Skocz do zawartości
nrl

Rage

Rekomendowane odpowiedzi

Jeden z tych zakupów o których chcesz jak najszybciej zapomnieć że wywaliłeś 100zł w błoto. Podczas gry brak textur na obiektach. Gra najpierw nie chciała się w ogóle uruchomić dopóki nie zainstalowałem sterów 11.9 no ale wtedy to z kolei textur brak. Korzystam z rady i instaluje 11.10 i mam blue screen i nawet mi się windows nie ładuje. Na szczęście przełożyłem kartę do drugiego slotu PCI. Jakbym go nie miał to bym się pochlastał. Następnej gry od ID już na pewno nie kupię... chyba że na konsolę.

 

Keniger jak masz syfiasty widnows co po zmianie sterownika ma niebieska smierc to ID za to naprawde nie moze lol:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem grę na Windows 7 (64) + Calalyst 11.10 Preview 3 i gra non stop się co jakiś czas wiesza więc trzeba często sejwować i to jest żałosne aby wypuszczać takiego babola. Powinni dawać ostrzeżenie na pudełku że jest mało prawdopodobne że gra będzie działała prawidłowo i bez problemów. Po za tym kolejnym babolem jest w tej grze FOV 80 i gracze którzy nie wiedzą jak to zmienić tracą na odbiorze tej gry. Sam gram na Fov 100 + textury 8K i gra wygląda obłędnie. Nie ma takiej gry która pokazywałaby takie krajobrazy z takimi detalami że aż dech zapiera. Optymalizacja to mistrzostwo świata. Dla mnie na razie to FPP roku i do czasu Metro: Last night nie widzę dla niej konkurencji.

 

Chciałbym tu zauważyć trend który od jakiegoś czasu zaczyna wkraczać do gatunku FPP na PC. Otóż o ile gatunek ten jest domeną PC ze względu na tandem klawiatura + mysz to producenci ustawiają gamepley pod pada i granie w takie gry na PC jest proste, prze co nudne a ustawione sterowanie nie praktyczne. Pierwszy raz wymiękłem przy Dead Island gdzie sterowanie było zbyt proste (ataki wolnych zombie i ich reakcja ustawione pod reakcję gracza z padem a nie z szybką myszką) i dopiero gra na padzie wzniosła tę grę na inny poziom i samo sterowanie w sobie stało się przyjemne. Było tak dlatego że gra została tak opracowana jak i jest system żeby dobrze się grało na padzie w pierwszej kolejności. W Rage jest to samo, celowanie do przeciwników za pomocą myszki i poruszanie się między nimi jest za proste i walka z nimi jest mało satysfakcjonująca. Podobnie jest ze sterowaniem pojazdami w obu tych grach które klawiaturę zostawiają daleko w tyle a to jaka różnica jest w Dead Island jest porażająca. Do grania używam bezprzewodowego pada Microsoft od Xboxa 360 + 32 TV LCD i taki tandem jest po prostu stworzony do tych gier. Żeby ktoś nie myślał że mi coś odbiło to są gry które dobrze obsługują pada ale walka z przeciwnikami jest za trudna i gra bez myszki jest nie do zaakceptowania i widać od razu że gra była pisana dla PC. Taką grą jest Metro 2033 gdzie wymagana jest precyzja i szybkość a o przeżyciu decydują dziesiąte sekundy i żeby przejść tę grę na padzie to musiałbym być masochistą.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ta gra to faktycznie porażka , nawet mi działa na hd4850, ale to się cały czas wiesza , nie mówie już o wczytywaniu tekstur, pomimo ustawieniu configu :lol:

Edytowane przez dzik86

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ta gra to faktycznie porażka , nawet mi działa na hd4850, ale to się cały czas wiesza , nie mówie już o wczytywaniu tekstur, pomimo ustawieniu configu :lol:

 

Nie chcę wyjść na ignoranta bo Radeona miałem za czasów 9550 ale czy przypadkiem problem Rage'a nie wynika pośrednio z konfliktu idtech5 ( rozczarowanie kwartału ) ze steronikami od AMD/Ati? Bo jakoś im więcej czytam nieprzychylne opinie tym częściej przewija się jakiś model czerwonych...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może w pewien sposób to rozjaśnię. W jednym z komputerów(tzw. ten drugi) zmieniałem ostatnio 4850 na 6850. Również procesory. Na obu kartach w Rage nie miałem żadnych zwiech, czy szarpań. Oczywiście sterowniki/konfigi ale jak już ustawiłem to granie bez przeszkód.

