 przez seba_999 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SZHRANC Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Witam! Mam pewna watpliwosc mianowicie od roku ostro uzywam dysku ST3320620A Barracuda 7200.10 320 gb sata-2 i parametr 01 Raw Read Error Rate = 0 co mnie cieszy. Natomiast wczoraj kupilem drugi identyczny dysk, podpiete sa oba bez raid i parametr 01 Raw Read Error Rate = 4058800 co mnie martwi. Czy moje obawy sa sluszne? Czy powinienem wymienic dysk na nowy? Z mojej wiedzy wynika, ze posoztale parametry s.m.a.r.t na obu dyskach sa ok. Jesli nie mam racji prosze mnie poprawic. Zalaczam raporty s.m.a.r.t dysk 1 roczny: http://img177.imageshack.us/img177/3847/dysk1rocznypi7.jpg dysk kupiony wczoraj: http://img78.imageshack.us/img78/5899/dysk...ywczorajmv2.jpg Z gory dziekuje za odpowiedz Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba_999 Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2007 (edytowane) parametr 01 Raw Read Error Rate = 4058800 co mnie martwi. Czy moje obawy sa sluszne? Czy powinienem wymienic dysk na nowy?Seagate'y tak mają = kosmiczne wartości przy parametrze Raw Read Error Rate i Seek Error Rate. Jak dysk zachowuje się ok, nie ma innych problemów to możesz spać spokojnie. Z mojej wiedzy wynika, ze posoztale parametry s.m.a.r.t na obu dyskach sa ok. Jesli nie mam racji prosze mnie poprawic. Zgadza się - póki co wszystko w porządku :) Pozdrawiam Edytowane 17 Sierpnia 2007 przez seba_999 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_rafal Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Witam. Wczoraj przyszedł mi dysk Hitachi Deskstar T7K500 320 GB. Wczoraj zerknąłem do SMART'a. Screen poniżej (ten pierwszy). Chyba wszystko ok. Dzisiaj też popatrzyłem... i się przeraziłem :blink: :mur: Raw Read Error Rate - 65536 :huh: :mur: Może mi ktoś to wyjaśnić? Czy może to jest tak jak z Seagatem? Czy też to jest problem mojego Hitachi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...