Skocz do zawartości

Polecane posty

przeleć go skanerem na bady, jeśli coś będzie to leć odrazu na gware, jeśli nic nie wykryje to... poczekaj aż się inni wypowiedzą

 

PS miałem podobny problem z moim dyskiem (patrz wyżej) i wymienili mi go od ręki (choć nie obyło się bez lekkiej perswazji ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeżeli wyższe to coś jest nie tak, potrzymaj go tydzień i jak zacznie się coś sypać to na gware z nim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj też popatrzyłem... i się przeraziłem :blink: :mur:

Raw Read Error Rate - 65536 :huh: :mur:

 

Może mi ktoś to wyjaśnić?

65536 to charakterystyczna liczba (programiści wiedzą dlaczego ;) )Powiedziałbym, że w tej wersji firmware programy źle interpretują zawartość tego rejestru. Jednak najlepiej porównać go z drugim takim samym egzemplarzem.

Jakie są te "inne" wartości (konkretnie)?, maleją/rosną, co się dzieje gdy kilka razy odświerzysz widok (lub ponownie odpalisz HD_Tune)?

Co pokazuje Everest? (pewnie temperatury pokaże ;) )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

RAZ

DWA

CZY

 

Ale dysk działa dobrze :P

 

Przynajmniej teraz... :lol:

 

EDIT: Teraz SMART mi pokazuje wartość 0 :D

Edytowano przez p_rafal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie dysk 2,5" Seagate'a 5400.3 i od już jakiegoś czasu zaczyna mnie zastanawiać parametr Load Cycle Count. Po ok. 16 miesiącach użytkowania dysku wynosi on 20 (wartość w kolumnie Current) i co miesiąc spada o 4-5. Tak się zastanawiam co będzie, gdy dojdzie do 0? :) (czyli za ok. 4 miesiące)

Poczytałem trochę o umieszczaniu głowicy w tzw. "Landing Zone", co w rezultacie jest po prostu parkowaniem głowicy. Jeśli poprawnie odczytuje dane, to wg. SMART'a głowica parkowała już 161000 razy.. (średnio 10 tys. miesięcznie :blink: )

Podsumowując - jest to normalne zjawisko, czy mam się zacząć bać? :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zarzuć tego Smarta.

W lapku jest inne zarządzanie energią, więc może dysk po prostu oszczędzał dzięki parkowaniu głowicy energię. Nie wiem. Czy dysk umiera, okaże się po oględzinach Smarta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zarzuć tego Smarta.

Dołączona grafika

 

Smart poza parametrami 01, 07 i C3 (które w Seagate'ach podobno tak wyglądają) wygląda raczej ok.

W opcjach zasilania "wyłączenie dysków twardych" mam ustawione na nigdy. W NHC w zakładce Hard Disk opcja Advanced Power Management ustawiona na Without Spin Down.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyliczyć można, że średnio co 2.5min dysk był usypiany. Nie jest to tak do końca nierealne, ponieważ zazwyczaj liczone są tylko komendy które dysk otrzymał z kontrolera a nie fizycznie ilość parkowań głowic (inaczej pewnie już by leżał na złomie ;) ). Niektóre lapy potrafią olewać ustawienia PowerManagementu w windzie, poza tym rejestr może być źle odczytywany. Dysk jak na razie czuje się dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kurcze mam problem:[

zlozylem sobie kompa z podpisu troche go podkrecilem ale jest stabilny meczylem go goldmemory, sp2004, 3d marki, gry itp ale wczoraj wyskoczyl mi bluescreen, dzisiaj rano tez. Moje podejzenia spadly na dysk ktory kupilem jakies pol roku temu na gieldzie, wczesniej dzialal ok (na poczatku jak go sormatowalem to sie wykrzaczal ale zrobilem lowlevel format i pomoglo) ale teraz juz nie wiem

dysk to segate ST380011A 80Gb chyba 2mb cache i 7200

 

raw read error rate 128 890 055 !!! 128 milionow:[

power on time count 9574

power cycle count 1742

seek error rate 480 130 105

hardware ecc recovered 128 890 055

 

i co mnie martwi troche:

Ultra ATA CRC Error rate 15

 

i pytanie czy powodem bluescreenow moze byc dysk?