Pierwszy odpał na 4850 z 1GB i po lekkim OC mi zawiesił szczękę -klatka na kilka sekund. PO konfigach całkowicie płynnie, może FPS nie był ale 3Dmark03 ale nie czuło się dyskomfortu na podpiętym do sprzętu 1440x900. OK -rodziałka niewielka ale i było to 4850 plus e4300 więc bez jaj...

Teraz jeszcze lepiej chodzi ale...na początku zaciekawiła mnie średnio, potem wciągnęła, a potem znudziła i jakoś mi tak zostało na ten moment.

Kolega gra w Rage na jeszcze słabszym sprzęcie niż ten pierwotnie wymieniony -karta 4850 1GB bez OC, e2??? bez OC, 2GB(tak, tak)...I jest przyzwoicie, oczywiście konfigi i sterowniki ale nie zawiesza się...

Oczywiście -karty Ati mają ciekawe problemy z grami, bywa zabawnie ale skłamałbym, gdybym zaczął na Rage narzekać(niemniej samemu trzeba to było nieco uzdatniać co jest bezwzględnie minusem).

Aha -no i skrót miał dodane komendy w linii uruchamiania.

Edytowane przez miron72

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem sprawdzić nowe stery WHQL 11.10 i okazało się że jest gorzej niż na 11.9 bo textur praktycznie nie ma wcale, tylko niebiesko tło. Wróciłem do 11.10 Preview 3 i czekam aż AMD się weźmie do roboty albo pogoni tych panów z ID za tego babola.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Liczyłem na więcej. Nastawiłem się na mieszankę Far Cry 2 z filmem Mad Max a dostałem jedynie namiastkę. Wyścigi - owszem, są. Niestety odbywają się raptem na czterech torach. Model jazdy nadawał się do podróży z jednego miejsca do drugiego, ale do wyścigów w żadnym wypadku. Strasznie mnie męczył. Otwarty teren - na pierwszy rzut oka jest, ale bardzo szybko zdajemy sobie sprawę, że jednak go nie ma. Możemy jeździć i poruszać się po ściśle wytyczonych ścieżkach a pozostałe części krainy jedynie oglądać zza różnych barierek czy skał. Lokacje również są liniowe, chociaż to już nie przeszkadzało mi tak bardzo. Nadrabiały dizajnem :wink: Mogłoby ich być więcej. Prawdziwą bolączką jest niedopracowany (?) silnik graficzny. Stworzenie pliku konfiguracyjnego jest koniecznością, co jest moim zdaniem śmieszne. Na sprzęcie z podpisu gra wyglądała słabo a po włączeniu wygładzania wręcz tragicznie, bo silnik jeszcze bardziej obniżył jakość tekstur. Problem rozwiązuje ustawienie wszystkiego (m.in. tekstur na 8192) we wspomnianym pliku. Wtedy o dziwo mogłem cię cieszyć przyzwoicie wyglądającą grafiką i pełną płynnością. Zakończenie - WTF?! Tylko tyle?! Chyba, że to furtka do drugiej części...

Cała reszta robi dobre wrażenie. Fajny pomysł i przyjemna, choć prosta i nieco komiksowa fabuła. Ciekawi przeciwnicy. Duża ilość broni, różne rodzaje amunicji, możliwość budowania różnych gadżetów. Dobre udźwiękowienie. No i gra nie była zbyt krótka (choć życzyłbym sobie więcej lokacji, co automatycznie wydłużyłoby całość).

