Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Wajcha odbija automatycznie, bo więcej jest normalnych skrętów niż takich, w których trzeba samochodem odbić najpierw w przeciwnym kierunku, a potem skręcić - statystyka. Prościej jest przytrzymać przełącznik w jednym na 10 przypadków, niż cały czas wyłączać. Trzeba się przyzwyczaić lub unikać podwójnych zakrętów ;)

 

Są auta, w których kierunek nie odbija - ale są to uszkodzenia, a nie zabieg fabryczny. Jak byś się koniecznie upierał, to ściągnij kierownicę, ściągnij i rozbierz mechanizm. Nie powinno być większych problemów z załapaniem, co wygiąć (wyłamać), aby kierunku nie odbijały. Pamiętaj jednak, że przy sprzedaży ktoś może z tego powodu marudzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wylaczenie "automatycznego wylaczenia" kierunkowskazu to dla mnie taka sama glupota jak wylaczenie trybow wycieraczek, zaraz sie ktos znajdzie kto wolal by sobie sam nimi machac niz zeby robil to za niego automat "bo przeciez chcialem przetrzec dwa razy wolniej a nie trzy razy szybciej"... 90% kierowcow zapominalo by o kierunku i nie trudno sobie wyobrazic ile z tego powodu bylo by wypadkow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Yo dawg, we've heard you like to pimp your yatch... yashtch... whateva'.

 

Przed:

post-6941-1271952401,95_thumb.jpg

Elegancko zardzewiałe po słonej zimie stalowe felgi.

 

Po:

post-6941-1271952379,53_thumb.jpg

post-6941-1271952394,96_thumb.jpg

post-6941-1271952385,64_thumb.jpg

This is madness. This is Sparta!

760 zł plus założenie letnich 60 zł i voila, +3 do lansu pod remizą. Oraz +2 KM na koło, jakby kto pytał, lepiej jak stożkowe filtry i spoilery z Biedronki :>

 

Przepraszam za nierozsądek i bezsensowne postępowanie, my, miłośnicy makaronu tak już mamy :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokładam ufność w niepopularności rozmiaru (13") oraz solidności bramy do garażu.

 

Obniżać nie chcę, dość wysoki prześwit wprawdzie utrudnia popisowe wchodzenie w zakręty, ale nie zdarzyło mi się jeszcze szorować brzuszkiem po czymkolwiek w mieście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(...)

Przepraszam za nierozsądek i bezsensowne postępowanie, my, miłośnicy makaronu tak już mamy :>

 

Ano. A widziałem dzisiaj seja na 14 :P

A wracając do w.w. kawy- masz jakieś antyzłodzieje? Kurde, muszę do swojego kupić, bo stare nie podpasowały.

Czym malowałeś bębny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ano. A widziałem dzisiaj seja na 14 :P

A wracając do w.w. kawy- masz jakieś antyzłodzieje? Kurde, muszę do swojego kupić, bo stare nie podpasowały.

Czym malowałeś bębny?

 

Są i takie na 16", ale nie skręcają za bardzo.

Nie mam, klucze do tych śmiesznych śrubek z dziwnymi główkami złodzieje i tak mają w większej rozmaitości niż niejeden sklep.

Farbą do gaśnic w kolorze strażackiej czerwieni. Odporna na 200 stopni jakoby, po zimie trzeba przesmarować na nowo. Poszukam może czegoś lepszego.

Ładnie to wygląda. Zrób jeszcze jakąś skromną modyfikację serduszka:

SC 1.1 turbo - Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum

i można latać ;>

 

Ze skromnością to nie ma wiele wspólnego :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś się orientuje, gdzie szukać centralki (jednostki sterującej) zamka centralnego w BMW E34?

Jak przyciskam pilota, to kierunki mrugają, ale zamki nie ruszają się. Coś się rozłączyło perfidnie na pięknych polskich drogach. Odkręciłem osłonę z lewej strony kierownicy. Jest pełno kabli, ale po centralce ani śladu. Tam była w E30...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Bezpieczniki? Główne tak - te pod maską. Bezpiecznik oddzielny znajduje się zapewne przy centralce. Do tego widząc na pilocie napis "Anakonda" zastanawiam się, czy to centralka fabryczna. Ergo: centralka może być wszędzie. :/

 

2. Pod kanapą? Z prawej strony pod kanapą jest akumulator. Po lewej stronie jest bodajże jakaś czarna skrzynka. Albo to komputer silnika, albo centralki. Dzięki, zobaczę i dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ulisses, a nie słychać nigdzie żadnego przekaźnika?

 

Są i takie na 16", ale nie skręcają za bardzo.

Nie mam, klucze do tych śmiesznych śrubek z dziwnymi główkami złodzieje i tak mają w większej rozmaitości niż niejeden sklep.

