Skocz do zawartości
nrl

Rage

Rekomendowane odpowiedzi

Dlaczego aż tyle zajmują tekstury w tej grze? Ano jest to konsekwencją technologii MegaTexture. I nie chodzi tu o to, że to są duże tekstury, chodzi o to, że jest dużo unikalnych tekstur. Drugą sprawą jest to, że gra nam prezentuje tekstury w rozdziałce 4k x 4k, podczas gdy w grze zaszyte siedzą 16k x 16k. Do tego trzeba dodać, że obok praktycznie każdej tekstury są jeszcze normal mapy itd.

Chociaż oczywiście zawód, jest że wersja PCtowa została tak olana przez ID, tego się po nich niespodziewałem.

 

 

EDIT:

Devil, spróbuj jeszcze zmienić na 8x8, bo one już w pamięci graficznej potrafią zajmować ok 1GB, no a 16tki będą dużo większe.

Edytowane przez thuGG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No możliwe, że pamięci brakuje. 8x8 oczywiście działa. Tylko nie dziwi mnie, że różnic prawie żadnych. Niby są troszkę ostrzejsze. Ale szczegółowość pozostaje dalej ta sama. Czyli niska. Nie chce mi się teraz robić screenów dla porówanania, ale ciężko się dopatrzeć tam różnich między 4k, a 8k.. Tekstur (różnych) jest sporo, ale co z tego.

 

 

No cóż zostawiam to jak jest i po po prostu zabieram się za granie. Gra nie nudzi i to się liczy.

Edytowane przez Devil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są nawet pewne akcenty jak figurka DooM'a w łaziku na początku gry

Tak apropo akcentów to podobno są w grze secrety dzięki którym

 

można się dostać do leveli z Wolfenstain 3D i Quake.

How To Find the Wolfenstein Room Inside of Rage

 

How To Find Quake Inside Rage

 

 

 

W spoiler żeby czasem nikt nie marudził. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gra coraz bardziej mi się podoba (tak poza grafiką bo dalej pozostaje przy swoim ). Ta różnica KaszaWspraju jest widoczna. Właśnie o tym pisałem wcześniej. Ale i tak to wygląda słabo. Dobra pomijając sprawę grafiki to gra i tak daje sporo frajdy. Głownie chodzi i o bronie jak i sam gameplay. Można mieć z 10 pukawek naraz. Obecnie mam Pistolecik. Taki jakby obrzyn, karabin, shotgun i snajperkę. Będzie pewnie Rocket Luncher. Może coś jeszcze. A te sekrety to ciekawa rzecz. Czuć ducha starych gier i o to mi chodziło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ogromna firma z wieloletnim doswiadczeniem olala maxymalnie sprzet i graczy PC , a bylo tu kilku takich co za Carmacka zycie by oddali ;)

Technologicznie gra z 2008 roku co najwyzej , watpie zeby Carmack cos przy nie robil poza obserwowaniem postepu prac .

 

Ciekawe jaki jest spadek framerate przy zapodaniu wiekszych textur , silnik quaka potrafil dostawac czkawki przy ''ulepszonych texturach''

Edytowane przez Mario2k
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobili to z jakichs powodow , nieprawdaz ? raczej nie przez pomylke

widac stary engine quake w nowej oprawie i nazwany dumnie ID Tech nie wyrabia z wiekszymi texturami

 

lipa na maxa

 

To juz BF3 mniej mnie rozczarowal i nie zaluje wydanych na niego pieniedzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włączenie textur 16k nie wiele wnosi , przy włączonej kompresji wsysa 1.5gb a bez ponad 2gb.Jakość textur pozostaje na tym samym poziomie , 8k+kompresja zabiera nam 790mb z karty i to jest max na co stać tą grę. Wyłączanie kompresji nie wiele zmienia skoro mamy do czynienia z kompresją bezstratną.

 

Poza tym gra ma zerowe wymagania.

Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

How To Unlock Rage's High Resolution Textures With A Few Simple Tweaks

 

Z recenzji na GiantBomb wynika, że gra ma fajne "IA', ładnie reaguje na strzały, gdzie trafiły, chwalą tez animację postaci/wrogów podczas ostrzału. Chwalą też wyczucie broni. Szkoda tylko, że z szumnych zapowiedzi mało co zostało.

 

Brad Shoemaker, moim zdaniem, najlepiej ujął to grę opisując ją tak: Rage jest świetne tam gdzie Fallout 3 zawiódł, a Fallout 3 jest świetne gdzie Rage zawodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Promocja jeszcze większa niż w przypadku Crysis 2, hype itd, a zrobili dokładnie to samo.

Dołączona grafika

 

 

 

Jakbyś mieszkał w USA, to byś mnie mógł do sądu podać że ci zmarnowałem grę.Jakbyś mieszkał w USA, to byś mnie mógł do sądu podać że ci zmarnowałem grę.