Suma sumarum - nie było źle, ale to trochę mało. Mogło i powinno być dużo lepiej.

Edytowane przez kickass

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się nareszcie przebić przez problemy ze sterownikami i teksturami. A tu znowu problem. Zaczołem grać i już na pierwszej misji (zaraz na samym początku) gdzie mam iść zabić bandytów gra się wiesza na ekranie ładowania przy wejściu do ich siedziby. Zostaje na ekranie z poradą i nic. Czekałem pół godziny. Czym to może być spowodowane? Gra jest oryginalna, żaden pirat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szału dostaje, na myśl ze wydałem 25 euro (w promocji z 50e !!! na Steam-ie) na to ścierwo ! Praktycznie zero swobody ruchu, rozgrywka w Pac-Man-a jest mniej liniowa. Graficznie jeszcze jakoś przejdzie ale szału nie ma ,plus za całkiem sensowny polski dubbing. Swoją drogą zastanawia mnie jak można wypuścić na rynek coś tak bublowatego i ograniczonego ? Póki co największe dno w tym roku :(

Edytowane przez .Cu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety, to taki ubogi borderlands. Już chyba bym wolał bardziej liniową rozgrywkę, bo tak to się znudziłem za szybko. Może to nie fail pokroju dnf, tylko po prostu przeciętna gra jakich wiele.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krótka piłka: da się bez reinstalacji zmienić język z grze? Nie chce mi się znowu godziny czekać i jeszcze ciągnąć akutalizacji ze Steama. Swoją drogą to jestem w ciężkim szoku. Na lapku z siga wszystko lata na max w natywnej rozdziałce + AA x2 + V-Sync.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No po prostu miło, że gra z drugiej połowy 2011 śmiga jak ta lala. A z tą przeciętną grafą to bez przesady, nie jest zła. Tak przy okazji: ile zajmuje przejście zakładając, że nie leci się na pałę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No po prostu miło, że gra z drugiej połowy 2011 śmiga jak ta lala. A z tą przeciętną grafą to bez przesady, nie jest zła. Tak przy okazji: ile zajmuje przejście zakładając, że nie leci się na pałę?

 

Koło 10-12 godzin powinna całość zająć z misjami pobocznymi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzebię trochę temat. Po roku czasu wreszcie mogłem ukończyć tę grę bez upierdliwego migotania tekstur, bugów, wysypywania się gry, blokowania w elementach otoczenia.

 

Gra z najnowszym patchem + Catalyst 12.8 + wymuszenie w configu tekstur 16k + AAx8

Średnie zużycie VRAM @2GB

 

Poniżej pare ładnych widoczków. Na plus zasługuje plastyczność świata, różnorodność i animacje postaci. Tekstury mimo ustawienia na max dalej wyglądają bardzo, bardzo słabo. Na 95% tekstur nie da się patrzeć z bliska - za wyjątkiem postaci, broni i pojazdów. Aż sie prosi o patch poprawiający tekstury, tylko pytanie ile wtedy to wszysto by ważyło.

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Gra zajęła mi dwa wieczory po 4-5h (włącznie z wszystkimi wyścigami i misjami pobocznymi). Czasami wiało nudą i nie obyło się bez ziewania. OT zwyczajne FPP nie wymagające od gracza myślenia z wepchniętą prostą fabułą. Przeszedłem to w sumie bez większych emocji tylko po to aby przejść. Jakbym miał wystawić tej grze ocenę biorąc pod uwagę wcześniejsze "przygody" oraz samą grę to na więcej jak 6/10 nie zasługuje.

Edytowane przez kaijitsu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Podbijanie tekstur nie daje kompletnie nic, w końcu skaluje te ciach!iane. Ja u siebie mam nawet wyłączone Texture Detail, bo różnicy wizualnej nie ma żadnej, a gra strasznie przycina po jakimś czasie jak jest włączone.