Farbą do gaśnic w kolorze strażackiej czerwieni. Odporna na 200 stopni jakoby, po zimie trzeba przesmarować na nowo. Poszukam może czegoś lepszego.

 

Ze skromnością to nie ma wiele wspólnego :>

 

A widziałem polonezy na 17''...i opona 225, ale to już chyba podchodzi pod perwersję.

Już myślałem, że powiesz, że to rosso corsa z pakietu ferrari :D

Sam szukam jakiegoś czarnego żaroodpornego cosia. Inny kolor kłóci się z resztkami mojego zmysłu estetyki, ciemnym granatem na karoserii i zielonymi klockami (których zaciski nie przykrywają w całości) :D

 

(...)Ja sam swego czasu do espero kupiłem alusy:) odrazu lepiej się zbierał:D:D

 

A mój bolid wręcz przeciwnie. Prędkość w zakrętach zdecydowanie wzrosła, ale od dołu już nie ciągnie tak jak przed montage. W sumie... ciekawe czy to od opon, czy od wkładu katalizatora, który po zimie chyba już do reszty się wbił w końcowy tłumik :lol:

Jak auto wróci ze stołu operacyjnego (rozrząd, wspomagajka, w.w. katalizator) wybadam, czy naprawy pomogły, czy nie. Jeżeli nie (czyli że opony), to czas się zabrać za głębsze dłubanie pod maską.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Bezpieczniki? Główne tak - te pod maską. Bezpiecznik oddzielny znajduje się zapewne przy centralce. Do tego widząc na pilocie napis "Anakonda" zastanawiam się, czy to centralka fabryczna. Ergo: centralka może być wszędzie. :/

 

2. Pod kanapą? Z prawej strony pod kanapą jest akumulator. Po lewej stronie jest bodajże jakaś czarna skrzynka. Albo to komputer silnika, albo centralki. Dzięki, zobaczę i dam znać.

 

AD. 1. Nie to nie jest fabryczna centralka, zapewne miałeś zwykły oryginalny centralny zamek "z kluczyka", a ktoś dołożył później autoalarm i centralny z pilota.

 

AD. 2. Szukać czegoś takiego

Dołączona grafika

Kiedyś też szukałem u kumpla w E34 tegoż, ale nie znalazłem, pewnie skuteczniej byłoby znaleźć syrenę i sprawdzić gdzie biegną przewody, ale akurat nie za bardzo mi się chciało w zimie na dworze.

 

Niektórzy monterzy potrafią wrzucić go za tablicę zegarów, albo w ogóle zdjąć całą tą deskę przy szybie i tam to umieścić. Do tego dochodzą jeszcze różne miejsca pod dywanikiem.

Edytowane przez mastertab

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

m4r:

No właśnie nie słychać i to dało mi do myślenia, co może być uwalone. Bezpieczniki wszystkie sprawdzone. Został: przekaźnik, centralka (wtyczki), bezpiecznik gdzieś na wiązce, czujnik otwarcia drzwi, przewód przy drzwiach kierowcy oraz całe okablowanie centralnego (o zgrozo!).

 

mastertab:

Dokładnie taki pilot i ten zestaw, ale bez alarmu (tzn czujników ruchu nie ma). Teraz wiem, jak wygląda centralka.Trzeba ją tylko znaleźć... :/

 

Najlepsze: Centralka zablokowała klapę wlewu paliwa. Jak nie znajdę przyczyny, to auto zostanie unieruchomione z powodu braku paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za PM.

 

Sprawdziłem osłonę na ściance obok nóg kierowcy i też nie widać. Zostaje jeszcze za schowkiem pasażera (jak w E36) lub tak jak piszesz.

Dochodzi to tego sprawdzenie czujnika w drzwiach kierowcy. Tylko... między jaką puszką i blachą?

 

Pod kanapą znalazłem bezpieczniki (dobre), 3 przekaźniki do diabli wiedzą czego oraz 2 komputerki (jakby karty rozszerzeń w obudowie). Jeden miał naklejony napis "ABS". Drugi nie był opisany. Dziwne było, że jeden z przekaźników był wyraźnie ciepły. Oświetlenie przy otwarciu drzwi mam wyłączone, więc nie jest to raczej przekaźnik świateł.

