rafa Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Tylne hamulce są tak skalibrowane, aby nie dopuścić do zablokowania tylnych kół - co może się zdarzyć przy mocniejszym użyciu hamulca - nawet z systemem ABS - nawet przy współpracy z tysiącem innych 3-literowych akronimów poprawiających bezpieczeństwo. Natomiast w przypadku auta RWD, mamy jeszcze dość duży silnik, który jest w stanie spowolnić obrót kół bez ich blokowania oraz ryzyka wyrzucenia tłoków przez maskę. No gdyby tylne koła mogły sie blokować (do czego możesz doprowadzić używając dodatkowo ręcznego) to pożytek z ABS byłby taki, że wozilibyśmy kilka kilogramów zbędnego balastu. On działa na zasadzie porównania prędkości kół więc wtedy mielibyśmy 4 zblokowane koła i lądujemy w rowie. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Huberek Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Jaka kara obowiązuje przy jeździe samochodem bez ważnego przeglądu i oc? :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Za brak przeglądu jest (w zależności od terminu i humoru policjanta) od 0 do 100PLN (+ zabranie dowodu), ale za ubezpieczenie już nie jest zabawnie... suma idzie w czterocyfrowe liczby i dochodzi odholowanie samochodu. § Brak OC, przeglądu technicznego i prawa jazdy – Forum Prawne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastertab Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Jaka kara obowiązuje przy jeździe samochodem bez ważnego przeglądu i oc? :D Jeśli twój pojazd nie jest 20-30 letnim wrakiem (słowo wrak oznacza że jest już bliski biodegradacji :wink: ), zaś ty sam wyglądasz na normalnego przykładnego obywatela, a nie młodocianego przestępce w dresiku, to za brak przeglądu mandacik + pokwitowanie zabrania dowodu i skierowanie na przegląd. Za brak OC to już będą kary wysokie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAX_ Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Jaka kara obowiązuje przy jeździe samochodem bez ważnego przeglądu i oc? :D Auta nikt Ci jak na razie nie odholuje bo od jakiegoś czasu nie trzeba mieć przy sobie kwitu z ubezpieczalni, a policja puki co nie bardzo ma możliwość sprawdzić czy takowe ubezpieczenie posiadasz(chyba, ze coś się zmieniło i ten system już działa). Jeśli jednak ściemnisz i powiesz, ze nie masz przy sobie dokumentów to mimo iż zapłacisz tylko 50zł za każdy dokument to i tak policja powiadamia Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, który to wysyła do Ciebie wezwanie do okazania dokumentu potwierdzającego posiadanie OC w okresie, w który to kontrolowała Cię policja, więc gra nie warta świeczki bo kara może być naprawdę dotkliwa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Siemka, orientuje się może ktoś z was jak wygląda droga krajowa nr 3 po zjeździe z a4 w okolicach Wrocławia? Chcę nią dojechać nad morze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Powerslave Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Podobno i to nie zart przez Niemcy szybciej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldenSo Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Jakiś rok temu w którejś gazecie robili teścik ze szczecina, oszczędzili około 40 minut ale drogi sporo nadłożyli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastertab Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Moja siostra z Wrocławia do Kołobrzegu jechała pociągiem 6 i pół godziny w tym samym czasie koleżanka samochodem ponad 10 godzin przyczyna prosta remonty, ruch wahadłowy, dużo ludzi = olbrzymie korki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borsuk_1 Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Z tą 'trójką' to rzeczywiście szybciej jest autobahnem niemieckim przez Berlin, ale oszczędza się godzinę a kilometrów chyba niecałe 200 nadkłada. Jak dla mnie nie warto, lepiej omijać korki jakimiś objazdami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 13 Sierpnia 2010 (edytowane) Wybieramy się w 2-3 motocykle, więc