 

 

smart mowi mi cos takiego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

raw read error rate 128 890 055

seek error rate 480 130 105

hardware ecc recovered 128 890 055

Kosmiczne wartości tych parametrów to dla Seagate normalne...

 

i co mnie martwi troche:

Ultra ATA CRC Error rate 15

Wskazana wymiana kabla ATA.

 

 

Wstaw raport całego SMARTa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzis skoczyl mi parametr "Seek Time Performance" na okolo 9000, nigdy takiego czegos nie obserwowalem, czy to moze byc grozne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na pracę dysku nie narzekam, nie jest stary (3-4 miechy) ale mimo to daję zrzuta z everesta i proszę o jakąś ocenę czy coś jest źle i jeżeli tak to jak temu zaradzić:

 

Dołączona grafika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na pracę dysku nie narzekam, nie jest stary (3-4 miechy) ale mimo to daję zrzuta z everesta i proszę o jakąś ocenę czy coś jest źle i jeżeli tak to jak temu zaradzić:

Na razie wszystko OK ;)

 

Pozdrawiam

Edytowano przez seba_999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzis skoczyl mi parametr "Seek Time Performance" na okolo 9000, nigdy takiego czegos nie obserwowalem, czy to moze byc grozne?

Tylko TFUrcy oprogramowania dysku mogą coś powiedzieć na temat zawartości tego rejestru. Nie spotkałem się z przypadkiem aby ten parametr sam w sobie świadczył o faktycznej (nie)sprawności HDD. Zawsze w takich przypadkach wątpliwości można rozwiać porównując wyniki z innym identycznym dyskiem, najlepiej o podobnym "przebiegu". Mówiąc krótko: nie ma czym się przejmować jeśli pozostałe odczyty są ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie pozostale odczyty wydaja sie byc dobre, no moze poza tym ze czasem w tym dysku Raw Read Error Rate przyjmuje wartosc 1 lub 2, obecnie jest 0. To jest dysk 250GB - Samsung przebieg okolo 3300h pracy.

 

 

Mam tez dysk Samsunga 200GB o przebiegu 12000h i tam te wartosci od zawsze sa rowne 0 i nie zmieniaja sie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak ale w tym pierwszym dysku tez zawsze bylo 0, przez jakies 6 miesiecy bardzo czestego uzywania komputera. Backup juz zrobiony wiec gdyby cos...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a ja mam taki problemi (dzisiaj dopiero zaczytałem się w smart więc po południu zapodam jakiś program i przeanalizuje): przy próbie uruchomienia PartitionMagic7 mam komunikat (po angielsku i nie pamiętam dokładnej treści) że geometria dysku jest nieprawidłowa w związku z czym nie mogę sobie zmienić rozmiaru partycji - więc poprzerzucałem zawartość z jednej na następną i wszystkie tak po kolei sformatowałem pełnym formatem - niestety PM dalej wyrzuca błąd przy uruchomieniu o błędnej geometrii :( co o tym sądzicie?

 

aha - jaki sofcik do analizy smart jest naj?? i jaka wersja??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To dziwne dlaczego czasem słysze takie piski jakby cos ktoś rysował i wydobywaja się z dysku. :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A bo ja wiem? :D

Mogą piszczeć łożyska (conajwyżej 1% szans), uzwojenia silnika, uzwojenie aktuatora (tu daję 80%), a jeśli ten dźwięk jest przy starcie/zatrzymywaniu, to również głowice :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

heja, to moj screen

Dołączona grafika

 

jak widac katastrofa jest raczej prawdopodobna wiec pytakno, jak mu moge pomoc software'owo bo te bledy to raczej logical bad'y sa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

Aktualności

Artykuły



×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.