Edytowane przez Harry Lloyd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Cokolwiek by to nie było, to czy w 2011 roku developerzy nie powinni robić tego co w 2005 roku (czy niech bedzie że ciut później) robili modderzy? Dla mnie takie coś automatycznie dyskwalifikuje kupno gry z nowej serii, której nie znam i nie wiem co oferuje, nie ważne jak genialny gameplay czy fabuła by były. Olali grafikę, to zarobią grosze jak gra bedzie za 20-30 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale na zachodzie gracze konsolowi mówią , że gra wygląda obłędnie i zapomnieli już jak fajnie się gra przy 60FPS, szczególnie podczas szybkich akcji.

 

Even if Rage were the worst game to come out in a long while, it would still arguably be the best-looking one. The sheer complexity of texture and detail packed into every one of the game's environments is nothing short of staggering, especially in the two town hubs that you'll return to again and again between missions. The vast richness of the wasteland also can't be overstated. This is one of the best-looking games available on consoles, as good-looking as most any Unreal Engine game, yet it runs at double the frame rate of those games. Seeing a game on aging console hardware that looks this good and runs this smoothly is almost surreal. To be fair, in all three versions, there's a noticeable amount of detailed texture pop-in when you quickly look in different directions, but it's only something you really notice when you look for it and try to make it appear; it doesn't stand out much when you're playing the game like you normally would. Setting that one quirk aside, you really need to see this game in motion, in person, to appreciate just how good it actually looks.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli, że grafika cofa się w rozwoju :) Idąc tym tropem za 15 lat produkcje ID software nie będą wizualnie odbiegały od sprajtowatego łolfensztajna a amerykańce będą się podniecać, że wszystko tak płynnie chodzi ;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak to co. kolejny refresh enginu Dooma 3, ktory byl praktycznie kalka Quake 3 z mozliwoscia rysowania pomieszczen nie wiekszych niz kibel.

Doskonaly przyklad tego dziadostwa byl w Quake 4 z otwartymi planszami gdzie za kanion robila bitmapa 256*256.

 

ID tech 5 to crap ogl tez jest juz martwy co widac bylo po sterach AMD ze o tym API to juz oni calkiem zapomnieli.

 

Tim Sweeney >>>>>>>>>>John Carmack a tak kiedys rywalizowali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eclipse

 

 

Swieta prawda tylko zbyt wielu zaslepionych zwolennikow Carmacka mydlilo nam oczy ze ten ich iDtech nam jeszcze pokaze mozliwosci wspanialego OpenGL wwyszlo co wyszlo technologiczny Crap grunt ze rozwalanka na maxa i postrzelac mozna ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak wam chodzi na radkach HD? Ja mam 5870, zainstalowalem oczywiscie nowe stery od ati do rage i [gluteus maximus]. Laduje sie przez pol sekundy, slychac przez chwile dzwiek a potem czarny ekran :(. System - win 7 64

Podczas sciagania nie mialem opcji 32 czy 64 bit tych sterow poprawionych, nie wiem czy to to. Ale zainstalowalo sie

 

Z tego co wygooglowalem to tez niektore osoby pisaly o problemach na radkach HD tylko nie wiem czy zainstalowaly te do rage?

Edytowane przez mmmaaarr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zapłaciłem 99 zł i grać nie mogę bo na poj... steam wywala komunikat że gry nie można zainstalować bo nie jest jeszcze dostępna. Także po raz kolejny niestety trzeba poprzeć szeroko rozumiane piractwo bowiem jak widać inaczej się po prostu nie da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EclipseSwieta prawda tylko zbyt wielu zaslepionych zwolennikow Carmacka mydlilo nam oczy ze ten ich iDtech nam jeszcze pokaze mozliwosci wspanialego OpenGL wwyszlo co wyszlo technologiczny Crap grunt ze rozwalanka na maxa i postrzelac mozna ;-)

 

To zalezy co kogo bardziej interesuje w produkcie. Sama gra czy grafika. Jedno mi sie podoba w konsolowych graczach, to ze nie smeca i nie placza na temat grafiki w grze tylko czerpia przyjemnosc z grania. Co w przypadku pctowcow jest coraz rzadziej spotykane, zwlaszcza w kregu tych co wydaja gruba kase na upgrady a pozniej na sile w grafice szukaja utwierdzenia ze dobrze zrobili wydajac kase na sprzet. Jak dla mnie gra jest przekozacka, poczatek pod wzgledem gameplaya byl dosc sredni ale pozniej sie wszystko rozkreca. A i zdanie co do designu leveli i poziomu artystycznego grafiki podtrzymuje, jedna z najladniejszych gier w jakie gralem.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...