 

Dodam, że cały problem zaczął się dość dziwnie. Pojechałem do Biedronki. Zamknąłem drzwi z pilota i było ok. Wracając chciałem otworzyć i kierunki mrugały, ale zamek nie działał. Otworzyłem kluczykiem, centralka otwarła. Wsiadłem do środka i bawiłem się zamkiem z pilota - ze środka wszystko działało. Pojechałem do domu i pod domem podobny problem. Zamykanie działa, otwieranie nie. Kilka razy tak zrobiłem i centralka w ogóle przestała reagować. Zamknąłem z pilota, przy otwieraniu kluczykiem okazało się, że otwierają się tylko drzwi kierowcy - nie słychać pracy centralki. I tak już zostało. Awaryjne mrugają, dioda przełącza się w tryb "uzbrojony", ale siłowników nie słychać. Wiem, że w zamku bagażnika jest także sterowanie centralką. Niestety to także nie działa - przekręcam kluczyk i otwieram tylko bagażnik.

 

Wyprucie alarmu (który jest jednocześnie pilotem centralki) raczej odpada. Nie wyobrażam sobie otwierania auta z kluczyka. W prawych drzwiach nie ma chyba bębna zamka. W drzwiach kierowcy kluczyk wkłada się bardzo ciężko - widocznie nie był długo używany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za PM.

 

Sprawdziłem osłonę na ściance obok nóg kierowcy i też nie widać. Zostaje jeszcze za schowkiem pasażera (jak w E36) lub tak jak piszesz.

Dochodzi to tego sprawdzenie czujnika w drzwiach kierowcy. Tylko... między jaką puszką i blachą?

 

 

Właśnie chodzi o czujnik otwarcia drzwi ten co włącza oświetlenie wnętrza ?? Bo akurat do tego podłącza się alarm tj. alarm uzbrojony ktoś otwiera drzwi czujnik zostaje rozwarty włącza się alarm lub/i oświetlenie wnętrza.

 

Pod kanapą znalazłem bezpieczniki (dobre), 3 przekaźniki do diabli wiedzą czego oraz 2 komputerki (jakby karty rozszerzeń w obudowie). Jeden miał naklejony napis "ABS". Drugi nie był opisany. Dziwne było, że jeden z przekaźników był wyraźnie ciepły. Oświetlenie przy otwarciu drzwi mam wyłączone, więc nie jest to raczej przekaźnik świateł.

 

Jak dobrze pamiętam to w tylnej części E34 jest przekaźnik wycieraczek, przekaźnik ogrzewania tylnej szyby, jakieś zabezpieczenie przeciążeniowe, a reszty nie pamiętam.

 

Wyprucie alarmu (który jest jednocześnie pilotem centralki) raczej odpada. Nie wyobrażam sobie otwierania auta z kluczyka. W prawych drzwiach nie ma chyba bębna zamka. W drzwiach kierowcy kluczyk wkłada się bardzo ciężko - widocznie nie był długo używany.

 

Pewnie ma cięgno zdjęte to samo zrobiłem u siebie jak mi akumulator w nocy wyszedł zdjąłem cięgno od zamka tak że mogą sobie go teraz w kółko kręcić do tego założyłem alarm i centralny na pilota.

Edytowane przez mastertab

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko.

Co muszę zrobić, żeby naprostować brak przeglądu i oc w samochodzie? Samochód nie jest wyrejestrowany, przegląd pewnie też przejdzie.

Ale co z OC? Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale musi być zachowana ciągłość, więc jeżeli oc nie było opłacane przez ostatni rok, to muszę to uregulować i zapłacić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do OC to ja kupiłem samochód bez OC, pomijając inne nieścisłości jakie wyszły po kupieniu w papierach, to musiałem zapłacić zaległe składki, ale lepiej się spytać u właściwego przedstawiciela firmy ubezpieczeniowej wcześniej. Mi się wszędzie dziwili ze kupiłem bez OC nie mogli tego pojąc jak tak można zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli umowa z ubezpieczalnią została wypowiedziana, to zawierasz nową i tyle :P nic sie nie powinno stac. A jeżeli po prostu nie były płacone to już gozej ;).

 

 

Za przerwe w ubezpieczeniu OC płaci się kare 500euro odpowiednio przeliczoną na złotówki, do 3 dni zwłoki 20% podstawowej stawki, do 14 dni 40% stawki, powyżej 14dni. pełna stawka.

 

Można liczyc że się nie dopatrzą, po 5 latach sprawa sie przedawnia...

Edytowane przez bryce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Saab 93 rocznik 2000 cena 4,5k wymiana wahaczy, klockow i tarcz z przodu. I teraz pytanie bo to anglik, jest sens przekładania kierownicy, coś się ostatnio zmieniło w tej kwestii ?

Edytowane przez kamilo23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyne auta które brałbym zeby przerobic to terenowki ktore maja wersje militarne. Bo wydaje mi sie ze inne to jest rzezba w g.. jak z takimi freelanderami - dospawywanie mocowan, przekladnia jaka pasuje mniej wiecej.

 

Balbym sie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...