Jedyne kluczowe ustawienie to Texture Cache, które na Low daje konsolowe doczytki, na High doczytek praktycznie nie ma. Widoczki u mnie wyglądają jak na screenach, czyli ogólnie fajnie (choć niektóre obiekty w oddali widać że crapiaste 2D, np. budynki Dead City widoczne z pustkowi). Jak tylko do czegoś się podejdzie to tekstury z lat 90-tych.

 

Ja powoli kończę tą grę, i już mnie troche nudzi. Na początku mi sie bardzo podobała, fajny nowy klimacik, ale z czasem jest straszna powtarzalność. I nie dość że świat mały, to jeszcze trzeba wracać do tych samych lokacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu udało mi się skończyć Rage i muszę przyznać, że miło się zaskoczyłem. Klimacik, bronie, przeciwnicy - jak najbardziej na plus. Design poziomów czy w ogóle świata IMO mistrzostwo świata, naprawdę można było poczuć post apokaliptyczne okoliczności przyrody. To samo strona dźwiękowa: muzyka i odgłosy świetnie dopełniały stronę wizualną. Naprawdę miła odskocznia od kolejnych COD-ów. Jedyna większa wada to te nieszczesne tekstury, zarówno ich wygląd jak i doczytki chociaż można to w znacznym stopniu ograniczyć. Fabuła? Po komentarzach tutaj spodziewałem się gorszej. Nie urywa jaj, ale jakoś tam się toczy. Zakończenie trochę niespodziewane i nijakie, ale ujdzie. Rage mógł być grą wybitną gdyby posiedzieli dłużej na tą grafiką i jednak ciut bardziej dopracowali fabułę nadając jej trochę głębi, a tak wyszła gra bardzo dobra, dająca mnóstwo fun i starczająca na kilkanaście godzin. Spokojnie dam 8/10, a nie wiem czy nawet nie szarpnę się na DLC.

Edytowane przez maSTHa212

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moim zdaniem tą grę zabija formuła przynieś / podaj / zabij. Już wolę się przebijać przez hordy przeciwników w drętwym duke nukem niż zap**** w jedną i drugą i słuchać tych drętwych tekstów Dołączona grafika Może za słabo się wczułem, ale miałem wrażenie, że fabuła jest dolepiona na siłę....

Edytowane przez kkNd!
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi też się całkiem fajnie grało. Fakt, fabuła mogła by być lepsza, ale i tak jakoś wciągała ta gra. Orientuje się ktoś czy dlc zakupione na gamersgate podepnie się pod polską wersję gry?

Chodzi mi o Scorchers, nie wiadomo czy Cenega to wyda, a cena nie jest jakaś wygórowana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moim zdaniem tą grę zabija formuła przynieś / podaj / zabij. Już wolę się przebijać przez hordy przeciwników w drętwym duke nukem niż zap**** w jedną i drugą i słuchać tych drętwych tekstów Dołączona grafika Może za słabo się wczułem, ale miałem wrażenie, że fabuła jest dolepiona na siłę....

 

Faktem jest, że skoro chcieli pójść w stronę quasi rpg to powinni bardziej to rozwinąć, więcej customizacji, rozwijania postaci. Mi tam misje poboczne nie przeszkadzały, ale wszystkich nie zrobiłem. Sama esencja czyli strzelanie i samo łażenie po levelach spełniło moje oczekiwania w 100%. Wydaje mi się, że tutaj fabuła nie była super wciągająca, ale jednocześnie wymuszała jednak jakąś interakcję i tworzenie tła całej historii. To nie Quake gdzie wrzucano nas w środek rzezi z zadaniem przebicia sie z punktu A do B.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż to był swojego rodzaju eksperyment dla ID. Przejście z klasycznego FPS w FPS z elementami RPG. W sumie nie wyszło im to tak źle. Gra wciąga i gdyby nie ta grafika to dałbym jej spokojnie 8/10 tak tylko dostaje 7/10 za dobrą grywalność, dosyć ciekawą fabułe no i oczywiście klimat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...