korki nam nie straszne za bardzo, tym bardziej, że planujemy wyjazd na środek tygodnia, więc chyba nie będzie takiego tłoku, chodziło mi głównie o jakość tej drogi i czy jest tam sporo remontów. To, że przez Niemcy będzie szybciej to wiem, ale chodzi o fundusze, które są ograniczone do minimum :) Opcje trasy są dwie: KLIK KLIK I teraz pytanie, które rozwiązanie zapewni nam większy komfort jazdy. Edytowane 13 Sierpnia 2010 przez piotreek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy05 Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Siemka, orientuje się może ktoś z was jak wygląda droga krajowa nr 3 po zjeździe z a4 w okolicach Wrocławia? Chcę nią dojechać nad morze. pod koniec roku będzie super, narazie jak nie będzie wypadku to można jechać, tylko nie w piątek wieczorem lub sobotę rano, jak pojedziesz S3 to odrazu wyjeżdżasz na A6 i omijasz szczecin, dalej jest tylko gorzej jeśli masz nawigacje spróbuj trasę alternatywną, za goleniowem co rusz są jakieś roboty drogowe i najlepiej w miękowie albo zaraz za nim skręcić na alternatywną (chyba że będzie upał, wtedy nie polecam bo asfalt a raczej smoła się topi), jeśli lecisz na świnoujście to raczej przez niemcy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Mam nawigację z automapą eu najnowszą, która wciach!.. mnie, bo wyskakuje wewnętrzna niezgodność danych, automapa oczywiście oryginalna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Jadę wczoraj z dziewczyną na miasto, wiejska droga, około 40-50km/h, bo tyle co opuściliśmy skrzyżowanie, przed nami Fiesta z drzwiami w innym kolorze niż reszta. Auto zbliża się do 2 panienek idących drogą, zaczyna je omijać i zatrzymuje się - bez kierunku i bez powodu. Moje dziewcze daje sygnał klaksonem, odbija w lewo i na żyletki przejeżdżamy obok Fiesty. Gdy jesteśmy na wysokości Fiesty, ciach!iara z fiesty pokazuje nam "fakera". No nic tylko wysiąść i opierniczyć. 4 rano, budzi nas teściowa, że jakiś ciach!iarz z matką wpadli do rowu i trzeba ich wyciągnąć. Wychodzimy, biorę auto i jedziemy. Koleś mi mówi, ze przełączał z krótkich na długie, zgasły mu lampy i wpadł do rowu. Dojeżdżamy na miejsce - 200-300m od domu leży w rowie Punto mk1. Moje dziewcze, ja i gość wysiadamy. Podpinamy linę. Moje dziewcze wraca do domu po śrubokręt, bo nie mogę otworzyć zaślepki do zapięcia liny. Słyszę jakieś stuki w moim samochodzie i wiercenie się. Okazuje się, że matka gościa nie mogąc znaleźć klamki na tylnych drzwiach mojego auta, przeszła (po siedzeniu!) na przód i wysiada drzwiami kierowcy. W tym czasie koleś znajduje śrubokręt w aucie, wyciągamy jego auto - podejrzewam, że spód auta ładnie przeszorowało o podłoże, ale to nie moja brocha. Gość z matką odjeżdża, przyjeżdża moje dziewcze samochodem. Mówię, że śrubokręt już zbędny i jadę do domu. Jako, że nie ma tam za bardzo mostków do nawracania, to moje dziewcze jedzie za gościem kawałek, aby nawrócić Po powrocie do domu mówi mi, że wyczuła zarówno od matki jak i od gościa alkohol. Wtedy zacząłem żałować, że nie zadzwoniłem po policję zaraz po ich odjechaniu. Nie życzę nikomu źle, ale mam nadzieję, że któregoś dnia to policja wyciągnie ich z rowu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HeatheN Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 13 Sierpnia 2010 O 4rano pomagam: -rodzinie -znajomym Gdyby mi tesciowa zadzwonila ze jacys narabani ludzie siedza w rowie, to bym sie na drugi bok przekręcił... Powiedz ULLISSES że to byli znajomi, albo rów był pod domem teściowej...bo inaczej załamię się, jak bardzo jestem znieczulony:P ps. zanim zostane ukamieniowany, co innego jechać za kimś i widzieć wypadek, a co innego zostąc obudzonym o 4 by bawic sie w pomoc drogową:) to tylko dla wybranych.. 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Spałem u dziewczyny i moja teściowa (a jej mama) nas obudziła. Gość wpakował się do rowu w szczerym polu właśnie niedaleko domu, a że ten dom był jednym z pierwszych, to przyszedł właśnie do nas. Generalnie wkurzyłem się tym i jak tylko kiedykolwiek zobaczę na drodze gościa, który jedzie niepewnie, to od razu kręcę na niebieskich. Rozumiem, że są nagłe sytuacje i można przejechać pare km godzinę po machnięciu 1 piwka, ale wpieprzenie się do rowu na niemal prostej i pustej drodze to już jakaś paranoja. Jestem za dożywotnim odebraniem prawka takim debilom. O dziwko gość stał prosto, ciemno było więc po twarzy ciężko było zobaczyć, a na odległość oddechu nie podchodziłem. Ale mogło mi dać do myślenia, że gość 2 razy (w odstępie około 10 minut!) pytał się jaki mam silnik, a przed drugim pytaniem odczytał oznaczenie modelu jako "512" :mur: A z panienką od "fakera" też sobie porozmawiam przy najbliższej okazji... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 13 Sierpnia 2010 O zgrozo, koniecznie zmień teściową :) . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy05 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Mam nawigację z automapą eu najnowszą, która w<span style='color: red;'>[ciach!]</span>.. mnie, bo wyskakuje wewnętrzna niezgodność danych, automapa oczywiście oryginalna. format karty i wrzucenie od nowa pomoże, jeśli nie to możliwe, że musisz zmienić karte Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 14 Sierpnia 2010 To nie jest wina karty, tylko programu, tak wyczytałem na forach. Kupując navi w komplecie była karta z automapą eu z logo automapa i kluczem produktu - karta firmy goodram. Występuje ten błąd co jakiś czas, nie ważne, trasę już sobie ustawiłem, zmieniłem jeden punkt przez i było już ok. Szkoda, że nie ma czegoś takiego w automapie jak w mapach google, że można sobie wyznaczoną trasę modyfikować bezpośrednio na mapie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy05 Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 15 Sierpnia 2010 To nie jest wina karty, tylko programu, tak wyczytałem na forach. Kupując navi w komplecie była karta z automapą eu z logo automapa i kluczem produktu - karta firmy goodram. Występuje ten błąd co jakiś czas, nie ważne, trasę już sobie ustawiłem, zmieniłem jeden punkt przez i było już ok. Szkoda, że nie ma czegoś takiego w automapie jak w mapach google, że można sobie wyznaczoną trasę modyfikować bezpośrednio na mapie. możliwość jest, znajdujesz odpowiednie miejsce na mapie przytrzymujesz i wyskakuje menu wyboru, gdzie mozesz ustawic dane miejsce jako start, punkt przez lub koniec. też kiedyś po updejcie automapy mialem ten sam problem dopiero format pomógł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Okazało się, że jest błąd w programie, chodzi o Smart Routes, które to miałem wyłączone. Ponowne wgranie automapy i nie wyłączanie tej funkcji pomogło. Teraz jest ok i mam nadzieję, że tak zostanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
napiszetylko1post Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 18 Sierpnia 2010 No gdyby tylne koła mogły sie blokować (do czego możesz doprowadzić używając dodatkowo ręcznego) to pożytek z ABS byłby taki, że wozilibyśmy kilka kilogramów zbędnego balastu. On działa na zasadzie porównania prędkości kół więc wtedy mielibyśmy 4 zblokowane koła i lądujemy w rowie. Wybaczcie, ale aż musiałem się zarejestrować. W imię wyższej sprawy - zwalczania głoszenia swoich teorii na tematy o których nie ma się pojęcia. Informacja o prędkości samochodu nie pochodzi z tylnych kół, wszystkie są intensywnie hamowane. Żaden z producentów nie jest na tyle głupi by tracić znaczną cześć siły hamującej, bo "musi zmierzyć prędkość samochodu". Przybliżoną prędkość samochodu można wyliczyć odpowiednim algorytmem znając prędkość sprzed hamowania i aktualne zachowanie kół, np. jeśli pomimo dużego ciśnienia w układzie podlegają małemu opóźnieniu kątowemu to wiadomo, że samochód hamuje na przyczepnej nawierzchni, czyli jego prędkość spada szybko. Jeśli samochód ma akcelerometr to sprawa jest jeszcze prostsza - wystarczy odrobina całkowania. W samochodowej starożytności były pomysły by odpuszczać na chwilę jedno koło i w ten sposób analizować prędkość samochodu, ale ta metoda się nie przyjęła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 18 Sierpnia 2010 informacja o prędkości obrotowej danego koła układ ABS pobiera z czujników ABSu umieszczonych w piastach więc nie siej zamętu i nie pisz o jakiś akcelerometrach. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafa Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 18 Sierpnia 2010 (edytowane) Wybaczcie, ale aż musiałem się zarejestrować. W imię wyższej sprawy - zwalczania głoszenia swoich teorii na tematy o których nie ma się pojęcia. Informacja o prędkości samochodu nie pochodzi z tylnych kół, wszystkie są intensywnie hamowane. Żaden z producentów nie jest na tyle głupi by tracić znaczną cześć siły hamującej, bo "musi zmierzyć prędkość samochodu". Przybliżoną prędkość samochodu można wyliczyć odpowiednim algorytmem znając prędkość sprzed hamowania i aktualne zachowanie kół, np. jeśli pomimo dużego ciśnienia w układzie podlegają małemu opóźnieniu kątowemu to wiadomo, że samochód hamuje na przyczepnej nawierzchni, czyli jego prędkość spada szybko. Jeśli samochód ma akcelerometr to sprawa jest jeszcze prostsza - wystarczy odrobina całkowania. W samochodowej starożytności były pomysły by odpuszczać na chwilę jedno koło i w ten sposób analizować prędkość samochodu, ale ta metoda się nie przyjęła. Szkoda że opowiadasz bzdury...Akcelerometry sa stosowane w układzie Airbag... Cały układ hamulcowy działa na 4 czujnikach ABS (j.w. napisano) wystarczy jeden z nich odłączyć i cały układ nie działa. Edytowane 18 Sierpnia 2010 przez rafa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Powerslave Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Cały układ hamulcowy działa na 4 czujnikach ABS (j.w. napisano) wystarczy jeden z nich odłączyć i cały układ nie działa. Nieprawda, ale to pewnie tez zalezy od auta. Jezdzilem Mazda 626 z niedzialajacym czujnikiem w tylnym kole, na desce swiecila sie kontrolka ABS ale zadne z kol sie nie blokowalo, pelna kontrola nad samochodem (moze w ekstremalnej sytuacji to jedno kolo moglo by sie zablokowac i bylo by nieciekawie), a pedal skakal jak nalezy podczas hamowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bamboocha Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 19 Sierpnia 2010 to coś nie tak było z abs w tej mazdzie, bo abs porównuje prędkości kół i nie pozwala aby wystąpiła zbyt duża różnica miedzy nimi (czyt. uślizg jednego z kół) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilo23 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Nieprawda, ale to pewnie tez zalezy od auta. Jezdzilem Mazda 626 z niedzialajacym czujnikiem w tylnym kole, na desce swiecila sie kontrolka ABS ale zadne z kol sie nie blokowalo, pelna kontrola nad samochodem (moze w ekstremalnej sytuacji to jedno kolo moglo by sie zablokowac i bylo by nieciekawie), a pedal skakal jak nalezy podczas hamowania Potwierdzam ma to samo w golfie IV. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 19 Sierpnia 2010 to już zależy od sterownika samochodu i tego czy błąd jest sporadyczny czy sygnał z czujnika w ogóle nie dochodzi, u mnie w samochodzie uwalony pierścień absu w tylnym kole powoduje deaktywacje systemu po kilkuset metrach jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWS89 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Przesiadłem się z niemieckiej techniki na japońską zabawkę- mała pojemność, do miasta mocy optimum. Jestem zadowolony, bo za Golfa VI w słabszym wyposażeniu z 1,4TSI + DSG musiał bym wybulić 15 tyś więcej. Odnośnik do tematu pokaż swoje auto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michaelius Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Co najlepiej tanktować do Thalii z silnikiem 1,2 75KM do jazdy miejskiej? Pb95, pb98, verve ? Warto doplacac za te drozsze benzyny ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...